Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Radnix

    senior tag

    Két napja megvettük egyik barátommal a játékot, nem zárom ki annak a lehetőségét, hogy értelmesebben is elkölthettünk volna 7500-7500 forintot, de azért szórakoztató, mókás kis játék már ebben a korai stádiumában is.

    Ami kissé bosszantó, hogy immáron másodszor szorultam be egy ház "alá" és most sajnos minden szabadulási kísérletem kudarcba fulladt, pedig már komoly kis túlélőfelszerelésem van puskával, pisztollyal, fejszével, étellel, itallal, stb-vel. :(

    Az első élményem: beléptem egy szerverre, majd nem spawnoltam le, csak annyit írt, hogy nem vagyok magamnál (unconscious). Ezek után pedig halott voltam, majd pár próbálkozás után sikeresen megvetettem a lábamat a játék helyszínét adó szigeten. :C Rövid tájékozódás után belőttük, hogy nagyjából merre vagyunk egymástól, majd sikerült is összefutni a borzasztó cirill betűs településnevek ellenére. :U

    Ha futok rendszeresen át tudok menni kisebb akadályokon, mint például a kerítések, a mozgás nagyon darabos, tökéletesen természetellenes :D

    Égetően hiányoznak a játékból az állatok (egyszer láttam egy madarat) és a járművek, valamint még egy kis időjárási extra, pl villámlás, köd....

    [ Szerkesztve ]

  • Radnix

    senior tag

    Tegnap teljes camouflage ruhában, zöld motorossisakban scopeos 10-es táras SKS-el, hangtompítós, optical sightos 15-ös táras pisztollyal, minden egyéb orvosi felszereléssel, kajával kilogoltam haverral egy helyen egyidőben. Ma mikor belogoltunk őneki mindene megvolt, én meg egy új emberrel a kezdő zónában ébredtem... Eddigi legjobb bug a játékban :D egy teli szerveren játszottunk, hát a kezdő zónában van a legtöbb elmeroggyant: 2 órán belül 5 ször haltam meg... pedig nem provokáltam senkit. :U

  • Radnix

    senior tag

    válasz Macka #186 üzenetére

    Akkor azt magyarázd el, hogy őt miért nem lőtték le? tőlem kb 1 cm-re volt, és ugyan abban a pillanatban léptünk ki kb, én egy pár másodperccel hamarabb...

  • Radnix

    senior tag

    válasz nanorambo #191 üzenetére

    Erre mondják, hogy még pre alpha... valószínűnek tartom, hogy ezt bele fogják tenni. BTW, ha észlelek bugokat, hol tudom azokat jelenteni, leírni a problémát?

    (#176) bugylee: 60-as tár is van? :Y eddig a legnagyobb amivel találkoztam 40-es volt.
    A dayZ wikin látható fegyverek közül mind benne van a játékban? Illetve azok a helicopter crash siteok is benne vannak, vagy az csak a régi arma 2-s modban? Nem találtam erről infót.

    [ Szerkesztve ]

  • Radnix

    senior tag

    válasz bugylee #207 üzenetére

    Kis érdekesség az időjárás témához:

    Az időjárst egyelőre nem szerver oldalon szabályozza a játék, egyik barátommal szoktuk nyomni és felváltve esik... vagy ha egyszerre akkor máskor dörög az ég és egyéb finomságok :D Elvileg már villámlás is van, de azt még nem láttam

    [ Szerkesztve ]

  • Radnix

    senior tag

    válasz Krike #209 üzenetére

    gyors mozgás (2x W) és ugrás (V), vagy kúszás (Y) és talán valahogy sikerül kijutnod. Nekem volt hogy így sem sikerült de a közelben volt 2 zombi és azok ahogy letámadtak sikeresen kilöktek a ház "alól" és szabad lettem! :D

  • Radnix

    senior tag

    Úgy érzem így kicsit több mint 30 játékóra után, hogy kifulladt a játék, legalábbis amit jelenlegi állapotában nyújtani tud, az már nem képes úgy lekötni, mint pár hete, amikor megvettem. :(

    Minden esetre tűkön űlve várom az újabb patcheket, hogy újabb és újabb funkciók kerüljenek bele a játékba: főzés, vadászat, komolyabb crafting rendszer, achieventek, több féle ruha, étel és még sorolhatnám.

    Tudja valaki mikorra tervezik a következő update-et és mi lesz benne?

  • Radnix

    senior tag

    kipróbáltam az experimental patchet!
    Sok jó újítás: pl 2 új épulet amit láttam, rendőrautók nyitható csukható csomagtartóval, ajtókkal, bogyós bokrot viszont még nem találtam. És experimental létére kb 2 óra alatt egyszer sem fagytam ki.

  • Radnix

    senior tag

    válasz nanorambo #342 üzenetére

    Erről eszembe jutott az, hogy ha esik az eső előjöhetnének a földigiliszták a földből és meg lehetne őket enni és mondjuk 20%-os eséllyel adhatnának "sickness" effectet :DDD

  • Radnix

    senior tag

    válasz FoxiestFox #379 üzenetére

    Szerintem ha kicsit még optimalizálnak rajta el fog futni azon a gépen akadásmentesen, ha minden csutkára le lesz húzva.

  • Radnix

    senior tag

    Elvileg 11-re meg kellett volna, hogy legyen az update, de még sehol semmi. :F

  • Radnix

    senior tag

    válasz [w] #392 üzenetére

    nyomd meg a "P" gombot.

    Egyébként ****** meg, hogy eltolták a patchet holnapra :(

  • Radnix

    senior tag

    válasz Chubbyinc #458 üzenetére

    experimental-ban már működik, ki lehet próbálni, de nehéz találni olyan bokrot

  • Radnix

    senior tag

    válasz Chalez #466 üzenetére

    Change Log - 0.42.116181

    Known Issues:
    Physics: Item throwing physics is currently disabled
    Melee: Cannot conduct melee attack from "lowered" melee stance (press space to chance stance to "raised")

    New:
    Actions: Vomiting have associated sound effects
    Actions: Ballistic helmet variants can be painted to black and green color with spraycan
    Actions: Can check pulse on unconscious players
    Actions: Searching for berries will now add berries to your inventory
    Actions: Eat All now supported for consumables
    Actions: You can catch rain into canteen and water-bottle from inventory
    Animations: New Ruger 10/22 reload animations
    Animations: New Ruger MKII Reload animations.
    Animations: Player now can sit with gun/weapon
    Animations: Completely new two-handed melee animations. New right-handed poses, moves and attacks for axes, baseball bat, pipewrench, crowbar, fire extinguisher, shovel, farming hoe. "Low" and "Aim" stances introduced for stand, crouch and prone.
    Crafting: SKS painting recipe
    Crafting: You can paint firefighter axe black and green
    Crafting: Blaze 95 painting recipe
    Environment: New rock textures
    Food: Sambucus berry item added
    Food: Canina berry item added
    Gear: added black and UN ballistic helmet variants
    Gear: Sickle added into loot spawns
    Gear: 1911 engraved version configure added to loot spawns
    Gear: Can opener can be used as melee weapon
    Gear: Box of 10 bucks shots added configured and added to loot spawns
    Gear: Wool Coat red/black/brown/blue/green/grey/check variants added
    Gear: Green and black variant of SKS
    Gear: Green and black variant of firefighter axe added
    Gear: Flat Cap red/black/brown/blue/green/grey/check variants added
    Gear: Rabbit leg, boar steak and chicken breasts added
    Gear: Fresh and rotten tomato configured and spawning on the server
    Gear: Fresh and rotten potato configured and spawning on the server
    Gear: Fresh and rotten Green Bell Pepper configured and spawning on the server
    Gear: Canned Peaches configured and spawning on the server
    Gear: Tactical bacon configured and spawning on the server
    Gear: Hard headgear (ballistic, moto, construction and pilot helmets) cannot be wear together with masks
    Gear: Sporter 22, CR75, Amphibia S, 1911 and respective magazines and ammo (22LR and 9mm) added to spawns
    Gear: Wool Coats and Flat Caps added to spawns
    Gear: Farming hoe configured and spawns
    Gear: Long wooden ash stick
    Gear: M4 attachment green variants added
    Graphics: Adding lights to currently rendered scene changed
    Graphics: Lighting from objects now is rendered during daytime also
    Graphics: HDR improved and tweaked slightly to perform better with bright lights in scene (i.e. flashlights etc...)
    Graphics: Engine supported point source light objects (e.g. Gaslamp) now working correctly
    Map: Olsha has been updated
    Map: Khelm has been updated
    Map: New rock formations outside Svetlo have been created
    Map: New Orthodox Chapel has been created
    Map: Police Stations & Medical Centers have been placed across the map
    Map: Village pub configured for spawning loot
    Map: New villages surrounding Svetlo
    Map: Chernaya Polana town + surroundings added
    Map: Signs for "Chernaya Polana" added
    Medical: Players can have a heart attack (declared as "irregular pulse" with pulse checking actions)
    Weather: Rain, Clouds, Wind, calculated on server and distributed to clients
    Weather: Rain now causes items and player to become wet
    Zombies: Simple respawn mechanic implemented for zombies, pending more robust method

    Fixed:
    Actions: Added 'inUseItem' back to action on target function
    Actions: Proper nutritional value will be added when eating near empty food
    Actions: Berry picking script messages to player improved.
    Actions: Removed duplicate option for crafting splint in action menu
    Actions: Fixed force drink message for action with waterbottle
    Actions: Eat all rice animation length modified
    Actions: Force feeding action now depletes right amount of food/drinks
    Actions: Water Bottle stays in hands after force drinking
    Actions: Eating cereals won't leave you with 0% box in your inventory anymore
    Actions: Fluids deplete properly after force drinking action
    Actions: Removed force feed action for disinfectant and alcohol tincture
    Actions: Crafting splint from bandages now uses whole disposable bandage and half of dressing bandage
    Actions: Ruined rags/bandages and wooden sticks doesn't produce infinite splints
    Actions: Clicking on Eat All action if amount of food is below 1/4 will result in playing only short eating animation
    Actions: Edited player messages in force drink action and fixing broken limbs
    Actions: Force feed/drink doesn't use whole quantity of some food/drink items also canteen is not destroyed after action
    Actions: Player message for drinking from well
    Animations: Bandage and eating pills animation glitch fixed.
    Animations: Holding animations of various weapon magazines correctly linked
    Animations: Player can now be properly knocked out while in water.
    Animations: New M4A1 reload animations.
    Animations: Various glitches when moving / changing stances fixed.
    Animations: Rolling left/right while zoomed in sights makes player zoom out for the duration of the roll.
    Animations: Evade animations in prone (Q and E) are faster now.
    Audio: Subsonic projectiles no longer emit supersonic crack
    Balance: Buffed damage of 762x39, 9mm, .22LR. Slightly nerfed shotgun pellets
    Gear: Added color variants of ballistic helmets into loot spawns
    Gear: Purification tablets package contains ten tablets now. Cholera removing functionality added.
    Gear: Painted SKS chambering
    Gear: Even lower chance of backpacks spawning on construction sites
    Gear: Changed inventory view of pitchfork
    Gear: Removed quantity value from burlap sack tooltip
    Gear: Display name for t-shirts with stripes
    Graphics: SSAO in options saved
    Graphics: Rain effect settings changed
    Graphics: Rain geometry optimized (28 bytes vs 12 bytes per vertex)
    Graphics: Spot light culling fixed
    Graphics: Fix of terrain intersections
    Graphics: Fix of geometry trace for flares
    Graphics: Rain now does not fall inside buildings for those on Lower/Disabled shadow settings
    Login: Failure during new character creation could cause player to get stuck as unconscious
    Map: Optimizations for Svetlo performance
    Map: Forests surrounding Svetlo bugfixes
    Medical: Would never actually die from zero health or blood due to medical conditions
    Medical: Epi-pens will now wake anyone (briefly) from unconsciousness even if blood very low
    Medical: Defibrillator used for restarting the heart of players who have a heart attack
    Medical: Unconsciousness had irregular and unpredictable behavior (epi-pens will now always wake an unconscious player, unless they are having a heart attack)
    Medical: Melee damage application system changed to better balance
    Medical: Chance of bleeding from fists reduced significantly
    Medical: Arm and leg ache messages fixed
    Medical: Disconnected players avatars did not take shock or blood damage
    Medical: Falling from height while sprinting did not kill player when it should have
    Medical: Player could vault with broken legs
    Network: Dropped items appeared only after a delay (now instant)
    Network: Inventory items causing desync due to non-guaranteed update spam (hotfix currently until guaranteed message change is complete)
    Network: Optimizations to network messaging updates should result in reduced bandwidth and some increases in FPS for clients/server
    Structures: Changed inheritance of barrier structures (due to errors in logs)
    Structures: Item disappearing when dropped from inventory on stairs or near walls
    Weapons: Long-range scope reticle properly centered
    Zombies: Zombies aims mostly for chest area now when attacking (stops the "helmet of armor" change)

Új hozzászólás Aktív témák