-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ricsi.M
tag
Sziasztok! Az összes szerelő elküldött a problémával, valaki tudna nekem tanácsot, esetleg irányt mondani merre induljak el?
BMW E46 316i, 1.9L, 105Le, M43-as motor.
Az autóból érdekes módon elfogy a víz. Feltöltöm maximumra, és ~20km után jelez, hogy kevés a víz, megnézem és minimum szinten van... Ott megáll. Ha utána 1 hónapot így mászkálok, vagy fél évet nem számít, ott a minimum szintnél megáll és nem csökken tovább. Ha hengerfejes lenne, akkor tovább csipegetné a vizet.
Nyomás van a rendszerben. Az összes cső ki lett cserélve, az összes tömítés, termosztát, bilincs, kiegyenlítő kupakja is... nem találjuk a hibát. Sehol nem folyik el, több emberrel is át lett nézetve, semmi folyásra utaló jel nincs, nem találtunk semmit... Légtelenítés is megvolt. Van amikor eltűnik random hidegebb időben, de ahogy bemelegszik a motor egy kicsit máris jelez, és sípol, hogy kevés a vizem.MR Informatik - IT üzemeltetés, rendszergazda, szerviz, weboldal készítés - www.mrinformatik.hu
-
Ricsi.M
tag
válasz
Zolom89 #44781 üzenetére
Én is valami ilyesmire gyanakszom, hogy ott van valami gáz... csak nekem az a fura, hogy ha egyszer feltöltöm maxra akkor is világít, hogy kevés a vizem. Ez most történt meg.
MR Informatik - IT üzemeltetés, rendszergazda, szerviz, weboldal készítés - www.mrinformatik.hu
-
Ricsi.M
tag
Sziasztok!
E60, 30d, 218 lovas, 2004-es.
Olvastam egyik német oldalon, hogy a tömítetlen szívósor érinti szinte az összes sorhatos dízelt, és ez a forgattyúsház-szellőztetéséből adódik, ez meg tönkrevághatja az izzításelektronikát. Na most ennek fényében keresgéltem magyar oldalakon hátha találok valamit, egy 535d tesztet találtam az egyik hazai autós portálon, itt ni írják is:"Anno az E39-ben ezt a funkciót egy nagy olajmegkötő-kapacitású szövetszűrő végezte, jól. Az E60-as BMW 5-ösökben ezt a feladatot megkapta egy röpsúlyos, ciklonrendszerű leválasztó, egy centrifugális elven működő köráramlású szűrő. Sajnos ez nem lett jó, de ennél is nagyobb baj, hogy az átdolgozás utáni M57TÜ2-es motorokból, így nemcsak a 286 lóerős 535d-ből de a 231/235 lóerős 530d-ből is kihagyta ezt a leválasztót a BMW. Ami nincs, az nem is tömődhet el, nem mehet tönkre tőle a rosszul karbantartott motor és pénzbe sem kerül.
Ennek következményeként az olajpára visszajut a szívósorba, kokszként szennyezheti a szívószelepeket, amelyek ettől egy idő után nem zárnak rendesen, mindeközben fogy a motorolaj és veszélyben van az említett izzításelektronika. Aki jót akar, az mind a korábbi, mind a későbbi 535d-jét (illetve 530d-jét és a 177 lóerős 525d-jét) szereltesse vagy szerelje át az M57-es, E39-es, 184 vagy 193 lóerős 530d-k olajleválasztójára, ilyenre ni és a szűrőbetétet cserélje ki legkésőbb 50 000 kilométerenként. A 11-15 számmal jelölt elemekre lesz szükség a tömítésekkel együtt, a szűrő cseréjekor elég a 15-ös szövetbetétet megvenni."Na mostan a kérdés. Ez a probléma tényleg fennáll? Mert ez kb 10 ezer forintból megvan, és otthon simán cserélhető. Teljesen kompatibilis az E39 530D M57 alkatrésze az én autómba is? Valaki csinált már ilyet esetleg?
Előre is köszi!
MR Informatik - IT üzemeltetés, rendszergazda, szerviz, weboldal készítés - www.mrinformatik.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Egy régi és egy új játékra fókuszál a friss GeForce driver
- Milyen TV-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Politika
- Marvel Snap
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Proxmox VE
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Riasztó topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
- ÚJ 36V 10.5Ah Lanway LongRange Kugoo S1 Nagyhatótávú Elektromos Roller Li-Ion Akkumulátor Akku
- Dacia kormányoszlop kapcsoló (kétféle)
- Új bontatlan! 4 db Polyrattan állítható háttámlás szék eladó!
- Mercedes minőségi gyári alufelni gyönyörű állapotban gyári nyomásszenzorral eladó.
- Irodai székek eladók!