Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz mirci18 #2375 üzenetére
Bár a Suzuki rendszerét nem ismerem , de Tipoban sem a legjobb , lassú ... gondolkodik , komótosan megy. De a legradikálisabb a Peugeot 308 rendszere , mikor megtelik nála a “pohár “ egy bizonyos használat után , lemérve 1,5 perc kellett neki mire a naviból eljutottunk a klíma felületig .
[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
kelly416
veterán
válasz mirci18 #2375 üzenetére
Én rendszeresen használom a Suzuki rendszerét (gyári navi nélkül, csatlakoztatott telóval) egy S-Cross-ban, nem volt vele semmi bajom, ameddig a miénket ki nem próbáltam. Fényes kijelző vs matt, a matt nyert. Sebességre a Dacia gyorsabb. Telefonkönyvben nem tudtam név szerint szűkíteni a Suzukival csak kezdőbetűre, de majdnem 100 K-val kezdődő nevű ismerősöm közül görgetve nem kerestem. Megálltam, telóról indítottam a hívást és mentem tovább. Most ez jó-e, vagy pöttyentsem be azt a 3 betűt kijelzőn és közben kevesebbet figyeljem az utat... Nekem jobb a Dacia rendszere.
Nem tudok mondani semmit a Suzuki mellett ami jobb, mint a Daciában, viszont félreértés ne essék, egyáltalán nem használhatatlan. Majdnem olyan jó, mint a Dacia fejegysége. Szerintem.
-
gyemipapa
senior tag
válasz mirci18 #2387 üzenetére
Nekem 2020-as Sandero Stepway Techroad van. Főleg annak örülök, hogy nincs felmatricázva kívül Stepway felirattal. Üléshuzattal semmi gondom, és ahogy a lakásban nem teszek a szőnyegre védőszőnyeget, itt sem teszek a kárpitra. Bolond lennék eltakarni, hiszen nagyon tetszik.Mire megkopna, úgy is lecserélem. Kisgyerek nincs, mocskos munkásruhában nem szállok be, szóval minek?
Persze van aki a TV távirányítóját is betekeri folpackkal. Na ez nem én vagyok. :-)Örökké szeretnék élni! Eddig sikerült...
-
kelly416
veterán
válasz mirci18 #2465 üzenetére
Ezt értem és tudom, csak gondoltam, megzavarom az állóvizet.
Egyébként egy hatalmas baj van a mi Lodgynkkal, de hiába is vinném vissza gariba vagy a világ legjobb szerelőjéhez, nem nagyon tud senki semmit kezdeni vele, néha kifogy a tank. Ezen kívül tökéletesen meg vagyunk elégedve az autóval, amit elvárunk tőle, azt hozza is. Gondolom más is hasonlóan van, azért nem pörög a totyik. -
Flowtation
őstag
válasz mirci18 #2470 üzenetére
Én is nagyon szeretem. Én már vittem vele faanyagot, 12-es gerendákat (5öt ), múltkor 5,5 mázsa csempe volt a fuvarban. Na az már szépen megültette a hátulját, de nem vette zokon, szépen hazajöttünk. Én is használatra vettem, nem hogy díszelegjünk vele. Talán egy dolog zavar, az, hogy ha a 3. sor is használatban van, akkor elég hátul ül benne a gyerek, kicsit féltem így.
Keresek: D-link covr-1102 2 pack routert.
-
kelly416
veterán
válasz mirci18 #2487 üzenetére
A tavalyi Balatoni kiruccanás olyan volt, 7en ültünk bent. Eléggé macera, de vállalható macera. Szerintem.
Inkább a 3 gyerekülés a középső sorban a kitetel amúgy, mert akkor a 3 felnőtt is elféreget egymás mellett. De a 3 becsatolt gyereküléssel nem fogod döntögetni a háttámlát. Így viszont van bőven csomagtartó is. Nekem ez volt az egyik fő szempont, nem a 7 személyes utazás. (Kb. Xsara Picasso tudja ezt az 5 személyes autókból.)
Egyébként városon belül amikor anyósomat is visszük ide-oda, akkor 1 ülést kiveszek, és általában a 11 éves fiam, de múltkor én ültem hátra (38 évesen, 102kg, 170 alacsony) és a csomagtartó ajtó felöl közelítünk ilyenkor, mert a gyerekülés középre van kötve, így a jobb oldali ⅓ hátsóülést sem könnyű elöre dönteni. Majdnem ugyanolyan macera hátulról bemászni, mint elölről. De hátulról 2-t ér. -
kelly416
veterán
-
gyemipapa
senior tag
válasz mirci18 #2655 üzenetére
Nyilván a kötelező szervizek tartalma ingyenes. Ha valaki a gyári előírástól eltérően gyakrabban cseréltet olajat, az saját zsebre megy. De ha valakinek nincs Easy service, mindent fizet, a kötelezőt és a szorgalmit is. Gyertyákat is cserélhet valaki akár évente, nyilván hogy az nem ingyenes.
Örökké szeretnék élni! Eddig sikerült...
-
válasz mirci18 #2668 üzenetére
Amin meglepődtem , hogy vannak olyan márkák akik ezt nem erőltetik , mármint a 30,000-es periódust .
Ssanyong esetében döbbenve olvastam végig a gyártói ajánlást ami pontosan leírja , hogy bejáratáskor maximum 5000 majd azt követően a második 10,000-km majd évente vagy maximum 15,000-km kell cserélni bennük olajat. Azért ez tankönyvi példa .
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
Dvix
senior tag
válasz mirci18 #2671 üzenetére
Köszönjük!
Gyerekek mutatom a hónap viccét, Suzuki Vita, Toyota Hybrid rendszerrel 10 milláért
[link]
A hungarista-japán autóhívők Szent Grálja Venni fogják mint a cukrot! A Daciának esélye sincsen! Láttátok egyébként a legújabb, 2021-es eladási listákat: [link]
Volt egy részletesebb is abban mutatja hogy 4. a Dacia Duster csak már nem találom azt[ Szerkesztve ]
-
-
gyemipapa
senior tag
válasz mirci18 #2668 üzenetére
Jól mondod, így csak minden második évben kell nekem fizetnem, amúgy meg évente. Hidd el. kiszámoltam, mennyibe fáj 5 év alatt az öt kötelező szervíz alsó hangon, és MAI árakon, nem számolva a majdani áremelkedésekkel. De én nem győzködök senkit Az első éves szervizemen már eleve spóroltam 30 ezret, az idei másodiknál már fogok kb. 60 ezret, mert minden ingyenes lesz, és az első két év alatt már eleve megtérül a befizetett 180e fele.
Örökké szeretnék élni! Eddig sikerült...
-
Monya78
veterán
válasz mirci18 #2671 üzenetére
Mint leendő Joggeres, napi szinten keresgélem a híreket...ezen a héten kezdtek csurogni a külföldi (pár órás használatos) tesztek, videók.
Olyan kiemelkedő hibát nem mondanak...anyagminőség tudjuk milyen, meglepetés nem volt ilyen téren, szélzaj inkább 100km/h felett kezd zavaró lenni, futómű is jól nyeli a úthibákat.
1-2 fővel dinamikus a motor. Terhelt viselkedést inkább csak tippelik, mind motor erő és futómű terén.Nekem ez megnyugtató, bár hat fős a családom, gyakorlatban a kocsi kihasználása, 1-2fővel: 70%-os, 3-5fővel: 28%, 6-7fővel:2%
Békésmegyében élek úgyhogy autopálya tempó nem lesz, fiatalos virtusból is kiöregedtem, szerintem a motor számunkra teljesen megfelelő lesz.Gyakran megyünk rossz, kátyús utakon, úgyhogy a 20cm-es hasmagasság, és kényelemre hangolt futómű többet ér nekem mint a prémium autó tulajok számára a puha műszerfal tapogatása, vagy a négyzónás klímának a kiélvezése
Tablet: Én is jobban örültem volna az alap verzió, tablet nélküli, médiacontrol nevezetű "telefontartójának".
De a comfort és extreme verziót csak tablettel lehet rendelni. Na de ez nem egyedi megoldás, sok, drágább, régebbi prémium kocsiban is így oldották meg a multimédia felületet.
[ Szerkesztve ]
-
-
Monya78
veterán
válasz mirci18 #2695 üzenetére
"Mi a problémád a média felületével?"
Az hogy nekem se tetszenek ezek a műszerfalból kiálló tabletek. De a felszereltségi fokozat + a tolató kamera miatt, muszáj megszoknom.Szofteresen nem tudom milyen lesz, bőven a megrendelés után, most januárban jöttem rá hogy nem vezetékmentes lesz a android car, hanem vezetékes...ha zavaróan útban lesz a kábelezés, legfeljebb veszek egy speckó vezetékmentesítő adaptert.
Ha a ki akarja használni az ember a nagycsaládos 2,5milliós állami támogatást:
van ez a 3-4milliós konfigurálható dacia jogger, vagy a 4milliós egy felszereltségű, csak dieseles, kifutó dacia lodgy.
Következő lépcső 7millió feletti mezítlábas vw touran, vagy nissan x-trail, ezeknél az extrákat is bővebb pénzért mérik...persze ezek szebbek, jobbak, minőségibb de akkor is, hatalmas az ugrás.
További lépcsőket (autótipusokat) nem is említem...Brutál árak vannak...Jogger tuti népautó lesz állami támogatásos kisebb pénzű családoknál.
[ Szerkesztve ]
-
Monya78
veterán
válasz mirci18 #2702 üzenetére
Novemberben jártam egy kört állami támogatásos benzines 7személyes autók körében (Békéscsabán)
Citroen grand C4 spacetourer volt a fő csapásvonal: Új autóra már nem lehet rendelést leadni, szeptemberben hármat név nélkül bekonfigurált lerendelt. A háromból csak egy volt benzines, az is fehér és pont olyan extrákkal amit nem szerettem volna. Azt mondta egy hónap múlva tudja meg, hogy egyáltalán le fogják gyártani (nem sok esélye volt)... ha már itt voltam rákérdeztem a berlingora arra nullás esély volt a válasz.
Peugeot rifter: Benzinest csak a legkisebb felszereltséggel lehetett választani, az pedig teljesen fapados volt, plusz július-augusztusra ígérték hogy megkapom.
Dacia: Csak dieseles lodgy volt, plusz árat se tudtak mondani, mert akkor változott. De legalább februárra ígérték. Mivel megvolt a számom Nekik és amint hírt kaptak a joggerről egyből telefonáltak.
Viszont ha Neked gyári vezetékes androidos multimédiás cuccod van, megkérdezhetem ha csak bluetooth-al kötöd össze a telóval, akkor mit tud a rendszer?
Telefon vezérlése, telefonkönyv megjelenítés, kihangosítás?
Telóról indított zene, lejátszása a autóhangszórón keresztül? -
Monya78
veterán
válasz mirci18 #2717 üzenetére
Eddig azt hittem hogy a easy service megvásárlása esetén van csak assistance szolgálat. Jó tudni hogy az alap 3év is tartalmazza.
Joggernek a 110 lóerős motorja is új, és azóta kiderült hogy sajnos közvetlen befecskendezéses úgyhogy ki tudja a kokszosodás mikor jön elő, vagy bármi más ismeretlen hiba.
Átadás után van 3 hónapom hogy eldöntsem kell e a +2év gari vagy az easy service.
-
-
konyi79
addikt
válasz mirci18 #2723 üzenetére
Semelyik mai motor nem bírja a városi használatot, ennek a közvetlen befecskendezésnek nem sok a köze.
Az SCE75 pedig pont szívócső befecskendezéses még, lényegében a lassan kifutó TCe100 turbó nélkül. A kis ezres háromhengeres szívónál inkább az volt a gond a sok hidegüzemmel, hogy a túldúsított keverék miatt lemosta a hengerfal oldaláról az olajat, ami nem a kopásmentesség záloga, miközben szegényebb keverékkel meg járni nem nagyon akart... -
gyemipapa
senior tag
válasz mirci18 #2723 üzenetére
Akkor majd egyszer ülj le, és add össze, mennyibe kerül 5 garanciális szerviz. Én kiszámoltam, ha nem emelkednek az évek során az árak (ami ugye kizárt, nem véletlen, hogy már az Easy service, 5 év gari sem 180 ezer), akkor is nullszaldós leszek. De látjuk, hogy mennek fel az árak, szóval nekem bőven meg fog térülni, és nem kell azon agyalnom, melyik szervizbe vigyem, ahol olcsóbban vállalják, mert ingyen, a szemem láttára szervizelik. Márciusban viszem a kétévesre.
Örökké szeretnék élni! Eddig sikerült...
-
-
Monya78
veterán
válasz mirci18 #2752 üzenetére
Közlekedésünk:
Kisvárosban lakunk, lámpa-dugó-parkolóhely vadászat itt nincs.
Hidegben: napi bölcsi-ovi-melóhely-bolt kb. 15km, ez alatt 10 leállítás újraindulás.
Melegben: biciklit használ mindenki, városon belül csak nagybevásárláskor veszem elő
Minden hónapban 2-3 alkalommal az 50km -re lévő nagyvárosba megyünk.
Ez évi 6-8ezer kmTehát hidegben meg lesz kínozva teljesen...nyáron kímélve lesz.
Kokszosodás ellenszere a gyáritól sűrűbben végzett olajcsere ha jól tudom...
25 éve van jogsim, egyszer se kellett kereket cserélnem Ezért nem tudom hogy álljak a pótkerékhez.
[ Szerkesztve ]
-
-
válasz mirci18 #2760 üzenetére
Igen , rendes benzinkút az van több is, de amin gáz van az 30-km én erre gondoltam , lehet picit elbeszéltünk egymás mellett .
És a szerelőkre is így gondoltam , mert hagyományos szerelő van meg autóelektronika külön szervizes is. De aki kimondottan LPG rendszerhez is értene , hát ….. lehet bajban lennék (én )[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
-
kelly416
veterán
válasz mirci18 #2794 üzenetére
Én is kaptam már néhány ilyen-olyan defektet. Okosan csíptem oda felni el a padkához a gumi falát, ott sem ment volna semmire a kukaccal. Nyilván a legjobb a pótkerék, de nagyon ritkán van rá szükség és fizikailag nem mindenki vállja/tudja kicserélni. A Lodgy-ra szalonból kihozva úgy rá volt verve szárazon a kerék, hogy amikor az első itthoni kerékcserének nekiláttam, egy csavar jött ki a lidl akkus ütvecsavarozójával (400Nm papíron), a többit keresztkulccsal meg a végét teleszkópos nyelű kerékkulccsal szedtem le. Ha egy gumis is csinál hasonló állatságot (márpedig csinálnak), utána meg defektet kap a feleségem valahol, legyen Neki alternatíva.
Egyébként merre jársz, hogy ennyi defekted van? Szöggyárban dolgozol? Én (de az is lehet, hogy csak én vettem észre de nem én kaptam be) egy csavart szedettem ki a cégesből, egyszer közel 20 éve volt egy gyors defektem futófelületet szúrta meg valami ami nem maradt benne, és a fent említett odacsípés is közel 20 éve volt. Pedig letekertem már néhány km-t Berlintől a Fekete tengerig meg az Meteorákig. Na meg az elmúlt 3-4 évben számtalan szeméttelep és méhtelep kanyar.
Mondjuk Édesapám tanácsát mindig szem előtt tartom, sáv közepe vagy inkább a fehér vonal közelében, mint az út széli mocsokban, ha a forgalom és a saját testi épségem mást nem kíván. -
válasz mirci18 #2803 üzenetére
Púpos gumi az nálam is volt Pirelli P2500 Euro néven futott , konkrétan a felhelyezését követően négy hónap múlva négyből kettő kuka lett emiatt . Utánna lett goodyear efficientgrip performance,
De volt Hankook Prime meg W-R2 -is ezekkel nem volt problémám .A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
őstag
válasz mirci18 #2820 üzenetére
A Dacia nagyon eltalálta a dizájnt. A Suzukit ebből a szerintem szempontból megeszik reggelire. Nyilván, tudom, hogy a tetszési index egy szubjektív mérőszám. De sokkal fiatalosabbnak hatnak a Daciak az új dizájn vonulattal.
Egy dolog nem tetszik, a B oszlopnál érzékelhető törés, a hátsó ablak magasabb íve. Gondolom ez élőben sem mutat szebben. -
-
-
kelly416
veterán
válasz mirci18 #2865 üzenetére
Ha 3 éve vettél volna autót és most adod el, akkor keresel rajta. De visszamenőleg már nem tudsz autót venni és ki tudja, merre megy majd a piac, úgyhogy befektetésnek befektetés, de hogy jó-e, az kérdőjeles.
Az ingatlan még mindig sokkal inkább stabil jó befektetés, csak tudd kiadni vagy eladni amikor kell a lóvé. -
-
baro32
aktív tag
-
plömplöm
őstag
válasz mirci18 #2994 üzenetére
valóban egész jó, olyan helyzetet teszteltek, amit nem szoktak. obd kütyüvel lehetett volna folyamatosan látni, hogy a tempomat milyen mélyre nyomja a gázpedált az adott emelkedő felé és aztán azon felfelé, ha nem 100%-ig, akkor határozottan ki lehetett volna mondani, hogy bírja akár ezt is. adalék információ: a pld lodgyban eco módban nem nyomja a tempomat 100%-ig le a gázpedált. látszott volna az is, hogy a motorolaj mennyire melegszik fel az emelkedő tetejére.
az továbbra sem tiszta a tesztereknek, hogy a led elsővilágítás nem alapáras.
a tesztelt autó felszereltsége egyébként érdekes, mert ott vannak a kibillenthető cd-ablakok, de mintha a légkondi nem automata lenne.
már drl üzemmódban is világítanak a hátsó helyzetjelzők?
All systems gone! Prepare for downcount! 5....4....3....1! Off blast!
-
tordaitibi
veterán
válasz mirci18 #3037 üzenetére
Köszi hogy burkoltan, finoman lehülyéztél
45 éve hobbizok elektronikával és 40 éve autóvillamossággal.
így 60 felé eszembe se jutott hogy manapság lassan egy kerékanyacsavart se lehet csak úgy kicserélni mert kiszopósodott a hatlap mert hozzá kell tanítani az autóhoz meg a komputerhez. Nekem ez már kínai, elnézést kérek hogy nem egyből az autó szoftverének az átírása jutott eszembe.
22 éves Skoda feliciáról váltottam 2 hete és abba szerencsére volt egy ecu meg 5 motorérzékelő szonda oszt snitt.
Meg mint írtam, nem szándékom beledögleni az autóba, mióta kitalálták a biztonsági övet azóta használom.
a falunkba naponta kb. 10-20x megyek 1 kilométer körüli távot, pár sarkot.
Van hogy harmadikba sem tudok felkapcsolni nemhogy száguldozni. És ezért szeretném megoldani hogy ne visítozzon, mire bekötözöm magam addigra majdnem oda is érek.
Ha tudom hogy kimegyek a faluból már az udvaron bekötöm magamat mielőtt kihajtok a szutyok földútra ahol lakok.
Köszönöm a tanácsot, most már csak kéne találnom valahol valakit aki ezt megcsinálja nekem és nem kéri el érte egy disznó árát. Mert akkor hagyom a fenébe és simán rövidrezárom a két szál vezetéket.
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Sweet.tv - internetes TV
- iPhone topik
- OnePlus 7T Pro - árban is a csúcson
- Steam topic
- 3D nyomtatás
- Direct One (műholdas és online TV)
- Milyen routert?
- Star Wars Jedi: Survivor - Egyre közelebbi a PS4 és Xbox One verziók érkezése?
- További aktív témák...
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Riwall PRO RALM 4640 SPi,40V AKKUS ÖNJÁRÓ 46CM FŰNYÍRÓ, TÖLTŐVEL 4DB 4Ah AKKUVAL ELADÓ 2ÉV GARANCIA
- LeoVince LV10 carbon sportkipufogó
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- iRobot Roomba j7 + feltöltőszett robotporszívó eladó