Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #64791808

    törölt tag

    válasz ody42 #794 üzenetére

    Két hiba van.

    Első: tökéletesen egyetértek veled, nem kötelező mindenkinek kocsi, de én nem is emiatt balhéztam. Asszed engem nem idegel, amikor meló közben megálok zabálni egy mekdrájvnál, délután 3 van, aznap még nem ettem, és látom, hogy a kézi mosóban áll bent két szuzuki, és a tulajok boldogan sikálják a 4 éves, 15 ezer kilométeres autót, amin még további x éves részlet van. Világos, de ezzel az a baj, hogy ezek miatt mondta valaki azt, hogy legyen drágább a benzin és a gázolaj! Ő évente ha megy 10 ezer kilométert, neki majdhogynem mindegy. Én évente 60 ezret megyek. Nekem annyira nem mindegy.

    Második: te az olajárról beszélsz, amiben megintcsak igazad van, távolkeleti ipari fejlődés következtében a motorbenzinfelvétel pl kínában idézem: ''kétszámjegyű százalékkal emelekedett''. Nem merték megmondani, mennyivel. De én nem erről beszélek, hanem a hazai árakról. Amíg Németországban kifogástalan minőségű úton gond nélkül mehetek 180-at, és 87 eurocentért tankolom a gázolaj literjét (222 forint), addig itthon örülök, ha itt-ott nem esek le az útról 100-nál, és 250-ért tankolom a gázolajat, ami megjegyzem közelébe nem ér minőségben a kintinek, addig azt mondom, hogy ez van, de nehogymár valaki azt mondja erre, hogy jó, sőt emeljük az árát!

    Egyébként az egész öngerjesztő folyamat. A társadalom jólétben él, ezért kocsit vesz mindenki, ezért kevés az út. A több úthoz több adó kell, ezért drágább a benzin. Ha a kispénzűek legalább annyit megtennének, mint pl én, hogy nem veszek kocsit hitelből, majd ha lesz pénzem, megveszem, akkor már érezhetően kevesebben lennénk az utakon, amelyeket olcsóbban lehetne fenntartani, így nincs szükség ekkora adóra a bezinárakban. Más kérdés persze, hogy akkor odafenn észrevennék a plusszprofit lehetőségét, és nem csökkenne a benzinár...

Új hozzászólás Aktív témák