Keresés

Hozzászólok Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    Tudnátok nekem ajánlani valami jó, max pár éves, szép grafikájú, de nem aránytalanul gépzabáló játékot? Amiket szerettem eddig (a teljesség igénye nélkül):
    (Akció-)Kaland: The Longest Journey, Syberia, Assassin's Creed sorozat
    (Akció-)RPG: Mass Effect és Dragon Age sorozat, TES-V: Skyrim
    FPS: Half Life és Portal sorozat, Battlefield modern kori részei, Crysis 1,2
    RTS: C&C Tyberium, StarCraft II
    /Szóval elég sokat játszottam már, de most úgy érzem most vagy én vagyok lemaradva valamiről, vagy meghalt a játékpiac. :DDD

  • janos666

    nagyúr

    Felraktam a legutolsó CoD-ot és fél óra után töröltem is, mert erősen idejét múlt, szar (bénán scriptelt, szürreális lövöldözés nulla történettel) és ocsmány (tudok mondani szebb játékokat 2009-ből, amik jól futottak az akkori vasakon is). A MoH-W-vel is hasonlóan voltam. Főleg FPS játéknál igénylem a szép grafikára, de ez nem igazán adta meg, és a játékélmény is erősen vegyes volt (jobb, mint a CoD, de azért szintén idejétmúlt). Mikor beleszaladtam egy bugba, akkor nem visszatöltöttem egy mentést, hanem exit és uninstall.

    A WC3 és SC már túl öreg nekem.
    42"-os FullHD kijelzőn már élvezhetetlen a pixelháború. :N

    Maffia 2 jó ötlet. Addig halogattam, míg "véletlenül" lesz egy Geforce VGA-m, hogy legyen benne PhysX, és most épp el akarják cserélni egy 8600-asra a hangkártyámat.

    2011-12 közt akkor nem maradtam le semmi jóról? :U
    (Most nézem a Tyrannicon féle HALO 4 végigjátszást, a kommentár miatt.)

    [ Szerkesztve ]

  • janos666

    nagyúr

    Pont most végeztem a Black Mesa-val, és utána elindítottam megint az EP2-t. Ekkor jöttem ide, mikor elgondolkodtam vajon hanyadjára játszom az újra (3,4?). :DDD

    AVP megvolt, csak nem volt olyan emlékezetes, hogy megemlítsem. A Portált magam is listáztam. A Fallout 3 is lement nálam a maga idejében, a New Vegas valamiért már nem hiányzott. Jobb, mint a 3?

    A STALKER-ek sohasem tetszettek. Batman-t sohasem bírtam semmilyen formában.

    A Borderlands 1 után nem hiányzik a kettő. Van benne történet, vagy csak hentelés maradt a háttértörténet gyenge illúziójával, kifejtés és befejezés nélkül?

    A Deus Ex-et nekem az tette tönkre, hogy a marketingje miatt 3D-ben próbáltam vele játszani, de be kellett látnom, hogy a mai technológia még alkalmatlan erre. (1080p-ben játszhatatlan a TV-k 1080@25Hz limitje miatt, 720p-ben pedig van 60fps, de úgy 2D-ben is életlen nekem a kép és még a térhatás sem jön ki így összemosott képekkel.) Ettől kicsit megutáltam, de most talán már elő tudnám venni és rendesen 2D-ben tovább játszani.

    [ Szerkesztve ]

  • janos666

    nagyúr

    Ezt úgy általánosságban érted, vagy csak a régi játékokra, amikben nagyon kicsi a textúrák felbontása? Mert én már nem is lennék hajlandó LCD-n mozgalmasabb játékot játszani és a blur-t bámulni. De még lassú RPG-t se nagyon, mert a plazma TV kontrasztját ott is hiányolnám és sírnék a sötét dungen-ökben a tejfeketeség miatt. :P
    Persze, ha újra elővenném mondjuk a TLJ-t, azt inkább laptopon tenném, aminek pici a kijelzője. A Syberia-t is kb. 1.5 éve játszottam végig, laptop kijelzőn. Persze a TV-től is távolabb lehet ülni, ha alacsony a felbontás, de így legalább kihasználtam a vonaton töltött időt is. :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • janos666

    nagyúr

    Ezt most nem egészen értem, bár a gépelési hibák is nehezítik az ügyet.
    Egy hasonló árú, de akár jóval drágább LCD és egy jó (véletlen sem LG, nem is annyira Samsung, de inkább Panasonic) PDP közt ég és föld a különbség. Nem csak natív kontrasztarányban, de mozgókép kezelésben is. Ami egy PVA vagy IPS LCD-n már rég csak maszatolás, az a PDP-n még éles mozgókép. (A TN paneleket felejtsük el, mert az egyszerűen okádék.) Arról nem is beszélve, hogy míg a plazma csak felvillantja a képkockákat, addig az LCD folyamatosan világít, így végig látod az egymásba mosódó állóképeket.
    Mindezt egybevéve teljesen más, és nagyságrendekkel jobb érzés PDP-n nézni a mozgóképet.
    A jó feketeszint mindig és mindenen megérződik, ahol van sötét jelenet (állóképen is). A mozgás pedig 24fps filmekkel is látványosan jobb PDP-ken, de 60fps mellett már hatványozott a különbség, hisz míg LCD arányosan nehezebben tartja a lépést, addig a PDP-knek épp 60Hz az ideális képfrissítés (24fps-hez 96Hz-en járnak, amivel nehezebb kikeverni a színeket és hosszabb a fénykibocsátással töltött idő, tovább látod ugyan azokat a képkockákat, ami nem kedvez a mozgásérzetnek - bár még mindig közel sem 100% a duty cycle, mint LCD-n...).
    A 42-50" pedig kényelmes, mert fotelben hátradőlve is kellően kitölti a látómezőt és élvezhető a FullHD felbontás részletessége. (Persze csak ha van miből, mert DVD-knél és régi játékoknál ez gáz, és jobb messzebb húzni a fotelt -> vagy inkább Blu-Ray kiadványokat kell nézni és szép játékokkal játszani. :DDD)

    [ Szerkesztve ]

  • janos666

    nagyúr

    A kontraszt az nem a megfigyelőtől, csak a megjelenítőtől függ.
    Ha messzebb ülsz az azonos méretű kijelzőtő, akkor csak annyi változik, hogy a látómeződ kisebb részét tölti be a világosszürke képernyő "feketéje" és többet a sötét falak a háttérben (feltéve, hogy sötétben játszol, mert ha világosban, akkor az LCD sötétszürkéi is feketének tűnnek az AR bevonat miatt). De a távolságot ahhoz célszerű igazítani, hogy megfelelő mértékben töltse ki a kép a látómeződet, mert ez rengeteget dob az élményen (egyáltalán nem mindegy, hogy kis egérlukon át nézed az apró karakteredet, vagy szinte belekerülsz a képbe, még 42 és 50"-os TV közt is van élménynövekedés, hogy a nagyobb vásznakat ne említsük a ~42 és ~24" közt példálózva.). Ez 42"-nál kb. 1.5m, 24"-nál olyan közel van, hogy az már kellemetlen a szemnek. Ha messzebb mész, akkor nem csak a látómező kitöltöttsége veszik el, hanem a felbontást sem látod, elvesznek az apró részletek.

    Igen, régen voltak komoly problémák a plazmákkal. Én például még a sokak által dédelgetve szeretett 2010-es Panasonic G20-ak képét sem tudtam elviselni. Többek közt épp az erős afterglow miatt, ami még 24fps mellett is zavart. De 2011 óta a Panasonic is bőven a zavaró szint alá szorította ezt (köszönhetően a 3D-nek, ahol ez fokozott probléma volt), a Samsung PDP-in pedig gyakorlatilag észlelhetetlen már a jelenség azóta. Most 2012-ben is javultak a dolgok, már a Panasonic plazmákon is minimális a foszforlag. Ha a 2011-eseken épp csak néha láttad, akkor a 2012-eseken már észre sem veszed. Ha a 2010-eseket is elviselted, akkor már azt sem tudod mi az (pedig sokan már azokon sem látták). :DDD

    De nem tudom miért próbálsz engem meggyőzni arról, hogy nem jó ~50"-os plazmákon játszani, mikor számomra egy örök életre szóló élmény volt, mikor kicseréltem itthon egy Samsung 51D550 plazmára a Dell U2410-es LCD-t. Napokig mosolyogva ültem le elég nem csak filmet nézni, de játszani is. Sőt, épp hogy játékok alatt mondogattam magamban megállás nélkül, hogy ez milyen jó vétel volt és hogy én soha többé nem akarok LCD-n (50"-os LCD TV-n sem) filmet nézni, de főleg nem játszani.
    Egyszerűen teljesen más, és nagyságrendekkel jobb plazmán játszani. Főleg egy nagy plazmán egy kis LCD helyett, de a méret csak egy a sok közül, a PDP mozgókép kezelése a legerősebb tényező.
    És csak azért próbállak téged győzködni egy picit, hogy legalább próbáld ki, ha teheted, mielőtt arról győzködöd magad, hogy jobb az, ami minden tekintetben rosszabb (mérhetően, számszerűsíthetően, tudományosan megindokolhatóan).

    [ Szerkesztve ]

  • janos666

    nagyúr

    Ó! Ne keverjük össze a 2D-t a 3D-vel! Ez csak az aktív 3D szemüveges 3D-re vonatkozott, ahol kétszer annyi képkockát kéne átküldeni a HDMI kábelen és kirajzolni a képernyőn, mint 2D-ben, vagyis 1080p120 lenne az igazából, és 720p120, fele-fele egy-egy szemre.
    A legújabb VGA-k már tudnák ezt, a TV gyártók viszont szarnak a játékosokra, ahogy már a 3D-re is, így még idén sem nagyon lesz ez összehozva. Talán soha, ha teljesen kimegy a divatból a szemüveges 3D.

  • janos666

    nagyúr

    Ott régen azért is bukott meg, mert a korai lassú LCD-k váltották a jó öreg CRT-ket, amik teljesen alkalmatlanok voltak az aktív shutteres 3D-re. Még ma is nagyon ritka és drága az az LCD, ami elég gyors ehez és nem mellesleg még a színe és a betekintési szögei sem rosszak, a korszak hajnala pedig katasztrófa volt sebesség terén (overdrive, majd villódzó háttérvilágítás és hasonló trükkök, továbbá egyéb valódi fejlesztések előtt).

    Most szerintem több köze volt hozzá a filmkészítőknek, mint a nézőknek.

  • janos666

    nagyúr

    Ez a Cradle című játék mindig ilyen gyengén fut (gép az adatlapomon)? Maxra húztam ugyan a grafikát, de a GPU unatkozik, inkább CPU limitáltnak néz ki, de valahogy még az sem annyira egyértelmű abból, amit az RTSS OSD kiír (de ettől sokkal gyorsabb CPU mag nincs, mint amit kapott). Lazán >120fps-t vártam 1080-as felbontásban.

  • janos666

    nagyúr

    Az LG 55C8-on PC módban kellően alacsony a lag (~21ms) és tud 1080p120-at is játékhoz, akár HDR10-ben, bár VRR nincs (ahhoz AMD kártya és Samsung TV kell, vagy majd HDMI 2.1-es kütyük, ha lesz olyan VGA) és kiváló a képminőség. Sok más TV-n csak túlszaturált színekkel és/vagy HDR nélkül van alacsony lag (Játék/PC módban kikapcsol rajtuk a színkezelés, de ezen pl. nem). De ahogy írták, kell még hozzá a TV árának felébe kóstáló VGA is, ha rendesen akarja etetni akár az 1080p120, akár a 2160p60 képmódot.

  • janos666

    nagyúr

    Sikerült fellőnöm .ini file szerkesztéssel 4k felbontásba, és úgy már vegyes limites (még egy kicsit alacsonyabb az fps és már nem ~35, hanem >85% a GPU használat). ;]
    Nekem is volt már hasonló gondom Uniti-s játékkal, de még öregebb AMD kártyával (és régebbi AMD driver-el, még az előtt, hogy rágyúrtak kicsit a CPU optimalizálásra) és mikor legfutóbb nVidia-ra váltottam, kipróbáltam újra a Dreamfall: Chapters miképp fut, aztán örültem, hogy nV-vel sokkal jobb, ezért azt hittem nem lesz több ilyen gondom (de lehet, hogy inkább az volt a trükk, hogy a D:C-t is patch-elték közben).
    Viszont az első 10-20 perc alapján nem igazán tetszik a játék. Már nem is emlékszem miért gondoltam, hogy fog. Talán csak a posztere tetszett meg. Időhúzónak, átgondolatlannak és counterintuitiv-nak tűnnek a puzzle-ök (pl. perceket kínlódtam azzal, hogy megtöltsem a poharat vízzel stb -- egy jó játékban még egy gravity gunt használatát se kell külön elmagyarázni, de ezt nem is próbálják).

    [ Szerkesztve ]

  • janos666

    nagyúr

    Játéknak sohasem lesz sokkal jobb, csak "vállalhatót súroló", de a story egész jó. A befejezés talán nem a "legkielégítőbb", de szerintem megérte végigjátszani, nem volt hosszú vagy különösebben nehéz (ahol mégis elakadtam picit, inkább csaltam, de csak egy-két alkalommal olyat, ami ment volna brute-force is, vagy hosszas keresgélést spóroltam).

  • janos666

    nagyúr

    Már rég be volt rakva a listámba. Most elővettem végre.
    Tényleg jó. Szépen meg van csinálva. Mikor belevitték Hunter S. Thompson nevét is a "DJ" háttértörténetébe, az nekem már erős jel volt rá, hogy talán semmi sem az, aminek látszik.
    De maradt azért nálam némi látens paradoxon a végén:
    SPOILER
    Már kb. a játék felétől kezdtem gyanakodni olyasmire, hogy Walker és Konrad valamilyen formában ugyan az a személy. Mikor a végén tisztelegnek 'nekünk' a toronyban ahelyett, hogy lőnek ránk, mint eddig, akkor pedig már biztosra vettem. Viszont aztán mégsem egészen így látszik befejeződni a játék.
    Ezzel együtt viszont nem egészen értem azt sem, hogy miért álltak le pont akkor, mikor végre 100+ áldozat után lelőhették volna Walker-t (már amúgy is alig élt), ahogy azt sem miért is lőttek rá egyáltalán ez idáig. Mármint ha Konrad egy másik ember volt, de már régen halott, akkor ki adott most parancsokat, főleg miután már a Radioman is halott volt...?
    De az is fura, hogy a végén még meg van engedve, hogy lőjek azokra, akiket én hívtam rádión, hogy jöjjenek értem, mert haza akarok menni. Addigra szerintem eldöntött kéne legyen az a kérdés, hogy haza akar-e menni vagy sem (ha nem, akkor miért hívja őket...?).

    SPOILER

    [ Szerkesztve ]

  • janos666

    nagyúr

    Én kvázi singleplayer módban játszottam végig a story-t (Privát mód, vagy leszartam a csapatot, mikor Freeplay-ben kötelező a matchmaking), de semmi más értelme nem volt, mint kvázi_Bioware_fan OCD-etetés. Nekem könnyű volt beletanulni (később láttam, hogy vannak, akik sokat bénáznak a tutorial alatt), és pár óráig izgalmas volt az újszerű irányítás a repkedéssel (csak a leggyorsabb Interceptor-t használtam, mert a többi mind túl lomhának érződött utána), de nem tartott túl sokáig a varázslat, és nagyon bugyuta és sovány volt a story (és ahogy már megszokhattuk a Bioware-től a DA:I óta, arányosan rengeteg játékőre van szétkenve a story, ami ez esetben még inkább repetitív).

  • janos666

    nagyúr

    Nem frissített (automatikusan a háttérben) VGA driver-t a Win10?
    Volt már Win újraindítás két játékindítás próba közt?
    Esetleg próbáld még kikapcsolni a Game Bar-t (Win+I , Játék , első pöcök klikk).

Hozzászólok Aktív témák