- Linux kezdőknek
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Hálózati / IP kamera
- Bevált az AI, egy nagy cégnél sorra váltják le az embereket
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Apple TV+
- Netflixesedik a YouTube, AI gyárt rá videót
- Rendszergazda topic
Új hozzászólás Aktív témák
-
Amarton
tag
Sziasztok!
DJI Mavik Pro-val kapcsolatban szeretnék pár véleményt meghallgatni.
Tervezem egy ilyen drón vásárlását, azonban a YouTube-on látott videók kicsit elbizonytalanítanak.
Nagyon sok felvételen azt látni, hogy a kép "szaggat", amikor a drón gyorsabban fordul.
Tipikusan olyan a jelenség, mintha valaki 25FPS-re állítaná be a felvételt egy mobil telefonon miközben a zársebesség pedig 1/1000 lenne.
Van itt olyan professzionális felhasználó, aki mondjuk használ a kamerához ND filtert és mondjuk egy ND8-as szűrőt felpattintva 4K-ban 25FPS-el 1/100-as zársebességgel kamerázott?
Kiváncsi lennék, hogy ebben az esetben is laggol-e a kép.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Amarton
tag
Én itt arra lettem volna kíváncsi, hogy van-e olyan felhasználó, aki tudatosan manuális módban használja a kameráját.
25fps és 1/50 vársebességgel a megfelelő ND szűrő alkalmazásával.
Ha a zársebesség kellően hosszúra van választva, akkor elméletileg nem fordulhat elő olyan szituáció, hogy "szaggat" a kép, mert ilyenkor a gyors mozgásoknál is a képkockák a hosszú zársebességnek köszönhetően elmosódnak.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Amarton
tag
Nagy dilemma.
Spark vagy Mavic?
Spark fele árban van.
Néztem felvételt és nem láttam a hátrányát a 2 tengelyes gimballnak.
Szerintetek?http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Amarton
tag
Én a Magyarországon kapható Fly More Combo-ról beszéltem.
Edigitál.
A Spark 220 ezer a Mavic meg 425.
Nem döntöttem el. A Mavic felé hajlok csak hát most a sparkra is felfigyeltem.
A DJI Care mennyire éri meg?
Bele kerül egyszeri 38000 Ft-ba és 40 ezerért cserélik a gépet.
78 ezerből szerintem a Mavic esetében egy töréssel járó javítás is kijön, nem (hacsak nem esik egy vonat alá)?
Ha úgy esik le, hogy eltünik, akkor úgy is mindegy, mert nem fedezi a Care.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Amarton
tag
Mavichoz rendelt már valaki szűrő készletet?
Ebayen is elég változatos az ár.
Félek, hogy Magyarországon is ugyan azt adják, csak drágábban.
ND szűrőnél nem ártana, ha tényleg semleges lenne.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Amarton
tag
Valaki használ SPARK-ot és esetleg FinalCut-ban vágja az anyagot?
Most néztem a YouTube-on, hogy van vallami issue a Spark és a FinalCut között.
29.98-as FPS-t érzékel a FinalCut, és emiatt elég durván szaggat a kép.
Ha át van a videó konvertálva 29.97FPS-re, akkor pedig tökéletesen folytonos.
Kérdés, hogy most is jelen van a probléma? Frissítették-e a Spark firmware-t ,illetve a FinalCut 10.3.4-ben ki van-e javítva?http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Amarton
tag
Hosszas vívódás után döntöttek az anyagiak és csütörtökön megérkezett a Spark FlyMoreCombo.
Nem indult egyszerűen.
B-Tel-től rendeltem. Megkérdeztem a rendelés előtt, hogy európai model-e és kell-e hozzá átalakító. Mondták, hogy természetese európai és nem kell hozzá semmi. Azért tőlük vette, mert náluk volt raktáron és jó volt az ára is.
Megérkezett, természetesen angol töltő csatlakozóval. Mondtam is magamban, hogy jól kezdődik.
Ez folytatódott azzal, hogy az egyik akkunak nem indult el a töltése.
Ezután nem tudtam a Spark Wifijéhez csatlakozni, mert nem volt jó a jelszó.
Az akksit vissza tettem a drónba, bekapcsoltam, kivettem és utána már elkezdte a töltő HUB is tölteni.
A wifi probléma úgy oldódott meg, hogy 9 másodpercig nyomtam a bekapcsoló gombot, amivel alap állapotba lehetett a wifi-t állítani. Érdekes, hogy egy frissen kibontott gépen miért nem gyári a wifi beállítás.
Ezután hosszas firmware frissítések, így ezt már csak másnap reggel tudtam kipróbálni.
Első körben brutális csalódás volt. A kép időnként teljesen berezonált. Ez az 5 perces videó alatt elég sokkszor előfordult. Keresgettem a neten megoldást. Találtam is az enyémhez hasonló videót. Abból az derült ki, hogy vagy a szél, vagy a propeller, vagy a gyenge megvilágítás okozza. Ami azonban a legvalószínűbb gimball hiba. Álítólag több Spark is szenved ettől a hibától.
A gimballt elkezdtem megmozgatni, hogy nem-e szorul valahol, vagy beleér valamibe. Ha kézben tartottam a drónt, akkor is jelentkezett a hiba.
Ennek ellenére kicseréltem a propellert és este direkt rossz fények között felengedtem. Itt is remegett a kép a videó elején, majd később megszünt.
Azóta 10-szer repültem vele és nem jelentkezik a hiba.
Most már meg vagyok elégedve a felvétel minőségével.Ami azonban egy picit zavar, hogy amikor nézegettem, hogy melyiket kellene megvennem, akkor nem esett szó az amerikai és európai rádiós törvényről, miszerint európában csak a kisebb teljesítmény a megengedett.
300 méteres repülés már wifi jel vesztést eredményez (a telefon repülőgép üzemmódban van és OTG kábellel csatlakozom a távirányítóhoz)
Ez elég messze van a 2km-es távtól, ami a leírásban van.
Hogy azért kérdésem is legyen. Valaki használja a drónját modded (vagy kicserélt konfigú) DJI GO4 applikációval, ahol a wifi fel van emelve 1.5W teljesítményre?
A leírásokat, amiket találtam a legújabb applikációval nem működik.
Kicsit hosszú lett.[ Szerkesztve ]
http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Amarton
tag
-
Amarton
tag
Már szóltam nekik, hogy megy vissza és jöhet helyette egy Mavic Pro.
Majd kiderül viszont látom-e még a pénzemet, vagy az új drónt.
A probléma nem csak a tereptárgyakkal van. A CE és az FCC wifi szabvány külömbségéből.
Csak ezt sehol nem hangoztatják. Megnéztem pár Mavic Air magyar videót, ahol szintén ezt nem emelik ki.
Szerencsétlen ember majd megveszi és reménykedik a 4km-ben, aztán le van írva a manuálban, hogy 500m a hatótáv CE szabvány szerint, ami szintén egyenlő a nullával.
Spark esetén a 2km-t csak és kizárólag USA-ban fogja tudni.
Én felmentem vele 260m magasra, úgy hogy a táviránnyító antenna vízszintesen állt. Ez volt az a magasság, ahol eldobta a jelet. Itt nem volt semmilyen tereptárgy.
A Phantom3 standard távirányítón pedig van egy kapcsoló, hogy FCC módban vagy CE módban akarunk repülni.
Hülye lenne az ember CE módban használni, de ott van lehetőség a váltásra, ezeknél az újabb kütyüknél pedig sajnos nincs (azaz csak hack vagy modded alkalmazás használatával)Azt mond már el, hogy hogyan lehet berepülni ugyan azt az útvonalat?
Repülés közben fordíthatom a gépet? Erről a funkcióról még nem is hallottam.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Amarton
tag
válasz Teréz Atya #79 üzenetére
Nekem nem kellene. 500m kevés hatótávra.
http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Amarton
tag
Csináltam egy kis klippet azokból a videó anyagokból, amik a Spark próbálgatása közben keletkeztek.
Lett volna benne még potenciál, de ahhoz nem repültem vele eleget. (már vissza ért a B-tel-hez)
Ha van pár percetek, akkor nézzétek meg és kritikákat is szívesen fogadok.
https://youtu.be/I11_JdTlEgERemélem jövőhéten már megérkezik végre a Mavic Pro.
http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Amarton
tag
Ha jól tudom, akkor az egy olyan biztosítás, hogy egy éven belül kétszer tudod vissza vásárolni a drónt az eredeti ár töredékéért. Persze a leesett dron darabjait be kell mutatni. Ha vízbe esik és elveszik, akkor arra nem fognak másikat adni.
Te döntöd el, hogy neked megéri-e.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Amarton
tag
Azt azért tudni kell, hogy felmész mondjuk 100m magasra, akkor max 200m-es körben tudod használni, különben elveszti a jelet.
Ha pedig nem nyílt a terep és rádiójellel szennyezett, akkor ez drasztikusan csökken.
Én ép emiatt küldtem vissza a boltba, mert ez a távolság használhatatlan.
Az MavicAir egy sokkal-sokkal jobb alternatíva, mint a Spark.
-3 tengelyes gimball
- jobb kamera
- nagyobb bitráta
- több repülési idő
- nagyobb hatótáv
- kisebb méret
Ezekhez a plusz dolgokhoz képest nem kerül annyival többe.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Amarton
tag
válasz Geller72 #127 üzenetére
Erről pont most néztem egy videót.
Android telefon kell hozzá és egy applikáció, ami becsapja a GPS -t.
A videóból nem derült ki számomra, hogy milyen firmware és DJI GO4 verzióval működik.
Valamint én IOS-t használok. Így ez is kérdés, hogy ezzel hogyan működik, mivel az IOS nem engedi a lokáció hamisítást.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Amarton
tag
Csak nem fog ideérni a Mavic Pro. Hívtam a B-telt, hogy hét elejére ígérték, de már lassan hét vége van.
Mondták, hogy gondok akadtak a szállítással és még nem kapták meg. Ennyit arról, hogy van nekik raktáron.
Kérdeztem, hogy a pénzt mikor hajlandóak vissza utalni, erre azt mondták, hogy ma biztos nem, mert nincs pénzügyes kolléga benn. Most se pénz se drón.
Ha vissza kapom a pénzem végre valahára, akkor elgondolkodtam a Mavic Air fly more combon.
Ha át lehetne ezt is kapcsolni FCC módra, akkor számomra egy tökéletes választás lehetne.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Amarton
tag
Valamelyik magyar YouTube videóban azt láttam, hogy nem mindegy a régió.
A DJI megkülönbözteti, hogy EU modell vagy kínai piacra szánt.
Ott felhívják a figyelmet, hogy ne vegyünk kínait.
A DJI Care, ha jól tudom akkor érvényes, ha a drónt abban a régióban regisztrálják be, ahol a drónt vették és használják.
Lehet egy hivatalos Magyarországon vásárolt használtat kellene nézned.
Most az air miatt, biztos, hogy csökkent az ára.
Nem hogy külföldről nem mernék rendelni, de a magyar áfacsalós szürke importos boltból is elegem van.
B-tel, Extrem GSM és társaik.
Rendőrségi fenyegetés után nagy nehezen kaptam csak vissza a pénzem.
Az Airt hivatalos boltból veszem. Jó kis lecke volt.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Amarton
tag
Ha sikerül olyan használtat kifogni, amiben csak pár repülés van a következőket nézném meg.
Aku ciklus. Kb ahány repülés, annyi ciklus.
Karcnak sérülésnek nem szabad rajta lenni, mert ha nem esik le, és normálisan szállítják a levegőben nem lesz karcos.
A flight logból meg lehet nézni, hogy volt-e necces helyzet, vízbe nem-e beesett, annyit repült-e, mint amit mondanak.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Amarton
tag
válasz bLaCkDoGoNe #136 üzenetére
Air maradt. Már meg is vettem.
Megpróbálom FCC módra kapcsolni és nekem attól nem kell jobb.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Amarton
tag
Beüzemeltem a drónt. Mindenhol frissítettem a firmwaret.
IOS rendszeren beregisztráltam. Láttam, hogy 2.4GHz-en 13 csatorna van, ami CE módnak felel meg.
Fogtam egy Androidos eszközt. Beállítottam fejlesztő módba. Letöltöttem egy FakeGPS alkalmazást és azt mondtam, hogy USA-ban vagyok. A drón elhitte és mondta, hogy átálítja a WIFI beállításokat.
Itt lehetett látni, hogy 2,4GHz-en már csak 11 csatorna van és utána az 5.8GHz következik, tehát átállt az eszköz FCC módra.
Ezután mindent kikapcsoltam. Rádugtam az IOS eszközt a távirányítóra.
Elindítottam a drónt és a távirányítót, majd az alkalmazást. Erre azt mondja az app, hogy előzőleg tök más régióban volt a drón és akarom-e az aktuálisat használni. Erre azt mondtam, hogy nem akarom.
A drón maradt FCC módban, úgy hogy a GPS viszont a jelenlegi helyet mutatja.
Return to home is működik.
Szóval elvileg 4km lett a hatótávom. Holnap letesztelem a világosban. Most csak 800 méterre mertem elküldeni, de panaszkodott, hogy nem megfelelő a látási viszony.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Amarton
tag
válasz bLaCkDoGoNe #143 üzenetére
A legjobb benne, hogy Androidon is a legújabb alkalmazást használtam és IOS-en is.
Szóval a DJI GO4 alkalmazást egyik esetben sem kellett valahonnan warezolni.
Elég csak a fakeGPS, ami szintén free a play áruházban.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Amarton
tag
válasz kisbancsa #153 üzenetére
Be lehet kapcsolni a histogramot és azt is, hogy mutassa milyen zársebességgel és ISO értékkel fog felvenni.
Ha sötétebb volt az idő vagy felhősebb, akkor az ISO érték magasabb, a kép pedig szemcsésebb (zajosabb) lesz. Ezt majd nézzed felvétel közben. Én sokszor a gép felvétel mellett elindítom a telefonon a képernyő rögzítést. Utólag sokat lehet belőle tanulni, hogy miket is írt ki közben.
Más:
25fps jó fényvisszonyok között ND filter nélkül szerintem nagyon rossz választás.
Laggolni fog a kép, főleg gyorsabb mozgásnál.
Amíg automata módban videózol rakd át 1080p/60-ra. Még automata módban is beállítanám a WB-t manuálisan és beállítanám funkció gombra az AE/LOCK-ot, így egy jelenetnél csak ezt kell nyomkodni, hogy mondjuk egy gyorsított lejátszásnál ne villogjon a felvétel.
Ha már tudod, hogy mit csinálsz, akkor lehet 24 vagy 25 fps manuális módban.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Amarton
tag
Ti hol kötöttetek felelősség biztosítást?
Hívtam az Allianzot, azt mondták nekem a lakás biztosítás fedezi, ha műszaki hiba miatt esik le a drón.
Külön nem tudok rá kötni. Nem akartam a csókával vitatkozni.
DOE és az MNDSZ-nél is lehet. Tagja itt valaki valamelyik egyesületnek?http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Amarton
tag
Találkozott már valaki olyannal, hogy beállítom az auto landingot, akkor ki is írja zölddel, hogy preciziós leszállás aktiválva, aztán úgy a földhöz csapja magát, hogy onnan visszapattanva ezután lebeg a levegőben.
Nem nagyon értem a dolgot. Mindenesetre írtam a DJI supportnak.
Ami érdekes, hogy leszállásnál negatívba megy át a távolság. -2m
Az alján a szenzor érzékel, mert ha lebeg, és alá rakom a kezem, akkor elkezd felfelé emelkedni.
Amikor földhöz csapja magát, akkor olyan, mintha sportmódban akarna leszállni. Gyakorlatilag kétszer olyan gyorsan jön lefelé.
Mi lehet ez?
Olyat csapódik a földnek, hogy félek, hogy valami le fog róla törni.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Amarton
tag
válasz Geller72 #173 üzenetére
Ugyan oda akar leszálni, ahonnan felszállt.
Ez eddig kétszer fordult elő. Mind a kétszer nyomtam RTH-t.
A -2m azért is érdekes, mert az alján lévő szenzor pont azért van, hogy pontosan tudja mérni milyen messze van a talaj. Kíváncsi vagyok mit írnak vissza a DJI-tól.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Amarton
tag
válasz Geller72 #175 üzenetére
Annyit mondott a DJI, hogy kalibráljam be a vision systemet a DJI Assistant 2 alkalmazással.
Ezt megtettem, de kipróbálni a rossz idő miatt még nem tudtam.
Kipróbáltam azt, hogy a motorokat nem indítottam el a magasság 0-át mutat. Ha felemelem a gépet, akkor is 0-át mutat. Ha elkezdem a föld felé közelíteni, akkor a gyorsulás érzékelője mutatja, hogy mondjuk 2m/s-al süllyed. Ilyenkor a magasságmérő elmegy minuszba, de azonnal vissza is áll 0-ba. Tehát akkor is 0-át mutat, ha nem a földön van a gép, hanem mondjuk 1 méterrel fogom a talaj felett.
Valaki ki tudná próbálni, hogy szobában hogyan működik a gépe, ha nincs beindítva? Mit mutat a magasságmérő?http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Amarton
tag
A "Mi kis falunk" c. sorozatban valyon mivel készítik a drónfelvételeket?
Volt egy olyan rész, amikor a propeller az ellenfényben elkezdte vibrálni a képet.
Ez nálam is előfordul a Mavic Air esetén. A phantom is ilyen?
Illetve valyon ez függ az FPS-től? Én 60FPS-el veszek fel ND filter hiányában.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Amarton
tag
válasz martinkeet #195 üzenetére
Igen. Addig nem tudsz vele felszállni.
http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Amarton
tag
válasz Alabástrom #202 üzenetére
Engem is érdekelne jó áron szűrő.
Én pont ma kapaszkodtam bele a gimball-ba, hogy lecsavarjam a szűrő helyét.
Hát nem mondom, hogy nem próbáltam meg kb. 12-szer, mire sikerült lecsavarni.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Amarton
tag
válasz Alabástrom #205 üzenetére
Én jobban hiszek a HW-es dolgokban, mint a SW-esben.
Pl. Okostelefonok SW-es DOF-ja ezért véleményes, mint egy full frame fényképezőgép tág rekesszel.
Van ez a program Macbook-ra is? Én FinalCut-ban vágok.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Amarton
tag
Ez konkrétan Mavic Pro-hoz van. Szerintem a polar szűrőknek nem sok haszna van.
Az ND szűrőből két darab az nem sok.
Ebayen láttam JSR szűrőket.
ND4, ND8, ND16: 5000Ft. Ugyan ennél az eladónál lehet venni 2000Ft-ért ND32-t.
7000Ft-ból négy szűrő nem rossz.
Ezekből lehet vásárolok. Ha bejön, akkor kersek ND64-et csak fotózásra.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Amarton
tag
válasz Skimaster #209 üzenetére
Nekem van.
Van előnye és hátránya is. Összességében szerintem nagyon jó drón.
Ajánlott átrakni FCC módra, hogy ne legyen gond a hatótávval.
Én nem tudom olyan messzire küldeni, hogy a jelet eldobja, mert vissza kell fordulni, hogy ne merüljön le az akksi.
17-18 percet tud repülni és akkor az akksiban még marad kb. 20%
Jel vesztés akkor fordulhat elő, ha valami árnyékol (épület, domb stb.) A felszállást úgy kell megválasztani, hogy ne legyen akadály az útjában.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Amarton
tag
Fake GPS Location - Floater
Az Androidos eszközt developer módba kell rakni. Utána a developer menübe belépve ki lehet választani, hogy a beépített GPS-t használja vagy az applikációt. Itt ki lehet választani a Floater-t és ahová az be van állítva, az lesz a GPS pozíció.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Amarton
tag
válasz qpakcovboy #218 üzenetére
Az új firmware frissítés óta nem jobb.
Régen az volt az oka, hogy kisebb volt a lag kábellel és a telefon WiFi nem zavart be a távirányító jelébe.
A telefont át lehetett kapcsolni repülő módba.
Ez mára eltűnt. Kábel nélkül kisebb a lag.
Ha továbbra is valaki repülő üzemmódban akarja használni, akkor kell a kábel.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Amarton
tag
válasz qpakcovboy #220 üzenetére
Nekem nem volt vele ilyen jellegű gondom.
Próbáld meg újra linkelni.
A Sparkon is sokat segít az FCC mód.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Amarton
tag
válasz qpakcovboy #222 üzenetére
Nem tudom, nem hinném.
Minden indulásnál nyomni kell egy Cancel-t, hogy FCC módban maradjon.
Ha véletlenül valaki rányom az OK gombra, akkor vissza áll CE módba.
Ha pedig se kép se hang a drónnal, akkor garancia esetén még lehet azt mondani, hogy USA-ban volt használva utoljára és így maradt.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
-
Amarton
tag
-
Amarton
tag
válasz Karajev7 #248 üzenetére
Sparkkal FCC módban lakott területen kívül, WIFI interferencia nélkül 2km.
Air ugyan ilyen szituban 4km.
A Pro CE módban 4km és FCC módban tudja az is a 7km.
Az első kettőnél kell a rálátás, tehát ha valami beárnyékol, akkor megszakadhat a vétel.
A Pro az nem ennyire finnyás.http://kodolas.skoda-muszerfal.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● Drón topik
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen