Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Felesbandi #51 üzenetére

    Alapvetően az a tényező, hogy ha valamit el lehet adni 60 dollárért, akkor miért adná 50-ért.

    A klasszikus marketing menedzsmentben van egy olyan fogalom, hogy "AIDA".
    Azaz Attention, Interest, Desire, Action:
    - előbb arra fókuszálnak, hogy egyáltalán tudjanak az emberek a termékről
    - aztán hogy felkeltsék az érdeklődésüket,
    - majd vágyjanak rá
    - végül hogy ez a vágy tényleges vásárlásban végződjön
    Az árazásra épülő akciók csak az utolsó, Action szakaszban érnek valamit, hogy a kedvezmény hatására átbillenjen a vásárló a "vágyik rá" állapotból a konkrét vásárlásba. (Most veszem meg, mert most olcsóbb.)

    Ha bejelentenek egy játékot, majd éveken át a kiadó milliókat tol a hype-ba, akkor viszont a megjelenéskor nem azon fog múlni az eladott példányszám, hogy 10 dollárral olcsóbb-e a szokásosnál, hanem azon, hogy sikerül-e a célközönségben felkelteni a játék iránti a vágyat.
    Később pedig már amúgy is csak jelentős árkedvezménnyel lehet növelni az eladásokat, egy 40-50-70%-os akciónál meg nem az alkalmazásbolt jutaléka lesz a döntő tényező. Ilyenkor jellemzően a játék már vagy kitermelte a tervezett bevételt és minden további eladás bónusz, vagy úgyis bebukott az egész, a kiadó leírta veszteségnek és max. azt kompenzálja valamennyire.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák