-
IT café
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lite
őstag
válasz kovbandi82 #76521 üzenetére
A Fordoknál van az, hogy kisebb, mint 2 DIN. Oda 1 DIN+tároló beépítőkeretek vannak.
Ez nem lenne opció neked? -
Lite
őstag
válasz MrBazsi #76533 üzenetére
Ha jót szeretnél magadnak, akkor hangszórókábelt húzol az ajtóba. Ha a magas is az ajtóban van, akkor mindjárt 2 párat, hogy aktív rendszerre alkalmas legyen. Ha nem, akkor ahol a magas van, oda is húzz, de akkor az ajtóba 1 hangszórónak való fog kelleni. Legalább 1,5-ös kábelt.
A fej irányából pedig RCA fog kelleni. Hány pár RCA van a fejen? 2 vagy 3? -
Lite
őstag
Szia!
Az alábbi kérdésekkel talán közelebb kerülünk a probléma megoldásához:
- milyen kábellel van az áram rákötve és azt hová testeled vissza?
- mekkora akkumlátor és generátor van a kocsiban (dízel, benzines a kocsi?)
- a feszültséget álló vagy járó motornál mérted?
- a fejből kijövő jelnél mit alkalmazol, pl. eq, gain, boost, loudness, stb, ?
- vágod-e, ha igen, milyen frekvencián a mélyre küldött jelet (LPF, HPF)?
- mekkora biztosíték van a rendszerben?[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz Khaosz55 #76539 üzenetére
Helló,
Nekem volt szerencsém hallani azt a rendszert, mikor a saját Passat-omat konfiguráltam. Én is érdeklődtem utána, milyen egy gyári "jobb" rendszer. Nos, ez pontosan az, ami nem jobb. 500+ ezer forintért más várnék.
(Én végül a gyárival vettem, meglepően jó.)
Ami kihívás, a MIB3 rendszer csatlakoztatása aftermarket erősítőhöz. Ez a sztori ott áll, hogy OBD11 csatival ki lehet kódolni a fejet, ne eq-zott hangot adjon ki, viszont nagy jelszinten jön minden.Amit ezekhez a rendszerekhez a leginkább csinálnak:
1. egy Match M5.4 DSP erőstő hozzákötése, ez egy kis passzív szubot meghajt, viszont Magyarországon hivatalosan nem kapható.2. Axton 542, vagy inkább 592 DSP erősítő bekötése, a saját quadlock adapter-kábelével. És akkor a gyári hangszórók megtáltosodnak. Meg ez plug&play cucc, semmit sem kell szétvágni. Idővel erre szubot is lehet kötni (aktívat!). Garancia lejárta után extra táp az erőstőnek és meg is jöttél.
A pótkerék szubot láttam a B8 csoportban a fácsén, elég jó véleménnyel vannak róla (az aktív volt és nem gyári). Gondolkodtam rajta én is, de mivel a kocsi még 3 évig garanciás, nem bontom meg. Marad az Axton. Az feltűnésmentes. A pótkerék esetén a 17-esbe is belefér, az Arteoné meg ráadásul 18-as.
Ha ki akarod maxolni (de az garanciavesztés lehet!), akkor a gyári hangszórókat kicseréled a Focal IS VW 180 - 155 párosra, ez így még mindig a gyári HK rendszer fele árban, de hangban messze jobb...
(Kicsit olvass vissza, értkeztünk az ilyen kicsi DSP-s erősítőkről, gaanciális kocsiban. Még egy BLAM 754R volt a versenyző, de ár/értékben az Axton nyer.)
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz Khaosz55 #76542 üzenetére
Alapvetően ennek a cuccnak (A592) az a lényege, hogy csökkentett teljesítménnyel (ami bőven több egy fejegység teljesítményénél) megy az adapterkábellel, ugyanis a QuadLock csati 20A-t visz át. Ha ennél több kell, akkor kell tápot húzni neki. De az már beleszól a garanciába.
Viszont így se tápkábel, se barkácsolás. Kell egy pár kihúzó villa és egy műanyag leszedő eszköz.
A gyári fejegység mögé, illetve ott oldalt be lehet jutni,a kábelt a fejegység és a kocsiban lévő kábelköteg közé becsatlakoztatod, arra dugod az erősítőt, ami egyébként befér a kesztyűtartó mögé, és kész is vagy.
Ezt meg lehet csinálni észrevétlenül. Garancia marad...A saját BT-je arra használható, hogy direktben kapjon jelet, ne a fejről. Amint a telefonoddal arra csatlakozol, átvált és a telóról érkező zenét játssza, jelentősen jobb hangminőséget elérve, mint amit a fej produkál.
Ha HiRes zenét (felbontást) akarsz lejátszani neki direktbe, ahhoz kell egy plusz adapter (az jó drága), ha nem, és elég a "CD minőség", akkor azt alapból tudja.A Focal jó cucc,alapnak. A gyári fejhez tervezték, azzal sokat javít a hangulaton. De... Ha hallgatod a kocsit,az első ajtók adják a mélyet. A hátulja csak olyan ímmel-ámmal.
Adapterek már vannak, a hátsó ajtóba a 155 mm helyett a 165 berakható, az első ajtóba a 180mm-ről két irányba tudsz menni: vagy 165-re szűkíted és valami profi cuccot teszel bele, ami lemegy elég mélyre, vagy létezik 200mm-es adapter is. Szerintem, ha előre bekerül 2 db 20-as mélyközép, már nem biztos, hogy annyira fontos lesz az a szub...(Én egyébként a 4 db 165-ös irányába megyek, ugyanis van itthon 2 pár Rainbow szett. Az SL-C6.2 pedig elég mélyre megy, és bírja a gyűrődést... )
Segítségnek - én ilyen beépítő kereteket vettem: Musway MSR-VO1 - az első ajtóba és Musway MSR-VO2 - a hátsó ajtóba
Az erősítő beépítése és elhelyezéshez pedig videó itt: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz Khaosz55 #76544 üzenetére
Nem vagyok expert a garancia-témában, annyit azonban valószínűsítek, hogy addig csűrik-csavarják hiba esetén a dolgokat, hogy kibújhassanak a felelősség (és ingyenes) javítás alól.
Azért is kezelem óvatosan, mert pl. 3 lehúzás után tönkrement a bal hátsó ablakemelőm (a kocsi 2 hetes volt), cserélték szó nélkül. De ha ki van szigetelve az ajtó és/vagy a hangszórót is kicseréltem volna, tuti balhé lett volna belőle...
Azért önmagában az az erő már elég szép produkciót nyújt, első lépésben ezt próbáélgatom.
A többi utána. Azért nekem is ott állnak a garázsban a motyók, beépítetlenül... -
Lite
őstag
válasz MrBazsi #76550 üzenetére
Lássunk tisztán: hány erősítőd van/mennyiben gondolkodsz? Az aktív vagy passzív rendszert akarsz? Mert a 3 pár RCA-s fej képes az aktívra.
(Ha valami nem tiszta, nem baj, segítünk, azért van a fórum! )Feltételezem, most a fej a gyári kábelkötegre van kötve, arról szólnak az ajtókban a hangszórók.
Csak az első ajtókban, vagy a hátsókban is szeretnél zenét? -
Lite
őstag
válasz Khaosz55 #76553 üzenetére
A ki- és leszedést láthatod abban a videóban, amit linkeltem anno. Ott van egy másik része is, ahol szigetelik az ajtót, ott szépen elmutogatják, hogy szedd le a kárpitot, de a jutyúb is tele van a hangszórócserés videókkal.
Ha van egy 10-es villáskulcsod (ajtókárpit alján van egy fej, amit azzal kell elfordítani), akkor ezekre lehet még szükség:
Fejegység kiszedéséhezés
Kárpit, műanyag lepattintásához és a magassugárzó feletti kárpit elfeszítéséhez
Szumma 1200 Ft.
-
Lite
őstag
válasz gyenesmartin #76572 üzenetére
Mind a 4 ajtót megcsinálod? Akkor azért olyan 4 nm kelleni fog, ha tényleg jól csinálod. Javasolt az STP, Silent Coat...
A hátsó ajtónál arra figyelj, hogy oda VW IS 155-öt vegyél (az a gyári méret), ne a 165-öt! A Passat-ba az kell! 165-ös mélyközép csak adapterrel építhető be, a Focal 165-je nem.[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz gyenesmartin #76577 üzenetére
Hogyhogy végül a 155 mellett döntöttél? A mágnes átmérője kisebb, viszont a felfogatási csavarok átmérője nagyobb, szóval lehet, hogy barkács lett volna a 165-el? Mondjuk, ezt a keverést...
A Silent Coat teljesen szuper. Az STP-ből én olyat használtam, ami 2 vagy 3 mm vastag csak, de 0,1-es aluréteg, azzal könnyű volt dolgozni. (Megtalálltam, ennek a több alus verziója volt: [link]
Ha tényleg frankón meg akarod csinálni, ajtónként 1 nm-et számolj. Ha kimarad a végén valamennyi, el tudod adni. De azt nem kívánom neked, hogy a szétbontott kocsi mellett állva elfogy az anyag és nincs kész...[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz gyenesmartin #76580 üzenetére
Értem, valami ilyesmire gondoltam. Ha az ajtót belül nem teljesen szigeteled, azaz a külső lemezt nem nyomod telibe, csak a kárpit felöli részt, akkor nem kell a 4 nm.
-
Lite
őstag
válasz gyenesmartin #76582 üzenetére
Kb igen, az a szivacs az ajtókárpit mögé mehet.
A bitut az ajtóra tedd inkább, a külsőt telibe szokták bituzni, a belső felét, ahová az ablakemelő és egyebek rögzülnek, ahonnan kijönnek a kábelek, szintén bitulap. Ha marad, akkor menjen a kárpitra.
A lényeg, hogy az ajtóból (fémszerkezet) egy zárt dobozt csinálj, hangfal szempontjából. A kárpitra a csillapítás az állapotától / zörgési hajlandóságától függően. -
Lite
őstag
válasz MrBazsi #76586 üzenetére
Muszáj lesz választani valamit. Ha passzív, akkor elég két csatorna, viszont akkor a hangszórókhoz adott hangváltót kell használnod.
Ha aktív, akkor egy 4 csatornás erősítő kell a 4 hangszórónak, nincs fizikai hangváltó, a fejen állítasz mindent. Ebből általában jobb végeredmény tud születni, de szépen be kell állítani. Ilyenkor a szubot egy külön erősítővel illik hajtani. -
Lite
őstag
válasz Khaosz55 #76585 üzenetére
Az a láda mázli, hogy létezik. Tök jó, abba egy 15 literre opimalizált sugárzó kell.
Ezt a Hertz-et mivel számoltad, hogy pont jó bele? UniBox, WinISD...?Egyébként a Focal az, ami még kis térfogatban az egyik ajánlott cucc (olcsóbb kategóriában).
Azért azzal a lehetőséggel bátran számolj, hogy egy DSP-s erősítő, plusz elől 2 db 18-as mélyközép már bőven megadja az élményt és nem fogod igényelni a szubot...
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz troll81 #76598 üzenetére
Micsoda finomságok! Frekimenete alapján a Revelator, de az érzékenysége alapján inkább a Discovery (fejről könnyebben hajtható és 6 lyukú a felfogatása, a másik csak 5 ).
Egyébként tényleg jó motyó, az Axton-al már működne a Passatban.
Mondjuk, ennek még símább alul a frekimenete: Dayton RS 180(Szegény Epica-ban meg kínoztam magam ilyen Rainbow SL-C6.2 szettel... )
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz troll81 #76603 üzenetére
Én is csak viccelek, a garancát nem akarom nagyon piszkálni, de egyszerűen le kell szigetelnem az ajtókat, nem bírok magammal. Akkor meg egy pici erősítő is beugrik, az Axton megy a Quadlock-ról, ergo elektronikailag nem bántom a kocsit.
Szobai hangcucc van, meglátjuk, mit szólnak a nagyok otthon...
-
Lite
őstag
válasz troll81 #76605 üzenetére
Jaja, még bontatlan cuccok is figyelnek a polcon. Azért manapság egyes autókban a gyári hang már az átlagnak bőven megfelelő, sokan nem is küszködnek a kábelezéssel. Mondjuk, az ajtószigetelés alap lenne, csodát tesz a gyári hangszórókkal.
De azért még egyik sem tudja, hogy a zene hangos, torzításmentes, de a visszapillantó már rázkódik, pedig helyben állsz..
-
Lite
őstag
válasz mocsi24 #76612 üzenetére
Szia! A fejegységen nincs aux bemenet? Egyébként ezt ahogy nézem, inkább a DSP-k támogatására tervezték, az Optical Out -ot azok tudják fogadni (általában) így azok viszik tovább a jelet az erősítőnek (mint egy másik forrás).
Az analógot ha meg rákötöd az erősítőre, szabályozni nem fogod tudni, max hangerőn indul el az a két csatorna, amire kötöd - de mi lesz a másik kettővel?
(Nem akarlak lebeszélni semmiről, nem ismerem a rendszered, de ezt ne vedd meg, ezzel az erősítővel kínlódás lesz összehozni.) A fejnél keresgélj megoldást.
-
Lite
őstag
válasz gyenesmartin #76608 üzenetére
Alakul...
-
Lite
őstag
válasz gyenesmartin #76617 üzenetére
Akár. De első lépésben ezeket építsd be és szigeteld az ajtókat. Ezzel már nagyon jó alapot képezel annak, hogy jöjjön az erősítő. (Kezeletlen ajtók nagyon sokat visszavesznek a hatáson. Talán nem túlzás kijelenteni, hogy a rezgéscsillapítás és főként az ajtók szigetelése a legnagyobb hatású beavatkozás, még egy gyári rendszerrel is csodákat tehet.)
A próba kedvéért én is vettem ilyen hangszórókat, amint lesz időm, belepróbálom. Vagy előbb az Axton-t.
-
Lite
őstag
válasz gyenesmartin #76619 üzenetére
De, az is van!
Most még túrom a garanciális feltételeket, hogy mit szabad és mit nem, az Axton ugye full retrofit, az nem gáz. A Focal cucc szegecses, mint a gyári, nincs átkábelezés, crossover rögzítés, stb., talán ez is elmegy. Legalábbis nem tűnik fel azonnal, ha valamit szét kell szedni. A Rainbow-okhoz a beépítőkeretek már durvább beavatkozások, pláne, ha kábeleznék is hozzá, oda már talán direkt táp menne az Axtonnak, illetve egy jobb hangszórókábel is. És ugye a szigetelés is kérdés...(Az a bajom, hogy még érzem a bugit régi kocsi után, nem rossz most a gyári, de... De tudom, mit lehetne kihozni belőle, sőt, már az is megvan, hogyan kell flat kimenőre kódolni a fejegységet, hogy a külső DSP-vel állíthassak be mindent, mondjuk, ehhez egy OBD11 csatlakozóval rendelkező és hozzáértő ember is kellene, de a kód megvan. Viszont életem első új autója, nem tudom, valaha lesz-e még, nagyon nagy becsben van tartva, a garancia fontos - mert a gyártás minősége már nem olyan, mint régen = 3 lehúzás után be**art a bal hátsó ablakemelő-motor. Dühítő, de így ingyen volt a csere. Ha telibituztam volna az ajtót, valszeg lett volna morgás... )
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
válasz gyenesmartin #76621 üzenetére
Tessék, itt indul az érdemi társalgás (54. poszttól): [link]
Itt pedig az anyag, a deeper explanation alatt, elvileg a file-ok is mellékelve, de ebben teljesen kezdő vagyok.
MIB3 Sound datasetHa ebből bármit meg tudsz csinálni, kíváncsi lennék az eredményre, ez kb. az összes MIB3 platformos VW (Passat, Arteon), Audi (talán Seat) tulajt érintené, akik 2020 körül / után vették újonnan az autójukat...
-
Lite
őstag
válasz gyenesmartin #76623 üzenetére
No para, abban a leírásban van valahol a MIB 2 -höz is, egyrészt, másrészt a MIB2-höz van MOST adapter (többféle, Helix, Audison, Zen NavTV), amivel optikára lehozza a jelet, onnan DSP+erősítőkkel azt csinálsz, amit akarsz.
De nem azt mondtad, hogy viszonylag új a kocsi? Ez egy 2010-es fej...
(Visszaolvastam, Passat B8. Az 2014-től van. Hogy kaptál bele ilyen régi fejet? Itt valami nem oké. Azok a Passat-ok MIB2.5 rendszerrel vannak már talán szerelve, MOST25 adatkommunikációs rendszerrel. Amihez van adatre, a fejet az OBD11-en "External Amp" üzemmódra kell állítani, flat jelet ad a MOST-on, adatper abból digitális optikai jelet csinál, az bemegy a DSP-be és csááá.... )
A 2019/2020 körül, a ráncfelvarrott (B8.5) Passat-ok és Arteon-ok vannak a totál új MIB3-al szerelve, amin nincs MOST csatlakozó, csak 4 tű Ethernet-nek nevezett kommunikációs rész a hangszórókimenetek mellett. Ehhez nincs adapter, ezért küzd mindenki a High Level Output-tal. (Pl. én.)[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
-
Lite
őstag
válasz gyenesmartin #76627 üzenetére
Okay, engem megzavart a 2010-es gyártású fej, pláne egy ilyen fiatal kocsiban.
Mi van a fejegység hátulján? Csak azért kérdem, mert szerintem Te most sokkal jobb helyzetben vagy, erre már van flat kimenti megoldás, optikán...
-
Lite
őstag
válasz gyenesmartin #76631 üzenetére
Tudom, ez az igazi kib***ás az autógyártók agyonkombinált rendszeritől. De a MIB2/2.5-höz még van.
Pl. Audison
és a csúcs holmi: Zen-VA MIB3-hoz még az orosz házibarkács csávó sem csinált semmit. Szóval tény, hogy drága, de egyszer kell kijönnöd a fejből ezzel, onnan olyan minőségű rendszert raksz mögé, amilyet csak akarsz... (Itt a fej nem is dekódolja talán a jelet, az digitálisan egyből a DSP-re jut. Megfizethetetlen előny, ha nem akarod, hogy észrevehető legyen a módosítás.)
-
Lite
őstag
válasz gyenesmartin #76634 üzenetére
Pontosan! A fej DSP-nem tudom, mennyire részletes. Ezért javasolt kivinni a flat (és full range) jelet, utána azzal azt csinál a polgár vele, amit csak szeretne.
Milyen eszközt használsz? Ez a long coding az, amit küldtem, de ott hex editorral ügyködtek, hátha így egyszerűbb lenne, bár a MIB3-on nincs MOST csatlakozó....
Mikrofonnak még is egy XTZ is javasolt.
-
Lite
őstag
válasz gyenesmartin #76639 üzenetére
Jesszus, ez nincs nagy formában...
Azért furcsa, hogy ilyen kiemelésekkel dolgozott a motyó. Arra emlékszem, Golf 7-nél megnézték, milyen jel jön ki a fejből, a saját beépített erősítőjét használva, hááát... A 4 csatorna nem egyforma jelet ad ki, leginkább a bal első volt a használható, de pl. 55 Hz alatt nem jött ki úgy a fejből hang. Ezért is érdekes egy ilyen MOST adapterrel, külső erősítőzni, akkor talán meglesz a full range is.
Mennyi szigetelés kerül be végül? -
Lite
őstag
válasz gyenesmartin #76641 üzenetére
Az szép... Akkor rendesen megraktad az ajtókat...
-
Lite
őstag
válasz gyenesmartin #76646 üzenetére
Tudtommal igen, jó. De ha itthon rendeled, neten, akkor 14 napod van kideríteni...
-
Lite
őstag
válasz gyenesmartin #76648 üzenetére
Vissza az egész, pont a határon van a cucc, lehet, hogy jó, de lehet, hogy már inkább ez kell:
-
Lite
őstag
válasz gyenesmartin #76650 üzenetére
Kíváncsi vagyok, mi lesz belőle. A diagnosztikai cuccod nem mondja meg, hogy a kocsi MOST25 vagy MOST150 rendszeren van?
-
Lite
őstag
válasz RAiN91 #76657 üzenetére
Szia,
A gyári magason valószínűleg van egy kondenzátor, ami a hangváltó szerepét tölti be.
Ha van lehetőséged rá, akkor az ajtóba menő kábelt a szett saját keresztváltójába kösd, onnan vidd tovább a hangszóróknak, értelemszerűen.Arra készülj, hogy valószínűleg sokkal rosszabbnak fogod hallani, hiszen nincs optimalizálva ahhoz az akusztikai rendszerhez.
-
Lite
őstag
válasz RAiN91 #76660 üzenetére
A hangminőséget úgy tudod helyrerakni,ha DSP-s erősítőt használsz (vagy külön DSP és erősítő). Akkor rendben leszel. A gyári fej a gyári sugárzókkal van összhangban, ha a fejet cseréled, még so-so, marad a hang (a sugárzók az ajtóhoz vannak tervezve), de a fejhez az aftermarket hangszóró, minden kezelés nélkül, az nem szokott jó eredményre vezetni...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- Thinkpad e14 gen2 Intel 1135G7 16GB RAM 512 SSD M2.2280 Full HD, TOUCH, Thunderbolt
- BONTATLAN! Samsung HW-Q990D 2024-es hangprojektor! (Soundbar)
- X1 Carbon 8th 14" FHD IPS i7-10510U 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Eladó konfig - videókártya nélkül
- i5 9500/ 32GB DDR4/ Quadro K2200 4GB/ 512GB SSD/ ingyen foxpost