Hirdetés

Hozzászólok Aktív témák

  • Stauffenberg

    nagyúr

    válasz contaxg #1218 üzenetére

    "Nincs az a digi (egyelőre) ami a film tónusgazdaságát képes lenne hozni."

    Ez igaz, én gyűlölöm a digitális fotók semmilyenségét. De nem hiszem, hogy ez változna. A digitális fotósok inkább tökéletes színreprodukciót, meg lapos széles dinamikát kívánnak, aztán legfeljebb utólag bűvészkednek bele egy kis életet. Aki meg már ezen szocializálódott, az meg csak egy hülye hipszter hóbortnak gondolja a ragaszkodást a film tónusaihoz.

    Én személy szerint rettenetesen utálok RAW fájlokkal zsonglőrködni. Azért vettem Fujifilm MILC-et, mert a kieső JPEG-ek messze sokkal élettel telibbek, mint ahogy azt megszoktuk a digit vázakon (és ennek köszönhető ez a nagy JPEG ellenesség a digit fotósok körében), főleg ha az ember a témához ügyesen megválasztja a Provia, Astia, Velvia, ProNeg, akármi egyéb színprofilt. Nemrég megjelent a Fujifilm vázakon a Classic Chrome, amit sokan tévesen egy Kodachrome feldolgozásnak tekintenek, de semmi köze hozzá, mindenesetre egy üde színfolt. Én még egy Neopan BW filmmódot várok tőlük, az nálam a BW filmek között a kedvenc. Persze ezek is még messze vannak az igazi film tónusvilágától, de alapnak már elég jók. Főleg mivel RAW-ra utólag egy kattintással ráhúzhatók.

    De én inkább a VSCO filmszimulációját szeretem, igazi filmtípusokat dolgoz fel és megdöbbentően jó hatásfokkal. RAW vagy JPEG betölt Lightroomba, ráhúzok egy Kodak Portra 160 vagy Ilford HP5 Plus 400 szimulációt és kész is.

    Nem nagyon hoz zavarba, hogy a digitális fotósok szégyene vagyok, mert utálok Photoshopban matatni, helyette a VSCO nevű doppinghoz nyúlok. :D

    ---                                                                                                                                                                                                                       "If I knew how to take a good photograph, I'd do it every time." - Robert Doisneau

Hozzászólok Aktív témák