- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Milyen switch-et vegyek?
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
- Sweet.tv - internetes TV
- A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
- Musk szerint már jövőre itt vannak a Tesla Optimus humanoid robotok
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Synology NAS
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz SyMbioTe #500 üzenetére
Ha könnyebben befogadható mechanizmusra vágysz, akkor az előző részt érdemes kipróbálni, sok hardcore játékos fikázta amiért túl casual lett, de én attól még kedveltem (na nem annyira mint a negyediket, nálam az volt az arany középút).
Persze nem mondom, hogy feladom a Civilization 6-ot, csak meglepett, hogy milyen irányba ment tovább, vannak dolgok amik tetszenek, mások kevésbé. De az biztos, hogy én tapasztalt Civ játékosként is kicsit elveszve érzem magam és kicsit erősebb a tanulógörbe meredeksége, mint eddig.
-
#21346560
törölt tag
Ma ráértem, adtam még 1 esélyt a játéknak.
Random szoktam Leadert választani.
1., Német - nem kedvelem, vissza a menűbe
2., Német - nem kedvelem, vissza a menűbe
3., Német....
4., Választottam LeadertPár óra játék után meguntam a játékot... Nem tudok rá konkrét magyarázatot adni, nem jön be és kész....
-
mepet
addikt
-
Warton
őstag
válasz Stauffenberg #498 üzenetére
1. viszonylag nehéz a játék elején, mert az AI nagyon csal és túlerőben van. De egy idő után már nagyon lehagyod, mert az AI bár csal, de nagyon buta.
2. Nagy lexikális tudást igényel a játék. Tisztában kell lenni a techtreekkel, hogy megfelelően tudj priorizálni, hogy melyik policy card, vagy fejlesztés fontosabb. Illetve vannak összefüggések, amikre rá kell jönni. -
mepet
addikt
válasz Stauffenberg #498 üzenetére
Builder: fontos egyseg. Az, h hany epiteshez illrtve betakaritashoz (ez a kozeli varos gyartasat boostolja) hasznalhatod, az tobb modon is boostolhato (pl policy vagy piramis epites). Az epiteskor es a betakaritasokkor fogy a darabszamuk. Viszont nem fogy a javitasokkor es a nuklearis tormelek eltavolitasakor. Javitasok sokszor kellhetnek, hiszen nem csak a barbarok es az ellensegek duljak fel a mezoidet, hanem a gathering storm dlc ota a termeszeti katasztrofak is. Raadasul a new frontier dlc-ben megjelentek a sok mezo kiterjedesu katasztrofak is, illetve a vilagvegere alapulo uj jatekmod, ahol eddig nem latott szamu katasztrofa tortenik, sot adott vallasi egyseggel mestersegesen is idezhetunk elo katasztrofakat.
Az alapjatekot erinto kritikakat nem velemenyezem, mert mar nem is emlekszem a 3 dlc-vel ezelotti jatekmenetre, raadasul az is valtozott azota miota en jatszottam vele, hiszen minden dlc mellett jott egy csomo ingyenes update is, koztuk jelentosek is.
-
forguet
senior tag
Hogy értitek hogy csal??
Meghatározott előnyöket kap, hogy fel tudja venni a versenyt az emberi intelligenciával.
linkMundo will go where he pleases! SZLÖRTY.
-
Stauffenberg
nagyúr
Én értem, hogy fontos egység, csak ahogy át lett alakítva azt tartom kicsit bénának, hozzá akartak nyúlni csak azért, hogy hozzá legyen nyúlva, de úgy nagyon az értelmét nem látom, így csak folyamatosan figyelni kell rá, hogy mielőtt elhasználódnak, időben gondoskodj az újak kiképzéséről vagy ha aranyért veszed őket, főleg a játék elején ez kisebb gazdasági csőd.
Régen ugye legyártottad az egységet, volt egy körönkénti fenntartási költsége, de mindig a rendelkezésedre állt, akkor is érdemes volt megfontolni, hogy nagyobb üresjáratok idejére szélnek ereszd vagy bevállalod, hogy a semmire fizeted a bérét.
Ennek az új rendszernek csak az a lényege, hogy az egyébként is behozott változtatások mellett még erre is külön megoszd a figyelmed, ami persze egyfelől pozitívum, hiszen a hardcore réteg ezt kívánja, de eközben a casual játékosokat meg csak frusztrálja. Régen 1-2 villámkör alatt hot seat módban Civ szűz haverod/barátnőd/kistesód is könnyen beletanult a játékmenetbe, most lehet hamar feladnák. Szerintem ez a játék régen pont attól volt zseniális, hogy a helyi többjátékos módhoz nem kellett hardcore arcokat gyűjtened, bárkit el tudott kapni a gépszíj.
Régen: Easy to learn, hard to master.
Most: Hard to learn, even harder to master.Azt elhiszem, hogy a "reward" élmény is sokkal magasabb, mikor már a játékos rendesen átlátja a rendszert, csak szerintem pont ez a könnyen beletanulható "party game" jelleg veszett el.
-
Warton
őstag
válasz Stauffenberg #509 üzenetére
Ez a mostani rendszer sokkal szofisztikáltabb szerintem. Befektetsz x productiont a builder építésébe és törekedned kell arra, hogy annak a többszörösét hozza vissza. Ezt a productiont át tudod alakítani foodá, arannyá vagy még több productionná. Nem lehet korlátlanul mindent fejlesztgetni, csak korlátozottan.
Igazából a Civilization sorozat nekem mindig is az optimalizálásról szólt, meg arról, hogy a folyamatokat priorizálni kell. Dönteni kell. Ezesetben arról, hogy a builder 3 "csapásával" mit érdemes csinálni. Pl.: kiírtani az erdőt vagy fatelepet építeni, azaz most rögtön kisebb mennyiségű production vagy hosszabb távon sokkal több.
Szerintem a játék filozófiájába jobban illik a builderek korlátozott használata. Persze ez csak az én véleményem.
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem kérdés, hogy sokrétűbb és komplexebb ez a rész, csak arra akartam utalni, hogy a Builder átalakításnak ebben a formában nem látom értelmét, akkor ennyi erővel miért nem lehet napszámos melósokkal elvégeztetni a munkát? Kerül X mennyiségű valamibe, kiválasztom a mezőt amivel csinálni akarok valamit és megcsinálja, ne kelljen még mint egy kiscsibét terelgetni a táblán lépésről-lépésre, ne kelljen ennek az egységnek a legyártásával foglalkozni. A rendszer logikája ugyanez lenne, csak közben levesz egy felesleges feladatot a játékosról. Ahogy a kereskedelmi útvonalakat sem kell már mezőről-mezőre klikkelve megépíteni.
-
attiati
veterán
válasz Stauffenberg #498 üzenetére
Valóban nem a casual játékosoknak készítették. Nagyon tanulós. Nem lehet leülni mellé este csak úgy játszani. Szerintem úgy voltak vele, hogy nem vennék meg az emberek a 6. részt, ha nem változtatnak megint sokat. Kivéve, ha eleve a koca játékosokra mennek rá a grafikával, de ők ők nem veszik meg a DLC-ket. A builder részt én sem értem. Bár ők mindenhogyan útban vannak
Engem az zavar, hogy már a játék elején el kell döntened előre sok mindent végleg. Úgy, hogy a rengeteg újítás miatt eleve nem ismerem a játékmenetet előre. Például rögtön a Pantheons bónusz választás a 20. kör táján, ami kihat a játék végéig. Vagy a városok korai területfejlesztését az elején el lehet rontani és többé nem lehet "kijavítani". Jó, persze a valóságban is így van. Például az industrial zone. Ez az egész játék lényege. Game changer a jó elhelyezése. Nade az ókorban végigtervezni a városfejlesztést minden részét előre úgy, hogy később legyen hely a gátnak, csatornának és az mind az industrial zone mellett legyen?
Mindez a váruscentrum mellett és víz mellett. Pont a játék elején, amikor eleve alig van szabad terület a város körül és minden másnak is legyen hely.A policy card túlbonyolítja a stratégiát. Behoz a hosszútávú tervezésbe ilyen 5-10 körös mikro stratégiákat, amikor rá kell menni csak a bulider fejlesztésre minden városban vagy összegyűjteni sok pénzt és területet vásárolni, stb... mindig amit a policy card ad.
Ez végig ott van a játékban.
Minden mindennel összefügg.Van egy tippem, hogy azért lett ilyen összetett a játék, hogy minden néppel és minden területtípuson meg lehessen találni a hozzá illő stratégiát. Ilyen szempontból zseniális húzás. Végletekig finomhangolt tervet lehet összeállítani. Feltéve, ha pár játékot végigtolt az illető.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Nekem személy szerint nincs ellenemre egy csomó változtatás, sőt én is kedvelem az átlagtól komplexebb játékmeneteket. Inkább abba a megvilágításba akartam ezt helyezni, hogy jártam már így korábban szimulátorokkal, hogy a haverokat nem igazán sikerült behúznom. Mikor kitaláltam, hogy jöjjenek repülőszimulátort játszani, akkor gyorsan lepattantak az egészről azzal a felütéssel, hogy menjünk inkább vissza a Battlefieldbe.
A Civilization korábbi részei pedig olyanok voltak, hogy könnyen be tudta szippantani a casual játékost és ráért csak később elmélyülni az árnyaltságokban. Meg ha őszinte akarok lenni, hogy melyik nagyobb élmény számomra, egy komplexebb játékmenet, vagy az a tény, hogy a barátokkal, barátnővel, tesóval a nappaliban TV-re kirakott képen, bluetooth egér/billt körbe adogatva játszunk.... hát inkább utóbbi.
(#513) Warton: Én nem mondtam, hogy gondot okoz a Builder, csak egy kiragadott példa volt, hogy szerintem ilyen egy öncélú változtatás a játékiparban, mikor egy változásnak nincs játékmenetet jobbá tévő szerepe, csak azért van megváltoztatva, hogy meg legyen változtatva, vagy éppen a komplexitás illúzióját keltse. A policy vagy district rendszer tényleg sokkal komplexebb lett és jó okkal, de a Builder egyike azoknak a dolgoknak, amikhez ha már hozzányúltak, én máshogyan tettem volna.
-
forguet
senior tag
Csak még annyit tennék hozzá, hogy érdemes a rise&fall illetve gathering storm kiegekkel egyutt beszelni a civ 6 rol...sztem nagyon eltalalt kieg mindkettő es rengeteget tesznek hozza a jatekhoz. (Bar meg igy is a 6. resz sokkal komplettebb volt amikor kijott mint pl az 5. volt..az sztem a kiegek elott konkretan hianyosnak erzodott a 4 utan)
Alapvetoen en orulok h meg komplexebb lett a jatek...ha kitanulod, rengeteg lehetoseg nyilik ugy jatszani a jatekot ahogy akarod. Jol alakitottak at a gyozelem tipusokat is sztem.
Mundo will go where he pleases! SZLÖRTY.
-
attiati
veterán
Ti milyen terjeszkedési stratégiát választatok?
Simán elvagytok 7-8 várossal? (normál térképen)
Fej-fej mellett fejlődtök a többiekkel és a végén úgy lavíroztok, hogy behúzzátok valamelyik győzelmi típust?
Akár úgy is, hogy 3. legerősebb játékosként összefogtok a 2. legerősebbel, hogy lenyomjátok az elsőt?
Rájöttem, hogy azért unom meg a Civilization sorozatot, mert mindig a területfoglalásra megyek rá és végére túlterjeszkedek és unalmassá válik a túl sok város fejlesztése.
30 várost vinni nagyon monoton. Build, next, build, next...
Illetve nagyon hosszúra nyúlik emiatt a játékmenet.De valahogy mindig az a civ nyer, amelyik dominálja a terjeszkedést is.
-
forguet
senior tag
A 6. részben egyertelmuen wide >>> tall. Az 5ben eleg jol el lehetett lavirozni tall strategiaval is...itt szinte biztosan elhuz az akinek sok varosa van...
Nyilvan RNG fuggo h hova dob a mapon es mennyi helyed lesz varosokat epiteni de foleg magasabb fokozatokon (emperor+) 8-10 sajat varos utan erdemes 1-2 civtol 'atvenni' meg legalabb uannyi varost ha nyerni akarsz.Mundo will go where he pleases! SZLÖRTY.
-
attiati
veterán
Ja hogy erre már vannak bejáratott játékelméletek? Reddit topik.
Azért jó lenne, ha működne a tall stratégia - legalább néhány victory cél esetén.
Változatosabb, nem olyan monoton, mint az ismételgetős wide.
Ennek majd utánaolvasok.Hát igen, itt bejön sok más kérdés is.
Sűrű vagy ritka birodalmat építeni?
Terjeszkedésre rámenni vagy inkább a szövetségekre? Állítólag nagyon kifinomult a diplomácia a 6. részben.Sajnos túl könnyű volt a prince fokozat és sok stratégia finomság nem került elő a játék során.
Városok távolságára nem találtam olyan megoldást, ami egységesen jó. Mindenki mást követ. Sokan mondják, hogy 6 területnyi távolság legyen és így több város közösen tudja használni ugyanazt az építményt. Viszont ez szerintem nem is a városok távolságát határozza meg, hanem hogy hova tegyem le azt az adott körzetet vagy csodát.
Mondjuk sok más esetben tényleg előnyt jelent a sűrű városszerkezet. Kevesebb egységgel védhető, nagyobb loyalty, nem átjáróház a birodalom már az elején sem.
Az 5. részben nagyon megszenvedtem a wide birodalomban a többfrontos háborúval (a hosszú határok miatt)Viszont hosszútávon a tall stratégiával kevés hely marad a csodáknak, körzeteknek. Illetve alig lesz nyersanyag a területemen, ami kulcskérdés lehet. Eddig azt tapasztaltam, hogy trade során nehezen lehet hozzáférni a stratégiai és luxuscikkekhez.
Azt hittem nagyobb gond lesz majd a housing vagy az amenity kérdés. De jól kiegyensúlyozták és mindig jön a megfelelő épület, ami növeli.
Nekifutnék majd egyszer King fokozaton és ott már több jelentősége lesz a stratégiának.
[ Szerkesztve ]
-
Warton
őstag
Én el vagyok 7-8 várossal, általában emperor szinten játszom. Törekszem arra, hogy ne háborúzzak, mert a hadsereg túl sok pénzbe/erőforrásba kerül, plusz a loyalty miatt elég szopóka megtartani a városokat. Persze van, amikor az AI rendetlenkedik és oda települ, ahová nem kéne. Ilyenkor muszáj közbelépni, és a gazdaságot át kell állítani hadira. De nem szoktam elhúzódó háborúkba bonyolódni. Általában a kulturális győzelemre hajtok.
Legutoljára USÁ-val voltam. A kontinensemen még ott volt Róma és Hollandia. Mindkettőt taccsra tettem, ami azt jelenti, hogy megmaradt pár városuk, de onnan már nem nagyon tudtak visszatérni, se kulturális, se tudományos értelemben. Amikor nekem már tankom volt Róma még mindig a Légióival verette.
Aztán megismerkedtem Portugáliával, Gorgoval és Arábiával, akik a másik kontinensen voltak. És főleg Portugália rettenetesen elhúzott kulturális értelemben. Rengeteg műkincset halmozott fel, ami rontotta a győzelmi esélyeimet. Úgyhogy kémekkel el kezdtem rabolni a műkincseit, a végére teljesen kifosztottam. Aztán jött az Eiffel torony - Christo redentor kombó, meg a rengeteg a parti üdülőhely és innen már sima győzelem volt. Szórakoztató volt, hogy ami műkincset elloptam Portugáliától abból Arábia is lopott tőlem. Mindezt úgy hogy nagy puszipajtások voltunk, talán még szövetségesek is.
-
attiati
veterán
A 7-8 város alatt azt érted, hogy annyit építettél magad és mellette elfoglaltál még 15-öt a taccsra tett olaszoktól és hollandoktól?
Vagy összvissz kb 8 várossal lehoztad a játékot?
Normal map méreten valószínűleg nem is lehet összehozni 7-8 városnál többet önerőből. Addigra elfogy a hely.
[ Szerkesztve ]
-
Warton
őstag
A 7-8 saját telepítés, és nem foglaltam el 15-t, max 5-6-ot. Az AI városai általában értéktelenek. Rossz helyre telepíti őket. Azokat érdemes elfoglalni ahol Wondert épített, stratégiailag valamiért fontos. Pl a fenti csatában volt egy naturál wonder, ami köré épített 3 várost, na azokat elfoglaltam és telepítettem a natural parkokat ezerrel. De a plain sivatag közepére épített városával nem foglalkoztam.
-
forguet
senior tag
Általánosságban sztem jobb sűrűn települni:
- regional buildingek több várost fednek le
- gyorsabb népesség növekedés összességében (a housing miatt nem olyan egyszerű gyorsan nagy városokat építeni, mint pl az 5-ben)
- gyorsabb területszerzés
- ellenfél betelepülését meg lehet akadályozni
- könnyebb védeni, mind a városok bombardmentje mind a csapatok gyorsabb mozgatása miatt
- tile cserélgetés városok között nagyon előnyös tud lenni bizonyos helyzetekben
- max a végjátékban van 30+ fős város, de még itt is, azt mondom 2db 15 főssel jobban jár az ember a flat bonusok miatt
- egyes civeknél szinte kötelező a sűrű pakolás (pl Anglia 2 trade route/város, Németország hansa-commercial district halmozás, Japán full adjacency bonus a districteknek)Mundo will go where he pleases! SZLÖRTY.
-
attiati
veterán
Az már jobban hangzik. Tehát 12-15 várossal is le lehet hozni a játékot.
Mit csinálsz olyankor, ha egy nagyon domináns és erős civ-el kerülsz egy kontinensre?
Mátyással lehet nem szeretnénk egy helyen lenni, ha sok city state is van a közelben.Illetve a stratégiai nyersanyagokat tradeled, ha nincs a közelben?
Sivatagos területre például direkt rámentem a játék elején a várható olajmező miatt.
6-7es szintig kihúzza a bónusz mezőkkel, utána Petra hatalmas előny, a késői játékban meg jön az olaj.Még a bónusz mezőkről olvasok majd, mert láttam a neten egy számolgatást, hogy érdemes őket betakarítani?
Forguet: megnézem a pontos bónusz rendszereket.
Még egy csomó kérdés felmerült, amire nem találtam választ a neten.1. Szénerőművet nem lehet kikapcsolni? (amikor még nincs másfajta erőmű és nincs rá projekt). Beleestem abba a hibába, hogy túl sok szénerőművet építettem, azok meg korlátlan mennyiségben tudnak szenet felhasználni. Így gyakorlatilag 0 szenem maradt, hogy egységet építsek. Utána hiába építettem újabb szénbányát... azokat is rögtön elvitte az erőmű.
2. Épületeket nem lehet megsemmisíteni?
3. Az gyakori jelenség a városállamok befolyásolásánál, hogy az ellenfél tartalékolja az envoyokat? Nagy boldogan átveszem a városállam hadserege felett az irányítást. Mennék velük háborúba. Aztán amikor az ellenség kapujánál állok és már háborút hirdettem, akkor 1 kör múlva rádobja ő is az envoy-ait. De durván sokat. Például nekem van 9 befolyásom. Ő meg 0-ról felviszi 14-re.... Így elveszítem az egységek felett az irányítást, illetve a sok pénzt, amit ráköltöttem az átvételre és fejlesztésre. Ráadásként ez a városállam automatikusan háborúba kerül velem, mivel az ellenfelem szövetségese lesz. Saját pénzből felfejlesztett ellenfél, akivel háborút indítok és átáll a másik oldalra... Tökéletes öntökönbökés :D
Miért maradt ennyi envoya az ellenfelemnek? Miért nem használta fel a játék során, hogy előnyt kapjon belőle? Így nagyon becsapós.4. Globális felmelegedés elkerülhető valahogy? Vagy törvényszerű a tengerszint emelkedés?
Ez viszont nagyobb gondot jelent és jóval korábban jön, mint gondoltam.
Csak a termelés tudatos visszafogásával lehetséges, ami meg hátrányt jelent.
Akárcsak a valóságban. Ezt nagyon jól kitalálták.5. Encampment-et van értelme támadni?
Ott szerintem elrontottak valamit, mert sokszorosan nehezebb hatástalanítani egy barackot, mint elfoglalni egy fallal körbevett várost.
Például ha tankkal támadok barackot, akkor 10%-ot veszít az erejéből. Míg ugyanaz a tank ugyanazt a várost 50%-ban gyengíti.Azért elég jó lett ez a 6. rész. Sokkal felhasználóbarátabb a felület és már nehéz is lenne visszaszokni a korábbi részekre.
[ Szerkesztve ]
-
forguet
senior tag
1. Szénerőművet sajna nem lehet kikapcsolni. Később lehet átalakítani más erőművé, illetve a lebontás is csak később elérhető (decommission plant)
2. Nem lehet lebontani épületeket
3. Igen én is úgy tapasztaltam h tartalékol. Persze lehet h puccsot hajt végre kémmel, de az időzítés miatt inkább az előző valószínű sztem.
4. Igazából a szennyezéstől függ. Ha több civ is eljut a szénerőmű techig akkor egész gyorsan be tud robbanni a klimaváltozás
5. Én max akkor szoktam velük bohóckodni ha nem tudom kikerülni... vagy már van long-range tüzérségem és veszteség nélkül be tudom venni[ Szerkesztve ]
Mundo will go where he pleases! SZLÖRTY.
-
Warton
őstag
Nekem nincs meg a Gathering storm csak a Rise & Fall.
Szerintem:
Erőszakos AI estén, ha már támad, le kell állítani minden építést és kizárólag archereket esetleg chariotot építeni. Ehhez passzoló policy cardot kell beállítani. Esetleg, ha tudsz akkor a támadott városban falat kell felhúzni, ha lehet builderrel kicsoppolni. Ezzel párhuzamosan a Crossbowman-t kifejleszteni, az már eléggé pusztító tud lenne. Ehhez a taktikához nem kell stratégiai nyersanyag sem. A játék végén már nem szoktam csatázni, főleg nem AI ellen.Amúgy akkor sem szabad kétségbe esni, ha elfoglal egy várost, mert a loyalty miatt úgysem fogja tudni megtartani. Egyrészt jóeséllyel messze van az ő birodalmától, másrészt a városod közel van a te birodalmadhoz. Simán függetlenedik és visszatér hozzád. Viszont, ha több városodat foglalja el, az már para.
1. nem tudok hozzászólni.
2. úgy tudom nem.
3. Én sem szoktam az envoyokat ész nélkül felhasználni. Csak azért nem költöm el, hogy elkölthessem.
4. nem tudok hozzászólni.
5. Teljesen felesleges encampmenttel foglalkozni, inkább kikerülöm, főleg, ha falak is vannak. Persze azt azért ne felejtsük el, hogy a város kerületei növelik az adott város védelmi értékét. Tehát ha van egy város, amit ostromolsz és nagyon erős a védelme akkor érdemes a kerületeit (Campus, Holy Site stb.) fosztogatni, mert ezzel csökkenni fog a város ellenállása. Persze az utólag production mínusz lesz, mert helyre kell állítanod. -
attiati
veterán
Bónus mezőket szoktátok harvestelni?
Mármint úgy mindet, amit csak lehet. Ha nem is rögtön, de később, amikor már vannak helyettesítő mező fejlesztések. Igazából előbb utóbb útban lesznek, ha a körzetek helyét bekorlátozzák.City-stateket elfoglaljátok a játék elején?
- pro: nem jár érte penalty. Várost és népességet ad gyorsan és tapasztalatot a seregnek.
- contra: sokkal jobb tradeket lehet velük bonyolítani. Suzerain bónuszokat elveszítem.
- Semleges: levy unit hiánya, mert én sem tudom átvenni a sereget és AI sem tudja ellenem fordítani. Illetve nem ott vannak, ahova én amúgy várost tennék, de úgysem tudok az elfoglalásuk nélkül várost tenni oda.Az elfoglalásuk ad annyi boostot a játék elején, ami kárpótol később a hiányukért?
-
forguet
senior tag
Harvestet akkor szoktam használni, ha vmi jobbra tudom használni a tile-t
Pl egy búza bonus ami mellé nem tudok/nem akarok másik 2 farmot tenni, nagy eséllyel áldozattá válik, amint tudok erdőt telepíteni (és fűrészmalmot tenni helyette)City state-eket békén szoktam hagyni...bár ez nálam nem komoly stratégiai megfontolás eredménye, hanem inkább megszokás. Sőt ha vki elfoglal közelemben egy városállamot, akkor miután visszafoglalom, nem annektálom, hanem felszabadítom
Mundo will go where he pleases! SZLÖRTY.
-
lanszelot
addikt
Hello,
Van ennek a játéknak tutorial -ja?
Semmit se tudok a játékról, és fogalmam sincs mit kell csinálni, de egyáltalán.
Ha van tutorial, hol tudom bekapcsolni? -
Warton
őstag
Simán harvestelem, ha kell egy kis plussz production vagy food.
A City statekkel sem szoktam háborúzni, mert a háború elveszi a productiont az építéstől. A kereskedelemmel simán többet lehet nyerni. Ha elfoglalsz egy városállamot az csökkenti a reputációdat a többi népnél és emiatt rosszabb díleket tudsz kötni velük.Ötletek a játék továbbfejlesztésére:
#1: Egyik nap gondolkodtam a játékról: a népekkel lehet kötni Open bordert. És az jutott eszembe, hogyha nem kötök open bordert akkor az milyen következményekkel jár a saját népem szempontjából.
- katonai egységek nem masírozhatnak át a másik ország területén és
- a turizmus nem hat olyan erősen rám sem, de a másik népre sem
Kb. ennyi, ha van még valami szóljatok.Namármost belegondolva a való életbe, ha nincs open border akkor vízum van. Az jutott eszembe, ha nem kötök valakivel open bordert akkor a turistáinak elvileg vízumot kéne váltaniuk. Azaz a kisebb mértékű turizmust át lehetne alakítani goldra. Erre létre lehetne hozni valami policy cardot is.
#2: Másik ötlet, hogy az open border hiánya meg kéne, hogy nehezítse az ellenséges kémek országba történő beutazását. Pl. a beutazás során valahogy kiderül, hogy kém és megtagadom a belépésének engedélyezését.
-
jkrisztian
aktív tag
Sziasztok. Eléggé új vagyok még a Civ6-ban. Mátyásunkkal kezdtem az első játékomat és vallási győzelemre szeretnék rámenni. 1840 környékén járunk, minden település, városállam az én vallásomat követi, minden városban többségben vannak a hívőim. Mi kell még a győzelemhez? Én azt gondoltam, hogy csak ennyi...
Szuper lenne ha valaki felvilágosítana. -
mepet
addikt
válasz jkrisztian #532 üzenetére
A jobb felső sarokban van egy world rankings gomb, azzal jönnek elő a győzelmek, ott kiválasztod a vallás fült és látod, hogy melyik civ hiányzik még.
Úgy emlékszem összes város sem kell, csak többségben lenni a vallással civilizációnként. Nincsen felderítetlen terület esetleg?
-
Nyugis
senior tag
sziasztok!
régészt hol mivel tudok gyártani?
-
Warton
őstag
Ti hogyan szoktatok dönteni, hogy melyiket építitek meg a két múzeum közül?
Magam részéről keverni szoktam, úgy 70-30 arányban inkább a művészeti múzeumokat részesítem előnyben, mert ahhoz nem kell plusz productiont invesztálni. Viszont a másik múzeum lehetővé teszi, hogy rossz helyen lévő antiquity site-okat eltüntessek. Ezért szoktam egyet-kettőt csinálni a másik múzeumból. Egyéb szempontok?
Kicsit kapcsolódó info: ha egy archeo múzeumot más nemzettel lopott tárgyal töltöd fel, akkor az itt képzett archeologist annyival kevesebb antiquity site-ot tud exkaválni. Nem régen futottam bele egy ilyenbe, hogy az archeologistom 2 db site után eltűnt, mert egy ilyen itemet elloptam a németektől.
[ Szerkesztve ]
-
forguet
senior tag
Melyik múzeumot: nekem mindig attól függ, hogy mennyire játszok culture game-et az elejétől.
Nálam általában a theatre square az utolsó districtek egyike a legtöbb városomban, így kevés great people pontot termelek artist/writer irányban, úh nem nagyon van esélyem sok art museumot feltölteni...így nálam jellemzően több a régészeti mint a művészeti múzeum (modjuk 2/3 - 1/3).
De pl ha elejétől culture victoryra hajtok (mittomén pl oroszokkal), akkor több art múzeumot csinálok.A másik dologhoz meg annyi, hogy annyi charge-a van egy régésznek, amennyi hely van az arch museumban, semmi köze ahhoz, hogy hol végeztél ásatást.
Tehát normál esetben 3 van neki, de ha vmi miatt lesz egy üres helyed a múzeumban (pl eltrade-eltél egy artifactet), akkor képezhetsz új régészt, akinek ebben az esetben 1 charge-a lesz.Mundo will go where he pleases! SZLÖRTY.
-
Sidorovich
senior tag
Sziasztok!
Mi okozza azt, hogy ahányszor elkezdem a játékot az 'Earth' pályán, mindig ugyanoda, Afrika közepére kerülök, bármilyen néppel is kezdek.
Egyáltalán nem random a kezdőhely, hiába arra van állítva.Másik kérdés, a loyalty rendszer: ha a valóságnak megfelelő kezdőhelyű 'Earth' pályát választom, a magyarokkal értelemszerűen Európába kerülök. Ilyenkor mindig annyi más nép kerül a nyakamra, hogy nagyjából 20-30 kört élek mielőtt fellázad a városom. Értem, hogy működik a rendszer, félórás videót is néztem róla, csak azt nem értem, hogy mit kéne tennem ilyen korán a játék elején.
Népességben nem tudom kinövekedni a szomszédokat, más eszközöm a játék elején még nincs.Iszonyú frusztráló, konkrétan nem lehet elkezdeni játszani.
[ Szerkesztve ]
-
attiati
veterán
válasz Sidorovich #543 üzenetére
Ezt milyen fokozaton?
Játék elején soha nem volt gondom a loyaltyvel. Ott szerintem elkövetsz valamilyen alapvető hibát. Túl messze helyezed a városokat, nem használod fel a kormányzókat.
Esetleg szélsőségesen boldogtalan a lakosságod (nincs luxury cikked).
Esetleg nincs egyetlen monumented sem. -
attiati
veterán
válasz Sidorovich #543 üzenetére
az a gond, hogy túl lassan építed meg a fővárosodat (és a gyorsabban növő ellenséges fővárosoknak erősebb a loyalty pontja. Illetve nincs a városodban védekező egység. Az elején ez a kettő a fő hiányosság.
-
Warton
őstag
válasz Sidorovich #543 üzenetére
Ilyet még nem tapasztaltam, olyat igen, hogy nem tudtam magam megvédeni az ellenség hadseregétől. Jó lenne látni egy save fájlt vagy legalább egy screenshotot.
Nem tudom miért nem tudod kinövekedni őket. A loyalty probléma gyökere több más tényezőn kívül alapvetően a lakosság számának a különbsége.
Látatlanban az alábbi dolgok jutnak eszembe:
A játék automatikusan a production yieldeket preferálja, de ezeket át lehet állítani foodosra. Első körben én ezt csinálnám. Igazából játék elején mindig a növekedés a legfontosabb szerintem. Játék elején builderekkel alapvetően farmszerű dolgokat érdemes fejleszteni, hogy minél nagyobb legyen a növekedés, ha nincs luxus cikk a közelben. (Fontos, hogy luxus cikk, nem bonus!!!)Hogyha a loyalty tényleg ekkora probléma, akkor pedig monumentet építenék. Ami nem tűnik túl optimálisnak, de végülis a kultúra pontok is számítanak.
Még egy dolog jutott eszembe, ami gond lehet: ha telepest építesz akkor 1 főt veszítesz a népességedből. Ami visszavet a növekedésben és így loyalty gondokat is okozhat. Ráadásul az újonnan alapított város még jobban ki van téve a loyalty nyomásnak. Viszont, ha jól van elhelyezve a második városod az is segíthet a loyaltyban, ha rosszul akkor idővel visszaüthet hosszútávon.
-
attiati
veterán
Nem akartam elhinni én sem és kipróbáltam. Nyitóképernyőn 1 vagy 2 másik civvel együtt kezdesz
-5 loyalty pont esetén 20 körön belül elveszett a városod. Ennyi idő alatt nincs builder, luxury és társai. Gyakorlatilag minden civ a loyalty problémával küzd és 20-30 körön belül 1-2 civ etűnik a térképről a loyalty miatt.Csak harci egységre és esetleg monumentre van lehetőség. Illetve minél gyorsabban letenni a fővárost. A kulcs, hogy a városban maradjon őrség, illetve minél gyorsabban támadni. Főleg azt a civ-et, aki egy harmadik civ loyalty elnyomása alatt áll. Kingen próbáltam, megoldható simán.
-
-
attiati
veterán
Emperororon is megoldható, 40. körben már stabil a helyzet.
A hadsereg adja a legtöbb loyaltyt és azzal gyengíthető az ellenfél is.
Slingereket kell gyártani és early rush.Emperoror úgy tudtam én is, hogy 2 settlert kap az ellenfél. Ehhez képest a németek nem építettek várost a második körben és simán elfogtam a settlerjét. Nem volt neki második, így defeated lett
A franciák is csak 1 várost építettek, amikor körbekerítettem őket. Ez hogy van akkor?
Új hozzászólás Aktív témák
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Kedvenc zene a mai napra
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- LEGO klub
- EAFC 24
- Elemlámpa, zseblámpa
- Apple asztali gépek
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Anime filmek és sorozatok
- További aktív témák...
- ACER PredatoR Triton 16" 3.2k 165hz Intel Core Ultra9 32GB DDR5 2TB NVIDIA RTX4070 8GB
- AKCIÓ!!! A tökéletes GF! MSI GF63 Thin 11UD i7-11800H 16GB 512GB Nvidia RTX 3050 Ti Gar:2024.08
- PS4 Pro 1 TB
- BOSCH WAN24168BY Series 4 Elöltöltős mosógép (pár napos ,5 év biztosított MediaMarkt garancia!)
- KERESEK Asus Maximus XIII HERO alaplapot