- Linux - haladóknak
- Microsoft Excel topic
- ArchiCAD és Artlantis topik
- ASUS routerek
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Célkeresztben az OnlyFans, amiért pornót nézhetnek a gyerekek
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
attiati
veterán
1. civ 5 vs. civ 6 témában melyik a jobb?
2. ha a civ 4-et is belevesszük, akkor a három kiadás közül melyik a leginkább kiforrottabb játékmenetű?grafika és hálózati játék nem számít
Az V részben megszerettem az 1 unit / mező szabályt.
Amennyire utáltam az elején a nehézsége miatt, annyira reálisabbnak is tartottam.
Nincs az, hogy 1 mezőre lerak az ellenfél 10 egységet és nem lehet lerombolni a leggyengébbet addig, amíg a másik 9-et meg nem semmisítem.
Csak sajnos az V. részben elviselhetetlenül belassul a körök hossza és a gép terhelése, ahogy halad előre a játék. Jött erre valami optimalizáció?
Kb annyi időt tölt az ember a körök közötti várakozással (és a mentett állás betöltésével egy rosszul sikerül lépés után ), mint magával a játékkal. -
attiati
veterán
találtam egy rangsorolást a Pantheons bónuszokról a Gathering Stormhoz
Alapjátékhoz volt róla topik, csak nem tudtam, hogy a GS-ben a +1 free settler változtat e a sorrenden. Csak előbbre jött, de még így sem a legértékesebbnek mondott (a Religious Settlements)
-
attiati
veterán
Teljesen más ez a 6. rész.
Ha jól értem, akkor itt az elejétől fogva nagyon ügyelni kell a várostervezésre?
Kivették a korábbi részekből, hogy minden városba mindent építeni ész nélkül?
(nem szerettem a végjátékban az építkezést. Az új városoknál build, next, build.... ment.)Ha a trader tesz egy oda-vissza kört egy városba, akkor utána újra indítható egy másik városba és a régi út megmarad? 2 routeom van és abból 1 aktív. A másik merre jár?
Ha nincs több szabad house és egyik kiválasztható építmény sem ad houseingot, akkor várni kell kutatásra és új építményre és addig visszafogni a food-ot?
Mátyással megyek. A Pearl of Danube 50%-os bónuszt nem feltétlen értem.
A városközponttal szemben a folyó másik oldalára épített körzetek és épületek 50%-kal gyorsabban épülnek? De csodákra nem vonatkozik, ugye? -
attiati
veterán
Igen, Mátyással elég bonyolultnak tűnik a várostervezés, ha Pearl of Danube-ot ki akarja használni valaki (nehezebb fokozaton). Szerintem lehetetlen. Ha nem volna elég a körzetek bonyolultsága, akkor itt még bejön a képbe, hogy a folyó másik felére, de lehetőleg értéktelen területre kerüljön a körzet. De a government plaza mellé.
Illetve a geotermikus forrás lenne a másik Mátyás előny, de alig van belőle pár hely.
Úgyhogy igazából marad Mátyásnak a városállamos előny.Prince fokozaton kezdtem, könnyedén dominálom a térképet. Igazából túlságosan könnyű is.
Classic era közepén 6 városállam irányítása megvan. Letarolható velük a kontinens másik három civje.
Bár sok youtube videót megnéztem. Komolyan elemző munka folyik ottA játék elején kaptam egy ereklyét (arany ládát), ami +8 faith +4 aranyat ad. Az egyik tribal village begyűjtése után. Gondolom ez teljesen random és nem jár minden játékban ereklye?
Örülök neki, hogy az íjászok ismét lőhetnek a távolból és nem közelharcot vívnak. Az egy téves vonal volt az 5. részben szerintem.
A pin és a keresés funkció tényleg hasznos.
A bónuszrendszer nagyon összetettnek tűnik. Szerintem már túlságosan is sok irányból jöhetnek a bónuszok.[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
válasz #21346560 #496 üzenetére
Könnyebben átlátható a grafika szerintem is a korábbi részekben.
Viszont a 6-osban tök jók az új kényelmi funkciók a kezelésben (keresés...)
Jobbak a zenék, kidolgozottabb a megjelenés.
Összességében külsőre és funkcióra jobb a 6-os.Viszont a játékmenet szerintem már túl összetett lett.
Túlzó a bónuszrendszer komplexitása. -
attiati
veterán
válasz Stauffenberg #498 üzenetére
Valóban nem a casual játékosoknak készítették. Nagyon tanulós. Nem lehet leülni mellé este csak úgy játszani. Szerintem úgy voltak vele, hogy nem vennék meg az emberek a 6. részt, ha nem változtatnak megint sokat. Kivéve, ha eleve a koca játékosokra mennek rá a grafikával, de ők ők nem veszik meg a DLC-ket. A builder részt én sem értem. Bár ők mindenhogyan útban vannak
Engem az zavar, hogy már a játék elején el kell döntened előre sok mindent végleg. Úgy, hogy a rengeteg újítás miatt eleve nem ismerem a játékmenetet előre. Például rögtön a Pantheons bónusz választás a 20. kör táján, ami kihat a játék végéig. Vagy a városok korai területfejlesztését az elején el lehet rontani és többé nem lehet "kijavítani". Jó, persze a valóságban is így van. Például az industrial zone. Ez az egész játék lényege. Game changer a jó elhelyezése. Nade az ókorban végigtervezni a városfejlesztést minden részét előre úgy, hogy később legyen hely a gátnak, csatornának és az mind az industrial zone mellett legyen?
Mindez a váruscentrum mellett és víz mellett. Pont a játék elején, amikor eleve alig van szabad terület a város körül és minden másnak is legyen hely.A policy card túlbonyolítja a stratégiát. Behoz a hosszútávú tervezésbe ilyen 5-10 körös mikro stratégiákat, amikor rá kell menni csak a bulider fejlesztésre minden városban vagy összegyűjteni sok pénzt és területet vásárolni, stb... mindig amit a policy card ad.
Ez végig ott van a játékban.
Minden mindennel összefügg.Van egy tippem, hogy azért lett ilyen összetett a játék, hogy minden néppel és minden területtípuson meg lehessen találni a hozzá illő stratégiát. Ilyen szempontból zseniális húzás. Végletekig finomhangolt tervet lehet összeállítani. Feltéve, ha pár játékot végigtolt az illető.
[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
Ti milyen terjeszkedési stratégiát választatok?
Simán elvagytok 7-8 várossal? (normál térképen)
Fej-fej mellett fejlődtök a többiekkel és a végén úgy lavíroztok, hogy behúzzátok valamelyik győzelmi típust?
Akár úgy is, hogy 3. legerősebb játékosként összefogtok a 2. legerősebbel, hogy lenyomjátok az elsőt?
Rájöttem, hogy azért unom meg a Civilization sorozatot, mert mindig a területfoglalásra megyek rá és végére túlterjeszkedek és unalmassá válik a túl sok város fejlesztése.
30 várost vinni nagyon monoton. Build, next, build, next...
Illetve nagyon hosszúra nyúlik emiatt a játékmenet.De valahogy mindig az a civ nyer, amelyik dominálja a terjeszkedést is.
-
attiati
veterán
Ja hogy erre már vannak bejáratott játékelméletek? Reddit topik.
Azért jó lenne, ha működne a tall stratégia - legalább néhány victory cél esetén.
Változatosabb, nem olyan monoton, mint az ismételgetős wide.
Ennek majd utánaolvasok.Hát igen, itt bejön sok más kérdés is.
Sűrű vagy ritka birodalmat építeni?
Terjeszkedésre rámenni vagy inkább a szövetségekre? Állítólag nagyon kifinomult a diplomácia a 6. részben.Sajnos túl könnyű volt a prince fokozat és sok stratégia finomság nem került elő a játék során.
Városok távolságára nem találtam olyan megoldást, ami egységesen jó. Mindenki mást követ. Sokan mondják, hogy 6 területnyi távolság legyen és így több város közösen tudja használni ugyanazt az építményt. Viszont ez szerintem nem is a városok távolságát határozza meg, hanem hogy hova tegyem le azt az adott körzetet vagy csodát.
Mondjuk sok más esetben tényleg előnyt jelent a sűrű városszerkezet. Kevesebb egységgel védhető, nagyobb loyalty, nem átjáróház a birodalom már az elején sem.
Az 5. részben nagyon megszenvedtem a wide birodalomban a többfrontos háborúval (a hosszú határok miatt)Viszont hosszútávon a tall stratégiával kevés hely marad a csodáknak, körzeteknek. Illetve alig lesz nyersanyag a területemen, ami kulcskérdés lehet. Eddig azt tapasztaltam, hogy trade során nehezen lehet hozzáférni a stratégiai és luxuscikkekhez.
Azt hittem nagyobb gond lesz majd a housing vagy az amenity kérdés. De jól kiegyensúlyozták és mindig jön a megfelelő épület, ami növeli.
Nekifutnék majd egyszer King fokozaton és ott már több jelentősége lesz a stratégiának.
[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
A 7-8 város alatt azt érted, hogy annyit építettél magad és mellette elfoglaltál még 15-öt a taccsra tett olaszoktól és hollandoktól?
Vagy összvissz kb 8 várossal lehoztad a játékot?
Normal map méreten valószínűleg nem is lehet összehozni 7-8 városnál többet önerőből. Addigra elfogy a hely.
[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
Az már jobban hangzik. Tehát 12-15 várossal is le lehet hozni a játékot.
Mit csinálsz olyankor, ha egy nagyon domináns és erős civ-el kerülsz egy kontinensre?
Mátyással lehet nem szeretnénk egy helyen lenni, ha sok city state is van a közelben.Illetve a stratégiai nyersanyagokat tradeled, ha nincs a közelben?
Sivatagos területre például direkt rámentem a játék elején a várható olajmező miatt.
6-7es szintig kihúzza a bónusz mezőkkel, utána Petra hatalmas előny, a késői játékban meg jön az olaj.Még a bónusz mezőkről olvasok majd, mert láttam a neten egy számolgatást, hogy érdemes őket betakarítani?
Forguet: megnézem a pontos bónusz rendszereket.
Még egy csomó kérdés felmerült, amire nem találtam választ a neten.1. Szénerőművet nem lehet kikapcsolni? (amikor még nincs másfajta erőmű és nincs rá projekt). Beleestem abba a hibába, hogy túl sok szénerőművet építettem, azok meg korlátlan mennyiségben tudnak szenet felhasználni. Így gyakorlatilag 0 szenem maradt, hogy egységet építsek. Utána hiába építettem újabb szénbányát... azokat is rögtön elvitte az erőmű.
2. Épületeket nem lehet megsemmisíteni?
3. Az gyakori jelenség a városállamok befolyásolásánál, hogy az ellenfél tartalékolja az envoyokat? Nagy boldogan átveszem a városállam hadserege felett az irányítást. Mennék velük háborúba. Aztán amikor az ellenség kapujánál állok és már háborút hirdettem, akkor 1 kör múlva rádobja ő is az envoy-ait. De durván sokat. Például nekem van 9 befolyásom. Ő meg 0-ról felviszi 14-re.... Így elveszítem az egységek felett az irányítást, illetve a sok pénzt, amit ráköltöttem az átvételre és fejlesztésre. Ráadásként ez a városállam automatikusan háborúba kerül velem, mivel az ellenfelem szövetségese lesz. Saját pénzből felfejlesztett ellenfél, akivel háborút indítok és átáll a másik oldalra... Tökéletes öntökönbökés :D
Miért maradt ennyi envoya az ellenfelemnek? Miért nem használta fel a játék során, hogy előnyt kapjon belőle? Így nagyon becsapós.4. Globális felmelegedés elkerülhető valahogy? Vagy törvényszerű a tengerszint emelkedés?
Ez viszont nagyobb gondot jelent és jóval korábban jön, mint gondoltam.
Csak a termelés tudatos visszafogásával lehetséges, ami meg hátrányt jelent.
Akárcsak a valóságban. Ezt nagyon jól kitalálták.5. Encampment-et van értelme támadni?
Ott szerintem elrontottak valamit, mert sokszorosan nehezebb hatástalanítani egy barackot, mint elfoglalni egy fallal körbevett várost.
Például ha tankkal támadok barackot, akkor 10%-ot veszít az erejéből. Míg ugyanaz a tank ugyanazt a várost 50%-ban gyengíti.Azért elég jó lett ez a 6. rész. Sokkal felhasználóbarátabb a felület és már nehéz is lenne visszaszokni a korábbi részekre.
[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
Bónus mezőket szoktátok harvestelni?
Mármint úgy mindet, amit csak lehet. Ha nem is rögtön, de később, amikor már vannak helyettesítő mező fejlesztések. Igazából előbb utóbb útban lesznek, ha a körzetek helyét bekorlátozzák.City-stateket elfoglaljátok a játék elején?
- pro: nem jár érte penalty. Várost és népességet ad gyorsan és tapasztalatot a seregnek.
- contra: sokkal jobb tradeket lehet velük bonyolítani. Suzerain bónuszokat elveszítem.
- Semleges: levy unit hiánya, mert én sem tudom átvenni a sereget és AI sem tudja ellenem fordítani. Illetve nem ott vannak, ahova én amúgy várost tennék, de úgysem tudok az elfoglalásuk nélkül várost tenni oda.Az elfoglalásuk ad annyi boostot a játék elején, ami kárpótol később a hiányukért?
-
attiati
veterán
válasz Sidorovich #543 üzenetére
Ezt milyen fokozaton?
Játék elején soha nem volt gondom a loyaltyvel. Ott szerintem elkövetsz valamilyen alapvető hibát. Túl messze helyezed a városokat, nem használod fel a kormányzókat.
Esetleg szélsőségesen boldogtalan a lakosságod (nincs luxury cikked).
Esetleg nincs egyetlen monumented sem. -
attiati
veterán
válasz Sidorovich #543 üzenetére
az a gond, hogy túl lassan építed meg a fővárosodat (és a gyorsabban növő ellenséges fővárosoknak erősebb a loyalty pontja. Illetve nincs a városodban védekező egység. Az elején ez a kettő a fő hiányosság.
-
attiati
veterán
Nem akartam elhinni én sem és kipróbáltam. Nyitóképernyőn 1 vagy 2 másik civvel együtt kezdesz
-5 loyalty pont esetén 20 körön belül elveszett a városod. Ennyi idő alatt nincs builder, luxury és társai. Gyakorlatilag minden civ a loyalty problémával küzd és 20-30 körön belül 1-2 civ etűnik a térképről a loyalty miatt.Csak harci egységre és esetleg monumentre van lehetőség. Illetve minél gyorsabban letenni a fővárost. A kulcs, hogy a városban maradjon őrség, illetve minél gyorsabban támadni. Főleg azt a civ-et, aki egy harmadik civ loyalty elnyomása alatt áll. Kingen próbáltam, megoldható simán.
-
attiati
veterán
Emperororon is megoldható, 40. körben már stabil a helyzet.
A hadsereg adja a legtöbb loyaltyt és azzal gyengíthető az ellenfél is.
Slingereket kell gyártani és early rush.Emperoror úgy tudtam én is, hogy 2 settlert kap az ellenfél. Ehhez képest a németek nem építettek várost a második körben és simán elfogtam a settlerjét. Nem volt neki második, így defeated lett
A franciák is csak 1 várost építettek, amikor körbekerítettem őket. Ez hogy van akkor? -
attiati
veterán
igen, a legnagyobb loyaltyt a városvédő egység adja hozzá (és ő még támadásra is jó)
"Valószínűleg ellopta tőlük valaki a másikat"
[mentett játék 3. kör - letötlhető fájl]A 3. körre senki nem lophatta el a settlerét, mert 2 környi lépéstávolság megvan a civek között. Illetve akkor valaki másnak már 3 settlerjének kellene lenni. Ehhez képest az van, hogy induláskor emperoron szerintem mindenki 1 settlert kap. És csak azután kapja meg a második settlerét, ha megalapította az első várost. Nézd meg a mentett játékállást.
Ha elfoglalod a német settlert ott a 3. körben, akkor defeated lesz a német civ. Ellenben ha hagyod lerakni a városát, akkor a rá következő körben már kapja is a következő settlert.
Tőle balra a hollandoknak is csak 1 settlere van induláskor, aki még lépeget (de nem fog helyet találni a városalapításhoz). Attól balra pedig a franciák megalapították Párizst (és nekik is ott a második settler)
Ez nagyon más helyzet ahhoz képest, mintha 2 settlert kapna egyből. És minekután kevés a hely, így a legtöbb civ elveszíti a második settlerét vagy hasztalan lesz.
[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
Múltkor fedeztem fel a Kilwa Kisiwani wondert.
Nagyon ütős egy jó szituációban (pl két egyforma típusú városállamot uralok és kellően távol vannak a többi civ-től).knightcross1: angol nélkül nehéz. Csak angolul találtam videókat a várostervezésről.
Érdemes nézned egy erősségi listát a Pantheonról, csodákról.
Használd a térképen a Pin eszközt, hogy előre bejelöld a terveket.
Tedd ki a Civ stat erősorrendet és úgy látni fogod, hogy miben van elmaradásod.A városokat én pont fordítva szoktam használni termelésre. Pl ha buildert szeretnék, akkor kiválasztom azt a Policy Cardot, ami +2 építést ad az újan gyártott buildereknek és utána minden városban buildert építek.
Érdemes a kutatásnál és a civics-eknél boostolni akár tudatosan is, ha nem túl nagy extra erőfeszítés.
[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
Elég sok oka lehet. Nem vetted észre, hogy mikor?
Valószínűleg korábban már kaptál panaszt az adott civ-től ("XY denounced you").
Például nem tetszik nekik, hogy túl sok várost alapítasz, túl közel telepedsz hozzájuk, túl sok katonád van a határon, túl sok világcsodát elhappolsz előlük. Ha erős a hadsereged, akkor mondvacsinált okokkal nem fognak megtámadni.Az adott civ képernyőjén végig tudod nézni a kapcsolatotokat, hogy milyen sérelmei vannak a múltból. Ha összejött sok "Grievances", akkor elégedetlen.
De olyan is lehet, hogy összehívják az "ensz" tanácsot és megszavazzák, hogy minden civ háborúba lép veled, mert mondjuk elfoglaltál egy városállamot.
[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
válasz CPT.Pirk #594 üzenetére
Prince fokozaton valóban nagyon gyenge, még első játszásra is.
A felette levő fokozatokban tud rendesen játszani az AI. Nem csak arról van szó, hogy előnyből indul, hanem a csatákban is kulcsmezőket foglal el és bőven van agresszió.
Igazából minden civnél úgy oldották meg a nehézséget, hogy előnyből indul az ellenfél és játék közben folyamatosan bónuszokat kap.
Nekem a kezelhetősége miatt a civ 6 sokkal jobban teszik. Ilyen apróságok, hogy meg lehet nézni, hogy hol tart az ellenfél a csoda építésével (látni a készültségi fokát nagyjából). Meg ezer más dolog.
-
attiati
veterán
-
attiati
veterán
Platinum edition tulajok megkapják a későbbi DLC-ket is?*
Az a 10 EUR-os ár nagyon csábító.*ha lesz még DLC, mert nagyon találgatják, hogy lassan jönni kellene majd egy CIV 7-nek
-
attiati
veterán
milyen már, hogy a rómaiakkal vagy és az egy darab "iron" a pályán olyan helyen van a hegy lábánál, hogy a meglévő városaid nem érik el. De új várost nem tudsz építeni a hegyek és a 4 mezőn belüli városok miatt Legion kuka.
[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
Ti rögtön az első adandó pályán elkezdtek játszani, vagy párszor új pályát generáltok?
Rómaiakkal ez egy egész jó kezdés, ha valaki pályát keresne
Emperor nehézség
Continents / small / standard sebesség -
attiati
veterán
válasz bubuska10 #676 üzenetére
Szerintem nagyon sokmindentől függ, hogy mikorra derül ki a játék állása:
Pantheon tipikusan ilyen.: ha olyat választasz, ami a játék elején lök nagyot, akkor a hatása gyorsan elmúlik. De például a Divine Spark csak a játék közepétől kezdi el kifejteni a hatását.
Itt ez a táblázat jól elmagyarázza. A cons oszlop mutatja 1-5ig, hogy mennyire jelentkezik a teljes játékmenet alatt a Pantheon hatása.Térkép forma választás:
Kontinensen szoktam játszani, ahol 2 nagy földrész van és fele-fele arányban helyezi el a civilizációkat. Pangaea esetén (ami egy nagy földrész) szembetűnő a különbség. A 2 kontinens típusnál a játék feléig nem találkozol a civ-ek felével. Így nem is tudnak ellened szavazni, ha pl agresszorkodsz és elfoglalsz egy népet.
Pangaea üzemmódban simán találkozol minden civvel, így tudnak ellened szavazni és egyszerre többen hadba indulnak. A térkép a nehézségi módot is befolyásolja.Könnyű vagy nehéz civvel játszol. Kit szoktál választani?
Egyébként immortalon is verhető az ellenfél, Mátyással szinte bármikor, ő annyira túl erősre sikerült szerintem (a jó játékstílussal).[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
2. kör - áradás
elveszett a settlerem és a warriorom
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- Linux - haladóknak
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Milyen autót vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb Samsungok telepíthetik a Galaxy AI-t
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Politika
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- További aktív témák...