Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • HSM

    félisten

    válasz gbors #30602 üzenetére

    "Preempció GPU-ban akkor kell, amikor jelentős előny realizálható a műveletek csereberéjéből."
    Na, ezaz, amire általánosan nincs szükség egy GPU-nál, hiszen a GPU alapból nem egy késleltetésre kihegyezett eszköz alapvetően, hanem éppen abból gazdálkodik, hogy átlapol képkockákat, és ezzel igyekszik folyamatosan munkával feltöltve tartani magát. A műveletek csereberéje az out of order végrehajtás, ezt tudtommal alapból megteszik a driverek, illetve a GPU ütemezője, ahol lehet.
    A preempció akkor válik szükségessé, amikor egy művelet valamiért fontosabb, mint a többi, vagy valamilyen idő korlátba ütközik, mint pl. az audio számítások, VR, vagy megvalósíthatóak olyan effektek, vagy technológiák, amikre enélkül nem lenne lehetőség. Nyilván egyhamar ezekre nem érdemes számítani, mivel a piaci részesedése a modern, preempció képes GCN-eknek nokedli, és nem hiszem, hogy ez drámaian megváltozna hirtelen fél-egy éven belül.

    Az üres buborékokra a Vega variable width SIMD lehet a megoldás, bár elég kevés még erről az infó. Előbetöltés alapesetben azért nem szükséges a buborékok ellen, mert alapból el van árasztva a GPU munkával, és így nem okoz gondot, ha valami picivel később áll csak rendelkezésre. Ugye, amit írtam, előbetöltés akkor kell, ha egy wavefront dolgozik, azaz a GPU nincs "elárasztva" munkával, így kritikus, hogy az adott wave-hez minden rendelkezésre álljon, mire végrehajtásra kerül. Ugye, itt megint az a helyzet, hogy nincs ebből profitálás, amíg nincs szükség arra, hogy sorrend helyesen, azaz elárasztás nélkül futtasunk bizonyos kódokat a GPU-n. Márpedig ugye itt előbetöltés nélküli GPU-k szörnyű kínok elé néznének, tehát ezzel is csínján fognak egy ideig biztosan bánni a fejlesztők, amíg nincs komolyabb user-base, és hacsak nem hozzák át konzolról.

    Ami a perf/watt elmaradást illeti, szvsz arra a kulcs amit korábban írtam, hogy az Nv nagyon rágyúrt arra, hogy az API-k csak részhalmazát valósítják meg, de azt hatékonyan, míg az AMD részéről sokkal inkább azt látom, hogy egy általános GPU-t építettek, amiben sokkal jobban ügyeltek arra, hogy mindent tudjon, amire az aktuális API-ban és a nagyon közeli jövőben számítani lehet, vagy akár itt-ott kicsit többet is. Viszont nagyon érdekes lehet, hogy az új Volta mit és merre fog lépni, és hogyan fog alakulni a perf/watt arány, mert a jelenlegi zöld architektúrával ezen a téren a verseny szerintem teljesen irreális gondolat, viszont előbb utóbb a zöldeknek is lpniük kellene, ha valóban ez lesza z irány, hogy a konzolokról újfajta kódok fognak átszivárogni PC-re. A Vega is ezt az irányát viszi tovább az AMD-nek, ami szerintem igen jó hír, immáron magas órajelen, nekem összességében nagyon tetszik. :R

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák