Új hozzászólás Aktív témák

  • Auratech

    őstag

    válasz kapcs-ford #16 üzenetére

    Mondjuk egy hangstúdióban a munka során hogy lehet megítélni azt amit csinálsz?
    Ha a füles nem jó, akkor mi. Egy olyan lehallgatóhelység sincs/lehet, ahol egyféle ideálisnak tartott láncon meg lehet ítélni egy felvételt. Dolgozni kell. Sokféle eszközön többször meg kell hallgatni a zenét, hogy a zenét ítélhesd, ne az eszközöket. Kérlek világosíts fel, min hallgassam meg a teremzengés lecsengésének halk részeiben a tér válaszait egy halk részleten, ha ott vágni kell!
    Hallotam már csöves Krell monoblokkokból B&W Nautilusokból és Martin Logan Aurelius ''centerből'' épített stereo/7.1 rendszert egy Lexikon procival a végletekig kifinomítva egy nagyon kimunkált akusztikájú helyen (Music Messe Frankfurt). Ami ott megszólalt, nem működik máshol. A lényeg az eszközök paraméterei által eltorzított zenei élmény megidézése, ami egyfajta kompromisszumkészséget igényel az eszközök készítőjétől és a halgatótól is. Egy hangstúdióban, de máshol sem nem lehet kikerülni a szubjektív megítélést. Ezért szakma és felelősségteljes. Ami jól szól, átjön a kisrádión és csúcs hifin is.
    Egy apró példa: nagyon komoly zenész úr a felvétel nüanszairól ítélkezett. Féloldalasnak halota a keverést és aránytalannak, színezettnek. A vita során kiderült, hogy fájt a füle. Még aznap orvoshoz ment és a gyulladásra gyógyszert kapott, valamint szalmiákos oldattal jól kimosták a fülét. Mikor este visszajött, a felvétel csodák csodájára megjavult.
    Mondtam neki, hogy már én is tapasztaltam a ''Dolby-B'' effektet, amit a fülzsír okozhat.
    Addig viszont lese tojta a véleményemet.

    Auratech Field Recording

Új hozzászólás Aktív témák