Keresés

Aktív témák

  • PaladiN

    aktív tag

    válasz ödönke #12 üzenetére

    Többféle reklám létezik. A céltól függôen lehet megkülönböztetni ôket.
    Például amikor magát a terméket reklámozzák, pl. sörreklámok, tisztítószerek.
    Általában ezeket a reklámokat olyan cégek csinálják akik forgalmazzák magát a terméket, avagy vmilyen módon érdekeltek a forgalom növelésében. Ezeknél a reklámoknál a cég ismertsége lényegtelen, pontosabban a termék ismertségére koncentrálnak. Pl. az Unilever céget kevesen ismerik, de az általa forgalmazott termékeket szinte mindenki.
    Az, amikor egy cég azonosul a termékével (intel-processzor), akkor a reklám már egy kicsit máshogy néz ki, mivel a cég megjelenése egyértelměen a termék megjelenésével jár, azzal azonosítják a céget.
    Az Amd jelenleg egy köztes utat választott. A cégnév ismertségének növelésére költ egy keveset.
    Vszleg felmérések alapján kiderült hogy az intel név ismertsége messze meghaladja az amd-ét, ami a piaci versenyben nem egy nyerô pozíció. Ez ellen tenni kell.
    Ha megnézitek a legtöbb nézôt vonzó měsorokat akkor észrevehetô hogy az amd ezekre a területekre koncentrál a nézôközönség összetételétôl függetlenül.
    Bár az a cél hogy növeljék a forgalmazást, a piaci szegmensüket , ez ebben a kampányukban csak másodrendě cél. Az elsôdleges az, hogy ha vki (értsd: bárki!) látja az Amd logót akkor ismerôs legyen neki. Ennyi! Nem több! Az hogy milyen IQ-val rendelkezik teljesen lényegtelen. A fontos hogy ismerôs legyen ez a logó, és hogy minél többen megismerjék. Ez furcsa lehet olyanoknak akik realitásokban gondolkoznak, de higgyétek el hogy ettôl měködik számos cég, és nem buknak bele.

    Valojaban addig soha nem veszitesz, amig abba nem hagyod a probalkozast.

  • PaladiN

    aktív tag

    válasz PaladiN #17 üzenetére

    Amúgy ha egy cég elbukik akkor az nem attól van mert ilyen szinten image reklámot csinál. Az összeg amit egy ilyen kampányra elköltenek aprópénz az Amd-nek.
    Bocs hogy ilyen hosszúra sikerült. :DD

    Valojaban addig soha nem veszitesz, amig abba nem hagyod a probalkozast.

  • PaladiN

    aktív tag

    válasz ödönke #20 üzenetére

    Sajna ebben a kérdésben nem tudok nyilatkozni, mivel nem láttam ilyen jellegě felméréseket, de az intel név egy kicsit öregebb mint a pentium név, és úgy emléxem hogy a reklámok sem úgy szerepeltek hogy pentium processor, hanem hogy ''intel pentium''.
    Egyébként errôl az jutott eszembe, hogy annak idején a suliban a tanár fel akarta sorolni a különbözô processorokat (történelmi áttekintés céljából) és a felsorolásban utolsóként egy kis gondolkodási szünet után azt mondta hogy intelpentium, én meg majd kiestem a padból a visszafolytott reszketésemnek köszönhetôen. :)

    Valojaban addig soha nem veszitesz, amig abba nem hagyod a probalkozast.

  • PaladiN

    aktív tag

    válasz rezlabos #24 üzenetére

    Tévecc, már ha megengeded.
    Elôször is abban hogy ô is célcsoport, csak ôt nem tudja a focin keresztül elérni az Amd.
    Másodszor az ilyen reklámnak NEM a vevôk a célcsoportja!
    Ez Parcinak is szól!
    A Logó ismertségének a növelése a cél. Nem az eladás.
    Egy ilyen kampánytól nem feltétlenül vár növekvô eladási adatokat az adott cég!
    Nem arra van kihangsúlyozva. Persze lehet hogy van olyan marketinges aki emiatt indítana egy kampányt, de egy ilyen megjelenés mellett nem lenne túl rózsás a végeredmény.

    Valojaban addig soha nem veszitesz, amig abba nem hagyod a probalkozast.

  • PaladiN

    aktív tag

    válasz PaladiN #27 üzenetére

    A reklám mögött nem feltétlenül az áll hogy vedd meg a termékem mert az jó.
    Ez tévhit. A reklám sokkal inkább egyfajta kommunikáció, mintsem tukmálás.
    Más kérdés hogy a cégek nagy része csak a tukmálás részét véli fontosnak, és inkább költséget csökkent semmint a saját magáról képzelt képet másokkal is megossza, avagy hogy erôsítse a köztudatban a cége jelenlétét.

    Valojaban addig soha nem veszitesz, amig abba nem hagyod a probalkozast.

  • PaladiN

    aktív tag

    válasz rezlabos #29 üzenetére

    Kedves rezzlabos!

    Mint azt a (#17) -es hozzászólásomban leírtam célok határozzák meg a reklámok mikéntjét.
    Az ismertség növeléséért indított reklám egy olyan cél ahol nem az eladásnövelés az elsôdleges.
    Attól pedig hogy ôk legyenek a legismertebb cég a világon igencsak távol állnak.
    Mindennnel együtt vszleg ezen lemaradásukat igyekeznek egy kicsit feljebb tornászni. Bármiben lefogadom hogy csak az intellel szembeni lemaradása is igen tetemes. Az ismertség egyébként áttételesen hat az eladásokra és nem direkt módon. Lehet párhuzamot vonni a kettô közé, de nem lehet függôséget kimutatni.
    Amúgy ezeket a reklámokat nem kell feltétlenül ennyire szétválogatni, de elég jól kivehetô hogy milyen céllal indult a dolog. Bár az is lehet hogy egyszerěen hozzá nem értô döntött és emiatt néz ki úgy ahogy, bár én ezt kizárnám.

    By
    PaladiN

    Valojaban addig soha nem veszitesz, amig abba nem hagyod a probalkozast.

Aktív témák