- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
-
IT café
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Peaceliker #68032 üzenetére
Mit képzelsz?!
Dehogy!
Ez nem légypiszok!Kell a lendület, ha az akku lemerül
Sok súlytól szabadulhatnék, ha 5.8-as antennát kisebbre cserélném, kiszedném a két köztes standoffot, ami annyira nem is szükséges, mint gondoltam.
65g a váz üresen, de feltöltöttem a belsejétOrtus-245 - Ortus-250 - Subvolo-01
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Peaceliker #68036 üzenetére
3 collal sima 20x20 max 200mW VTX + kicsi 5.8 antenna, GPS + finder nélkül 165 gramm Split kamerával.
Miután készül ennek a 4 collosnak egy testvére is és abba nem terveztem GPS-t és nagyobb teljesítményű VTX-et + nagyobb antennát és FC-ből is butábbat rakok, így az tippre 200gramm alatt marad Split kamerával.Ortus-245 - Ortus-250 - Subvolo-01
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Szancsó #68040 üzenetére
Eddig 3 collon is 4S -el mentek a motorok, de ugye a 4 collal biztosan másképp fog mozgatni.
Nem vagyok akkora ász, hogy a repülésirányítási technikámat befolyásolja 160 grammos, vagy 260 grammosra raktam össze. Sajnos ritkán mehettem két év alatt reptetni, de reményeim szerint ez a jövőben megfordul, de minden bizonnyal akkor sem az lesz a célom, hogy 4db motor valamin meg egy kamera és az akku.
Ez nem férfiasság kérdése nálam, hanem valami más...Ortus-245 - Ortus-250 - Subvolo-01
-
AMDaZERG_1
senior tag
Napsütésnek köszönhetően levittem a Subvolo-01 -et
A szél akkor lepett meg, mikor kiléptem a házból.
Már nem fordultam vissza, és gondoltam most kiderül ereje is a gépnek
Nem csalódtam a gépben! 240gramm + akku, de ment, ahogy azt elvártam tőle.
Repülés idő is megvan, úgyhogy készíttetem a második variánst, ami ezt az elektronikát fogja megkapni.
Változtatni szerencsére csak néhány furat tekintetében kell, ami kizárólag esztétikai szempontból fontos. Minden méret marad a jelenlegi. Így meg is nyugodtam a motor tekintetében. Szerencsére ezzel a propeller szettel nem is olyan hangos![ Szerkesztve ]
Ortus-245 - Ortus-250 - Subvolo-01
-
AMDaZERG_1
senior tag
És amit már régebben is írtak hidegben a műanyag alkatrészek törékenyebbé válnak. A hideg nem ideális reptetésre.
Ortus-245 - Ortus-250 - Subvolo-01
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Dudi08 #68145 üzenetére
Gyanús, hogy egy lépést kifelejtettél!
Forrasztás nem maradt ki?Ortus-245 - Ortus-250 - Subvolo-01
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Dudi08 #68151 üzenetére
SBUS esetén kell a (S.Port) és (SBUS) (GND) (+)
F-Port esetén csak a nem invertált (S.Port) + (GND) + (+)
Természetesen ez F4 vezérlőnél érvényes. F7-nél már nem kell vele vacakolni, mert neki jó az invertált is.
F.Port esetében FW csere kell.[ Szerkesztve ]
Ortus-245 - Ortus-250 - Subvolo-01
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Peaceliker #68442 üzenetére
Legutóbbi reptetésnél (amikor még azt hittem az utolsó) az egyik Ortus gépem megreptettem LOS-ban, hogy legalább egyszer lássam milyen kívülállóként látni milyen a tempó és a mozgás. Úgy voltam vele úgyis mindegy, ha ripityára törik
Szerencsére nem az utolsó volt és nem is törtem ripityára
Néha zavar volt a toronyban, de tudtam korrigálni. Nem az én világom a LOS
Szemüveggel a fejemen csak kisebb derék és fejmozgatások még elfogadhatóak, de itt konkrétan teljes testből is segítettem, átéreztem a mozgását a gépnekOrtus-245 - Ortus-250 - Subvolo-01
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
Dudi08 #68586 üzenetére
Az utolsó aksi...
Mostanában többször eljutok ehhez a fázishoz, de valahogy az utolsót nagyon bátortalanul szoktam már kirepülni
Mintha valami átok lenne az utolsó akkukon
Mellesleg igen, fogkefe, levegőpumpa ballon, isopropyl mindig van nálam ilyen esetre.Ortus-245 - Ortus-250 - Subvolo-01
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
ezoltan #68611 üzenetére
Szinte mindegyik gépemben van GPS, vagyis a 2db 4" és 3db 5" gépben, de még Rescue üzemmódot egyikre sem állítottam, mert arra már lusta voltam
Amire így használom max a megtalálásában segít. A múltkor beáldoztam az egyik nagy gépem (a legdrágábbat), hogy kipróbáljam mi van, ha eldobja a jelet és tudom e újra armolni. Persze ehhez feltoltam ~200 méterre és kicsit hagytam zuhanni, aztán próbáltam egy armot. Szerencsére sikerrel
Ezt a "Nyilván failsafe-rth esetén is ugyanez a metódus." írásodra reagálva jegyeztem meg.Ortus-245 - Ortus-250 - Subvolo-01
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
ezoltan #68613 üzenetére
Én eltávolodtam 500 méterre és fák mögött küldtem neki, majd elment a jel. Fel nem rántottam a gépet, hogy vissza jöjjön a jel, mert vagy vissza jön, vagy csak későn és fogalmam sincs merre is van a gép, így inkább hagytam szabadeséssel. sokat segített a megtalálásban. Akkor még nem volt mindegyik gépemben finder sem, így akku leválásnál túl macerás a megtalálás. De jobb, ha koordinátám van és még a finder. Fák között meg a GPS pont nem ér semmit a rescue móddal. Legalábbis biztos nem aktiválnám.
Ortus-245 - Ortus-250 - Subvolo-01
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
ezoltan #68615 üzenetére
Zoli, mint mondtam lustaság nálam, de nem pótolhatatlan!
Volt, hogy szívesen nyomtam volna rescuet, de mivel nem volt mentem sétálniDSRC 5795 - 5805MHz... Autópálya mellett lehetőleg ne nagyon poroszkáljon senki ezek frekvenciák között, mert gyanúm szerint dühösek lesznek valakik, és lehet ráizgulnak a dologra. A héten voltam tachográf szerelőként smart tachográf oktatáson, ahol a kamionosok elleni újabb kiskaput zárják be. Ezen a frekvencián történik a kamion adatainak menet közben történő táv letöltése. Vagyis nem elképzelhetetlen, hogy egy arra kóválygó gép ezt megzavarja és a rendőrök indokolatlanul a kamionost fogják megszívatni, ha nem sikerül áttölteni a tárolt adatokat.
Ortus-245 - Ortus-250 - Subvolo-01
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
ezoltan #68617 üzenetére
"Már igazoltatnia sem kell és tudnak nagyjából minden adatot....Komoly"
Ezt azzal egészíteném ki, hogy MINDEN adatot tudnak
Honnan indultál, a sofőr adatai, sebességadatok (minden visszamenőleg is) mikor és merre járt... mindent IS
És mindezt pillanatok alatt áttölti az ellenőrző hatóság számára kiértékelésre, ami szintén nem tart percekig sem.
Persze megtagadhatja az adatok átküldését a sofőr, de azt lehet sejteni mi a végkifejlet
Kb addig szívatják a sofőrt, mert le fogják állítani míg magát is elátkozza még ha nem is vétettA régi készülékek meg gyorsan ki fognak fogyni a raktárakból és a régi csotrogányokba is az új "okos" rendszert kell majd beépíteni a járműbe, ami sok esetben nagyon is pozitív, mert amit főként Balkán sofőrök megengednek maguknak már vérlázító. Tudnék sztorikat mesélni. Nagymama sofőrkártya, váltósofőr autópályán szaladása a kamion után
A készülék ügyeskedésekről nem is beszélve.
Ortus-245 - Ortus-250 - Subvolo-01
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
zsomby2007 #68622 üzenetére
Orientáció jól van beállítva? Mármint az FC elhelyezkedése. Számítógépre dugva "setup" lapon, amikor kézzel mozgatod helyes irányban mozdul ki az animált drón?
Korábban jól működött? Mi után jött ez a probléma? Leeséskor csippan valamit az FC? Nincs valami jelzés OSD-n?Ortus-245 - Ortus-250 - Subvolo-01
-
AMDaZERG_1
senior tag
Összeállt az idei készletem. Ebből a két 4" gépet ma raktam össze, vagyis az egyik már egyszer repült, de Továbbfejlesztettem a váz kialakítását, így azt is átköltöztettem az új verzióba.
2db Ortus-250 (5") 2db Ortus-190 (4") és egy iFlight 135 (3")
5"
AKK 1200mW VTX
Holybro Kakute F7
FrSky R9 Slim+
GPS: Beitian BN-880
BrotherHobby R6 2306 2450kv
RunCam Split 2S camera
Egyikben
ESC: RCHARLANCE TP32 4in1 40A
Másikban
ESC: Airbot FURLING32 4in1 45A4"
Holybro Kakute F7 mini
ESC 20A 4in1 HAKRC
VTX AKK 1200mW
HGLRC Flame 3600kv 1407
GPS: Beitian Dual BN-220
Egyikben
Foxeer MIX
FrSky R9 mm OTA
Másikban
Runcam Split mini 2
FrSky R-XSR3"
iFlight IX3 Lite V3 145mm
HAKRC F4 mini
HAKRC 4in1 20A ESC
FrSky XM+
EWRF VTX 200mW
EMAX 1106 6000kv
Foxeer Micro Falkor
Meg ami a képről lemaradt Eachine X220s, és 3db 3" gép.Ortus-245 - Ortus-250 - Subvolo-01
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
defy456 #68696 üzenetére
ITT megnézhető.
Miután én nem vagyok amolyan súly hajhász a gép 240gramm (akku nélkül).
Nem kell erőlködnie a mozgáshoz. 4 cellás akkuval használom és freestyle repüléshez teljesen jó ezzel a motorral. A zászlót nézve a szél nem volt túl kegyes, de nem nagyon kottyant meg neki így sem.
Könnyebb szerelékkel még jobb a menettulajdonsága.Ortus-245 - Ortus-250 - Subvolo-01
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
peti634 #68712 üzenetére
" kipróbáltam a szimulátorban, de még nagyon béna vagyok benne
Ilyen az irányítás a valós drónon is?"
Több féle szimulátor van, de elmondható, hogy van hasonlóság, tehát valami olyasmire kell számítani, vagyis eleinte nem drága géppel kell kezdeniPersze attól függ milyen méretben akarsz gépet venni a későbbiekben. Kisebbek könnyebbek, így nem törnek annyira nagy mértékben. Persze nem jelenti azt, hogy nem fog törni rajta ez-az, nem fog leégni az ESC és hasonló "érdekességek". (kis méret 3" -nál kisebb). Viszont kezdésre ajánlott a kicsi.
Ortus-245 - Ortus-250 - Subvolo-01
-
AMDaZERG_1
senior tag
válasz
peti634 #68714 üzenetére
"Az a fura, hogy amikor döntöm a drónt- akkor úgy is marad"
Mert létezik olyan, hogy kikapcsolható a giroszkópnak a gépet befolyásoló hatása, vagyis ACRO mód, de, ha a STAB módot választod a karok elengedésére (ha képes középre állni (fordulatszámot szabályzó kart nem soroljuk ide, mert annak érthető okokból fel-le mozgásra nem szabad középre állnia)) vízszintbe állítja a gépet, feltéve, ha a valóságban vízszintes állapotban történt a gép bekapcsolása, és még azon a dőlésszög határán belül van, ahol még engedélyezett az armolás. (akkumulátor csatlakoztatása után érdemes mielőbb vízszintbe helyezni a gépet, vagy kicsit mozgatni addig ne azonosítsa magának a vízszintet, míg nem raktad felszállásra kész helyzetbe)
Vagyis, azt a pozíciót veszi vízszintnek, ahogy a gép állt élesítéskor. Ami nem feltétlen valódi vízszint, így adott irányba sodródás várható.
Ja, és az "úgy is marad" a használható repülésmód. Azt meg kell szokni, ami nem egyik pillanatról a másikra sikerül, de vannak kivételes tehetséggel rendelkező emberek.[ Szerkesztve ]
Ortus-245 - Ortus-250 - Subvolo-01
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- OneSport OT05 - finomhangolás
- Max
- Eredeti játékok OFF topik
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- Miért vezet mindenki úgy, mint egy állat?
- Diablo IV
- Yettel topik
- Politika
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- További aktív témák...
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!