Új hozzászólás Aktív témák

  • norbert1998

    veterán

    válasz Whysperer #148364 üzenetére

    Az 5 ajtós, könnyed és kompakt kialakítású városi autó szériaváltozata gond nélkül képes a több mint 200 km-es hatótávra (WLTP*), így nyugodtan autózhat a városban, vagy akár azon kívül is.

    *Az adatok tájékoztató jellegűek.

    Dacia.hu

    Én itt nem látom azt a 400-at. Vagy az emberke nem tudta mit beszél, vagy téed akart átvágni. Utóbbinak sok esélyét nem látom.

    Az akkumulátor kapacitása a WLTP-mérés szerint 225 km-re lesz elegendő, míg tisztán városi forgalomban ez állítólag 295 km-re is felmehet. Az Eco mód használatával állítólag további 10% nyerhető: ez a motor teljesítményét 31 lóerőre korlátozza, az autó végsebességét pedig 125 km/h-ról 100 km/h-ra csökkenti.

    Totalcar

    Az akksi 26 kWh. 130-al (125-el) feltételezzük, hogy igénybe veszi a 44 lóerőt az autó.

    Légellenállás legyőzéséhez szükséges motorteljesítmény 125-nél:
    P=ρ/2*Cw*A*v^3=13503W.
    ρ = 1,2928 kg/m (levegő sűrűsége)
    Cw=0,22-0,27 (legyen 0,24)
    A=szé*ma*0,85=1,62*1,51*0,85

    Ez 18 lóerő, szorozzunk a hatásfokkal is, legyen 90%. 20 lóerő. És nincs világítás, klíma, stb, Tartod a sebességet. Nem lassítasz, nem gyorsítasz. Nem szímolsz a gördülési ellenállással, semmi egyébbel. Ez 15 kW teljesítményfelvétel az aksiból, csak a légellenállás legyőzésére. Ezt már kapásból nem tudod 2 óráig (mivel két óra 120-al pont 400 km) fenntartani a 26 kWh-ból, nem beszélve annak bruttó/nettó kapacitásáról, merült állapotban lévő alacsony áramkibocsátási lehetőségeiről, hatásfokcsökkenésről.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák