Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tyrel

    őstag

    Remélem ez majd tudja frissíteni valahogy önmagát, ill. remélem elég lesz ha az AMD kiad egy updatert/installert és az mehet szabadon bármilyen kompatibilis hardverre...

    Jelenleg az AGESA-val szerintem ez a legnagyobb gond, hogy az AMD megcsinálja az újat, de aztán a partnerekre ill. az ő BIOS/UEFI frissítéseikre van bízva, hogy az új AGESA verzió végül eléri-e a felhasználót, vagy sem...

    Ez meg már így desktopon is döcögős, van hogy hónapokat kell várni, mire megjön az új BIOS verzió, de az is gyakori, hogy simán csak közlik hogy az alaplapod - bár támogatná - már régi modell, és nem kapsz frissítést, vegyél szépen újat...

    Notebook fronton meg aztán halálos, a notebook gyártókat még annyira sem érdeklik az AGESA frissítések. Pl. az fTPM stutter javító frissítés a mai napig nem érhető el nagyon sok notebookra, ami szánalmas. :W
    AMD döngeti a mellét, hogy ők javították az fTPM hibát, a notebook gyártók viszont magasról tesznek az egészre, az user meg csak szív... :W

    Szerintem az lenne a minimum, hogy amíg az AGESA van azt is úgy kezeljék, mint pl. a Microsoft az operációs rendszereit vagy a .NET Frameworkot... Tehát hogy legyen 2 külön branch, egyiken csak a kritikus hibajavítások és biztonsági foltozások vannak, a másikon meg ezek mellett új feature-ek is. Aztán az előbbit kötelező jelleggel nyomják le az összes partnerük torkán.

    [ Szerkesztve ]

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz JohnyX #4 üzenetére

    Nem 4-5 éves cuccokról beszélek, hol mondtam ilyet?...
    Főleg notebook gyártók esetén, pl. Lenovo soha semmilyen AGESA frissítést nem épít bele az új BIOS-aiba. Lehet a géped pár hónapos, 1-2 éves, kapsz hozzá BIOS frissítéseket, de csak a Lenovo saját sz*rjai vannak benne... Billentyűzet világítás javítás, PD töltés javítás, ilyesmik... Az AGESA verzió ill. a CPU mikrokód végig fixen marad az ami épp elérhető volt, amikor a gépet gyártották ill. amikor az adott széria megjelent.

    Így bőven a termék hivatalos támogatási időszakán belül is elmaradnak kritikus frissítések/javítások, mert az adott partnerekre van bízva azok implementálása.

    És igen, kis túlzással pontosan úgy képzelem, hogy jönnek a sötét öltönyös kopaszok. Az AMD-nek érdeke kellene hogy legyen, hogy a saját termékei megfelelően működjenek, ne vessenek rájuk rossz fényt, és megkapják (legalább a hivatalos terméktámogatási időablakon belül) a nekik szánt kritikus frissítéseket.
    Tök simán szerződésben kötelezhetnék rá a partnereiket... de nem teszik, sz*rnak bele az egészbe.

    Turenkarn

  • Tyrel

    őstag

    válasz ergoGnomik #7 üzenetére

    Ez tök invalid...

    Minden komolyabb eladott hardvernél és szoftvernél, ill. ezek kombinációjánál bele van építve az eladási árba a termék életciklusának menedzselése.

    Ugyanúgy ahogy egy Windows-hoz, egy okostelefonhoz, egy nyomtatóhoz, videokártyához, akármihez folyamatosan kapsz frissítéseket, javításokat, új drivereket... úgy a processzorodhoz és a laptopodhoz is. Ezt minden gyártó vállalja, ez vele jár, legalább az első 2-3 évben.

    Amiről én beszélek az szimpla nemtörődömség, hanyagság, a fogyasztók lesz*rása:
    - az AMD folyamatosan ad ki javított AGESA-t a processzoraihoz.
    - a Lenovo ad ki BIOS frissítéseket a laptopjaihoz.
    - viszont a Lenovo nem hajlandó a frissítéseibe bele copy-paste-elni az AMD javításait... :W

    Nem az a baj hogy valamit nem csinálnak, hanem az hogy szarul csinálják, mert inkompetensek, hanyagok... és az AMD nem lép fel ez ellen sehogy.

    Egészen konkrétan arról beszélek, hogy a 2022 februárjában vásárolt, egyébként 2021-es (tehát akkor legfrissebb, mert a 2022-es széria még nem is volt kereskedelmi forgalomban, a CES-en mutatták be) Legion 7-hez kedves Lenovo a mai napig nem volt hajlandó kiadni egy olyan BIOS frissítést, ami tartalmazná az AMD által 2022 májusában (tehát vásárlás után 3 hónappal) kiadott AGESA frissítést, hogy megszűntessék végre az fTPM stutteringet.

    Ezért a hibáért se az AMD se a Lenovo nem vállalják a felelősséget - mondanám, hogy csak egymásra mutogatnak de igazából egyik cég supportjánál sem lehet elérni olyan szintű embert, aki elég kompetens ahhoz, hogy egyáltalán megértse miről beszélek...

    A termék - bőven a támogatási időszakán belül - hibás, és nincs rá javítás. Persze ha sokáig b*sztatod a supportot közlik, hogy küldd vissza gariban, de az egyetlen dolog amit elérsz vele az az hogy 1 hónapig nincs géped, majd visszakapod azzal hogy "semmi baja"... Egyrészt mert az fTPM stutteringet elkapni időigényes és nem szórakoznak vele, másrészt mert nekik sincs, nem létezik olyan BIOS verzió a géphez ami javítaná, tehát semmit nem tudnak csinálni vele...

    És az AMD kiadta a javítást már egy éve... Csak a Lenovo sz*rik rá magasról... De egyébként ők is folyamat adnak ki BIOS frissítéseket még ehhez a géphez is, van most egy áprilisi is pl., csak épp ugyanúgy ahogy egyik BIOS frissítés sem ez előtt, úgy ez sem tartalmaz mikrokód frissítést...

    Az AMD eladott sok ezer hibás processzort, de nem foglalkozik vele hogy a javítás ténylegesen elérhesse a felhasználókat.
    Érdekes egy autógyártó pl. bármilyen apróság miatt képes tömeges visszahívásokat elrendelni...

    Turenkarn

Új hozzászólás Aktív témák