-
IT café
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
gejala
őstag
Így van. Ez a "ha nem azt nézem, akkor nem számít" teljesen értelmetlen. Attól még a szem/agy érzékeli és az egész összképből lesz a "de durván néz ez ki" vagy a "meh, ez nem nagy szám".
A valóságban sem állandóan a tükröződéseket/árnyékokat nézem, mégis baromi fura lenne, ha eltűnnének.[ Szerkesztve ]
-
Pkc83
őstag
Ez miben mond ellent annak amit írtam?
Azért adták ki újra mert az előző nem futott rendesen vagy azért
mert szerette a nép? Ugyanezt el lehet mondani a Resi remakekről is.
Szerették ezért csináltak belőle újat de nem azért mert az elsőt
szarul optimalizálták. Sőt az újak ugye fényéveket vernek a régiekre
grafikában érthető okokból mégis ki tudod maxolni a grafikát ha elég
erős a vasad. Viszont létezik és kapható elég erős hardver hozzá.
Ez a különbség egy optimalizált játék és egy optimalizálatlan között. -
Pkc83
őstag
"Akkor még egyszer: mit értesz optimalizáció alatt?"
Csak annyit , hogy az indokoltnál ne kelljen hozzá sokkal erősebb vas.
Vagy legalább létezzen olyan hardver amivel minden feature-t be tudj
kapcsolni és ne 30 fps-el fusson a játék 10 fps-s minimummal.
Nem értem mit nem lehet ezen megérteni.Ha egy game olyan brutálisan lenyügöző grafikával jönne(még nem láttam ilyet)
amihez mindenből a legerősebb kell de azon szépen fut , na arra nem szólnék
egy rossz szót se. -
nkaresz1976
csendes tag
"Szerk.: Ja, már látom. Te is azok közé tartozol a jelek szerint, akik azt hiszik, hogy az optimalizáció úgy működik, hogy ha a programozó még rászánt volna két percet a kávészünetéből, akkor utána a hűtőgépen is elfutna a Crysis 4K-ban, 240 FPS-el..."
Hát pedig rátapintottál a lényegre..Nézd meg a Crysis remastered friss híreket. Az új patch fényéveket javít a teljesítményen. Pedig csak annyi kellett hogy foglalkozzanak vele..(Bár szép lett volna így kiadni kezdésre,de gondolom az epic pénzze sietősen kellett nekik..)
-
sakal83
addikt
Miert szerinted mi történt? Ha az amit irtal akkor nem az AMDnek van makja mert koti oket az xbox szerzodes amit szállítani kell es ha nem adja el az nvidia a keszleteit a coinosoknak akkor az AMD csak nezett volna ki a fejebol vga nelkul?
Ha te ezekutan barmely gyartonak a hivoje vagy az sajnos igazolja hogy a hit erosebb a "tudomanynal"...
[ Szerkesztve ]
-
awexco
őstag
“Feltehetően az AMD-nek egyébként jobban megéri a CPU és konzol SoC-k gyártása, mind a VGA, tehát számukra ez így valóban kényelmes(ebb).”
Régen pont a konzolokon volt kevés de biztos nyereség . Most meg azokon van sok ? Fura . Lehet csúnya felárat kértek ms, Sony -tól , h kapjanak még a leegyeztetett db számon felül ...
[ Szerkesztve ]
I5-6600K + rx5700xt + LG 24GM77
-
félisten
Persze, ez csak amolyan szófordulat, amit egy fórum hozzászólás alapján hangsúly és valós személyes szituáció nélkül valószínűleg a legtöbb ember így értelmez ahogy te, teljesen logikusan amúgy. De valójában azt jelentené valós beszélgetésben, hogy nekem bárki bármit mondhat, én ezt gondolom erről a szituációról. Hozzá teszem, hogy jelenleg.
Na most azt meg gondom te is tudod hogy ha b. a Ph fórumáról erről bizonyítékkal szolgálhatna és tényként közölhetné, az azért elég nagy balfaszság lenne mindkét gyártótól.Ha azt gondolod hogy mák, én azt mondom hogy ismerve az Nvidia utóbb 10 évét az elég naív feltételezés a részedről, de ugyan úgy elfogadható mint az én feltételezésem, de ez nem jellemző rájuk, hogy mákra alapoznának.
Ha most azt a 150.000 kártyát a gamer piacra dobják, akkor valószínűleg most AMD elég szar helyzetben lenne. Nem így történt, valami furcsa oknál fogva ,pedig ez ugyan úgy elment volna a gamer piacon is pillanatok alatt. Szerinted miért nem így történt?Hát ha te ilyen szintű kártyát vártál az idén Inteltől akkor nem tudom milyen topikokat követtél
Kizárólagos partnei viszonyban Nvidia( pl EVGA) és Amd( pl Sapphire ) csak pár gyártó van akiket biztos vagyok benne hogy kárpótolnak.
A konzol SOC ok nem hinném, hogy akkora nyereséget hoznak, mint a Ps4 is megmutatta ezt. Biztos bevétel de nem extra nagy jövedelem.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
Szerintem ugyan úgy tisztában van mindkét gyártó Intel dolgaival, ahogy egymáséival is.Én sehol nem láttam olyat egy leaked hírben sem , hogy Intel a 3080-6800 közelébe hozná az Xe--t.
Közben amúgy szerkesztettem a hozzászólásomat.
Tényleg érdekelne, tőled , mert tudom hogy te is és gbors is reálisan szoktatok gondolkodni: hogy szerinted Nvidia azt az átlagban 150,000 Ampere kártyát( ami akár 200.000 is lehet) miért nem a gamer piacra zúdította.
1. Ha tudta hogy gond lesz AMD nél :
2. Ha nem tudta hogy gond lesz AMD nél :Mindkét esetben a Logika azt diktálná, hogy oda adja ki ezt a rengeteg kártyát. Nem ezt tették. 175 millió dollár nélkül is amúgy rekord negyedévet zártak volna, ha láttad a most kiadott negyedéves jelentésüket. Totál ellentétes minden logikával ez a lépésük, ha csak nincs a háttérben megegyezés...
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
paprobert
senior tag
Olyan hihetetlen lenne egy virtuálisan generált, mikrotargetált és mikromenedzselt hiánygazdaság?
Csak te, csak most, csak +30%-ért azért hozzájuthatsz már ma.
Egy kicsit kell csak elnyújtani időben a startot, addig is éheznek a kártyára a parasztok.Részvényes örül ahogy olvassa az őrületről szóló híreket, a per-darab profit kiugró, és az életciklus 15%-át(kb 3 hónap) feláldozni illetve a vevők kiszolgálását eltolni bőven megtérül egy hosszabb időtartamra vonatkozóan.
[ Szerkesztve ]
640 KB mindenre elég. - Steve Jobs
-
arn
félisten
Vagy pont forditva gondolkodtak - pontosan tudtak, hogy mennyi amd fog a piacra kerulni, es nem tartottak fontosnak a gamer piacot. Kiszorjak a beragadt keszleteket, reszesedesen nem buknak, magasabb a profit. Pluszban meg eladjak a kartyakat is.
Nekem ez az egymashoz arazas fura.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
arn
félisten
az aib gyartoknak azert nem mindegy, es ok gyartjak az utanpotlast is. hiaba nem az nvidia gyartja a kartyakat, nem fuggetlenek egymastol, az nvidian mulik a termek sikere. mostanra nagyjabol ki is szortak a felsobb reteget.
nem letezo arakkal hogy lehet hadakozni? irhattak volna 100 dollart is.
[ Szerkesztve ]
facebook.com/mylittleretrocomputerworld | youtube.com/mylittleretrocomputerworld | instagram.com/mylittleretrocomputerworld
-
Raymond
félisten
Nem ugy nez ki hogy meglepeteskent erte oket az info:
"Denuvo could affect the performance of the preview code on slower CPUs. The release version of the game will be DRM-free, at least on GOG Galaxy, and we'll be retesting on a more extensive suite of CPUs and GPUs once we have that version."
Forras: [link]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Devid_81
félisten
DLSS-st tamogato jatek is alig van, majd ez valtozni fog az elkovetkezendo evekben, mert nVidia tolni fogja a penzt bele, csakhogy valamivel lehessen szediteni a usert.
Most ez valamilyen szinten jo, de probaljuk meg elhitetni a Turing tulajokkal akik mar 2 eve varjak a csodatGondolom ez a kep mindenkinek ismeros
...
-
Pug
veterán
- RT tamogatott jatekok szama marginalis
- A fo selling point a piacvezeto gpu gyarto reszerol a meregdraga vga-k eseten az RT
- a varhato RT MS "szabvany" modosulasok sanszos, hogy hatranyba hozzak a kurrens HW-ket RT teljesitmeny teren az upcoming jatekok eseten (2 eves periodust tekintve)Es nem early access... meselj meg
[ Szerkesztve ]
-
Pug
veterán
Szóval nézzük meg, hogy tényleg majd mi lesz a helyzet a jövőben.
(BTW nem értem, ha a jövőbeni játékoknál előnye lesz az újabb hardware-eknek, és a mostaniaknak most van, akkor ez miért probléma, miért meglepő? )Nem az a probléma, hogy az eljövendő generáció lesz gyorsabb (ez alap), hanem ha a régi gen már akár egy generáció múlva nem képes megfelelően támogatni a túl gyorsan és hektikusan változó szabványt és e miatt lesz "extra" lassú. You know, like DirectX/Shader model, láttunk már rá pár példát, pl nV FX széria.... AMD 800-as széria
De mondom, ez csak annak jelenthet gondot, aki nem cseréli generációkként a VGA-t.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Itt az a baj, hogy nem tudni mi fog jól menni a változásokkal, amiket a Microsoft csinált például az Xbox Series S/X-hez. Elég komolyak ahhoz, hogy teljesen másképp működjenek tőle a PC-s hardverek. Emiatt lutri az egész, mert fogalmad sincs, hogy bizonyos RT effekteknek milyen hardver szükséges. Az azért durva belenyúlás a szabványba, hogy lesz traversal shader. Ezzel az RT-re beépített hardverek egy része működésképtelen lesz a GPU-kban, hiába rakták beléjük a tervezők. Ez így early access leginkább.
A traversal shader esetében már van rá figyelmeztetés, hogy elméletben működik akármilyen multiprocesszorral, de ez az elmélet arra vonatkozik, hogy ha a multiprocesszor nincs felkészítve a hardveres mintavételre, akkor azt le kell emulálni shaderből. Tehát nem csak fixfunkciós hardvereket veszítenek el a GPU-k, hanem akár még komoly hátrányt is felszívnak egy emulációval, hiszen bukják a textúrázókat RT shadereknél. Az az érthetetlen, hogy a Microsoft eddig a traversal shadert messze kerülte, majd hirtelen megjelenik az Xbox Series S/X, és elkezdik erőből benyomni a PC-be a traversal shadert, amikor az ide tervezett RT hardverek zöme abszolút nem alkalmas rá. Sok szart nem ér a PC-piacon az, hogy az Xboxoknak fekszik. Aki tehát vett DXR 1.0/1.1-re hardvert, most fizette azt az R&D-t, amitől az RT majd jó lesz két-három év múlva, de semmit sem tud majd belőle élvezni a traversal shader érkezésével, mert a hardveréből eltűnik a traversal unit, és RT shadernél jó eséllyel a textúrázó is. Ez nagyon early access szagú.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
És mit érsz el ezekkel a hardverekkel, ha RT-nél a traversal shader kiveszi belőlük legalább a traversal unitot?
A DXR 1.1 és a DXR 1.0 specifikációja egymással több ponton nem kompatibilis. Ezért van az, hogy egy DXR 1.1-es kód képtelen futni DXR 1.0-s specifikáción, ahogy a DXR 1.0-s kód sem fut a DXR 1.1-es specifikáción. Mindkettőt külön kell implementálni, mivel technikailag két különálló kiegészítésnek számítanak. A Microsoft csak azt engedélyezi, hogy a DXR 1.0 és a DXR 1.1 egymás mellett fusson, de akkor az adott programba mindkét specifikációra el kell készíteni a támogatást, tehát nem egy, hanem két RT implementációt is kell írni. Ezt senki sem vállalta még be, és a Microsoft nem is igazán ajánlja, hacsak nem végszükséglet.
Nem kell kidobni a hardvereket, mert a Microsoft a traversal shadert alapvetően a compute shader kiegészítésének szánja. Ha egy GPU képes támogatni a compute shadert, akkor a traversal shadert is tudja. Viszont az új node jellegéből adódóan a GPU elveszíti a traversal unitot, hiszen az egész traversal shader lényege az, hogy ezt a feldolgozási lépcsőt programozhatóvá tegye, tehát a multiprocesszorokon kell futtatni. És ha a multiprocesszor nincs felkészítve arra, hogy a fixfunkciós intersection engine tudjon írni a TMU-hoz kirendelt közvetlen gyorsítótárba, akkor még a textúrázóblokk is repül, és le kell emulálni a textúrázást compute shaderből. Erre egyébként lesz a Microsoftnak egy külön kompatibilitási rétege, de ezért lesz főleg opcionális a traversal shader, mert a traversal unit elvesztése egy dolog, de a textúrázás durva ütés egy GPU-nak, és nem biztos benne a Microsoft sem, hogy ezt mindenki akarja így támogatni. De abban biztosak, hogy az Xbox miatt ezt be kell vezetni, és hozzák PC-re, aztán aki akar felszáll a vonatra. Csak mennyivel egyszerűbb lett volna a DXR-t eleve így tervezni, minthogy egymással nem kompatibilis frissítésekkel szenvedtetik az ipart.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nincs semmi önellentmondás. Te nem érted, hogy a DXR 1.0 és a DXR 1.1 egymással nem kompatibilis. Valamiért úgy tekintesz ezekre, mintha kompatibilisek lennének, de nem. Ha a DXR 1.0-t akarja támogatni valaki, akkor arra kell írni egy programot, ha a DXR 1.1-et, akkor meg arra, és a gyártói implementációk így kezelik ezt. Arra is van lehetőség, hogy egy programon belül az egyik eljárás DXR 1.0-val fusson, míg a másik DXR 1.1-gyel, de ezt nem ajánlott a bonyolultsága miatt, viszont az már nem lehetséges, hogy egy DXR 1.0-s szoftver DXR 1.1-es implementáción fusson, mert a Microsoft elvágta a kompatibilitást.
A probléma önmagában nem ez, hanem az, hogy amióta bemutatták a DXR-t, folyamatosan az volt a téma, hogy a programozható bejárás rossz ötlet, mert nincs nagy előnye, és elvenné a GPU-ba épített fixfunkciós hardvert, illetve bizonyos körülmények között a textúrázóblokkot is. Ehhez képest eltelt másfél év és az Xboxokon már ott a traversal shader, ami opcionális funkcióként jön PC-re. Tudod mi változott? Igazából semmi, maximum lejött arról a nedves álomról a Microsoft, hogy majd a GPU-gyártók 2021-re 32 GB-os VGA-kat fognak kiadni, mert nem tették meg. Alig nő a VRAM kapacitása, vagyis egy brutálisan memóriapazarló RT specifikáció nagyon hátrányos. A traversal shader így hirtelen jó ötletté vált, mert egyáltalán nem olyan VGA-k jöttek 2020 végére, amilyeneket vártak. Innentől kezdve a képlet egyszerű: vagy ellehetetlenítik a GPU-kba épített fixfunkciós traversal unitot, vagy meghagyják, és akkor mindenkinek megmondják, hogy a DXR 1.0 és 1.1 egy memóriapazarló cucc, amire minimum 16-24 GB-os VGA-t vegyél, ha jót akarsz. Egyik se valami bizalomgerjesztő, és mutatja azt, hogy mennyire early access a DXR jelenleg, mennyire nincs összhangban az elérhető VGA-k valóságával.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
#09256960
törölt tag
Jó az egy megoldása a távoli részeknek. Én inkább arra akarnék rávilágítani hogy minden motornak van egy olyan része amiben jó.
A Last Of Us azért aratta a díjait mert jó voltak az átvezető animációk és az assetek, azoknak művészi szintje, nem a motor.
A Lengyelek jó munkát végeztek mint hallható volt magyar cég is gyártott nekik egy éven át asseteket. Tehát akkor mi vagyunk jók ?
ABU felvehetné a kis hátizsákját és csinálhatna velük egy riportot hogy látják most a munkájukat.Szerintem magyar fejlesztőcsapatokkal riportokra lennei itt igény.
De azért amikor azt hallod hogy sokak azt mondják nem szép a grafika, akkor inkább arra gondolnak egy betondzsungel a játék betonkocka túllőtt neon hatásokkal +"autó objeltumok" +gyalogos animáció. Nem vagyok meggyőződve hogy a motor birna egy Crysis-os dzsungelt RTvel, vagy egy assasinos sas felszállását ellátsz 10 km re és leszálsz egy palotába hatást röccenés nélkül.
Jó most arról ne beszéljünk hogy cigizik valaki az utcán elmegy előled és ott marad a parázs meg a füst a levegőben
Lengyel barátaink azt rontották el de nagyon hogy egy dolgot szabadott volna csak elvállalni. Csak PC csak NV oldal. És az se lett volna baj ha a sztori a nomádoktól indul ahol van még egy kis vegetáció...
Az SSD nek nagy jelentősége lesz de ez a motor a PC memória mennyiségére van szabva a 10 GB Gddr6, az SSD és a rendszermemória ami még 16/32 GB, ezt kiadni egy régi konzolra (ahol nincs ennyi) úgy hogy bevállalod az egyszerre indulást volt őrültség ! Egy jó fél vagy évvel kellett volna elhalasztani. Ezek tudható és tervezhető dolgok ha a felülről jövő nyomás nem nagyobb. Csak nehogy úgy járjanak mint a Bethesda hogy hurcolják magukkal ugyanazt a motort sok sok éven át amin szintén nem tudnál egy madarat megreptetni egy város felett mert beáll az FPS.[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
"A miner az új gamer..."
Valami ilyesmit akartam mondani
Régen => most
Válogatott jó minőségű kártyák: pro/semipro => gyárból raklapszám vásárló pro miner
Szivárgó, v vágott kártyák: gamerek => otthoni semipro minerek (aki 3-4 riget tartanak, azzal fűtenek stb)Azzal a kitétellel, hogy ha a most név szerint megismert kártyák új piacot (az otthon bányászó semiprokat) célozza, az talán jelentheti azt is, hogy lassan telítődik a piac, vagy legalábbis már erre is jut.
BTW kíváncsi vagyok, hogy vajon az AMD készülő 4GB kártyái bányászatra vagy gamingre lesz hamarabb alkalmatlan.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
FireKeeper
nagyúr
gondolom azért, mert az átlag gémer lepukkant milleniál, és ha nem tudja megfizetni a 2-3x MSRP-t, nem veszi meg a kártyát, a minernek meg kb tökmindegy, mert egy éven belül így is, úgyis megtérül a befektetés, kvázi "ingyenpénz".
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 VI || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
Petykemano
veterán
Nem szükségszerű, hogy együtt érkezzenek (Rembrandt és Raphael) a Bristol ridge is megelőzte a zent pár hónappal az AM4-ben.
A Raphaelbe kerülő RDNA2 igp valószínűleg jóval kisebb lesz, csak a képadás céljából. (És Nagy eséllyel nem CCD-be, hanem az IOD-be építve - amennyiben külön chiplet formában még korai lenne.)
Szerintem ezt még nehéz megítélni. Ha akarom, a Raphael kiváltja az asztalira felhozottt APU-t, ha akarom, akkor az asztali Rembrandt / Phoenix egy másik termékvonal gyengébb Cpuval, erősebb IGP-vel.
Szerintem azért, pontosabban akkor marad az asztali rembradt / phoenix,.ha lesznek fogyasztás szempontjából hibás darabok. Szerintem eddig is ez alapján dőlt el.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Yutani
nagyúr
Direkt mostam egybe, mert aki NV-Intel only, annak mindegy, hogy AMD VGA-ból vagy CPU-ból nem hajlandó beépíteni hardvert.
Mindegy, hagyom ezt a hangulatkeltést. Petykéhez csatlakozva én sem értettem, hogy lehet 1050 Ti-t választani az RX 470/570 helyett, különösen úgy, hogy nekem GTX 1060 után nem volt gondom az RX 470-nel.
[ Szerkesztve ]
#tarcsad
-
Alogonomus
őstag
Azért mostanra már egyedül a 3090 maradt az 1 mFt-os árszint közelében, bár azok is inkább csak beragadt készletek lehetnek. A minimálisan gyengébb 3080 Ti bő 600 eFt, míg a 6900 XT szűk 600 eFt. A bányászláz lecsengésével az árak is normalizálódni kezdtek, pedig 2021 elejéhez képest még a jelentős infláció is megtolta az árakat.
Mindfactory alapján a csúcs dVGA kártyák területén nincs is nagy érdeklődés az Nvidia iránt. -
KillerKollar
őstag
Kérdés, hogy azért fogynak el, mert olyan kevés a készlet, hogy ilyen keveset el tudnak adni, vagy azért fogynak el, mert a bányászoknak így is megéri, vagy azért, mert a gamerek ennyiért is megveszik. Ez majd akkor fog kiderül ha egyszer végre véget ér a chiphiány és a bányászat sem fogja már megérni. Amúgy annyira már nem igaz, hogy elfogynak, most már nem az a helyzet, hogy hozzá se tudsz jutni egyik kártyához se, beírod az árukeresőbe és kb az összeset azonnal készletről rendelheted 6 különböző helyről. Most már az a probléma, hogy az ára továbbra is sok helyen kétszerese annak, amennyinek lennie kellene. Tehát nem fogynak el, de még mindig drágább, mert gondolom a boltok berendelték jó drágán és nem akarják buktával továbbadni.
#57215 Alogonomus
Így kb a generáció vége fele, amikor amúgy is esni szokott az érdeklődés és jönnek a pletykák arról, hogy a next-gen mennyire felmossa majd a padlót a jelenlegi kártyákkal kezd majd normalizálódni a helyzet, kérdés, hogy a következő kártyákat hogyan árazzák majd be, mert attól tartok, hogy arra hivatkozva, hogy több mint 1 évig az MSRP többszöröséért mentek a kártyák, plusz infláció plusz most valóban nagy teljesítményugrás lesz fel fogják tolni az MSRP-t is az egekbe és ezáltal végleg bebetonozzák ezeket az árakat és ez lesz az új normál. Ami szerintem hosszú távon a PC gaming kivéreztetését jelenti majd, jelenleg még sokan vannak akik még normális áron tudtak venni olyan VGA-t ami még pár évig elég lesz nekik, de amikor eljön az ideje a fejlesztésnek, akkor lehet, hogy azt fogják mondani, hogy oké ennyiért nem fogok venni kártyát, inkább leszek konzolos. Azért az, hogy ha te mondjuk 100.000 forint környékén vettél kártyát 3-4 évente, akkor arra számítottál, hogy 3-4 évvel később infláció ide vagy oda hasonló összegért jelentősen gyorsabb kártyát kaptál szerintem egy reális elvárás/állapot volt. Nézd meg mi van most a 6500XT-vel, az RTX 480 2017-ből kb ez a szint és abból volt 8 gigás változat, plusz PCIe 3.0-ás gépben még el is veri szerintem. Értem én, hogy nem minden videókártya 1 millió és a legtöbbeket amúgy sem az a kategória érdeklni, de a megfizethető kategória se annyira megfizethető már, ráadásul amit kapsz az sz*r is ami nem mindig volt igaz, lásd GTX 1060/1050 Ti ami 1080p-re a mai napig elfogadható kompromisszumok mellett. -
KillerKollar
őstag
4K 120 fps-el talán nem, de szerintem a 4K 60 illetve az 1440p 144 egy kellően erős proci mellett egy 1 milliós kártyánál már elvárható. Még a Crysis idejében sem voltak ilyen drágák a videókártyák mint most, még inflációval arányosítva sem. Szerintem amúgy ez mindenhol így van, ha valaki megvesz 50 millióért egy full extrás S mercit, akkor joggal lehetnek komolyabb elvárásai az autó felé mint ha valaki 5 millióért megvesz egy Suzukit. De mondom, itt nem csak a felső kategóriáról van szó, ha a felső kategória nem képes max grafika mellett normális framerate-et produkálni akkor a közép/alsó kategória sem képes butítottam grafika mellett. A 6500XT 125-130ezer forintba kerül, az RX 480 2016-ban ennél olcsóbb volt és az a kártya hasonlóan erős, PCI 3.0-ás gépben pedig el is veri az 6500XT-t. Értem én, hogy infláció, de aki 2016-ban 100-150ezer között vett egy RX 480-at, az szerintem jogosan várhatja el, hogy 2022-ben ugyanennyi pénzért vagy hasonló összegért jóval erősebb kártyát tudjon venni tekintettel arra, hogy a játékok jóval gépigényesebbek lettek. Arról nem is beszélve, hogy az RX 480-ból de még az 5500XT-ből is volt 8GB-os változat.
Cyberpunk 2077-ben 1080p LOW-on nincs meg a 30 fps sem, nem hogy a 60.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Halkan teszem hozzá, én abba a kis számú csoportba tartozom, aki kifejezetten értékeli, ha az "ultra" grafikai beállítás nem a "ma hardverének" szól.
Ha már egyszer megvettem a játékot, akkor nálam az egy óriási plusz, ha hagynak benne "tartalékot", hogy esetleg 4-5 év múlva újra elővéve egy friss vason is lehessen még rá képminőséget pakolni, és ne az legyen az ember benyomása, hogy ez bizony már szörnyen néz ki.
Ilyen volt annak idején a Crysis is, és a GTA4 is, mindkettőt szidták megjelenéskor, mint a bokrot a max gépigény miatt, mégis mindkettőt tudtam játszani egy akkori erős középkategóriás vason kicsit visszavéve, de pár év múlva komolyabb gépen elővéve is még bőven tudtak újat mutatni, mivel a grafikai beállításoknak szerencsére nem a megjelenéskori hardverek képességeinél volt a vége. -
Alogonomus
őstag
Ahogy fentebb paprobert kolléga is említette az örök igazságot: Ha csak a reklámszövegből ki lehetne indulni...
A DLSS 2.x uniformizált, de továbbra is valószínűleg össze kell hangolni a játékot a DLSS funkciókkal, hiszen különben ugyanolyan egyszerűen (állítólag pár hetes fejlesztői munkával) fel lehetne ruházni minden játékot a DLSS képességével, ahogy az FSR képességével.
A DLSS 1.x esetén valószínűleg az adott játékhoz kellett igazítani a neuronhálót elkészítő algoritmust, míg a DLSS 2.x már egy univerzális algoritmust használ, amit csak "rá kell ereszteni" az adott játékra, és elkészíti az adott játékhoz passzoló DLSS profilt. Aztán ez elkészült neuronhálót már tudja használni minden DLSS 2.x verziójú megoldás. Ezért lehetett nem hivatalosan működésre bírni a 2.2 és később a 2.3 változatot is file átmásolással.
Teljesen univerzális DLSS neuronháló esetén nem kellene felsorolni a driver kiadásakor, hogy melyik játékhoz érkezik meg a driver által a DLSS lehetősége, hiszen általánosan elérhető lenne a DLSS állományok bemásolásával.
A teljesen univerzális megoldást a NIS jelenti, amit ugyanúgy be lehet kapcsolni, mint az érkező RSR-t. -
-
PuMbA
titán
Persze logikus, de a felhasználók egy része biztosan azt fogja mondani, amit én és ez az AMD-nek arcvesztés. Minek kellett az RDNA3 esetén hallgatni, hogy chiplet bla-bla-bla, hiszen azzal reklámozták, hogy mekkora találmány, aztán a következő termékbe meg már hirtelen eltűnik. Az egész chipletről egy szót se kellett volna mondani, hiszen mint felhasználó, neked igazából lényegtelen. Na de várjuk meg az RDNA4-et, hogy kiderüljön, hogy tényleg dobják-e a chipletet
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A chiplet dizájn a felhasználóknak is előnyös, mert az olcsóbb gyártás miatt a termék ára is alacsonyabb lehet.
Itt a legnagyobb probléma az, hogy a 3 nm-es node waferára őrületesen magas. Ha a teljes lapkát arra viszik, akkor fizetsz egy rakás extra költséget az eleve nem skálázódó áramkörökért, miközben előnye nincs. Tehát egy x teljesítményű, felsőházba szánt dizájnt csak azért hozhatsz ki 100-200 dollárral drágábban, mert monolitikus.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Nem. Az AI gyorsító az valójában nem más, mint egy mátrixszorzásra kigyúrt rendszer. Ebben kell jónak lennie, jó sok memóriával, AI-ra optimalizált memóriaalrendszerrel. Na most igazából a GPU-vonal ebben pont elég szar.
Itt senki sem akar 3rd party integrációt, mert nincs mit hozzáadni a rendszerhez, ugyanis a mátrixszorzás, amit használnak, az eleve van. A kulcstényező itt az, hogy fosszák meg a rendszert a grafikai (és még a klasszikus HPC) dolgoktól, mert az csak teher, és onnan jön a rossz hatékonyság. Ezért is mondta Jensen, hogy mostantól AI cég az NVIDIA, hogy ne legyen kérdőjel abban, hogy innentől bármikor kidobják a grafikára szabott áramköröket, ha az az AI-nak előnyös, és alapvetően az.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
hahakocka
senior tag
Persze de az egy Nv RT DLSS demo game. Aki azzal akár játszani csak èlete vègèig vegyen NV T. RT nagyon lehúzza az FPS szàmokat ott a DLSS sel se megy 120fps ig. S akinek 120-140hz monitora van neki a 60 FPS kevès. 1440p-4K -n viszont DLSS el se èrsz el 140fpst átlag. Fhd bán igen csak ma már az 1440p a legtöbb embernek az alap .
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- GIGABYTE GeForce RTX 2060 SUPER GAMING OC 3X WHITE 8GB
- Palit RTX 2060 Super 8GB GDDR6 használt videókártya eladó garanciával!
- Sapphire nitro pulse rx 580 4gb /256 Bit BESZÁMÍTÁSSAL!
- GeForce RTX 3060 Ti GAMING Z TRIO 8GB (ingyen posta)
- KÉSZLETRŐL! - Új - 180 Fokos GPU PCIe Tápcsatlakozó Adapterek - NVIDIA AMD INTEL - A Több Olcsóbb!
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest