Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz huskydog17 #40450 üzenetére

    Hát ha nem a navihoz tartozik, akkor vajon mihez? Az valószínű, hogy amd, egyrészt mert az nvidia soha nem csinálna ilyen sok VRM-mel rendelkező nagyfogyasztású lapkához tartozó PCB-t, másrészt rajta van az AMD logó is. Nem volt semmilyen infó arról, hogy valamilyen Vega leszármazottból készülne GDDR6-os kártya, pontosabban ez a navi.

    Az, hogy milyen navi, az megint más kérdés...

    Két táblázat köröz, amihez nyúlni lehet:

    Ebből a Navi 10 - nagyjából ez tűnik biztosnak (7310-731f), és ezen kívül a pletykák szólnak navi 12-ről, ami elvileg kisebb, valamint navi 20-ról, amiről tudni nem tudjuk, hogy mi, csak tippelgetjük, hogy a vega10-vega20-hoz hasonlóan majd egy új node-on kihozott kvázi-shrink némi extrával (FP64, raytracing? - ámbátor egyesek meg vannak győződve arról, hogy a Navi nem HPC architektúra és nem lesz FP64 támogatása, de erről majd egy kicsit később)

    A navi 12 létezésére ha jól tudom tényleges bizonyíték nincs, ahogy navi 20-ra sincs jelenleg. Ezen kívül emlegetnek még egy Navi 10 Lite elnevezést, amit az Ariel kódnevű PCI eszközzel hoznak összefüggésbe. Valamint időnként felbukkan egy Navi 9 elnevezés is, ami innen ered, de később kiderült, hogy tulajdonképpen tévedés

    Szerintem azt nyugodt szívvel kijelenthetjük, hogy a navi architektúra legalább annyira alapját fogja képezni a konzol chipeknek, ahogy a polaris/GCN4 tette úgy, hogy PS4Pro CU száma megegyezett a dGPU-ként forgalomba hozott Polaris 10 lapkáéval, az Xbox X viszont 4440 CU-t tartalmazott, és mindkét chip rendelkezett egy-két olyan képességgel, ami az AMD saját márkájú termékében csak a Vega architektúrával jelent meg.

    Konzollal egyelőre csak egy úgynevezett navi10 lite hozható összefüggésbe, de fentiek alapján nem kizárható egy másik konzolhoz készített lapka. Az következő Xbox.-hoz kötődően jelent már meg pletyka, amely szerint az fejlettebb lesz, mint a PS5, de ez legalább annyira vonatkozhat új fícsörökre, és/vagy nagyobb számítási kapacitásra. Emiatt valaminek - amit nevezhetünk az egyszerűség kedvéért navi9-nek - a létezését nem zárhatjuk ki teljesen.

    Ezzel kapcsolatban oda akartam csak kilyukadni, hogy ha igazak azok a pletykák, hogy a találtak valamilyen hibát a naviban (Navi10), ami miatt szükséges volt egy respin, az nem jelenti azt, hogy bármi, ami utána jött volna, az pont ugyanennyivel csúszott későbbre - ha egyáltalán későbbre csúszott. Bár sokan nem hiszik el, hogy a CES-en valóban lett volna navi demo - annak ellenére, hogy a Radeon VII előhúzása főleg a Mike Rayfield nyugdíjazásának szakmai okainak figyelembevételével szerintem legalább ennyire meglepő volt. Lisa Su erre az évre több navi termék indítását ígérte, márpedig ő mindig vigyáz arra, hogy mit mond.

    Amúgy az senkinek nem fura, hogy 12nm-es node-on csak az RX 590 lapkái készültek el? Itt mindenki olyan okos szokott lenni, hogy nemámúgyvan az, hogy kihozunk egy új lapkát, mert az többtízmillió dollár, mégha nagyjából minden ugyanaz is. Vajon megérte 12nm-re áttervezni és egyetlen relatív drága sku-t készíteni belőle?
    Nade mindegy, ami sokkal fontosabb ebből az az, hogy a 12nm... hát fogalmazzunk úgy, hogy nem pakolja olyan sűrűn a tranzisztorokat, mint a 14nm. (Ezt Buildzoid mondja) Tehát úgy tűnik, a High Density Library visszaüt és egy ilyen feszültség-frekvencia görbét tesz lehetővé:

    Ehhez képest a "ritkás" 12nm-en készült RX 590-é laposabb:

    (src)
    Ami lényegesen laposabb frekvencia-fogyasztás görbét eredményez:

    Lehetséges volna, hogy az AMD az RX 590-et arra használta, hogy kipróbálja, mit nyerhet, ha nem sűrűn pakolja a tranziszrotokat? Mert szerintem - szemben a 14nm-rel - skálázódást nyert vele. És ha van egy kis esze, akkor a 7nm-en is így készíti a gpu-kat.

    Megnéztem buildzoid korábbi RX 480 és és igazából mindkettő 6+1 fázisú, ha jól értem.

    https://translate.google.de/translate?hl=de&tab=wT&sl=de&tl=en&u=https%3A%2F%2Fwww.computerbase.de%2Fforum%2Fthreads%2Famd-geruechte-navi-pcb-aus-der-fertigung-x570-im-technischen-detail.1869119%2Fpost-22583099

    Ami még érdekes lehet az az, hogy egy ilyen gpu-t meg lehet oldani chipletekkel. Mennyivel egyszerűbb lenne például egy memóriavezérlőre (és a nehezen chipletesíthető rendering részekre) 1 vagy szükség esetén 2 chipletet kapcsolni. Vagy megoldható-e vajon úgy egy HPC kártya, hogy az 1 vagy 2 csak a CU-kat tartalmazó chipletet cserélem olyanokra, amik tudnak FP64-et.
    Vagy vajon lehet-e dedikált raytracing hardvert IF-en keresztül rákapcsolni egy GPU-ra? (Származhat-e az nextgen XBOX többletképessége ebből?) Lehetséges-e a megrendelő-specifikus képességeket egy külön chipletben IF-en keresztül bekapcsolni a konzol package-re?

    Van itt még egy érdekesség

    A fórumozó az RTX 2080 pcb-jéhez hasonlítja a most napvilágra kerültet. És azt számolgatja, hogy ez az erre a pcb-re való lapka lehet akár 300mm2 is, ami nagyobb, mint amit mindenki vár a navitól (200-250)

    [ Szerkesztve ]

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

Új hozzászólás Aktív témák