- XPEnology
- Videó stream letöltése
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Sweet.tv - internetes TV
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen switch-et vegyek?
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
Hejj!
Belenéztem a keresőbe és az "instant" szóra nem dobott ki semmit. Ebből talán már leszűrhető, hogy instant filmezni szeretnék, de nem is igazán tudom, hogy merre induljak el.
Gondolkoztam azon, hogy veszek egy Fujifilm Instax Mini 90 gépet és hozzá anyagot, de nem igazán tetszik ez a mini formátum, alig nagyobb egy névjegykártyánál.
Na meg én nem feltétlenül akarok egy eleve instant filmezésre szánt fényképezőgéppel szenvedni f/8-nél szűkebb rekeszekkel.
Ötletek, javaslatok? Szívesen vennék középformátumú gépet amire rá tudok tenni olyan hátfalat amivel tudok instant filmre exponálni, na de ebben kéne olyan segítsége aki csinált már ilyet.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Cassidey #901 üzenetére
Köszönöm neked is meg optikusnak is! Szerintem a Fuji vonalon indulok el, tetszik a wide formátum és nem gond ha nagy a gép. Az már inkább, hogy úgy néznek ki, mint egy gyerekjáték, de ez legyen a legnagyobb gondom.
Mindamellett szívesen elbíbelődnék valamilyen átalakított középformátumú vagy esetleg nagyformátumú megoldással. Mindig is a szívem csücske volt a számos századforduló előtti fényképészeti (direkt pozitív) eljárás, de azért nem ugornék rögtön a mély vízbe.
Még tavaly kipróbáltam egy hordozható hőszublimációs nyomtatót ami nagyjából ekkora papírképet gyártott. A fényképezőgépben is volt Wi-Fi meg a nyomtatóban is, rögtön kiköpte a fotókat exponálás után. Szórakozásnak jó volt, de mégis inkább a hagyományosabb instant filmre pörögtem rá.
Én is gyarapítottam a követőid számát Instagramon még tegnap délután.
-
Stauffenberg
nagyúr
Nekem is van egy Lubitel-2 gépem, tényleg bagóért hozzá lehet jutni (az enyém sértetlen, még az eredeti tokja is megvan, karcolások nélkül, így került valami 2-3 ezer forint körüli összegbe). Az egyetlen baja, hogy a leggyorsabb záridőt nem kattintja el, a többi patent. Gondoltam nekiesek egyszer, de sosem szedtem még szét ilyet.
De annak ellenére, hogy csak átnézeti keresős, a Zeiss Ikon Nettar 518/16-ot jobban csípem (pontos gyártási időpontot nem tudok, de 1949-ben került piacra és egy 75mm f/4.5 objektív van benne). Ez kicsit drágább volt, de megérte, teljesen kifogástalanul teszi a dolgát, sehol egy karc, sehol egy sérülés, a bőr köpeny is teljesen újszerű, ahogy a tokja is. Polcon csak úgy dísznek sem rossz ha az ember fillérekért vesz egy hibás, de esztétikailag megfelelő darabot, bár én igyekszem működő darabokat vásárolni, hogy néha levegyem őket használni is. Egyedüli hátránya, hogy angol piacra szánt példány, Angliából vettem pár éve és a fókusz távolság skála láb (feet) értékben van felvésve, ez volt már, hogy megviccelt mikor elfelejtettem átszámolni méterbe...
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz szarkad333 #923 üzenetére
Fotós bolhapiacok, Vatera, eBay.
Csak ne vedd meg a Lomography által újra kiadott, de az eredetivel teljesen megegyező Lubitel 166-ot, enyhén szólva átcseszés 90.000 Ft-ért.
-
Stauffenberg
nagyúr
Bár ismerek sok típust is, de talán tudsz nekem ajánlani kisfilmes gépet 10k határig ami amolyan "best buy". Nekem is az a bajom a középformátummal, hogy bár nagyon szeretem, de annyira ritkán jutok oda, hogy hívassak és egyszerűbb lenne kisfilmre lövöldözni, mert azt kis túlzással, de még minden utcasarkon hívnak.
SLR, távmérős, cserélhető objektíves, fix beépített objektíves egyaránt jöhet javaslatként, egyedüli igényem, hogy legyen fénymérője és valamilyen fókuszálási segéd. Még hozzátenném, hogy szeretem a minél egyszerűbb szerkezeteket. Van egy Konica Minolta Maxxum 7000 vázam két objektívvel, de azt például annyira nem kedvelem, túlságosan "kütyüs".
Én az analógot azért csípem, mert a lehető legjobban el tudok szakadni olyankor a digitális világtól meg mindenféle elektronikus "rásegítéstől".
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem ragaszkodom én az SLR-hez, használtan én már eleget. A távmérősbe szívesen belekóstolnék, olyannal régen sem sűrűn fotóztam. Akár egy szovjet Leica kópia is megfelelhet ha még jó állapotban van.
Azért gondoltam a 10k összegre, mert most ezer más kiadásom van, ennyi még beleférhet és hátha találok valamilyen gépet ami még működik rendesen.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz spanyoll #940 üzenetére
Nekem volt régen Nikon FM2, jó kis gép és gyönyörű. Na meg amit imádtam benne: Faék egyszerűségű egy olyan korszakból amit még nem a modern funkciók uraltak. Én ajándékba kaptam és nagyon sajnálom, hogy tovább adtam, mert most nagyon divatos gép és felfele ment az ára az utóbbi években.
Most eBay esetében is simán lehet számolni 60-90 ezer forinttal, attól függően meddig szaladnak el a licitek. És akkor csak vázad van.
Jó drága lett, mert a hipszterek rácuppantak és minden nagymama kardigános kiscsaj ezekkel szelfizik a Tumblr menőségért.
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz spanyoll #945 üzenetére
Én nem azért nem tartom művészetnek a lomográfiát, mert szándékosan rosszul exponált, fényszivárgással tarkított, agyon vignettált, szándékosan rossz minőségű műanyag objektívvel szétcseszett fotókat készítenek, hanem azért, mert az egész csak egy rohadt nagy üzleti vállalkozás.
A zeneművészetben, festészetben és a fotográfiában is megvoltak azok az irányzatok, amik a tökéletességre, realizmusra és az esztétikai minőséget mindennél többre értékelő stílusoknak mutattak fricskát.
Ha az egész egy önszerveződő dolog lenne, lelkes fotósok gyűjtenék a megsérült, régi, maguk idejében is csak játéknak számító fényképezőgépeket meg a lejárt filmeket, hogy "már csakazértis" megmutassák a világnak, még akár szimpatizálni is tudnék vele. Valami ilyesmiről szólt anno a hot rod építés, motoros bandához tartozni vagy a punk mozgalmak. De a Lomográfiát üzletemberek találták ki és jelenleg is csak üzlet. Amíg az ostoba lomo rajongók megveszik 90 ezer forintért az újra kiadott Lubitel 166+ gépet, miközben a bolhapiacról pár ezer forintért meg tudnának lőni egy működő példányt, addig ostobaság az egész. De nem azért, mert szándékosan igénytelenek.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz spanyoll #947 üzenetére
Én valahogy úgy érzem a divatirányzatoktól való kényszeres ódzkodás is kezd divatos lenni. Szerintem nincs baj az igazi irányzatokkal, én csak azokat utálom amik egy márka vagy vállalat köré szerveződnek. Ilyen például az "iPhonography", amely kifejezést zsigerből utálok, mert azt sugallja, hogy erre csak egy iPhone képes. Én is szoktam mobillal fényképezni, mert olyan szabadságot ad amit egyetlen fényképezőgép sem. Tegnap is jöttem haza a nyaralásból és a Keletiben elkapott a hangulat, le kellett fotóznom, de nem túrtam elő miatta a fényképezőgépem, na meg a telefonom eleve nem olyan feltűnő jelenség, mint egy Fujifilm gép egy elegáns barna bőr tokban. Előkaptam, kattintottam, visszatettem a zsebembe és folytattam az utam. De ennek semmi köze az iPhone-hoz vagy az Androidhoz vagy a Samsunghoz vagy bármilyen más márkához.
Ettől még nem érzem úgy, hogy egy divatirányzat kiszolgálója vagyok. Sőt, akkor sem érzem úgy, mikor a VSCO Cam-el analógos hatásúra effektezem a mobilos fotókat, sőt akár a digitális fényképezőgépeim fotóit. Én magabiztos vagyok abban, hogy mi az amit kedvelek, nem sodródom az árral. Én már a legelső digitális fényképezőgépem színvilágát sem szerettem, túlságosan műanyag volt és ez manapság is igaz bármelyik digitális gépre (na jó, a Fujifilmet pont azért szerettem meg, mert gyönyörű JPEG-et dob ki, igazi élő színekkel és tónusokkal). Most a fakó tónusok a menők, én kedvelem őket, pár éve meg a ragyogó, szinte UV fényként virító túláradó színek a glamour fotózásban... na azt kifejezetten rühelltem.
Na de kezd túl hosszúra nyúlni a véleményem, rövidre zárom: Nincs baj a divatirányzatokkal. Ami tetszik, annak lehet hódolni, amit meg nem kedvelsz, azt hagyod a viharba. Azért divat, mert úgyis le fog csengeni.
-
Stauffenberg
nagyúr
Én azt sem értem amikor a 365 napos fotós projekteket fikázzák le. Amikor az egyik ismerősöm belevágott, akkor már cikinek számított ilyenre pazarolni az időt. Végül csak fél évig csinálta,de sokkal többet fejlődött ebben a 6-7 hónapban, mint az azt megelőző pár évben összesen. Egyszerűen csak azért, mert minden nap rászánt egy kis időt, mindenhova vitte magával a fényképezőgépet és beleépült a mindennapjaiba, hogy amerre csak jár, fotós szemmel nézzen a dolgokra.
Az más kérdés, hogy a témaválasztásai rendszerint valamilyen hipszter, divatos hülyeségek voltak, de a formanyelv amivel megfogalmazta a fotókat az sokat fejlődött. A tartalom az más, az kevésbé függ a rutintól.
De amikor gyerekként fotószakkörre jártam (2001-2002 környéke), akkor álmodni sem mertünk digitális gépekről. Volt olyan projektünk, hogy fűzzünk be egy tekercs filmet és minden nap csak egyetlen fotót készíthetünk. Hordanunk kellett magunknál a fényképezőgépet és jól meggondolni, hogy mikor kattintunk, mert lehetőleg a napunk legemlékezetesebb pillanatát kellett elcsípni. Ezek a mai projektek is hasonlók, de ezek már inkább arról szólnak, hogy több tucat fotó közül kiválasztod a legjobbat ami a napodat illusztrálja. Ez sem rossz, ez meg a szelektálásra, képszerkesztői mentalitásra tanít meg.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Cassidey #959 üzenetére
Szerintem sincs semmi baj azzal a kontraszttal, jó nyilván az alsó jobban üt, de pont a digitális utómunka miatt alig mondanám meg róla, hogy ez eredetileg nem digitális fotónak született, elvesztette az "ízét" amit az analóg fotó ad.
De ha adhatok tippet a digitális utómunkához, akkor azt mondanám, hogy a kiégés nem feltétlenül baj, analógnál is előfordul, de egészen más a digitális és analóg kiégés. Húzd be egy kicsit Photoshopban a csúcsfényeket, egy nagyon picit beszürkülnek tőle a fehérek és hasonló hatása lesz, mint a papírral lenagyított fotónak. Ugyan így a fekete tónusokkal is el lehet bánni, az meg a matt papírhoz lesz hasonló.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Cassidey #962 üzenetére
"Szeretnék pár ff tekercset is vinni a nyaralásra, de most elbizonytalanodtam milyet vegyek. Nektek van kedvencetek?"
ILFORD HP5+ és Fujifilm Neopan 400 amiket kedvelek, de utóbbit már nem gyártja pár hónapja, csak az van ami a boltokban maradt, de a Neopan 100 még marad egyelőre. Sajnos a Fujifilm rengeteg filmtípust von ki a forgalomból hónapról hónapra.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Cassidey #973 üzenetére
Nem tudom milyen középformátumú gépet keresel, de ha kifogsz jó áron egy Yashica MAT 124G-t, azzal jól lehet járni, a működő példányok ára 25-50 ezer között ugrál, attól függően éppen mennyire vadul be a licitálás vagy milyen esztétikai állapotban van. Egyedül a fénymérővel szokott gond lenni, ha elöregedett, de az ilyen korú gépeknél ez általában gond szokott lenni, kell egy kézi fénymérő és meg van oldva.
-
Stauffenberg
nagyúr
Mivel én már régóta nem járok digitalizáltatni, ezért kérdezek:
Egy kedves ismerősömnek kellene Budapesten egy labor, ahol digitalizálnak is. Amivel eddig szemezett (Sooters), ott 1290 Ft / tekercs. Én nem vagyok már képben azzal, hogy ez jó árnak számít-e. Van olcsóbb hely esetleg?
Szerk: Csak kisfilmről kellene digitalizálni.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
Megnéztem, 1000×1500 pixel felbontásban 1000 Ft / tekercs, 2000×3000 pixelben meg 2000 Ft/tekercs.
Már csak az a kérdés, hogy a Sooters mekkora felbontásban szkennel. Gondolom nem kell az ismerősömnek hatalmas felbontás, de ez az 1000×1500 pixel kicsit soványka, nem tölt ki egy Full HD monitort sem. Majd ő eldönti elég lesz-e neki, szerintem igen.
El vagyok én ettől szokva, mert fényképezőgéppel szkennelek DIY módon. Persze 16 meg 24 megapixel már túlzás, de egy 4-5 megapixelesre csökkentett kimenet már mindenre elég.
Köszönöm a tippet, továbbítom.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz spanyoll #1174 üzenetére
Igen. A táblagépem (max fényerő, fehér képernyő) lényegében átvilágító asztalként funkcionál. Nem vakuval villogok. Van kazettám is amibe 6 képkockás csíkokra vágva bele tudom tenni a negatívot. Ez egy szkennerből van, de nem használom a szkennert, mert ma már a mobilommal is jobb minőségben tudok digitalizálni, rendes digit. fényképezőgéppel meg aztán pláne.
(#1173) tailor: Köszi a mintát! Ahogy látom ez az alacsonyabb felbontású. Az én otthoni szkennerem messze nem ilyen minőségű, újkorában is csak 9.990 Ft volt. Apámnak viszont jó arra, hogy a régi családi fotóit digitalizálja mikor éppen unatkozik.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz varga.tamas #1206 üzenetére
Milyen háborús tartalom van rajta? Lesz belőle valami látható a nagyközönség számára? Fortepan?
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz contaxg #1218 üzenetére
"Nincs az a digi (egyelőre) ami a film tónusgazdaságát képes lenne hozni."
Ez igaz, én gyűlölöm a digitális fotók semmilyenségét. De nem hiszem, hogy ez változna. A digitális fotósok inkább tökéletes színreprodukciót, meg lapos széles dinamikát kívánnak, aztán legfeljebb utólag bűvészkednek bele egy kis életet. Aki meg már ezen szocializálódott, az meg csak egy hülye hipszter hóbortnak gondolja a ragaszkodást a film tónusaihoz.
Én személy szerint rettenetesen utálok RAW fájlokkal zsonglőrködni. Azért vettem Fujifilm MILC-et, mert a kieső JPEG-ek messze sokkal élettel telibbek, mint ahogy azt megszoktuk a digit vázakon (és ennek köszönhető ez a nagy JPEG ellenesség a digit fotósok körében), főleg ha az ember a témához ügyesen megválasztja a Provia, Astia, Velvia, ProNeg, akármi egyéb színprofilt. Nemrég megjelent a Fujifilm vázakon a Classic Chrome, amit sokan tévesen egy Kodachrome feldolgozásnak tekintenek, de semmi köze hozzá, mindenesetre egy üde színfolt. Én még egy Neopan BW filmmódot várok tőlük, az nálam a BW filmek között a kedvenc. Persze ezek is még messze vannak az igazi film tónusvilágától, de alapnak már elég jók. Főleg mivel RAW-ra utólag egy kattintással ráhúzhatók.
De én inkább a VSCO filmszimulációját szeretem, igazi filmtípusokat dolgoz fel és megdöbbentően jó hatásfokkal. RAW vagy JPEG betölt Lightroomba, ráhúzok egy Kodak Portra 160 vagy Ilford HP5 Plus 400 szimulációt és kész is.
Nem nagyon hoz zavarba, hogy a digitális fotósok szégyene vagyok, mert utálok Photoshopban matatni, helyette a VSCO nevű doppinghoz nyúlok.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz spanyoll #1223 üzenetére
"VSCO-n gondolkoztam, a barátom akinek magyaráztam a filmes dolgokat pont azt használ pluginként LR-hez és azzal érvelt, hogy DE ugyanolyan lesz tőle, mintha filmmel lőtte volna. Hát nagyon nem."
Persze, hogy nem, mert már a bemenet is egy lapos digit fotó, de ettől függetlenül a VSCO plugin elég jó hatásfokkal dolgozik. Igaz szemcsézettséget, karcokat, miegyebet nem szimulál, csak tónusokat, kicsit mélyebb buzeráláshoz ott van a DxO Film, de annak meg a tónusait nem csípem. De nekem nem az a célom, hogy meghamisítsam a digitális fotóimat és azt mondjam rájuk, hogy "nézzétek ezt Kodak TMax-ra lőttem", nekem csak az a fontos, hogy a digit fotóim ne nézzenek ki olyan bárgyú laposan, hangulatban közelebb kerüljenek ahhoz amin felnőttem (jó most ezt úgy mondom, mintha olyan öreg lennék, nekem 14 évesen már volt digitális gépem, de mindig is inkább az analógot tartottam a szívem csücskének, már 8-9 évesen apám Fujica ST-F gépével mentem osztálykirándulásra két tekercs Kodak Gold-al).
Egyébként az igazán jó szimulációk azok, amikor egy plugin egyetlen konkrét filmtípus szimulációjára épül. Meg lehet nézni ezt például. Persze egymás mellé téve látszik a különbség a tónusokban, de ha nem lenne a végén oda írva, hogy melyik-melyik, akkor még én is vakarnám a fejem.
-
Stauffenberg
nagyúr
Ugye, hogy ugye! Persze nagy felbontásban vagy mondjuk A4 méretű papírképen összehasonlítva talán már lebukna a szemcsézettségen, de így is fantasztikus a színek és tónusok szimulációja. Szerintem ennek nem feltétlenül 2014-ben van értelme, hanem majd 10-20 év múlva, mikor már ezt a típust sem gyártják már.
A VSCO csomagjában is van vagy egy tucatnyi olyan típus amit már nem gyártanak. Legalább így tovább élnek, bár kétségtelen, hogy a VSCO nem a halálpontos utánzás híve, kicsit eyecandy, de nálam ez még belefér.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz spanyoll #1233 üzenetére
Nekem van egy Lubitel 2 gépem, ezt olyan 5 ezer körül vettem, de ráfáztam, mert ennyiért már kifogástalan állapotút lehet kapni, ezen pedig akadozik a leggyorsabb záridő. Cserébe esztétikailag kifogástalan, minden tartozéka megvan (kupakok, orsó, benne van a kis lupe, eredeti kartondoboz, eredeti műbőr tok, eredeti kézikönyv, az ilyesmi igazi kincs). Talán pont ez a tökéletesség ami miatt akad a zár, valószínűleg alig mehetett át rajta néhány roll, amúgy gondosan becsomagolva pihenhetett egy szekrény mélyén.
Ismerkedni szerintem ezzel érdemes olcsón. 120-as rollt eszik és 6x6 képkockákat gyárt.
A Lomography is árulja a Lubitel 166+ variánst horror áron. Népszerű gép, ha nem kapsz hozzá kézikönyvet nettó 15 másodperc alatt találsz hozzá videót, szkennelt PDF-et, meg amit akarsz.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz spanyoll #1270 üzenetére
Szerintem kérj tőle árajánlatot a javításra, hátha ő lesz a legjobb megoldás.Ő direkt ilyen korú gépek és objektívek javítására specializálta magát, vannak fent érdekes irományok is a javításokról.
-
Stauffenberg
nagyúr
Általában tekercsre adják meg az árakat, de van ahol képkockánként. Általában 1000-2000 Ft körött mozog tekercsenként a szkennelés ára (minőség, felbontás függvényében), képkockánként fizetve meg még drágább is lehet (az inkább arra jó, ha van több tekercsed és azokon is csak bizonyos képkockák kellenek, nem az összes).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz spanyoll #1302 üzenetére
"színek invertálása és tschüss"
Elég jó esély van rá, hogy a színek el fognak mászni, így azokat érdemes lehet az RGB csatornákon begörbézni. De sok esetben a Photoshop "auto color" funkciója elég jó hatásfokkal megoldja egy kattintásra és onnan már csak apró igazításokra van szükség (már ha igényli az ember).
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz #74459392 #1321 üzenetére
Hatalmas a szórás az árakban, leginkább az állapot és a hozzá lévő tartozékok alakítják. Általában 30k körül indul az alja az FM2N vázaknak (most nem nézzük a nagyon alkalmi vételeket), de felmehetnek 80k környékére is. A kifogástalan Nikkor 50mm f/1.4 AI objektívek 30k körül vannak.
Ha ilyen vázra vágysz (gyakorlatilag bármelyik retró FM-re igaz), akkor nagyon beletenyerelsz a tutiba, mert ez a legdivatosabb hipszter cucc ami csak létezik és jó drágán mérik őket.
Na meg nem tudom mit értesz tökéletes állapot alatt. Tökéletesen működik vagy tökéletes egy igaz gyűjtő számára? Előbbin megengedett némi használatból eredő nyom, utóbbinak meg nem árt patika állapotúnak lennie, eredeti dobozzal, papírokkal, kézikönyvvel és ha keveset használták esélyesebb is, hogy valami be van ragadva, így ha ez még működik is az esztétikum mellé, az a csillagos égig repíti az árakat.
Szerintem ha csak ismerkedsz a filmes fotózással, akkor Olympus OM-10 + Zuiko 50mm f/1.8, ezek sokszor 20k alatt megvannak párban és ezzel sem lesz panaszod, ráadásul a világmindenség egyik legjobb keresőjébe nézhetsz bele. Én is ilyet hajtok most Optikus korábbi javaslata alapján, kipróbálnom már sikerült, de mivel van elég filmes gépem itthon, ezért ráérek várni azokra a bizonyos "alkalmi ajánlatokra", amikor gombokért megvehetem.
-
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz Freddy76 #1329 üzenetére
Baromi nagy a szórás közöttük, ha megnézed a kínálatot akár ebből, akár az FM2-ből, látszik, hogy mindegyikből lehet kis keresgéléssel, szerencsével vagy türelemmel kifogni piszok olcsón kifogástalan darabokat. Pörgesd Ebayen az OM-4 Ti vázakat és ugrál az áruk 20k és 70k között, ugyanez FM2-ben 30k és 80k között.
Na meg nem mindegy, hogy hazai vagy külföldi példány. Ami nálunk is könnyen beszerezhető és van bőven, az itthon jóval olcsóbb, mint Ebay-en. Jó példa erre a Zeiss Flektogon 35mm f/2.4, ami sokszor ott tetőzik a hazai piacon, ahonnan Ebay-en csak indul.
-
Stauffenberg
nagyúr
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz masterful87 #1345 üzenetére
Szerintem a vonalak alatt a mélységélesség skálát érted. Az segít neked a távolság becslésével pontosan fókuszálni, még a keresőre sem kell rátapadni. A lényeg az, hogy a beállított rekeszérték (blende) és tárgytávolság alapján megadja, hogy mettől meddig (méterben) lesz éles a fotó.
Ez inkább utcai fotóra, tájfotóra vagy 3-4 méternél távolabbi ember fotóra jó. Portréhoz már kellene a módszer mellé egy pontos távolság mérés, oda inkább a keresőt használd.