Új hozzászólás Aktív témák
-
Semin
senior tag
A gyorsan vagy lassan töltöm témához be hoznék egy másik aspektust is, nevezetesen a fedélzeti töltő élettartamát.
A wallbox egyik nagy előnye, hogy gyorsan tölthető az autó, így minimalizálva van a töltés időtartama/töltési veszteség.Az alábbi cikkben találtam anno egy szélsőséges példát:
[link] de a lényeget ideteszem:Nagyjából itt tartottam a pro és kontra dolgok mérlegelésében, amikor csörgött a telefonom. Az az osztrák ember volt, akivel nem a legjobb hangulatban váltunk el, mikor megnéztük a viszonylag sokat (90 ezer kilométert) futott, de előző évben, garanciában cserélt akkumulátoros C-Zeróját. Akkor nem sikerült megegyeznünk, mert szerinte a vattaúj akksi miatt lényegesen többet ért az autója, mint a többi, mi viszont, mikor Barek Petivel csatlakoztattuk a Caniont, láttuk, hogy vagy nem volt annyira új az akku, amikor beszerelték, vagy sikerült pár hónap alatt egy 5-6 éves autó szintjére lelakniuk az akkumulátort. A csúcsfasza, új akksi olyan 85%-ot tudott.
De nem csak emiatt nem volt kedvem kifizetni érte a kért összeget. Elmondtam neki azt is, hogy oké, hogy az akksi új, de minden más eleme 90 ezret futott, ráadásul szinte minden nap töltőre tették a kocsit, tehát volt tornáztatva a BMS (Battery Management System, azaz akkuvezérlő), a váltóáramú fedélzeti töltő, a hálózati töltő, meg minden olyan rendszer, ami a töltéssel kapcsolatban áll. Ezek is meghibásodhatnak, és ennél a kocsinál a sok kilométer és sok töltés miatt értelemszerűen lényegesen nagyobb erre az esély. Értetlenkedett miatta egy kicsit, láthatóan duzzogott is, szerintem meg volt róla győződve, hogy csak lyukat akartunk beszélni a hasába.
Na, ez az ember keresett meg, hogy érdekel-e még a kocsija. De most nem a korábban meghirdetett áron, hanem olcsóbban. Merthogy izé. Beszart az autó fedélzeti töltője…
…Emberünk nem csak minden nap töltötte rajta is hagyta a kocsit. …Nyilván -ahogy már említettem- ez egy szélsőséges példa, de a lényeget szerintem nagyszerűen reprezentálja. Ha az ember minimalizálni akarja a kockázatot a lehető leggyorsabban tölt és leszedi az autót.
[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
Csak erre reagálnék bár erősen off:
Vagy végső esetben, az utolsó verziót le lehet majd szedni valahonnan apk-ban (ez mondjuk iPhone esetén nem segít).
IOS 17.4-től az EU kötelezvénye miatt az Apple lehetővé teszi a külső forrásból az Appok telepítését. Ez azt jelenti hogy megjelenhetnek alternatív appstore-ok is többek között.
1-2 hónap és már ez sem lesz különbség az Android és az IOS között.(bár csak az EU-ban)
[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
Érdekesség: Nagyon sok autóról kerülhet le a zöldrendszám
-
Semin
senior tag
válasz
Mauzes #10830 üzenetére
Ez még csak tervezet, ne kezeljük tényként. Simán lehet, hogy lesz köztes állapot.
De az ingyen parkolást szerintem bukni fogja a PHeV.szerk: Átfogalmazom. A zöld rendszámot -és ezzel az ingyen parkolást- fogja bukni a PHeV, mert az triggereli a népet. Kedvezmények még maradhatnak (súlyadó, átirási illeték stb.)
[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
Handras - VW ID.7. vs Tesla Model S.
Szerintem ez az első ID a sorozatból ami be fog találni. -
Semin
senior tag
Egy érdekes friss cikk:
Ezek az elektromos autók veszítik
leggyorsabban értéküket: -
Semin
senior tag
Érdekes videó, jó meglátásokkal : BYD ATTO 3
-
Semin
senior tag
-
Semin
senior tag
Azért úgy néz ki az EV oasis tevékenységeinek pozitív hozadéka is van.
Egy projekt átalakítás miatt, fény derült az IONIQ 28 titkára is.
Ugye ez a típus elég jól kezeli az akku degradációt, talán túl jól.Eddig azt feltételeztük, hogy szimplán hazudik az autó, bár ennek ellent mondott, hogy a hatótáv nem csökkent. Most kiderült, hogy nincs semmi mágia a dologban, pusztán 40kW-os akku van építve az autókba, így a BMS nagyon jól tud játszani a cellákkal.
Minden esetre meglepett a dolog...
-
Semin
senior tag
válasz
Tiédetis #11854 üzenetére
Pedig pont napi Jimmy-ről tudom elképzelni leginkább, hogy BMS nélkül tölti fel a cellákat…
Ez az autó egy egész más korban készült, akkor még tapogatták a technika határait. Lehet, hogy eredetileg nagyobb kapacitással akarták árulni (40-es Leaf volt a vetélytársa akkor) csak mondjuk az akkuval volt valami bibi ami miatt le kellett butítani.Nyilván nem fogjuk megfejteni, minden esetre sok -eddig tisztázatlan- kérdést megválaszol az autóval kapcsolatban.
[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
Az, hogy morálisan megkérdőjelezhető amit csinál, nem jelenti azt hogy kókler.Nem csípem én sem mint jelenséget, de a csoportban nagyon sok embernek segített javításokkal.
Nem kínai cuccokkal dolgoznak, és ettől azért szakmaibbanPersze nem azt mondom, hogy tévedhetetlen jó lenne ha 1-2 szaki ezen a nyomon elindulva meg tudná erősíteni.
.[ Szerkesztve ]
-
Semin
senior tag
Ugyanezt csinálta anno VW is, de azért fura látni mennyire megcsappant a kereslet az autók (és főleg a villanyautók) iránt. [link]
-
Semin
senior tag
Én csak többnyire a végeredményt látom a folyamatot nem.
Nem hinném, hogy ezeket a munkákat Jimmy egymaga végzi. Több olyan javításról posztoltak ami túl profinak tűnt ahhoz, hogy egy ember “mókolja”.
Olyan ismerősök is adnak a véleményére és meglátásaira, akik villamos-, gépész- vagy mechatronikai mérnöki diplomával rendelkeznek… (vagy ezekből többel is)
Érdekes jelenség, azt meg kell hagyni -
Semin
senior tag
-
Semin
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
- iPad topik
- Gitáros topic
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- nVidia tulajok OFF topikja
- Politika
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Bemutatkozik a Socket 939 és az Athlon 64 3800+
- SSD kibeszélő
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- További aktív témák...