- Hálózati / IP kamera
- Törvénnyel pörgetné fel az európai zöldtechnológiát az EU
- Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
- Synology NAS
- Itt van az eddig legjobban teljesítő kétfiókos NAS a TerraMastertől
- Mobilinternet
- Vivaldi (böngésző)
- Linux kezdőknek
- Autodesk - Revit
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Tiédetis
senior tag
Nyilván látom és tudom is. Tudnék sorolni példákat is, de rohadt off lenne
Azt meg senki ne gondolja már, hogy nem ad el akár gyártási ár alatt. Mindig jobb benyelni az egyszeri veszteséget, mint a folyamatos tárolási költségeket.
De majd nyilván kijön a szakértő tutija, hogy nem.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz Andras6800 #10216 üzenetére
Egyediben miért ne lehetne adott ország/ok előírásához alakítani? Voltak és lesznek is ilyenek. Az, hogy megéri-e, az már más tészte
Azt gondolom az európai póóógárock érthető okok miatt háborodnak fel ezen germán gyártók ottani árain ahhoz képest, amit itt alkalmaznak...
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz Andras6800 #10226 üzenetére
Hát nézd, nem ismerjük a kereskedők szerződési feltételeit, záradékokat. Ha direktben nincs tiltva, akkor ugye magyar értelmezés szerint lehet, sőt, kötelező.
Onnantól viszont elég macerés lesz a folszvágensek dolga. Szóval nem tudom.
Nincs CE jelzés? Nagy kaland, kínaik majd raknak rá.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
Azt próbáltam érzékeltetni, hogy akarat kérdése.
vészhívórendszer utólagosan beépíthető 2018-tól, ez nem mai hír volt akkor, egy magyar fejlesztésként, gondolom azóta van újabb is, nem néztem utánaAmerikai autókat vizsgáztatnak, tudod, hogy eddig is megoldották, ezek után is megfogják. Legfeljebb utána visszaalakítják.
Tesla CT pedig elfog jutni a kontinensre, engedéllyel vagy anélkülVárjuk ki mi lesz ennek az egésznek a vége.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz bitpork #10234 üzenetére
hűhhaaaa...
finoman fogalmazok: mindig is mondtam a ped. ismerősöknek, hogy mi a szarért választották ezt a szakmát, sokkal jobban lehet keresni a társadalmilag "lesajnált" munkákkal, (bár nem tudom nálad ez pontosan mit jelent. életemben rohadt sok munkát végeztem, fizikai tróger és szellemi munkákat is, se soha nem éreztem, hogy abba a kategóriába sorolt volna bárki, vagy én magamat) az oktatás is teljesen felesleges dolog. Az pedig, ha valaki tanult éveket az elemi 8 után és olyan szakmája lett, igen elvárható lenne, hogy annak meglegyen az "előnye". Na inkább itt ezt zárom.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz bitpork #10236 üzenetére
Kitörölheted a szakma szeretetét ha nem tudsz megélni nem tudod a csekkeket kifizetni
Ki írta cseszed, hogy bárki különbnek tartja magát? Ez a suzukis effektus úgy látom. Látom az edukáció hiánya azért odatesz rendesen.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz bitpork #10240 üzenetére
Még egyszer kérdezem: ki mondta hogy több? Vagy kevesebb? Te vagy odáig a piszkos körömmel... Igazából ha mindegy lenne, nem áthúztad volna a szöveget, hanem törölted volna. Te voltál " becsípődve" a papírral, meg a piszkos körömmel és a lesajnált munkával. Komolyan, mint akinek kisebbségi komplexusa lenne.
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz mghltm #10253 üzenetére
Szerintem sok dologban kéne ott módosítani, akár a lezárt év bevételét, mert 1 személyes vállakozások esetében, azért nem biztos, hogy összejött a vételár szerinti összeg, akár a finanszírozhatóságot.
De ami még szánalmasabb az EV-k üzemanyagelszámolási lehetősége (nem kimondottan vállalkozásokra gondolok) ami 3l/100km benya nav ára- Egy átlag EV 17 körül fogyaszt átlagosan, mol ára 300ft/kwh az 5100Ft/100km. Ezzel szemben 3x560Ft...(1680Ft)A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz FIREBLADE78 #10256 üzenetére
jó, neked nem átlagos EV-d van de a lényeg az, hogy ez így sajnos nevetséges (vagy a lábad nem átlagos )
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz FIREBLADE78 #10258 üzenetére
Én sem értem és nem is töltök ott már rohadt régóta. Teapontoknál töltöttem, de mióta 64kwh-s az akku, otthon is elég
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz Kroni1 #10329 üzenetére
Érdekes kérdés ez. Mióta lecseréltem a kis soul-t amivel értelemtlenség lett volna pályára menni, az amperával megyek. Kicsit több km mint anélkül a célhely, de 90%-ban az út jobb. (M5-sön azért vannak huppanók rendesen) Viszont 110 (106) a beállított sebességem. Ha nincs tömve a pálya, ez még tényleg élhető sebesség itt.
Ha kamiont kell előzni, és a forgalom sem indokolja, ebben a tempóban megyek el mellette. Ha jönnek gyorsabbak mögöttem, gyorsítok és kész, pláne ha látom, hogy beáll és tartja a távolságot, nem fogom akadályozni. Sőt, akár 2 kamion közé is bemegyek, és jó időben jelzem is. De hát vannak audik és bmw-k, akik 20km-ről villognak, dudálnak, felmennek az elválasztósávra, na ott nem gyorsítok. (ez is jellemzően hazai rendszámosok) Szerencsére elől-hátul van kamera, mindent is vesz ha szükség lenne rá.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz FIREBLADE78 #10351 üzenetére
névTEA. Kecskemét
leírás
A TÖLTŐ ELÉRHETŐSÉGE, ÉS INDÍTÁSA AZ ALÁBBI LINKEN TALÁLHATÓ:
https://tea.evtoltok.hu/?charger=INFY002
CSATLAKOZÁSOK:
CCS/SAE (2 db)
TELJESÍTMÉNY: DC 150 kW
tény, le kell menniA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
Érdekes ez sebesség mizéria.
Itthon jellemző a sebesség túllépési kényszere az embereknek. Ennek legfőbb oka, hogy megszokták, pár 10k vagy 100e ft nem vágja földhöz őket. Több alkalommal jártam Svájcban, ahol keményen betartják a határokat, pedig van alattuk vas. Nyilván a tételek ott olyanok, hogy eszébe se jusson az, hogy "sietek" és ezért megyek ami a csövön kifér sebességgel.
Talán itthon is ez kellene.
Lehetne kezdeni azzal, hogy átlagot is mérnek pályán pl. de főutakon is, aztán 2 hétre lefoglalják a kocsit és jogsit. Aztán ezek emelkedhetnek is.
Pályán mehetne 24 órában drón is, sokat kiszűrne, akár az előzgető kamionokat is.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz mauimagic #10396 üzenetére
Sajnos nincs teljesen igazad jogilag. Jobbratartási kötelezettséged van, függetlenül attól, hogy gyorshajtó van-e mögötted.
[link]
Volt még valami olyismi is, ha a másik sáv olyan műszaki állapotban van, ami rongálhatja a járműved, akkor mehetsz a belső sávban, DE ez nyilván pályán nem igazán állna meg, másik pedig nem tudom, hogy erre szabály is van-e vagy csak a városi legenda kategória.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz Mauzes #10403 üzenetére
Azért is írtam, hogy nincs teljesen igaza. Többivel egyet értek, itt arról van szó, hogy jobbra tartási kötelezettség van, kivéve, ha....
De én nem megyek ki ha villog, dudál. Ha túl közel jön és olyan kedvem lesz, lementem a felvételt és felnyomom. Pont leszarom ki volt ott.A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
-
Tiédetis
senior tag
válasz bitpork #10499 üzenetére
KIA esetében volt egy app ami mutatta mennyit vett fel. A hálózatból felvett mennyiség - a kocsi által felvett mennyiség különbözete adja a töltési veszteséget. Ott nekem 600W volt óránként. Ha 10 órán keresztül ment a töltés 10x600W, ha csak 4 óra, akkor???
Opelt még nem ismerem, így arról nem tudok nyilatkozni, de mindegyiknek van. 37kwh akku volt benne és 100%-os volt, amikor 20km-el értem haza, hogy a francba tudott pl. 28 felett betölteni?...2-4 km-rel több amit ki is tudok autózni Ne viccelj már, hogy 2-4km-ről beszélsz. Időjárás, forgalom, lábrángás és még ezer ok egy statisztikailag elhanyagolható távolságnak.
[ Szerkesztve ]
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
-
Tiédetis
senior tag
válasz bitpork #10528 üzenetére
több ev csoportban vagyok vásárlások okán, én azt tapasztaltam, hogy mindent kibeszélnek, mert bárkinek lehet hasonló gondja. Tesla az külön világ, összetartó közösség, segítik egymást, bár Soul topicban is. Mondjam, hogy rossz helyen vagy?A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
lehet kicsit off..
autógumit kellene vennem lassan, de nem tudok dönteni
1: nyári + téli (télit is jövőre cserélni kell)
2: 4 évszakosNéztem teszteket, olvastam felhasználói véleményeket és a kettő egyvelege érdekes dolgokat szült
Nyárinál igazából nem kell túl nagy kompromisszumot kötni, DE több helyen olvastam, hogy akár már a második szezonra elkezdtek a gumik keményedni, és voltak vizes utakon problémák ebből, de akár indulásnál is szárazon. Hankooknál és Continál olvastam ilyenekről.
Ha vegyes lesz a gumi, 2 szezonnál azért többet kéne kibírni4 évszakos: na itt már azért vannak kompromisszumok. Tudom, kevés hó kicsi hazánkban, tehát lehet akár másodlagos szempontnak is tekinteni a havas képességet. Amíg nem csúszok bele valakibe.
Pl. CC2 egészen jó havon, de szárazon már nem. De ez igaz fordítva a többinél is. Viszont ez max 3 év és csere, talán nem jönne ki a keményédés, ha van ezeknél is.Ha figyelembe veszem az EV-sek mániáját, a csendet, alasony fogyasztást, hát az meg egyenesen egy közepes egyéb képességet hozhat fel.
Kérdésem: kinek milyen tapasztalata van sajáttal. Ha lehet DOT és konrét tipussal.
(Volt a lagunán egy Hankook, de az már idős is volt, és ment is és két évig állt talpon, ezeknek gyakorlatilag szétrepedés határán voltak, ha nem viszem el téli cserére, észre sem veszem)
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz Shadowbull #10533 üzenetére
Neked mi a jó és milyen kocsira?
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz BrandonXXV #10537 üzenetére
fb csoportban ott vagy?
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz BrandonXXV #10539 üzenetére
Akkor találkoztunk már
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
Volt szó az otthon és töltőoszlopon felvett mennyiségről.
Tegnap este kíváncsi voltam és megnéztem az amperánál is. Azt írta ki, hogy az utolsó teljes töltés óta felhasznált mennyiség kereken 30kwh (210km). A konnektoros mérő szerint 33,3 kWh ment bele. Szóval 10% a töltési veszteségem.
Veszteséggel együtt 15,8kWh a fogyasztás ebben a töltési ciklusban. Anélkül 14,2A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz Andras6800 #10577 üzenetére
valamelyik teszben tesztelték a fogyasztást is, 2-4dl különbség is van, ami nem kevés ha azt nézzük, hogy 5,2 vagy 5,6 l/100km -- 8% diffi
villanyra fordítva, ha 18-as átlagot nézel, akkor akár 1,5kWh is összejöhet.De nem is ez ami kicsit elgöndolkodtatott a nyári vs 4 évszakos között, hanem az, hogy azonos prémium esetében 100km/h--0km/h-ra fékezésnél 7-7,5m is lehet a diffi ha jól emlékszem, ez szárazon, vizes úton egál, plusz 0 a 4 évszakos javára
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz cinemazealot #10582 üzenetére
Az 280Ft/kWh körüli ár, sajnos teljesen reális
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz Andras6800 #10588 üzenetére
Az a baj, hogy sehol nem írtam kategóriát. Különbséget írtam, ha valakit nagyon érdekel, megkeresi
Vizesen plusz 0-t írtam, az A005 Brigi kiemelkedően jó vizes féken, a többi egál, vagy rosszabb. Ugyanakkor szárazon a Brigi +7m
Na ezek alapján vásárolj. Kicsi hazánkban elenyésző a hó, kicsivel több a vizes és egészen sok a szárazA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz bitpork #10608 üzenetére
Cseszheted te a defenzív vezetést, ha agresszíven be-kivágnak eléd, elesik egy kerékpáros. Nyilván a gumik 80%-a élete során nem kerül olyan helyzetbe, ami miatt azt mondanád rá utólag, hogy ne védett volna meg. Akkor meg azt mondod legközelebb, hogy milyen jó volt nekem a középkategóriás is, de ha már 5-8e Ft.al a másik, aminek olyan szép mély árkai vannak is jó lesz, igaz, hogy sose hallottál még róla, azon kívül, hogy kínában elsőszereléses... Szóval megveszed és bízol a defenzív vezetésben. Tényleg nincs profi teszt, talán érdekteszt jobban dominál. Régebben még voltak meglepetések, néhány másodvonalbeli márka, de ahogy nézen, azok max 10 fős mezőnyben 4-5. helyre futnak be. Vagy a premium gyártók rontottak le ezeken a márkáikon, vagy van az a pénz. Ladákra szuper volt az Y mintás Stomil, de ezekre több száz LE-s kocsikra? Variációkban ott a 4 évszakos és ha gáz lesz, még mindig ott a levetett téli. Vagy akkor még azért legyen a nagy melegre egy harmadik garnitúra nyári is? Sajnos igaz, hogy egyre több a dögmeleges napok száma is, ráadásul tudjuk, hogy a magyar aszfalt még a melegeget is jobban összeszedi mint a nyugati. (vagy nem azt kell neki? ezt még ki kell deríteni)
A T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
-
Tiédetis
senior tag
válasz Mauzes #10617 üzenetére
na, végre, erről szólt az egész
a mi autóhasználati szokásunk jobban nyárra korlátozódik (65-35%) tehát melegre, 40%-ban pályán, ahol tényleg soha-semmi nem történik.az eszmecsere szerintem érdekes és érdemes róla beszélgetni, itt is látszik, hogy nem vagyunk egyformák
jelenleg én nem tudok dönteni, nyári vagy 4 évszakos legyen, hajlottam az utóbbi felé, azzal az opcióval, hogy tartaléknak ott a téli, ha olyan hó lenne (kizártnak tartom)
Az 5 méter pont annyi, ha belerongyolsz valakibe, látható károk lesznekdefenzíven vezetek, mégis 3x jöttek belém hátulról
egyik az unokaöcsém volt és még neki áll feljebb, láttam a sorban hogy előttem fékeznek, tudtam, hogy megtudok állni, de láttam mögöttem, hogy ő nem. villámkérdés mit tegyek, ne fékezzek, hátha az ad neki 2m-t, de vállalva, hogy belém jön és még az előttem lévőt is elkapom, vagy megfogom a barmot. utóbbi lettA T. rollok hozzászólásait ahogy eddig, ezek után sem olvasom
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen