-
IT café
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
cOxeR
Ármester
válasz CharlieDrop #63002 üzenetére
Ez is így van, idő kérdése ez csak.
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #63003 üzenetére
Balaton szinten zenész… ott lassan éjjel is fizetni kell. Nálunk meg leszereltette a polgi a pályázati pénzen telepített töltő, mert drága volt a fenntartása. (kiváncsi lennék hova került a töltő - feleségének elektromos autója van)
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz CharlieDrop #63026 üzenetére
Úgy felel meg 6 literesnek, ha nem otthon töltöd, otthon töltve, egyből 2 liternek felel meg. Pl ha csinálsz egy 500km-es napi etapot, egy otthoni egy fizetős töltőn, más a végeredmény.
-
cOxeR
Ármester
Megy a vita, van igazság mindkét oldalon, viszont kell a változás be kell látni ezt is.
Nem alkalmas napi 4-700 km megtételére egy elektromos se, ez az egyik legnagyobb vita, se az 5-7M-s kategória se a 20-30M-ós… viszont a lakosság töredéke megy ennyit egy nap. Újfent leírom, hogy átlag auto éves futás itthon 16-17 ezer km (16-17-18) pandemia alatt ez ráadásul nagyot csökkent, direkt nem azt írom. Kizárólag munkanapra (260 nap egy évben) leosztva ez napi 65km. Bármelyik elektromos tudja ezt szinte töltés nélkül a piacon télen is.
Aki elektromosat vesz, napelemet is szeretne és törekszik rá, hogy megtermelje, tehát beszáll a termelésbe és nem tovább terheli a hálózatot (ami ugye többnyire éjjelre esik de erről volt szó). Ezzel lehet változást előidézni a környezetvédelemben, főleg ha tényleg bírni fogják élettartam tekintetében amit egy egyszerű benzines tud, de ez egyelőre nagyon így néz ki, sőt...
Én most hagytam el a 20k km-t az I3-ba, 10,5 hónap alatt, bőven 22 ezret fogok beletenni 1 év alatt. A töltésem 90+%-a otthon történik, többi fizetős töltőn. Nincs szerintem miről beszélni… a lakossági átlag felett vagyok bőven futásban bő 30%-al… nekem elég, kizártnak tartom, hogy másnak meg nem. Ugyanaz mint a szelektív hulladék külön rakod vagy leszarod… döntés kérdése. A lehetőség adott, pusztán dönteni kell.
Aki menni akar naponta rendszeresen 4-600 km-t az menjen, használjon dieselt, benzinest bármit… de ne ez legyen a mondvacsinált ok.
Komfort tekintetében be kell látni egy elektromos sokkal jobb, nincs zaj, nincs szag. Álló fűtés, hűtés, “nincs” hideg motor kevésbé tudjak elbarmolni a motort a váltót az analfabéta használók… dinamikusan megy, könnyen kezelhető.
Ami a nagy baj, a kabzsiság, az elektromos auto valamint a napelem piacot eszement nyereség tartalom jellemzi, ha ezt normalizálni lehetne - persze ilyen nincs - előbb tudna lenne lehetőség a lakosságnak mérvadóan változtatni, ez inkább a gond nem más. Nem kamu támogatás kell eautora meg kamu napelem pályázat… hanem valós segítség…. a felhasználók részéről meg pusztán nyitottság és valamennyi kompromisszum, ha néha kell menni többet azt be kell tervezni. Nekem pl hó végén van egy oda-vissza 720km-es külföldi köröm, simán megyek elektromossal, megterveztem az utat és kész, nem a legszerencsésebb, de költségben így is olcsóbb lesz mint benzinessel. -
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #63114 üzenetére
Mundér becsület, meg multi agymosás, engedd el. Racionális alapokon ilyen nem létezik - én egyszerű egyszemélyes vállalkozó is kilátok ennyire a fejemből, ez olyan mint a veszteséges futárcég, aki 3 évig csak negatív eredménnyel zárt és most becsődölt. Covid alatt… - mikor a kiszállítás rekordokat döntöget - lehet hülyére venni embereket de van egy határ, nem kell telibe nyomni a kretént. Fekete macska vs párduc szindróma ez.
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #63119 üzenetére
Miből kapod a fizetésed sokadmagaddal együtt, ha nulla a nyereség. Ne viccelj….
Igen állami kényszer, és? Mi köze a profit alapokhoz? Netto badarság, a kettő egymással párhuzamban van, nincs cég aki nullában ketyeg (le lehet menni persze alá, de azt egyszer kamatostul visszaszedi a vállalkozó). Te dolgoznál mondjuk a köz érdeke miatt ingyen mondjuk 5 évig? Ne legyél elvakult kérlek.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #63122 üzenetére
Tudok több példát, ami ezt cáfolja, akár saját tapasztalatot is.
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #63126 üzenetére
Idézem magam: “lehet menni persze alá, de azt egyszer kamatostul visszaszedi” a befektetés nem azt jelenti, hogy egy cég veszteséges dolgot termel, csak a megtérülés időben tervezett. Elmorzsolok pár könnycseppet az autógyártókért, ja nem.
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #63142 üzenetére
Jó lenne, én legutóbb 3-6 között kaptam ajánlatot… 2-3 körül lassan egy 7-9 ezres villanyt lehet max kiváltani.
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #63146 üzenetére
Az építőipar sajnos úgy működik, ha egyszer valami drágább lett, az nem lesz újra olcsóbb - napelem is ilyen, max jelképesen, de a régi árszint sose lesz újra. Covid elején kerítés ajánlatot sokalltam - lefújtuk a bizonytalanság miatt, most potom 60-70%-al kerülne többe, ugyanaz.
-
cOxeR
Ármester
válasz chess001 #63153 üzenetére
Növény hegyek vannak, covid első év erről szólt, de elöl kell a rendes kerítés, hang, belátás és bejutás szempontból is. “Sajnos” saroktelek úgyhogy kerítésből van bőven.
Fa kerítést kerülném, pont az időtállósága miatt. Vakolni/színezni tudok meg az alapot kiásni, de az anyagot meg a betont meg kell venni, nincs mese. A kaputechnika is ugyanúgy elkerülhetetlen.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Egy kis érdekesség, épp tervezek egy utat Csehországba, és lehet igényelni díjmentes matricát, amennyiben: "A speciális rendszámtáblával ellátott elektromos, hidrogén vagy hibrid járművek (CO2kibocsátás 50 g/km-ig)" Kíváncsi leszek erre, tényleg megadják. (előzetes regisztrációhoz kötött)
Nem is nagyon tudok más országról ahol lenne ilyen, vagy? -
cOxeR
Ármester
-
cOxeR
Ármester
válasz Gézengúz #63202 üzenetére
Nem jutottam a végére - majd folytatom, sok jellemző hibát mond (aminek szinte minden része ennyi idős autónál ugyanúgy van), de igazából ott ledobta az agyam a láncot, mikor azt ecsetelte, ha túl meleg a bőrülés, fog egy kis vizes palackot és lespricceli majd letörli. Fizikaórán sokat hiányzott szegény abban biztosak lehetünk. Folyt köv ha lesz idom nézni.
-
cOxeR
Ármester
Erre a kocsira alaphangon el lehetne locsolni, 1,2M-et… tető ragad kézzel kell helyére tolni… csodálkozik, miközben az egész hátsó műanyag panel mint a hullámvasút a sok törés miatt… és akkor még nem beszéltünk a tetőmotorról, ami nagyon szar konstrukciós helyen van. Nekem is állt a vízben mert eldugult a vízelvezető. Szóval megeszi a kor, de ezek a hibák, nagyon idegesítőek is, és lehetnek elég költségek is.
Összességében elég szar állapotba van ez a példány, de többsége a hanyag karbantartás meg a tákolás. Csomagtérben is van a hátsó falon egy teljesen idegen csavar, ott ahol semmi keresnivalója, az oldalsó meg nincsenek benne. -
cOxeR
Ármester
válasz KAMELOT #63206 üzenetére
most írhatnám, hogy a laguna szép, de hazugság lenne részemről. Viccet félretéve kinek mi tetszik - nekem egyre jobban bejön. Alapvetően kicsi autó, de nem is egy 5 tagú családra van tervezve, elöl szerintem nagyon tágas és kényelmes, kifejezetten jól pakolható hűtő/mosógép is volt már bent nálam, egy nem kombi lagunaba szerintem nehezebben de inkább nem fért volna be egyik se, sőt vittem vele pl 1m3 térkitöltő habot, a raktárba azt mondtak kizárt, hogy beteszem. (dobok be képet) Hátul sem panaszkodott eddig senki, pedig Győr és Füred távon is ültek hátul, ráadásul ketten. Remek a fordulóköre, városba bármelyik lagunat bármiben lealázza szerintem, gyorsulásban, parkolási könnyedségben, nem beszélve a fogyasztásról.
Pályán meg ki, mennyivel megy… volt hogy Z4-el mentem és 150-es tempomattal hasított egy I3 a belsőben… Bp-Tata távon, szinte együtt mentünk. Sose feledd, a kérdés meddig akar eljutni az adott töltéssel, illetve aki ezt veszi szerintem alapból nem pályán akar száguldani, sokadlagos pont, fontosabb másnak egy pohártartó mint ez a képesség.
Elrúgják a benzint/gázolajat 7-800 Ft-ig, a villanyt meg 80-100-ig, akkor is olcsóbb lesz villannyal járni, sajnos mindkettő nagyon reális jövőkép.
-
cOxeR
Ármester
válasz KAMELOT #63209 üzenetére
Mentem tegnap Ezredeshez, jött mögöttem egy Mach-e a nulláson, az pl egy kifejezetten erős és nagy hatótavú elektromos autó de azért az is elvérzik ilyen helyen - pedig méret miatt az már inkább utazó auto, kiváncsi lettem volna mennyire megy jól Z4-el voltam, picit megtúrtam, mert kezdett rám jönni, aztán el is maradt nem is nagyon értettem, be tudtam annak nem “siet”. Aztán utána néztem este be van korlátozva 180-ra a vége de igazából 140-es tempó felett nagyon elveszik, úgy van belőve, hogy pálya tempó felett tudjon előzni ha kell, és ugyan képes elmenni 180-ig, de köszönet nincs benne. 140-180-ra bő 13 másodperc kell, Z4 14s alatt fut 1/4 mérföldet 164-es kilépővel. Teljesen másra való a kettő autó, városba megenne reggelire 0-100 között főleg az összkerekes, pedig egy monstrum (2t felett van). A GT kb tudja majd amit a Z4 a maga szerény 480le/890nm-ével. Mondjuk 8-10 db Z4 biztos kijön az árából. Saját preferencia alapján kell autót venni, csak az számít Te mire és hogyan használod.
Tegnap mértünk picit, nem volt minden ideális, de azért reális adatok, nem nagyon tapad sajna már a gumi igazán ami fent van, hidegben főleg nem. Mielőtt felkerül az xhp akartunk mérni egyet. (új gumi se ártana, de az nem most lesz, nincs elkopva, csak egyszerűen már az összetétele nem az igazi, 4 éves)[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #63212 üzenetére
Meg kell nézni mit és mire veszel.
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #63217 üzenetére
Egy a bosszantó, hogy egyre nagyobb tere lesz a szoftveres butításnak, mint az I3 és I3s tekintetében. Aztán éneklik ki az emberek pénzét a zsebükből, pusztán egy szoftveres módosítással.
Sarkallatos persze futómű/felszereltség miatt, de hajtás tekintetében azért ez is nagy pofátlanság.Télen azért van visszaesés az elektromos teljesítményben, nem is kevés, megkockáztatom, 15-35% is hőmérséklet függvényében.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #63220 üzenetére
Azzal semmi bajom, hogy a végsebesség hardver oldal miatt korlátozva van, a példa az I3-I3s közti teljesítmény különbségre irányult, engem pl nem zavar a 150km/h korlátozás, de a le/nm viszont igen (I4 esetén nem tudom van-e különbség a 40 és az 50 között), ugyanaz a kettő csak eladták sportnak a simát, nem kevés többlet pénzért.
Persze ez a játék régóta megy, de itt fokozottan fog ki csúcsosodni szerintem.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Gergőke88 #63223 üzenetére
Nekem ez a netto átverés kategória, veszel egy hardvert, majd ha kifizetsz további 20-30% extra felárat, akkor nagy kegyesen “megengedik”, hogy kihasználd amit valójában tud.
Szóval attól függ honnan nézzük, de nézhetjük azt is, hogy még több “illegális” program módosítás lesz a piacon. -
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #63227 üzenetére
Legszentebb dolog ez a havi díjas ügyfél kötés, bevétel oldalról értem, de ügyfél oldalról látom a végeláthatatlan élősködés részt egyre több és több területen.
Lassan ott tartunk, hogy havonta 8-10 előfizetése is van egy embernek (nem közmű meg biztosítás, hanem egyéb szolgáltatás), ami minden hónapban terhel, összességében a végére nem kis pénzről beszélünk.
Az emberek eddig kb hitelt fizettek, most meg rátesznek egy plussz maintenence költséget, amit majd lehet jobbra balra tologatni, van egy generáció illetve egy korlátozottabb értelmi réteg aki ezt nem tudja anyagilag összefésülni, mindemellett meg se engedheti magának.
Mondok egy friss példát, apósom betegség miatt korlátozott kommunikáció terén, simán rátukmáltak egy számára tök felesleges mobil/tv/internet koncepciót, mert ugye a szolgáltatónak a magasabb bevétel a lényeg. Nem kevés felesleges kiadást, meg hűséget tolva rá. Mikor kiderítettem pontosan miért és mennyit is fizet, azt hittem felpofozok egy ügyfélszolgálatost… csak úgy random. Persze ő a ludas mert “elfogadta”, de minél összetettebb egy ilyen koncepció annál nehezebben fogják az emberek átlátni. Sajnos ezzel visszaélnek. Tudok saját Fundamentas példát is, mikor engem paliztak be. (elhallgatva dolgokat) szóval nem egyedi eset, pedig lett volna kedvező nekem, csak az üzletkötő érdeke más volt. Szóval én ezekre a rejtett dolgokra haragszom. -
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #63279 üzenetére
Igen, többnyire városban kapsz könnyen nagy büntetést, ahhoz azért erős autó kell, hogy pályán nagy büntit szedj össze, meg jobban belátható a terep is pályán.
Mondjuk tény, akik szeretik ellőni, azok képesek jócskán 200 fölé is menni… -
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #63290 üzenetére
Sose megyek gyorsan ha ülnek mellettem. Pályán 160 unos-untig elég akár hosszú szakaszokon is, nem nyersz sok időt 180-al se, cserébe sokkal veszélyesebb. Persze auto függő mibe mennyire érzed.
-
cOxeR
Ármester
Mivel ma megint idegesített, ezért lefotóztam a legidegesítőbb dolgot az I3-ban, ilyet se írtam eddig.
Kérdem én miért nem lehetett normálisan megoldani, hogy itt ne legyen ilyen kráter a csavarnál? Állandóan ott fogom a kormányt, tényleg rohadt zavaró, sokan panaszkodnak a kormányra kinézet/fogás, nekem spec azzal nincs bajom, de ez…
-
-
cOxeR
Ármester
Néha ha van időm, ilyen apróbb dolgoknak nekiállok én is, ilyen a hangszóró csere. Gyári basic rendszer elég gyatra, de a HK-ra is rengeteg a panasz, hiába a sok hangszóró szól az mindenfelé, ami mellette szól az egy fokkal jobb erősítő, illetve egy kis szoftveres extra állítási lehetőség, amit lehet basic esetén is ugyan kódolással de aktiválni.
Első körben lowcost kicseréltem a gyári papír membrános hangszórókat az ajtóban, 2x10-15 perc. Van specko ide gyártot coax üvegszálas membránnal, meg csipogoval, normálisabb ezerszer a gyárinál. Az ajtón belül látszik a spórolás rendesen, vélhetően ha időm engedi teszek be rezgéscsillapító fóliát is, meg picit még szivacsozok a hangszóró körül. Meg ha valamikor belefér kicserélem az erősítőt is, meg a lábtérben levő kettő hangszórót, utána már csak egy melyláda kellene hátra.
Azért nehézség nélkül sose megy az ilyen móka…
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #63489 üzenetére
Nyamvadt térkép frissítés is vicc, hogy nem fér bele az árba, x évig, mondjuk valami értelmes 5-10 évre, az embernek kalóz verziót kell letölteni, meg kódot vásárolni a telepítéshez, nekem se elérhető egy 4 éves autóhoz.
-
cOxeR
Ármester
válasz CharlieDrop #63514 üzenetére
Ma délután jövök is vissza, majd egyben.
-
cOxeR
Ármester
Szóval egy kicsit hosszabb autópálya beszámoló I3 94aH BEV, 4-7 fok, buta erős szél, 2 fő, 20-21 fok fűtés.
Bp-Brno(CZ)-Bp összesen: 720km
Puszta számok:
Teljes betöltött energia: 131 kWh
Teljes fogyasztás: 118 kWh (kb 10% töltési veszteség)
Átlagos fogyasztás: 16,5 kWh
Teljes költség: 12k Ft (napi árfolyamon)
Itthon MOL 47kw (6300 ft) - 1kw 139 Ft
SK 29kw (13,3 eur) - 1kw 165 Ft (kint drágább tölteni)
Volt egy teljes itthoni töltés az árba számolva, illetve CZ-ben a szálláson ingyen töltöttem.
Rögzített benzin árral számolva: 3,5L fogyasztás
Átlagos sebesség: 90,3km/h
Menetidő: 4h 3 perc/irány
Végére hagyom a fekete levest.
Teljes aktív töltési idő útközben: 55 perc/irány
Töltő üzemelési hiba miatt elvesztegetett idő: 45-50 perc a teljes útra, ebből 40 perc MOL első megálló kifelé… majd a következő töltőn a fej nem volt leoldható, de SK barátaink kedvességét ismerve mentem inkább a következőre ami probléma nélkül üzemelt.
Nevetséges rész, hogy pályán levő töltök sokszor szarok, kis pálya melletti kutakon, 3-4km-re pikk pakk megy, no meg senki nem áll rá a töltőre, benzines/diesel kocsival, hogy ne tudj tölteni, ez is megvolt az első töltőponton.
Hazafelé érkeztem egyedül foglalt töltőre (1 töltött egy várt), 15km-el arrébb üres volt, míg odaértem is az maradt, 4km kerülő volt, de így legalább ettünk egy jó tépett malacos szendót ami arra volt.
Odafelé igyekeztem szélárnyékba menni (brutál szél volt, téli gumival össze vissza dobált) , így inkább 80km/h volt az átlagom (város/határátkelők minden benne van) - a terv az volt hogy egy töltéssel elmegyek de nagyon centizett lett volna így inkább kettőt töltöttem, visszafelé ezt a törekvést elengedtem, így 100km/h volt az átlag, ha már kétszer töltök úgy is belefér. (110-120 tempomat)
Szóval kifelé tömör szívás volt, 6 óra, amiből 1 óra veszett el a töltő gondok miatt, meg a takarékoskodásra törekvés is belejátszott, illetve a szél az nagy ellensége az I3-nal pályán.
Konklúzió el lehet menni messzebb, de nem érdemes túlzottan takarékoskodni, illetve kell a “szerencse” hogy ne legyen töltési gond, illetve várakozás, amit ki kell várnod, mert nincs tovább töltés nélkül. 500km feletti távot nem biztos hogy szívesen mennék, azt is inkább nyáron, az sokat számít. Sok helyen mértek, 120-130 körüli átlagot amúgy is nehéz lett volna menni, de 2 hónap múlva megyek újra, addig kitalálom mivel. -
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #63560 üzenetére
29 körül vannak a valóságban, de inkább alatta télen kevesebbet ír, nyáron meg többet.
I4 80, viszont egy ilyen I3 6-7M az I4 meg 20M+ évekig nem lesz még 15-17M körül se…
Igen egy I4 vélhetően tudja ezt a távot egyben, de azért mérget nem vennék rá, főleg nem ebben az időjárásban, szívesen lepróbálnám.
A legnagyobb baj igazából megint a töltés megbízhatósága volt… meg a nem létező support, a 40 perc várakozásból 15 azzal telt el, hogy egy nagy forgalmas MOL kúton, ahol kettő azaz kettő töltési pont is van, egyik se megy, illetve a helyi üzemeltetőknek nagy büdös fingja nincs, hogy mi van ilyenkor… azon kívül, hogy hívjam fel a kiírt számot a töltőről.
A baj akkor van, ha nagyon időre mész/pénzt/profitot vesztesz ha nem érsz oda… erre sosincs válasz, csak hallgatás. Nálunk évek óta ezért van kettő autó, ha műszaki gond van ott a másik, átülünk és megyünk, mert menni kell. (legalább is vállalkozó oldalról ezt tartom normálisnak) Itt meg nulla ilyen törekvés van és ez egy hazai mogul nem a csipp-csupp futottak még hálózatok.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #63561 üzenetére
15 fokban fűtés nélkül egy 30-40 perces töltéssel simán meglennék. Mosonmagyaróvár nekem pont féltáv, kettő töltéssel 40%-on értem le - nem tudtam, hogy lehet ingyen tölteni, haza meg 20%-on. Ha bátor vagyok kb 2k-t foghattam volna, meg 15-20 percet, cserébe lehet agyérgörcs lett volna 10% alatti töltőre beesés miatt.
Mondjuk Brno-ban is elég nagy racse van este… kb mint Bp, kiherélt M5, R8, volt ott minden. Jól be tudtam volna illeszkedni Z4-el.
Az is sokat elmond, hogy nem láttam az egész úton egy I3-at se, vagy ez hazugság, kettőt is láttam, épp hozták be őket traileren eladásra…[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #63565 üzenetére
280 Ft/kWh ha csak a veszteség nélküli 16,5 kw/h fogyasztással számolok az 4,6k/100km, azaz 9,5 l benzin.
Az egész értelmét veszti… -
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #63567 üzenetére
Lassan 1 éve megyek vele, számolok majd egy olyat is február közepe fele, mennyi volt az itthoni kw meg a töltőn felvett, kb 24 ezer km lesz a vége szerintem 90% körül leszek itthoni töltés javára.
Nekem az a gondom, hogy ezzel is az lesz, mint a benzin/diesel árakkal, addig lövik mesterségesen föl, hogy valakik rommá keressék magukat.
Persze az otthoni töltéssel ki lehet húzni ennek a méregfogát - míg nincs rá okosság, de kell hozzá ingatlan, megfelelő árammal, meg napelemekkel, de a publikus töltésnek megint csak a kasszasiker lesz a lényege, mint most is. -
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #63569 üzenetére
A lényeg az lenne, hogy ösztönözzék az embereket a váltásra, de ha drágább lesz az autó, drágább lesz a fogyasztás márpedig nem 6-9l-ről beszélünk hanem 16-25 kw sokkal nagyobb a valós szakadék a használat arányában mint egy benzin/Diesel esetén… akkor nem fognak váltani. Nekem most megéri, de ha 2x ennyi lenne az energia ára, már elgondolkoznék…
Nem mellékesen pont most írta egy fuvarozásban dolgozó ismerős, hogy 3% helyett 5% lett az díjnövekedés.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz kardkovacsi #63574 üzenetére
Nem az otthoniról beszélek, hanem a gyorstöltőkről, ezeknek a szerepe nagyot fog ugrani, ahogy egyre több és több elektromos lesz, de ha lelövik az árát, az nagyon nagyon érzékeny terület lesz. Benzint megküldik 7-800-ra, a lakossági villanyt is legalább 70-80 Ft-ig, a töltőkön kapásból lesz, a mostani 139 helyett 300-as átlag, összességében drágább lesz mint egy 800-as benzinnel járni.
Megjott végre a pendriveom is, megyek felteszem a friss navi térképet (ebay kód és térkép letöltőés). Pont időbe ideért… ja nem. Szerencsére a M1/D2-őn végigmenni nem nagy agykapacitást igénylő dolog volt. -
cOxeR
Ármester
válasz KAMELOT #63581 üzenetére
Otthon töltve, csak 1,5 liternek felel meg.
Kizárt, hogy pályán egy fabia megáll 5l alatt inkább 6 az.
Sok dolgot nem veszel figyelembe, nekem a 22k km alatt nem volt olajcserém, fék is tovább lesz jó, se gyertya se semmi ilyen nincs. Mire tömegcikk lesz én köszi de sokat megfogok vele.
Z4-el ez a kör, 26 ezer Ft-al lett volna több gyors számítással (38k), ebből kettő jó étterem kijön 2 főre simán. Ez csak a benzin + matrica. (CZ ingyen volt ugye nekem)
Tudni kell megfelelően használni… mint mindent az életben.
Igen előbb ház kell, aztán auto… ebben egyetértünk. Utcára venni meg bérelt beállóba drága autót botorság, pénzkidobás.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Melyik tápegységet vegyem?
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Autós kamerák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Apple notebookok
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- További aktív témák...
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs