- Átjutottak a Ciscón, betörtek a kormányok hálózataiba
- DIGI internet
- Bittorrent topik
- Milyen routert?
- Gépész 3D tervezőrendszerek
- Aliexpress tapasztalatok
- TP-Link Archer C5 - AC1200 router
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- ASUS routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
duffbeer
őstag
Sziasztok!
Prohardvare-en global nem találtom olyan témát ami ezzel a programmal foglalkozna, gondoltam nyitok egyet.
Én spec kezdő vagyok blender területen, jelenleg hobby szinten érdekel, de azért szeretnék mélyebbre ásni. Szóval Próbáljuk segíteni egymást.Ja a Blender, ha valaki nem ismerné egy ingyenes 3D szerkesztő, animáló, modellező stb. program, ami még egy Game engine-t is tartalmaz.
Honlap:
Blender.org[ Szerkesztve ]
-
duffbeer
őstag
Kezdeném mindjárt egy kérdéssel:
Készítettem 4 képet, hogy könnyebb legyen elmagyaráznom... Szóval adott 3 csont, ahogy az első képen látszik.
Elforgatom a cs1 nevü csontot a Blender Z tengelye körül (kép2). Ezután, ha elforgatom a cs3 csontot (kép3), akkor az a Blender X tengelye körül fordul el. Szóval.. nekem arra lenne szükségem, hogy ez a csont a cs2 Y tengelye körül forduljon el (kép4, ezt úgy sikerült, hogy alaphelyzetben először a cs3-at forgattam el, majd a cs1-et). Az lenne a fontos, hogy a többi csonttól függetlenül hozzá tudjam rendelni az egyik csont mozgását egy másik tengelyéhez.
Előre is köszi a választ!
[ Szerkesztve ]
-
duffbeer
őstag
Látom sokan járnak errefelé...
-
Vladi
nagyúr
Szia!
Én is gondolkodtam modellezésen, de ez elég távoli világ nekem.
Van egy ilyen magazin, bár nem hiszem, hogy sokat segít, de érdekes lehet.
Lehet jövök még a topikba. [Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
duffbeer
őstag
Hát a lent említett problémám már rég megoldódott. Köszi a linket, ismertem a magazint, de kicsit odébbb van még nekem úgy érzem.
Én egyébként úgy kaptam rá a Blenderre, hogy egy kollégám mesélte, a 3DSmax-os élményeit és mivel én Linux + nyílt szoftverpárti vagyok, gondoltam ránézek Blenderrel. Időközben kiderült, hogy a maga 9 megás kis telepítőjével gyakorlatilag ugyanazt megcsinálom néhol még egyszerűbben mint ő a másfél gigás 3DSmax-al. Természetesen mindketten kezdők vagyunk. Ha én is azzal kezdtem volna biztos arra esküdnék. Mindenesetre azóta együtt kűzdünk, tutoriálokat böngészve és örülve, ha megmozdul egy kar az animációban... Teljesen jó kis hobby lett belőle.[ Szerkesztve ]
-
duffbeer
őstag
Néhány magyar forrás:
Blender kuckó,
WikiBooks HU,
Startlap,
Találtam valamelyik torrenten egy nagyon jó tutorial packot. Igaz angol, de én spec sokat tanultam belőle. Ha megtalálom majd linkelem...Miket szoktunk csinálni? Igazából még mindenfélét. Megnézünk egy tutorialt, aztán hú ez dejó akkor csináljunk egy teáskannát, vagy éppen robot kart stb. Mindenbe kicsit belekezdünk, hogy gyakoroljuk a fogásokat.
Amiket projektnek neveznék így kezdőként azok az alábbiak:Próbálkozunk tükröződésekkel:
[link]Ez a sakktábla egy elég jól sikerült darab volt, mondjuk most már elég ratyinak tűnnek a bábuk, de hát anno ez nagyon hardcore volt:
[link]A robotkar:
[link]És amire a legbüszkébb vagyok egy II. világháborús német Jagdpanther tank igen pontos mása. Természetesen ez is még félkész. Ahogy van időm úgy készül lassacskán:
tank1
tank2
tank3
tank4Pár animáció (rar pass: "vladi"):
(ezek még erős béta verziók )
[link][ Szerkesztve ]
-
bibere
csendes tag
Hello!
Én csak most kezdtem a blenderrel foglakozni,nagyon tetszik( főleg mert ingyenes,és a lehetőségeknek csak a képzelet szab határt)
Én is már jópár oldalt bejártam:http://www.mindentbele.hu/, és még azokat amiket te is belinkeltél.A youtub-on is van pár tutorial ott is érdemes szétnézni.
Viszont az én problémámra sajnos nem találtam választ sehol.Ha tudnál segíteni:
Egy hengeres testre hogy lehet szöveget bele gravírozni??
Sehol nem találok erre tutort.
Ha tudsz HELP ME!! -
-
-
duffbeer
őstag
Ha hiszed ha nem a lánctalp volt a legegyszerűbb. Csak egy szemet kell elkészítened, (mondjuk az elég részletes, majd feltöltöm azt is), aztán azt mondod, hogy kövesd ezt a görbét és sokszorosítsd magad. Ezután már csak finomhangolás a másolatokkal, hogy ott csatlakozzanak ahol kell.
-
duffbeer
őstag
Én először a "Boolean" modifierre gondoltam (azon belül "Difference"), amivel ki tudsz vonni egy mesh-t a másikból. (Szöveget elkészíted, majd Object mode-ban Alt+C-vel konvertálod a szöveget Mesh-é). Ezzel már csak az a gond, hogy a megfelelő ívre kellene tenned a szöveget. Ezután beletolod a szöveget a tárgyadba, majd kijelölöd a tárgyat és adsz neki egy Boolean modifier-t, alatta Difference és beírod a konvertált szöveged "OB" nevét. Ezután Apply. Elvileg ennyi.
Találtam egy videót is:
Youtube -
Vladi
nagyúr
Szép lassan kezdek ismerkedni vele. Máris kérdés: az írták a Linuxvilágos cikkben, hogy az egeret ha ráviszem egy elemre és görgő, akkor nagyít.
Az alsó panel betűit és gombjait viszont nem tudom nagyítani. Olyan aprók, majd kiguvad a szemem.
Lassan haladok na.Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
bibere
csendes tag
Kösz a tippet!!! Tényleg hatásos.Próbálom kockán...-ok.
DE.Ha átalakítom a szöveget mash-é,nem tudok rájönni hogy tudom alakra hajlítani.Tehát nem hosszanti irányba ,hanem hátra felé.
Egyáltalán síkot hogy lehet meggörbíteni??? -
duffbeer
őstag
-
bibere
csendes tag
Igen!
Ezen én is csodálkoztam,teljesen véletlen találtam rá.
Más-3D s- fórumokra azért nem akartam reg.elni,mert gondoltam ott a sok profinak ha felteszek egy kérdést félő azt a választ kapom "vedd a fáradságot,és olvass vissza!"
Na igen.50-60 oldalt végig olvasni laponként 30 beírás......és lehet nem is kapok konkrét választ.
Úgyhogy ezért örültem ennek a topicnak.Tetszik a dolog ,de nam akartam,hogy lehülyézzenek azért mert kezdő vagyok. Köszi. -
Vladi
nagyúr
Szerintem komolyabb fórumon sem fognak lehülyézni - nem mintha el akarnálak küldeni - a válasz minősége általában a kérdés minőségétől függ.
Más:
A héten én is olvasgattam és pötyögtem kicsit. Már frankón csinálok szürke betonfalat.
Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
-
duffbeer
őstag
Én is kezdő voltam még pár hónapja, de nem hiszem, hogy hülyének néztek volna. Én is kérdeztem ezt-azt. Most is lenne egy kérdésem, de mivel csak kezdők vagyunk, ezért majd később teszem fel.
-
Macilaci457
őstag
Sziaszok! Szintén kezdő, de lelkes...
Először akkor láttam a szoftvert, mikor még DOS-on (is) futott. :-D
Azóta Linuxra váltottam.
Blenderben már volt komplett projektem egy szoftverhez kellettek grafikák megvilágítva, shadelve, akkor kezdtem belemélyedni, de nem túl mélyen, csak eszembe jutott, hogy ezt használhatnám.
Szeretném én is komolyabban megtanulni a munkát vele, idő híján egyelőre tutoriálokat gyűjtök.Néhány link, amit nemrég töltöttem le:
Greybeard's Blender TutorialsM.L.
-
duffbeer
őstag
válasz Macilaci457 #25 üzenetére
Láttam én is Greybeard tutorialokat. Nagyon jól tudja előadni.
-
Jester01
veterán
Gondolom a Big Buck Bunnyt mindenki ismeri
Amúgy ha valakinek kedve van akkor szívesen látjuk a FlightGear repülőszimulátor modellezői között. (chat: irc.flightgear.org, #flightgear)Gyalázat, hogy még Bp hídjai sincsenek modellezve.
[ Szerkesztve ]
Jester
-
Jester01
veterán
-
Jester01
veterán
-
duffbeer
őstag
válasz Macilaci457 #30 üzenetére
Legalább tudsz használni linuxot vele. Én a sajátommal még nem tudtam stabil linuxot telepíteni 3D gyorsítással (X1950pro) . Érdekes, hogy még az ATi honlapján sincs hozzá linux driver, csak az X1900-hox...
-
duffbeer
őstag
Sajnos nem hiszem. A windowsos drivernél fel van sorolva az 1950 is, de a linuxosnál nincs. Akkor a windowsosnál miért? (Ugye teljesen mindegy milyen kártyája van az embernek, úgyis ugyanazt a csomagot tölti le, ezért gondolom, hogy nem támogatja.)
Leginkább ubuntut próbáltam. Volt, hogy friss telepítés után első boot, X kifagy valami hülye hibával (régen volt nem emlékszem mi volt az), de volt, hogy nem. Ha el is indult, akkor vagy 3Ds gyorsítás nem volt, vagy composit nem működött stb. Pl bekapcsoltam a desktop effects-et fullra és akadt (már ha éppen be tudtam kapcsolni). Az Intel Atomos gépemen, GMA950-es grafikával pedig csodálatosan megy.
Egy rakás Xorg.conf beállítást próbáltam, átolvastam egy valag fórumot, de vagy semmi, vagy max annyi, hogy első restartig megy.
Próbáltam Envy-vel, hátha én vagyok balek, csodaszépen feldobálta a drivert, restart után minden működik, örülök nagyon, másnapi indulásnál bejelentkező ablaknál újraindulgat az X... Na és ez volt az a pont ahol feladtam. Végigjátszottam (már amennyire linuxos tudásom engedi) Ubuntu 7.04-el, 7.10-el 8.04-el, OpenSUSE-al, Fedorával, Debiannal...
Úgyhogy jelenleg marad a windóz...[ Szerkesztve ]
-
duffbeer
őstag
Közben készítettem egy kis szolid animációt. Amolyan "céglogót".
-
duffbeer
őstag
válasz Macilaci457 #38 üzenetére
Lehet benne valami, mert van egy kis problémám a P gombbal is. Mármint blenderen belül ugye a p gombbal indul a "játék". Namost ez nálam az esetek 90%-ban egy szürke felülettel egyenlő. Ugyanez van barátnőm gépén is (ATi HD4850), és a cégesen is.
Lehet beújítok egy Quadro FX kártyára. -
Macilaci457
őstag
-
Macilaci457
őstag
Viszont 3Dconnexion Space-Navigator-t mindenképpen vegyetek!
Én még nem csináltam profi munkát Blenderben, de nekem is hatalmas élmény, meg időtakarékosságot jelentett ez a kütyü!
Nem üzleti felhasználásra van neki PE (Personal Edition - csak a licence más, a hardware nem) változata, ami csak annyiba kerül mint egy (jobb) egér. Blender gyönyörűen használja! Linux alatt is![ Szerkesztve ]
-
duffbeer
őstag
válasz Macilaci457 #42 üzenetére
Mondjuk az 1300-as még nem is vészesen drága. Egyébként a renderelésnél miért nem számít?
-
Macilaci457
őstag
Mert csak a szerkesztő nézet használ openGL-t, a renderelést a CPU végzi. Még egy Pixar filmet is CPU clustereken renderelnek, okkal.
Amire te gondolnál az a gpgpu render lenne, de egyelőre szó sincs ilyesmiről. És lehet, hogy később se lesz olyan elterjedt, mint azt mondják. NV kártyák esetén a Gelato szoftvert kellene használnod, és van az ATI-nak is ilyen szoftvere. Programozók szerint viszont a GPU renderelés nem is lesz képes olyan szabadságot nyújtani mint a CPU, erről elég sok írás van a neten, a vélemények megoszlanak, a lényeg, hogy állati gyors lenne, csak azok a kis processzorok amiből van több száz egy ilyen GPU-ban, jóval butábbak mint egy CPU.Bár még az is lehet, hogy csak a hagyomány beszél belőlük, egy programozó blogjában olvastam, hogy noha nyomják nagyon, szerinte a hardver az, ami nem jó igazán, és nehéz programozni.[ Szerkesztve ]
-
duffbeer
őstag
válasz Macilaci457 #45 üzenetére
Na ezzel nem voltam tisztában.
-
duffbeer
őstag
Egy gyors szerzemény:
kép -
Vladi
nagyúr
válasz Macilaci457 #48 üzenetére
Nekem sem jön be a kép.
Nem félünk! Nem félünk! Itthon vagyunk e földön. Nem félünk! Nem félünk! Ez nem maradhat börtön!
Új hozzászólás Aktív témák
- Számlás!Steam,EA,Epic és egyébb játékok Pc-re vagy XBox!
- PC JÁTÉKOK (OLCSÓ STEAM, EA , UPLAY KULCSOK ÉS SOKMINDEN MÁS IS 100% GARANCIA )
- Új, bontatlan World of Warcraft gyűjtői kiadások
- World of Warcraft Shadowlands Collectors edition EU EN
- Warhammer Online - Age of Reckoning (DE) Collectors Box (Figurával!)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest