- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
- Bittorrent topik
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Béta iOS-t használók topikja
- Proxmox VE
- Álláskeresés, interjú, önéletrajz
- Windows 11
- Sweet.tv - internetes TV
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
Bélaaaa #26821 üzenetére
Két részre kell bontani ezt. A régebbi DX11 és idősebb, valamint az OpenGL API-k esetén az okozza a problémát, hogy drága a VRAM-ban törölni. Egyszerűen, ha egy nem használt allokációt töröl a driver, akkor az akkor terhelést ró a CPU-ra, hogy tuti akadni fog a program. Ezért bármennyire is haszontalan a régen betöltött adat, azt nem törlik, csak akkor, ha már végleg nincs más lehetőség. Emiatt a régi API-ra épülő programokban jellemzően a VRAM-ba töltött adatok fele, vagy rosszabb esetben a háromnegyede csak a helyet viszi, mert törölni túl drága.
DX12/Vulkan alatt az alkalmazás törölheti a nem használt allokációt, és ez szerencsére olcsó, noha nem ingyenes, de tényleg elég kevés prociidővel megoldható. Gyakorlatilag a törlés már nem jár akadással, persze így is ésszel szabad csinálni. Itt a gondot az okozza, hogy nagyon nehéz jó menedzsmentet kialakítani specifikus, architektúrákhoz szabott optimalizálásokkal. Ezért sajnos az explicit API-k alatt előfordul, hogy egy csomó olyan adat kerül betöltésre, amiknek semmi haszna. Ezt hívják a VRAM szemetelésének. Itt a programok nagyon eltérnek. Például a Rise of the Tomb Raider elég rossz, mert 1-2 GB szemetet is betölt a fontos adatok mellé. A Sniper Elite 4 viszont nagyon jó, alig mérhető a betöltött szemét mennyisége, mindössze 100-200 MB körül van egy hosszabb játék után. Tehát alapvetően az explicit API-ban lehet alkotni, de nem mindenki tud. És ilyen formában az emberi tényező problémává válik.[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chernobyl
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Bittorrent topik
- PH! aranyköpések
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Ukrajnai háború
- Amatőr csillagászat
- Mobil flották
- További aktív témák...