Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Jack@l #25470 üzenetére

    Mert a HDR10 formátum, ami nem köthető az aljzathoz.
    Maga a Polaris sorozat HDMI 2.0b és DisplayPort 1.4a kimenetekkel rendelkezik. Ezek közül a HDMI 2.0b alatt a határ 4K-60Hz-10 bit-4:2:2. A DisplayPort 1.4a interfészen a határ 4K-96Hz-10 bit-4:4:4.
    Az már amúgy egy másik kérdés, hogy amikor a játékok tonemaping futószalagját eleve nem HDR-re tervezik, akkor mennyire éri meg 10 bitet használni, mert bőven lehet, hogy a mai tapasztalatot nélkülöző futószalagon többet ér a 4:4:4 8 bit, mint a 4:2:2 10 bit.
    A konkurencia is ugyanezektől a limitektől függ. Az NV is 8 bittel dolgozik jelenleg, ezért nem volt különbség az RX400 és a GTX1000 HDR képminősége között a Heise.de szerint. De nyilván az NV is képes lenne beállítani 10 bitet 4:2:2-vel, csak ma annyira rossz a tonemaping futószalagra vonatkozó tapasztalat, hogy nem lenne a legjobb döntés. Inkább romlana, mint javulna tőle a képminőség. Majd fél év múlva sokkal jobb tonemaping futószalagokat kapnak a játékok, mert folyamatosan gyűlik a tapasztalat.
    A legtöbb játékos egyébként HDR monitort fog venni, mert ott a DisplayPort 1.4a miatt nem kell meghozni a HDMI2.0b áldozatait.

    A Heise.de tesztjében az egész azért merült fel, mert a HDR-től az RX400 szinte nem veszít semennyi sebességet, míg a GTX1000 igen, ráadásul viszonylag sokat. De ennek az oka pusztán hardveres. A Polaris tartalmaz pár fast path futószalagot HDR-re, így alig kell sebességvesztéssel számolni, míg a Pascalban ilyen trükkök nincsenek.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák