-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz MunezXBK #28261 üzenetére
Ez a poén most nagyon frappáns. 👍
További infó: alig fogyott a tisztítószer, sok-sok autóra elég. Szvsz vizes porszívó nélkül is működik.
Ha nem lett volna kutyaszőr, akkor 3 óra elég lehet. Délelőtt elmentem egy környékbeli kozmetikába, 24 ezer a kárpittisztítás.Kérdés: a vizes porszívóban alig volt nedvesség; ki szoktátok öblíteni a végén, vagy ráér ha nagyon mocskos?
-
veterán
válasz z123456789 #28298 üzenetére
Igen, újra G7 GTI, és ismét fehér - csak ilyen van eladó, ill. volt/van egy fekete, de az 200+ ezer km-t futott. Annyi a lényeges difi, hogy a mostani DSG-s. Eléggé bejön, jó autó, jól megy, jól fogyaszt városon kívül.
A Saabnak mennie kellett, akkor éppen csillogott a kipuffja. De papír van róla, hogy DPF nélkül adtam el.
Makacsul kormos kipufogóra a legjobb a finom szálú acélgyapjú (a magyar nyelvet már törő honfitársak kedvéért: steel wool), a GTI-ről is ezzel szedtem le kb. 2 perc munkával, előtte mosás és a csontszáraz krómot kell finoman áttörölni.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz z123456789 #28301 üzenetére
Ha rendszeren takarítod, akkor nem kell az acél gyapjú, még a TSI-re se, ami valljuk be, kicsit kormolgat.
3 évesen vettem 53 ezer km-rel, vélhetően kézi mosóba hordták, mert csak minimálisan karcos - ennyi karc kell is, nem kívánok "nullkilométeres szalonállapotot" fenntartani, azzal túl sok az idegeskedés. Viszont a kipuffal nem különösebben foglalkoztak, sima mosásra nem jött le teljesen; egyszer áttöröltem az acél gyapjúval, azóta vizzel öblítettem - hibátlan.@Saint_: jó az írástudó a telefon túlvégén.
(#28303) Dara: ez sajnos csúnyán kormolt 2000 rpm környékén, már így vettem, 1,9TTID automata. Nem kizárt, hogy a DPF OFF mellett kapott tuning szoftvert is, mert elég kajakra ment, csak amatőr lehetett a chiptuner.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Formaster #28312 üzenetére
Nekem ez a negyedik TSI-m; 2 új, 2 használt; 2 db 1.4, 2 db 2.0 TSI. A feketét 170 ezer km környékén adtam el; nem ette jobban az olajat, mint normális, azaz 0,5 - 0,7 liter két olajcsere (15 k km) között.
Szóval kikérem magamnak a TSI-hívők nevében; Te meg csak tankolj a kombájnokkal közös kútfejről.@(#28311) BMW001: A Saab 9-3-akban - valami számomra ismeretlen okból - nagyon hullanak a DPF-ek, tele van vele az internet.
(#28318) Dara : TID vagy TTID a Tiéd? A szívósor nálam is a vége felé járt.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Az tényleg szerencsésebb, minden bokorban találsz hozzá Opel alkatrészt és szerelőt.
(#28324) Formaster: Én is poén szinten kezelem. Viszont az olajfogyasztás nem jellemző, csak a széthajtott 2.0 TSI-kre. Az 1.4-nél a láncnyúlás a "para" és a koksz, de hajlamosak ezt túlaggódni az emberek.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Nagyon valószínű (99%), hogy a normál Sonax samponra gondolt, lévén narancssárga a színe.
(#28402) Saint_ : Bunkóság ilyent tenni a gyerekek alá?
Más.
Tegnap lemostam a gépet nyaralás előtt; kipróbáltam az olcsó vizes porszívó fújó funkcióját, ügyesen kinyomta a falcokból, hűtőrácsból a maradék vizet; így egyből neki tudtam állni, hogy a bogaraknak kitett részekre még egy réteg waxot felhordjak.
Eddig egy hátrányát tapasztaltam: igen hangos egy háztartási porszívóhoz képest.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Winner_hun #28426 üzenetére
*a min és a max között általában kerek 1 liter van. Nagyobb motorok (3000 ccm) esetén akár több is.
Ettől még az 50 km-t kibírja, ha finoman megy. -
veterán
válasz CactuS #28540 üzenetére
A Mardaway nyestriasztó spray-t használom pár éve; újabban 1:1-ben hígítom vizzel, így kiadósabb.
Egy hétvégére biztos védelmet nyújtott eddig, a használati utasítása szerint 1 hétig tart a hatása.Ha már összejárkálta egy nyest a motorteret, akkor érdemes megmosni, eltüntetni a nyomait, hogy ne ingerelje a többi nyestet. Ez különösen akkor fontos, ha más-más helyen is parkolsz a szabadban és így egy másik nyest felségterületére hozod be az egyik nyest szagát.
Szeretem az állatokat - de ezeket irtanám.
-
-
veterán
válasz Safranek #28650 üzenetére
Fehérre 476s-et kentem itteni javaslat alapján. A 915-öt sötét színekre javasolják és az elmondás alapján kevésbé tartós, viszont mélységet ad a színnek.
Mostanában a Soft99 a sláger itt; ha nem lenne kb. 5 évre elegendő Collinite-om, akkor lehet azt vennék.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz focvis #28651 üzenetére
Folyt.
Nem kizárt, hogy én vagyok a béna; egy Golf alapos mosásával, Collinite-os waxolásával elmegy egy hétvégi napom, nettó 8-9 óra.
(#28652) Safranek: több óra mire leszedem a gyantát, apró bitumen fröcsekeket. Egy nap elmegy az egésszel.
Maga a wax felhordása, visszatörlése kb. 3 óra lehet, max. 4. Fehér autón nehezen látod, hogy mindenhol visszatörölted-e.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz -secret- #28661 üzenetére
Nemrég vettem Chemical Guys Fabric Clean sampont, tényleg jó, de nem csodaszer, ugyanúgy dolgozni kell vele.
Ha csak kicsit koszos az a kárpit, akkor megpróbálnám folyékony szappanos vízzel és körömkefével, mikroszálassal megtisztítani.(#28663) Safranek: A Collinite nem sokkal bonyolultabb, mint a Turtle Waxos viaszolás; kb. annyi a különbség, hogy a Collinite nem folyékony halmazállapotú.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
veterán
válasz jozsi252 #28740 üzenetére
Én már rühellem otthon összeszerelni a nagynyomásút; mostanában kb. 2 hetente lemosom benzinkúton csak lágyított vízzel az autót és kész, a menetszél leszárítja hazáig. Illetve autópálya után, még frissiben leszedem az orráról a dögöket.
Két éven belül 2x rázott meg otthon az áram autóápolás közben; 1x a nagynyomásút használtam; most nyáron meg az újonnan vásárolt ipari porszívóval fújtam ki a falcokból a vizet. Mindkét esetben a kábeldob rázott meg a nedves betonon; nem kellemes. A benzinkúton meg 5 perc + 400 Ft kb. a lágyvizes öblítés.Viszont egy kézi habosítóval + pH-semleges szerrel szívesen beszórnám a benzinkutas mosás előtt. 5-6 ezret rászánok, többet nem szívesen. Van ilyen itthonról?
Köszönöm!szerk.: a kábeldob is újszerű, intakt.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz jozsi252 #28747 üzenetére
Köszi!
Úgy hogy még sosem próbáltam, nem tudom milyen használni, mennyit segít a habos előáztatás, stb. nem szívesen adok érte 15 k Ft-ot.
Nemrég nyílt Bp. Alkotás úton, a Shell kút egy habos önkiszolgáló mosó. Eszembe jutott, hogy felhívom és megkérdem, milyen a hab pH-ja. Hátha valami wax-barát cucc.
-
veterán
válasz Peti78 #28765 üzenetére
Collinite-ból a 476s jó lesz ezüst fényezésre. Szerintem megpróbálhatod, nem lesz hologramos, mert nincs benne polírozószer.
Mindig csak egy elemen dolgozz! Vékonyan felkened, amint kezd száradni, alaposan visszatörlöd. Ha kész vagy vele, csak akkor kezdj neki a következő elemnek.
Egy egész nappal számolhatsz, mosással, alapos tisztítással együtt.
-
veterán
válasz Speeedfire #28771 üzenetére
Hogy más példájából okulhass:
Az előző autómat (Saab) egy gyors "nepper-polír" után vettem; tiszta hologram volt az oldala, a rések tele beleszáradt polírszer maradványokkal, a műanyagokon itt-ott szintén a polírszer miatti kifehéredések.Inkább hagyták volna karcosan. :-(
Amikor egy itteni mester polírozta a 3-mal ezelőtti autómat (fekete Golf 6), akkor reggel 7-től este 8-9-ig dolgozott rajta úgy, hogy én is végig ott szorgoskodtam mellette, az egyszerűbb feladatokat elvégezve, hogy ő csak a nagyobb szakértelmet megkövetelő polírra fókuszálhasson.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Peti78 #28785 üzenetére
Én tőle rendeltem az ebay-ről.
Szvsz nem kell ezt az aplikátor dolgot túlgondolni, bármelyik autófesték boltban tudsz venni. Legutóbb sűrű habszivacstömbből (eredetileg autómosó szivacsként árulták a Homasita-ban 400-ért) vágtam le egy darabot, azzal viaszoltam, de műanyag- és bőrápoláshoz is ebből vágok téglatest formájú darabokat.
-
veterán
válasz Speeedfire #28788 üzenetére
Ilyen munkát át se venném.
De nem biztos, hogy egyből észreveszed; felken rá vmi karcfeltöltő sz@rt, aztán a második autómosás után nem érted, hogy mi a fax történt a fényezéssel.
-
veterán
-
veterán
Nem ad megoldást a problémádra, miszerint 1 hetes ráégett bogarakról van szó; én minden autópályás menet után (nyilván nem egy Bp-Budaörs távon) frissiben letakarítom az autó orrát, tehát hetente 2x. Waxolt az autó.
Az esetek 99%-ban az M7-es vagy az M1-en járok, így az Osztyapenkónál lévő OMV nagynyomású mosóját használom (vagy Börs Tesco, vagy Nagyszőlősi úti AGIP/MOL), mindhárom OK.
Ha csak kicsit maszatos / nincs kedvem a kútra bekanyarodni, akkor desztillált vízzel töltött spricni + finom mikroszálas, nem dörzsölve csak simogatva. Kb. 5 perc meló, ha frissiben csinálod és waxolt az autó.
Amikor nem benzinkúton, hanem pl. a Balatonon "sikálom" a gép orrát az utcán, nem kizárt, hogy furán néznek az emberek, de nem érdekel.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
-
veterán
válasz Kolondrum #28984 üzenetére
Alkalomadtán egy autószerelő nézzen rá a vezérműláncra, kicsit hangos indításkor. Az olaj Dexos2. 👍
@Formaster: Passz, hogy miért Ozmobil. Amazonról kicsit olcsóbb.
(#28985) tibbike01: Sonaxot próbáltam (~1500), kicsit volt csak büdös előtte, eltűnt a szag. Szvsz a Mannol is jó lehet, az 7-800 Ft.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Urak!
A nyár elején vettem egy 3 éves autót, kb. fél évet a kereskedésben állt.
Gyári rajta az ablaktörlő; nem csíkoz, viszont esőben olyan mintha vízköves lenne a szélvédő, amikor esti sötétben töröl, utána egy darabig alig látok ki; főleg ha jönnek szemben is tompított fényszóróval. 10-20 mp. múlva ahogy leszárad, utána már OK. De addig mintha vízkőfoltos lenne. Pár hete lemostam 20%-os ecettel, ma tömény APC-vel is; a törlőgumikat is megpucoltam. Semmi javulás. Minden törlés után homályos lesz.Szerintetek vmi szennyeződés lehet még a szélvédőn, pl. szilikon? Azt mivel takarítsam le?
Vagy foscsi lenne az ablaktörlő? De nem csíkoz... feleslegesen nem cserélném. Köszi![ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Formaster #29478 üzenetére
Köszönöm!
Gugliztam, majd telefonáltam a cégnek (szilikonos termékeket gyártanak, többek közt az autóiparnak): azt a tanácsot kaptam, hogy sebbenzinnel vagy nitrohígítóval szedjem le a szilikont.
Este nekiállok,majd az esős tapasztalatokról beszámolok itt.
Szerk: az is elhangzott, hogy elképzelhető, hogy valaki szilikonnal kezelte az ablaktörlő gumiját - így azt is áttörlöm, bár akkor szvsz már kuka a lapát.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Peti78 #29497 üzenetére
Ha a karosszériáról (fényezésről) akarod lehúzni az esővizet, akkor egyik se jó! Az autón lévő porral összekaristolod az autót, de akár a szélvédőt is.
Ha mosás után szeretnéd használni, akkor a linkeltet azonnal elfelejteném, mert véletlenül is karcolhat a sarka. A szilikonost azért nem ajánlják, mert egy tökéletes fényezést az is össze tudja karcolni, mert óvatlanul is maradhat szennyeződés az autón, amit a szilikonos lehúzóval tologatsz a fényezésen. Kicsit karcos autóra szvsz teljesen OK.
Szerk.: Az Auchanban anno 800 Ft-ért vettem a szilikonost, a saját autóimon már nem használom évek óta; az autótörölköző sokkal kíméletesebb - Aliexpressről egész jó áron rendelhető.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz focvis #29495 üzenetére
Tegnap este kb. 20 percet pucoltam a szélvédőt:
- először sebbenzinnel, kevés volt, elfogyott
- utána nitrohígítóval + egy fél pamutpólóval.
Már akkor éreztem, hogy nem igazán sikerült, valami kenődő, vékony maszat maradt még.Ma reggel az esőben is láttam az opálosodást. Rosszul csináltam valamit, mikroszálasra kellene öntenem a nitrót?
Veszek új ablaktörlőket; a gyári kb. 11 k; a méretpontos (nem univerzális) Bosch 7 k. Utóbbival van valakinek negatív tapasztalata?
Felrakás előtt még egyszer áttörlöm sebbenzinnel.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen notebookot vegyek?
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Gurulunk, WAZE?!
- Gyúrósok ide!
- Android szakmai topik
- Íme az Assassin's Creed Shadows első előzetese
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Bestbuy játékok
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs