Új hozzászólás Aktív témák
-
Pityu.
nagyúr
Feltettem a legújabb drivert és jelenleg csak a Ready Or Not játékkal játszok de elkezdett laggolni a játék.Előző driverrel nem csinált ilyet lehet,hogy a driver a gond?Bár látom tölt a hdd is viszont ezelőtt nem volt ilyen gondom simán ment minden.
Az aki kérdez, öt percre tudatlan, de az ki nem kérdez,örökre tudatlan marad.
-
PMoon
junior tag
Sziasztok.
Hosszú évekig NVidia kártyáim voltak, de most vettem egy RX 7700XT kártyát.
Az AMD driver felépítése/beállítása teljesen új nekem.
Több bekapcsolható funkciót is látok, amelyek szintén ismeretlenek nvidia után.
Ebben szeretnék kérni kis infót.A latest driverből mit kell feltennem? (full install/minimal install/driver only)
Szeretném monitorozni abban a kevés játékban a VGA értékeit, amikkel játszom.
Az Afterburner alkamas erre egy 7700XT esetében is?
Azért kérdem, mert az előzőleg nvidia esetében (1660Ti) megszokott értékektől nagyon eltérő számokat látok. (üresjáratban gpu 15Mhz???)
És nem látok az Afterburner-ben gpu vcore értéket.
Szeretném a venti profilt is állítani és talán kicsit undervolt-olni, ha lehet.[ Szerkesztve ]
-
spleenszuru
őstag
A kis indie Palworld es a 6900 XT kalandjai. Ki gondolta volna:
Malaka!
-
spleenszuru
őstag
-
Henker2
addikt
Megjelent az AMD képkocka-generáló drivere, de továbbra is értelmetlennek tűnik
[link]Xiaomi Redmi Note 12 Pro 5G
-
westlake
félisten
AMD Software: Adrenalin Edition 23.40.02.03 for Suicide Squad: Kill the Justice League
Egy nappal újabb, mint a 24.1.1 második kiadása.
Play nice!
-
westlake
félisten
AMD Software: Adrenalin Edition 24.1.1 Release Notes (Build3)
Két nappal újabb, mint az előzőleg postolt driver.
Nem lehet mondani, hogy a pirosak ne halmoznák el a felhasznókat újabb és újabb verziókkal.
Play nice!
-
Henker2
addikt
válasz redingitell #39315 üzenetére
Online játékokkal voltak problémáid? Én Fifázok. Nem tapasztaltam semmi problémát. A single játékoknál sem egyébként
Xiaomi Redmi Note 12 Pro 5G
-
Bandit21
addikt
Üdv egy powercolor hellhound 6650xt-m van.
Hátra van még vele az mpt, uv, de egy dolgot nem értek.
Ha az adrenalinban minden gyárin van hagyva akkor hajlamos bf5 ben például ha egy fal mögé bújok, (nincs nagyon 3d igény) le venni magát pár száz MHz re és eszméletlen FPS drop jön be, és ez így is marad néha ugrálva. A GPU load 0-90% közt ugrál és emiatt a MHz isHa kézire rakom a hangolast akkor ez megszűnik és szalad szépen a kártya.
Fluid motion off illetve már akkor is csinálta mielőtt kijött a driver.Érdekes hogy csak pár játékban csinálja ezt.
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
-
Bandit21
addikt
válasz bobalazs #39319 üzenetére
Köszönöm,
Valami bealvas dolog lehet de nem jövök rá mi. Amikor váltotta a kártya a 1660ti-t akkor eltűnt az alvó állapot amit előtte használtam win be.
Akkor vissza raktam manuálisan és akkor kezdte.
De aztan vissza raktam teljesítmény-re.
Viszont a reset elmaradt, kipróbálom (azt amúgy hogy a fenébe kell?)[ Szerkesztve ]
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
M.T.
senior tag
válasz Pityu. #39301 üzenetére
A 24.1.1 Driver mellé ajánlott az új chipset driver az AMD rendszer tulajdonosainak..
Amúgy tegnap jött is egy új.
6.01.25.342"People if you're using the newest AMD 24.1.1 Drivers DO NOT forget to install the most recent chipset drivers as well (if you have an AMD CPU) because although it won't fix the horrible stutters in most EA games (not all), it will ensure stability"
[ Szerkesztve ]
-
vg
addikt
válasz redingitell #39327 üzenetére
Én is azt használom 23.11.1, az újabbakkal folyamatosam max-on megy a memóra. Ezzel viszont azonnal leveszi ha nincs semmi terhelés.
-
23.12.1ben írták hogy javítottak a rx 7000 széria terheletlen állapotban magas fogyasztását.
Improvements to high idle power when using select dual monitor display setups with mixed resolutions and high refresh rate displays (such as 1440p @ 120/144Hz + 1080p @ 120/144Hz or 2160p @ 120/144Hz + 1080p @ 120/144Hz) on Radeon™ RX 7000 series GPUs. -
Tomko78
őstag
De ez szerintem mindenkinek más Hz jön elő , pl nekem 120 Hz megy még most is maxon a vga memória , se 100 se 144 Hz nem csinál ilyet , akkor leesik 200 mhz-re , 120 Hz meg maxon megy a memória , még eddig nem volt olyan driver ahol 120 Hz vissza esne a mhz
[ Szerkesztve ]
„Áldott az Úr, az én kőváram, aki hadakozásra tanítja kezemet, s viadalra az én ujjaimat.”
-
-
R0GERIUS
tag
válasz Bandit21 #39318 üzenetére
Sajnos a BFV motorja mind a mai napig durván bugos.
Emiatt ilyenkor még javasolt lehet a kb. max-100 MHz minimum órajel használata ilyen játékoknál.
Sejtés alapján az okozza, hogy egyes játékok adnak egy fals jelet a drivernek, ami miatt visszaveszi a teljesítményt, utána pedig rögtön azt, hogy mégis van terhelés és ilyen gyorsan nem tud két szélsőséggel mit kezdeni.
Ez az oka, hogy sok YT videóban látod a fenti javaslatot.MPT és UV nem fogja megoldani ezt, mivel tisztán szoftveres nyűgről van szó.
-
-
R0GERIUS
tag
válasz bobalazs #39319 üzenetére
Ez pedig fontos:
AMD Ryzen 5xxx és afeletti CPU-n ne használj mást a 'Kiegyensúlyozott' sémán kívül.
Ha kell, akkor a sémán belül szabadulj meg az alvó beállításoktól. (Főleg PCI(-E)-n ha létezik.)
A chipset driver pedig mindig erősen ajánlott.
Amit javasolt megnézni: ULPS, mind BIOS-on belül, és ha nem látszik ott, akkor OS-en belül és kikapcsolni azt (természetesen asztali gépen). Ez is okozhat energiagazdálkodás miatt masszív drop-okat. Ha egyik helyen sem létezik, akkor alapból kikapcsolt és jó vagy. -
R0GERIUS
tag
válasz bobalazs #39335 üzenetére
Előre jelzem: ez a rész erősen spekuláció tapasztalati információkból, ez a rész már erősen grafikus pipeline, amihez nem értek.
Egyes motorok hajlamosak arra, hogy hirtelen drasztikusan kevesebb erőforrást kérnek.
Például: 100%-100%-2%-100%
Ha elég nagy az időablak, amit alacsony terhelésen tart és külön nem jelzi, hogy átmeneti állapot (pl. valamilyen 'keep-alive'), akkor a driver azt hiszi, hogy befejezted a terhelést és kis terhelésre kell visszaállni.
Ugyanakkor ez nem lesz igaz, és megy is egyből a nagy terhelés utána, amire nincs felkészülve a kártya.Modern motorok többségén nem probléma, mert kis terhelésen sem engedik drasztikusan le az órajelet.
Pl.: 2600 MHz max és 1600-1800 MHz alacsony terhelés normál esetben, de egyes motorok azt jelzik a driver felé vagy a terhelés hiányából a driver azt következteti ki, hogy befejezték a munkát és az alacsony terhelés lemegy 0-800 MHz közé, mintha asztali módban lenne.[ Szerkesztve ]
-
R0GERIUS
tag
válasz bobalazs #39329 üzenetére
A magas VRAM az egy külön történet ettől, és sajnos gyakorlatilag állandóan kísértő átok.
Túl sok mindentől függ, tényleg az egyedüli általánosan bevált taktika, hogy kiszemelsz egy stabil verziót és addig azt használod, amíg nem kell váltani.A teljesség igénye nélkül, ugyanis függhet a kábeltől, a monitortól, a frissítési frekvenciától, az operációs rendszertől, a drivertől és az adaptív frissítéstől.
-
R0GERIUS
tag
válasz Tomko78 #39331 üzenetére
Hmm, 60 egész számú többszöröse lenne, ami nem megy jól?
Megnézem este, hogy nálam éppen mit produkál, és ha ugyanilyen gondom van, akkor ki is próbálom azokat a frekvenciákat is
FRISSÍTÉS: Nem nyert a teóriám, 180 Hz+60Hz-en tesztelve jó volt 165 Hz alatt bármelyik értéken, 165 Hz-en és 180 Hz-en már maximum volt a VRAM, ami "normál működésnek" tekinthető.[ Szerkesztve ]
-
Bandit21
addikt
válasz R0GERIUS #39334 üzenetére
Köszi szépen, hétvégen neki ülök.bf5 ben valóban ez van. Néha nem csinálja néha még egy fal mögé bújasnal le megy 0-200 MHz köré és amikor futni/lőni kéne úgy is marad vagy ugrál több száz MHz lépéseket oda vissza.
Nem a világ vége a Fiam játszik vele amúgy SIM megy és nincs ez de zavar és ha lehet megoldanam.regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
-
Tomko78
őstag
válasz R0GERIUS #39339 üzenetére
Nekem 120 Hz és 119.88 Hz maxon megy a vga memória , többin szépen vissza veszi 200 mhz-re , de ez már 2019 óta így van mióta megvan a vga , ezért is volt az nekem csak dp tudom használni a monitort , mert hdmi max 120 Hz van nekem , de hogy azóta nincs olyan driver amivel 120 Hz is lehetne használni a vga-t
[ Szerkesztve ]
„Áldott az Úr, az én kőváram, aki hadakozásra tanítja kezemet, s viadalra az én ujjaimat.”
-
vg
addikt
-
R0GERIUS
tag
válasz Tomko78 #39343 üzenetére
Szerintem megvan az oka, és nyűgös.
Az oka a monitor időzítésekben rejlik, hogy mennyire "sztenderd".
Ha a monitornak egyedi időzítései vannak, akkor többnyire nem szereti a driver és inkább ad max órajelet, mintsem szaggasson.Nekem itthon van egy Acer 180 Hz-es monitorom, aminek a pixel órajele 768 MHz körül kellene lennie a legtöbb sztenderd szerint.
Természetesen a panel maximum órajele 710 MHz, így az Acer ügyeskedve összerakta 706 MHz-re, ami mondanom sem kell: köze sincs a sztenderd időzítésekhez.
Emiatt nem szereti a grafikus driver, és a megoldás az időzítések cseszegetése lenne (CRU).[ Szerkesztve ]
-
válasz R0GERIUS #39342 üzenetére
Morepowertool -al ki lehet kapcsolni az energiatakarékos módot.
MPT PPT.. DS_GFXCLK + GFX_ULV
Navikat támogatja igy a 5700XT
Kikapcsolja ezt az energiatakarékos módot, és nem lesz több ilyen gpu parkolás probléma.
Fogyasztás nem lesz rosszabb, játékon kívül ugyanúgy lecsökken az órajel és fogyasztás.[ Szerkesztve ]
-
válasz spleenszuru #39348 üzenetére
Volt róla régebben szó, ezt nyálazd végig, pár hsz.emben mutattam.
Ezek a DS, deepsleep funkciók kikapcsolása.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Robot fűnyírók
- Autós topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Vezetékes FEJhallgatók
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- LEGO klub
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Macska topik
- További aktív témák...