- Windows 10
- Hálózati / IP kamera
- Linux kezdőknek
- Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
- Videó stream letöltése
- Elon Musk: az xAI szuperszámítógépet akar az AI-alapú chatbotjához
- Aliexpress tapasztalatok
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Az EU szerint a ChatGPT még mindig nem felel meg a szabványoknak
- Ubiquiti hálózati eszközök
-
IT café
Hasznos információk, fogalommagyarázat
Új hozzászólás Aktív témák
-
at11
tag
válasz kovacsit #27299 üzenetére
Nem kell mindent feltölteni, csak az esemény videókat, meg az élő képet, ha kérsz távolról. A fő tárhely a kamera memóriakártyája, az felhő a kapcsolatot biztosítja elsősorban. Itthon jól működik a 4G es LTE kapcsolat, a 3G nem annyira, ami Amerikában gyakoribb. (Itthon modernebb a gsm hálózat.)
-
at11
tag
-
at11
tag
válasz Pancsermeste #27353 üzenetére
Az más, a mozgásérzékelésnél a pixel változást nézi.
A pufferelt parkoló mód olyan, mint a kézzel indított esemény videó, az előzmény is rajta lesz. Csak itt a G szenzor “nyomja meg a gombot”.
-
at11
tag
válasz Pancsermeste #27383 üzenetére
Jól látod, a képfeldolgozás és rögzítés folyamatosan megy. A parkoló mód elsősorban a helytakarékosságról szól, ha teljes felbontásban teljes képkockaszámban menne egy két vagy három csatornás (első, első-hátsó, első-hátsó belső) kamera, reggel nem tudnád visszanézni az előző napi felvételt sem. A mozgásérzékelés (pixel változás) talán még energiaigényesebb is, mint a timelapse, mert fel kell dolgozni a képi tartalmat is, mi mozog, mennyire.
Ha energiatakarékoskodni akar egykamera, le lehet kapcsolni a wifit, ledeket, fényeket (beltéri infra "sokat" fogyaszt.)
Pár kamera tudja a speckó ütésérzékelő módot, ahol a G szenzor ébreszti a kamerát. (Thinkware pl.) Ennek az üzemmódnak a töredéke az áram fogyasztása, mint a többinek, de a gyártónak jól kell megcsinálni, hogy 1 másodperc alatt induljon a felvétel az ütéstl számítva, ha bootol másodpercekig, az nem biztos, hogy segít.
Ha meg valaki összekeni a kocsit, egyéb csúfságokat művel, amivel nem éri el a G szenzor érzékelési hatását, csak az energiaigényesebb módok tudnak segíteni. Szetintem a legjobb a timelapse mód, minden meglesz a felvételen, és mellette aktív az ütésérzékelés is, ami pufferelt eseményvideót készít ütés esetén.
-
at11
tag
Ez egy picit drágább, de felső polcos kategória.
-
at11
tag
Nagyon jó a tesztek szerint, youtube-on érdemes megnézni pl. . Arra figyelj, itthon vásárolva 2 év a jótállás, kintről szerintem csak 1, drága kamera, jó a hosszabb gari.
-
at11
tag
válasz sambenez #27492 üzenetére
Így van, a Viofo egy jó minőségű, de nem csúcs kamera gyártó. Most jön majd ki egy top kamera a Thinkware-től, abban is már Starvis2 lesz, meg radar, elöl, hátul. Gondolom az ára is csúcs lesz, 250-300eFt körül tippelném. Csak mint technikai érdekesség.
-
at11
tag
válasz b.lajos #27503 üzenetére
Igen, éjjel jobb, nézd meg itt, az utolsó a Viofo A139 Pro. Látványos a különbség.
-
at11
tag
Nyugodtan lehet rögzíteni, rendőrségnek, biztosítónak elküldeni, átadni. Közzétenni nem szabad a youtube-on pl. Ha valakinek jó a memóriája, nem jegyezheti meg a rendszámokat, mert GDPR? Haha A rendőr, ha helyszínel, nagyon örül a kamera felvételnek, mert attól kezdve nincs vita, nincs sumákolás, könnyebb az ő dolga is.
-
at11
tag
válasz kalapacsolok #27544 üzenetére
Nem stimmel valami azzal, milyen memóriakártyával használod? Újat tettél bele? (Boltból, nem fiókból.) Kártya hiba vagy hátsó kamera hiba is lehet. Húzd le a hátsó kamerát, frissítsd, majd nézd meg, megy-e rendesen pl. az élő kép. Ha az megy és a videók akadnak, szintén kártyahibára utal.
A Viofo app jól működik nálam, nincs akadozás, meg le is lehet tölteni telefonra a videót, akkor sem akad, és akkor a térképet is mutatja.
-
at11
tag
válasz kalapacsolok #27560 üzenetére
Frissítetted?
-
at11
tag
válasz kalapacsolok #27560 üzenetére
Hátsó kamera nélkül próbáld meg.
-
at11
tag
válasz Hőguta #27622 üzenetére
Szia!
Állítsd timelapse-re, 5fps. Akkor mindent felvesz, timelapse módban, és ha ütés éri a kocsit, akkor teljes sebességgel, pufferelve. Motion detectiont tedd OFF-ra. (Parking mode-on kívül az a normál módra vonatkozik.)
Parking mode timer 50 azért jó, mert nem veszi fel, ha kiszállsz, és becsapod az ajtót, nem lesz belőle esemény. Azt jelenti, hogy a gyújtás levétele után addig nem vált át parkoló módba.
Parkoló módban (50 sec után, ha azt állítottad be), csak egy piros led szabad, hogy világítson, a kijelző nem. Ha világít a kijelző, adja a képet, akkor nem jó a bekötés, vagy más probléma van. Memóriakártyát formázd le a kamerával.
-
at11
tag
válasz Hőguta #27626 üzenetére
Lekapcsolási feszültséget 12,2-re tedd, ha nem új a kocsi/akksi.
A kapcsolót nem javaslom a piros káblebe, mert azon is eshetnek tizedvoltok, ami számít, egy tized volt is órákat jelenthet a parkoló módban akár.Meg akkor figyelni kell arra, hogy indítás előtt kell visszakapcsolni a piros kábel kapcsolóját, különben nem jól fog működni az akkuvédelem, célszerűbb mindkét kábelt megszakítani egy kétpólusú kapcsolóval. De inkább nem javasolnám a kapcsolót.
Ha nem akarsz parkoló módot, kapcsold ki a kamerát, hosszan nyomva a kikapcsoló gombot. Aztán visszakapcsol, ha újra elindulsz a kocsival úgy emlékszem.
-
at11
tag
válasz Hőguta #27631 üzenetére
Gyújtás levétele után vártál 90 másodpercet, és utána is aktív a kijelző?
-Parking Mode : Time Lapse 5 (vagy 3)
-Enter Parking Mode Timer :90
-Parking Recording Duration: ON (Ha időt adsz, annyi idő letelte után lekapcsolja a kamerát akkor is, ha az akkufeszültség még bírná.
-Parking G sensor (Hight sensitivity)
-Parking Motion Detection (Middle Sensitivity) (nem számít, Timelapse módban vagy)
-Time Lapse Recording (opciók): OFF (Ez a normál módra vonatkozik! Off legyen.
-Motion Detection : OFF (Normál módra vonatkozik!)Kijelzőt 90 másodperc után nézd meg, a gyújtás levétele után, lekapcsol-e.
Ha nem, menüben keresd meg az LCD timer vagy screen saver opciót, és állítsd be, pl. 1 percre. (Menet közben, indítás után is le kell kapcsolnia akkor egy perc után a kijelzőnek.)A kapcsoló a piros kábelbe nem ördögtől való, de ha rövidnek találod majd a parkoló időt, akkor ki lehet iktatni, mert feszültség esik rajta, hacsak nem valami hiper szuper spéci kapcsoló.
-
at11
tag
válasz #48613632 #27633 üzenetére
Széles látószöghöz a 4K felbontás hasznos, mert több képi információt kell tárolni, mint szűkebb látószöggel, azaz egy azonos felbontású kamerának szűkebb látószöggel jobb lesz a képminősége elvileg.
A 10 bit az nem tudom mi, a bitrate? Egy 4K-s -VIOFO A129 PRO 60Mbps/s-ot ot tud, az a legnagyobb kb., persze csökkenthető, mert jó kövér fájlokat készít úgy. (De aki mondjuk filmezik vele, annak nagyon jó ez.) Koreaiak FullHD 60FPS-nél 25 Megabit/s-mal mentik az első csatornát.
-
at11
tag
válasz #48613632 #27674 üzenetére
Pontosan, minél nagyobb a látószög, annál nagyobb felbontású képérzékelő kell, mert több képi információt kellene tárolni. Nagy látószöghöz illik a nagy felbontás (2K, 4K).
Biztos jó a Garmin, nagyszerű navigációkat gyártott a waze és google maps előtti időkben, most meg kiváló sportórákat, kerékpár lámpákat, konyhai eszközöket - konyhai mérleget gyárt, a VIOFO meg csak autós kamerát, meg motorost. Így hatékonyabb a fejlesztés. Konkrétan ha írsz nekik egy valós bug-ot, megcsinálják a javítást és küldik a firmware-t.
-
at11
tag
válasz yodamester10 #27699 üzenetére
Állj ki a szélvédőre tűző napra, egy óra múlva próbáld leszedni, hátha enged a ragasztó. A komolyabbak nem engednek, ha jól rányomtad, csak a ragacs sérülésével jönnek le. Kapható tartalék, nem egy ökör ára.
-
at11
tag
válasz FireFox1996 #27760 üzenetére
1 percesre állítsd a videószeletet, sokkal megbízhatóbb minden kamera esetében a kisebb fájlok miatt az 1 perces beállítás.
-
at11
tag
válasz tomazin #27778 üzenetére
Ez térképet is tud : https://dashcamviewer.com/
-
at11
tag
Ha valaki sim kártyás távoli eléréses LTE-s kamerát szeretne, egy jó kis akció.
-
at11
tag
válasz bexinho23 #27808 üzenetére
Sötétben a legjobb a Starvis2-es lapkás kamera, jelenleg csak a Viofo-nak van ilyen. (A139Pro sorozat pl.)
4K esetében minimum 128Gb-os kártya célszerű szerintem.(Endurance, Sandisk Extreme is jó bírja, 30 év gari van rá.)
A kamera annyira meríti az akksit, amennyire megengeded neki. Több napig készenlétben lekapcsolás nélkül csak néhány kamera tud felügyelni, én csak a Thinkware-t tudom, hogy ilyen, 21 napot ígér a gyártó, spéci üzemmódban.)
A jó minőségű kamerák bírják a napsütest, a 4K kamerák üzemi hőmérséklete alapból magas.
-
at11
tag
válasz Pit221 #27837 üzenetére
Viofo A129 Pro a legnagyobb tömörítéssel elvileg tudhatja, 256-os kártyával 41 óra fér fel, ha elviszi az 512-es kártyát, akkor az 82 óra. De biztosan csak az A139 Pro viszi az 512GB-os kártyát, nem tudom az A129 Pro megeszi-e. https://support.viofo.com/support/solutions/articles/19000109194-how-long-could-32-64-128-256gb-microsd-card-record-
-
at11
tag
válasz taki01 #27911 üzenetére
Nem minden akkus autós kamera gyullad ki, ez igaz, sőt, ritka, de nem kizárt a dolog, előfordulhat, elektromos rollerek, elektromos autók rendszeresen leégnek cellazárlat miatt. A szuperkondenzátoros kamerák egy kicsit drágábbak, de cserébe ez a lehetőség ki van zárva, szerintem egy jobb autónál belefér a különbözet. A mobiltelefont sem szerencsés a napon hagyni a műszerfalon, nem tesz jót az akksi élettartamának.
-
at11
tag
válasz tomazin #27920 üzenetére
Biztosan ezért használ az összes komolyabb márka aki csak autós kamerát gyárt , turmixgépet nem, szuperkondenzátort és nem lítium akksit, mert jobb nekik, ha drágábban tudnak gyártani, vagy nem? De mindenki azt vesz, amit akar, ez természetes, lehet spórolni mindenen. Ha szakmai érvelést akarsz, akkor azt mondom, a lítium akksi tűzveszélyes, a kondenzátor nem az. Erre szokott jönni az érv, hogy hát az enyém nem gyullaldt ki, akkor soha nem történt ilyen és nem is történhet. Ez a józan paraszti ész érvelés, ami csupán a saját szűk tapasztalatból indul ki és nem veszi figyelembe az egyén tapasztalatain kívüli tényeket.
-
at11
tag
válasz sambenez #27925 üzenetére
Parkoláshoz használja, így 20 nap a készenléti ideje! Alvó módból a radar ébreszti, ha mozgás van 1 és 5 méter között állítható az érzékenysége, méterenként, emberre, autóra is jó állítólag, ki fogom próbálni.
A vezetéstámogató cuccoknak én sem érzem létjogosultságát, bár az "elindult előtted a sor a dugóban" figyelmeztetés lehet jól fog jönni, ha működik Csipog, ha elindul az előtted álló autó.
-
at11
tag
A kamera akkumulátor is egy lítium akkumulátor. Itt van pár eset:
https://youtu.be/8nz5ijXcckI
A repülőn is külön kezelik az akksit tartalmazó eszközöket, nem a többi cuccal együtt szállítják, külön eljárás van rá, mert tűzveszélyes. Címkét is tesznek rá, így néz ki.
De nem gyullad ki mind, sőt, ritka, de a kondenzátor ebből a szempontból biztonságosabb. Viszont drágább.Elektromos kocsit akkor veszek majd, ha olcsó lesz és végre kijön a szilárd test akku. Poroltó nem kell bele, eloltani esélytelen egy elektromos kocsit (De vennék, ha olcsó és nagy hatótávú lenne egyébként, a Tesla biztonságos is.)
-
at11
tag
válasz plömplöm #27947 üzenetére
Viszi az 512-es kártyát is és a bitrate is állítható (Sandisk Extreme ami itthon elérhető és jó, 30 év garit ad rá a gyártó, aki egyébként a Western Digital. megvette a Sandisket, nekem ez új infó volt.)
1 perces videókat csinálj, az sokkal megbízhatóbb és kisebb fájlokat eredményez. A kamera exFAT formátumot használ, az tud nagyobb file-t kezelni. Frissítés is jött ki a kamerára, érdemes csekkolni. Ja és fontos UPDATE! Magyar nyelvű lett az app, ha valakinek nem pálya az angol nyelv. Nagyon tepernek a Viofo-nál, még egy ilyen kis piacra is odafigyelnek, példás, a fejlesztés is. (Starvis2) -
at11
tag
válasz Lordus #27939 üzenetére
Kulcsos meghúzásra a Timelapse parkoló mód a megoldás, akkor megvan minden.
Olyan kamerát keress, ami tudja. Energiatakarékos módban a Thinkware a király. Sajnos 50.000Ft körül ahhoz csak alkatrészt kapsz, a Viofo tudja kb. annyiért a Timelapset, egy kamerás kiépítésben, első-hátsó konfigban drágább az is. -
at11
tag
válasz Palesztin994 #27993 üzenetére
Húzd ki a hátsó kamerát, hogy úgy is csinálja-e.
Új a 32 gigás kártya amivel próbáltad?
A melegtől csökkenhet a memóriakártya írási sebessége, az is okozhat gondot a két kameránál növekszik a kiírt adatmennyiség.
Nálam a favorit már a Sandisk Extreme, (nem a pro) az új fehér Samu kártyát nem dícsérik annyira, mint a régebbit, ami fekete-piros volt. -
at11
tag
válasz simonjoe #28061 üzenetére
Legális Ausztriában is, feltenni nem szabad a videót a netre és ha kérdezi a rendőr, nem bizonyíték gyűjtésre van, hanem az utazást visszanézni otthon, saját célra.
Portugálok nem tudom mit gondolnak, egy Tesla vagy BMW tele van kamerával, rögzítenek is, baleset esetén vissza is nézhetőek a felvételek. Gondolom nem csak lovaskocsival járnak ők sem, hogy ne legyen kamera az ilyen kocsikban. Jó, hogy a mobiltelefon kameráját nem kell leragasztani. Ilyenkor mindig az fordul meg a fejemben, hogy a rendőrök félnek attól, hogy ellenük használnák fel a felvételt, pl. hogy indokolatlanul büntetnek.
Új hozzászólás Aktív témák
- Poco X6 Pro - ötös alá
- CADA, Polymobil, és más építőkockák
- Autós kamerák
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- PlayStation 5
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Windows 10
- Formula-1
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen