Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Yany

    addikt

    válasz akela91 #720 üzenetére

    Két fő hatása van a V-Sync-nek (erről Abu valamely cikkében viszonylag részletesen is beszél). Bekapcsolásakor ugyebár a vga minden képkocka kirajzolásával "bevárja" a kijelzőt, hogy befejezze a korábbi képkocka megjelenítését, hogy a frame buffer teljes pompájában ott csücsülhessen a user szeme előtt. Ennek következménye:
    - 1/60-ad másodpercnyi különbség mindenképp lesz a jelenet állapota és a user által látott kép között, de tapasztalataim szerint valamiért (talán Abu erre is ad magyarázatot) ennek az időnek 2-3x-osa jellemző (simán érezni, hogy az egérrel végrehajtott mozdulataim lemaradva jelennek meg a képernyőn)
    - Tökéletesen folyamatos lesz a megjelenítés, nem "szaggat" a kép, amennyiben a minimum fps nem esik 60 alá, különben hirtelen(!) feleződik a képkockaszám és habár a 30 sem vészes bizonyos játékoknál, ez a hirtelen váltás bizony észrevehető és zavaró, főleg ha rendszeresen beesik 60 alá az fps.

    Ahogy előttem már megírták, egy 78xx videokártya sok játékban (pl. CS:S) olyan magas képkockaszámot produkál, hogy kikapcsolt v-sync mellett a "szaggatás" sem olyan észrevehető, mivel minimális különbség adódik két egymást követő képkocka tartalma között, és input lagban is a töredékét tapasztalod.

    Ugyanakkor lassabban futtatható játékoknál meg pont a 60-30-15 fps-ek hirtelen váltása, ami könnyen lebeszéli az embert a használatáról, de aki pl. wow-ozik, vagy olyan dolgot játszik, ahol nem kritikus a reflexidő, ott szerintem is simán bekapcsolható (bár az ilyen játékokban is a grafikus egérkurzor és/vagy kameramozgás lagja is legalább annyira bosszantana engem). Szóval az én javaslatom a V-Sync Force OFF beállítása, de teljesen ízlés és játékműfaj kérdése.

    Memória órajeles kérdésed: tudjuk ugye, hogy a 7870 még többet pumpál, mint a 7850, akár azonos órajelen is, de mivel órajelben is fölötte képes menni (nálam 1150) így mégjobban függhet a vram sávszélességétől. Ennek ellenére azt kell mondanom, hogy 1350 és 1450 között mérési hibahatáron belül voltak a tapasztalataim. Most pont emiatt 1350-en tolom, mert a stabilitás nekem nagyon fontos és közben nem mondtam le egyetlen tized fps-ről sem (volt olyan teszt, amit megismételve picit még jobb is lett az eredményem, mint 1450-en, ami beláthatóan hülyeség). Szóval szerintem elsősorban a GPU-ra gyúrj és ha azzal megvan a max stabil freki, csak utána menj feljebb a ramokkal, ott is csak mértékkel.

    [ Szerkesztve ]

    Építs kötélhidat  -  https://u3d.as/3078

Új hozzászólás Aktív témák