- Windows 11
- Vírusirtó topic
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Facebook profil letiltás kapcsolt ismeretlen Instagram fiók miatt
- Az USA beperelte az Apple-t: túl drágák az iPhone-ok
- DIGI internet
- Linux kezdőknek
- ASUS routerek
- Aliexpress tapasztalatok
- Megbénítaná Kína chipgyártását az USA
Aktív témák
-
Drizzt
nagyúr
Nektek hogy tetszik az Amd manapság tapasztalható, főleg a sport területén jelentkező reklámhadjárata? Főleg gondolok itt arra, hogy mindn vezető európai footballclub stadiononában van legalább 1-2 20 méteres Amd logo, meg pc processors felirat.
I am having fun staying poor.
-
Joz76
tag
Kicsit félek attól, hogy a sok késés miatt másképp már enm tudják ellensúlyozni a P4-ek órajelfölényét :(
JozJoz
-
Protoss
senior tag
Hali!
Szerintem ezzel rosszul választotta meg a célközönséget. (A foci meccses reklámoknál tutira, F1-nél meg lehet, hogy presztizsből csinálja)
Talán csak a létszám érdekli minél többen lássák és ivódjon be a tudatba. Mondjuk többet érne, ha inkább filmekkel kampányolna.
ÜdvNe glettelj, a vakolás jobb
-
ödönke
aktív tag
''minél többen lássák és ivódjon be a tudatba''
talán lehet ez a célja vele :) erről szól általában a reklámszakma hisz manapság már nagyon sok háztartásban van szgép, és így a célközönség is elég széles réteget alkot, hogy akár egy focimeccsen is hirdessen az amd
Nekem pedig a régi intel tv-reklámok nagyon nem tetszettek, intel inszájd broááf -
marcee
addikt
Csak nehogy túl lőjenek a célon, aztán ezúttal a marketing költségek miatt legyenek vezteségesek.
Szerintem a hozzánemértőnek nem nagyon használ, ha a focimeccsen látja az amd reklámot. Az bemegy a bótba és vesz egy gépet és úgy használja évekig, hogy azt sem tudja mi van benne.
Talán a kicsit hozzáértőbbeknek számíthat, hogy ''né' má', nem is lehet olyan nyikhaj, luzar cég ez a ámdé, már a ferrárival nyomulnak, ozt az intel még nem is f1-érett.'' :D\m/
-
CsendPenge
őstag
Hát, a focis az tényleg nem tűnik jó megoldásnak, bár külföldön nem tudom, hogy mennyi infós jár ki meccsre. mondjuk itthon tuti, hogy beégés lenne. (ájemdé? az milyen együttes? leverjem a veséjét? stb.) Bezzeg a PROHARDVER!-en nem hirdetnek... lehet, hogy szólni kellene nekik? :DD
Remember the Linux, that's like a wigwam: no Windows, no Gates, just Apache inside. Two minutes of thinking can save hours of unnecessary work.
-
marcee
addikt
-
Protoss
senior tag
Kösz! :DD
Erre gondoltam. Én is.
Ödönke:
Az, hogy csak elköltsük a reklámra adott suskát még nem marketing. :DD
A célközönség fontos, hiába reklámozod az éhező etiópoknak az elektromos habverőt mikor még áram sincs a háztartásukban + sajnos tojás sincs a közelben.
Pl.: a kocsigumit sem hírdet fehérnemű kiállításon senki, mert nincs ott a célközönség. A foci közben szerintem kevesen gondolkodnak azon, hogy ha holnap után kis kedden gépet veszek akkor abban AMD lesz a proci. (Kit érdekel az 50 alaktrész között, hogy milyen a proci márkája még az alkatrész neveket sem tudja megjegyezni. Mert kb ennyit tud egy átlag felhasználó vásárláskor.)
A ''legyünk ott mindenhol'' elvbe már pár cég bele bukott anyagilag és hírnévileg is.
Az F1-es kampány már jobb. Motorsport mivolta miatt közelebb áll a műszaki érdeklődési körű emberekhez.Ne glettelj, a vakolás jobb
-
rezlabos
csendes tag
sztem alapvetoen nem is a konkret termek reklamozasa a lenyeg, hanem az hogy a 3 betu beleivodjon a nezok tudatalattijaba. atlag ember nem figyeli a meccs kozben, hogy van-e amd logo vagy nincs, hanem a meccset figyeli, aminek a hattereben neha bevillan egy logo. es csak ez a logo fog megmaradni a tudataban ha esetleg elmegy a medijamarketba zacskos pct venni.
hangsulyozom, mindez szubjektiv velemeny, teoria, osszeeskuves elmelet. -
ödönke
aktív tag
dehogynem :) és most nem minden meccsre járót kell 50iq-jú B közepesnek megítélni :) ) ha komolyabban belegondoltok, hol máshol lenne esélye egy cégnek hírdetni magát, hogy elérjen széles rétegeket fizetett tv reklám nélkül? mert szerintem szinte csak a tv-n közvetített sport van.
-
Yutani
nagyúr
Jó az a reklám a Forma1 autókon meg Sumákhere és Baricselló sisakján, csak éppen...
...TÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚÚL KICSIIIIIIIIIIIIIIIIIII !#tarcsad
-
renegade
aktív tag
Nem tudom Ny-Európa más országaiban hogy van, de pl Nagy-Britanniában nincs ember aki ne nézne futballt. Férfi legalábbis egy sincs az biztos. Így ha mindenkihez szólni akarok a reklámmal, elég a fociban jelen lenni.
Aki angyalt keres, de csak a szárnyakra figyel, könnyen lehet, hogy libát visz haza
-
Obi-1
őstag
Szerintem is a jelenlét a lényeg. Ha valahová szépen kiírják a nevüket, elég hamar elkezded azt gondolni, hogy ez márka.
Sport-marketing: nagyon bevett, Amiban már a stadionok nevét is megvásárolták cégek reklám céljára.Only a Sith deals in absolutes.
-
PaladiN
aktív tag
Többféle reklám létezik. A céltól függôen lehet megkülönböztetni ôket.
Például amikor magát a terméket reklámozzák, pl. sörreklámok, tisztítószerek.
Általában ezeket a reklámokat olyan cégek csinálják akik forgalmazzák magát a terméket, avagy vmilyen módon érdekeltek a forgalom növelésében. Ezeknél a reklámoknál a cég ismertsége lényegtelen, pontosabban a termék ismertségére koncentrálnak. Pl. az Unilever céget kevesen ismerik, de az általa forgalmazott termékeket szinte mindenki.
Az, amikor egy cég azonosul a termékével (intel-processzor), akkor a reklám már egy kicsit máshogy néz ki, mivel a cég megjelenése egyértelměen a termék megjelenésével jár, azzal azonosítják a céget.
Az Amd jelenleg egy köztes utat választott. A cégnév ismertségének növelésére költ egy keveset.
Vszleg felmérések alapján kiderült hogy az intel név ismertsége messze meghaladja az amd-ét, ami a piaci versenyben nem egy nyerô pozíció. Ez ellen tenni kell.
Ha megnézitek a legtöbb nézôt vonzó měsorokat akkor észrevehetô hogy az amd ezekre a területekre koncentrál a nézôközönség összetételétôl függetlenül.
Bár az a cél hogy növeljék a forgalmazást, a piaci szegmensüket , ez ebben a kampányukban csak másodrendě cél. Az elsôdleges az, hogy ha vki (értsd: bárki!) látja az Amd logót akkor ismerôs legyen neki. Ennyi! Nem több! Az hogy milyen IQ-val rendelkezik teljesen lényegtelen. A fontos hogy ismerôs legyen ez a logó, és hogy minél többen megismerjék. Ez furcsa lehet olyanoknak akik realitásokban gondolkoznak, de higgyétek el hogy ettôl měködik számos cég, és nem buknak bele.Valojaban addig soha nem veszitesz, amig abba nem hagyod a probalkozast.
-
PaladiN
aktív tag
-
Ra3
őstag
szerintem nem csak a meccsrejáró focirajongókat célozzák, a tv-közvetitésekben is rengetegen látják ezeket a reklámokat, az F1-ről nem is beszélve ami a világon az egyik legnézettebb műsor...
''...te vagy a Jedi-ből az Onedin Kennedy?''
-
ödönke
aktív tag
na ja de azért az intelt mint nevet nem annyian ismerik, mint az azt a bűvis kis szót, hogy pentium ezt a nevet szerintem sokkal többen ismerik mint az intelt és ez nem csak a reklámnak köszönhető, mivel régen ez az egyetlen processzor volt a menő pc konfiguráció központi vezérlőegysége :)
-
PaladiN
aktív tag
Sajna ebben a kérdésben nem tudok nyilatkozni, mivel nem láttam ilyen jellegě felméréseket, de az intel név egy kicsit öregebb mint a pentium név, és úgy emléxem hogy a reklámok sem úgy szerepeltek hogy pentium processor, hanem hogy ''intel pentium''.
Egyébként errôl az jutott eszembe, hogy annak idején a suliban a tanár fel akarta sorolni a különbözô processorokat (történelmi áttekintés céljából) és a felsorolásban utolsóként egy kis gondolkodási szünet után azt mondta hogy intelpentium, én meg majd kiestem a padból a visszafolytott reszketésemnek köszönhetôen. :)Valojaban addig soha nem veszitesz, amig abba nem hagyod a probalkozast.
-
rezlabos
csendes tag
ket dolog jutott eszembe a munka soran a temaval kapcsolatban.
Az egyik az hogy ugyanigy lehetne topicot vitat stb inditani a focimerkozeseken hirdeto hitelkartyacegek kolak uditok es meg mas ezer termek marketing es pr strategiajarol. gondolom ez hogy F1 es foci megjelenese van az AMDnek egy atfogo talan tobb evre elore szolo marketing es kommunikacios strategia resze. Es ha felretesszuk markahusegunket egy kicsit es megprobaljuk objektivan szemlelni a dolgot, akkor lathato hogy minden ceg tobbe kevesbe agressziv es neha idegesito modon gyomoszoli le a torkunkon a termeket. mert ez a dolga. nekunk meg az a dolgunk hogy ennek a hatasara elsuhanjunk a boltba es vasaroljunk amdt meg vodafont mer ezt haljuk sokat a teeveebe.
a masik: brand epito kampanynak hivjak azt a tevekenyseget amit az amd csinal ha jol remlik. ez csak igy eszembe jutott. -
zsoltee10
addikt
Hát engem nem tudna azzal meggyőzni az AMD, hogy látom a focistákon a a logojukat. Nem nézem a focit, és kevés olyan informatikus ismerősöm van aki nézné. Ezért fordulhatott elő az, hogy nem tudtam, hogy az AMD focistákon reklámozza magát. Milyen vicces lenne, ha az Intel is beszállna. Lelki szemeim előtt látom az Intel vs AMD meccset.
-
rezlabos
csendes tag
válasz zsoltee10 #23 üzenetére
ebbol is latszik, hogy te nem vagy celcsoport:)
aki focit nez az meg igen. megprobalnak uj celcsoportokat elerni talan? nem csak az informatikaval foglalkozo emberek kozott akarjak elterjeszteni az AMD nevet hanem az atlagemberek kozott is, hogy ugyanugy processzoripuskent emlegessek mint az egyszeri szamtech tanar. -
HÁZIGAZDA
A focit főleg pasik nézik. A tech dolgok is főként a pasikat érdeklik, de ami még fontosabb, hogy 1-1 döntést egy cégnél tech kérdésekben jó eséllyel pasi hoz meg.
Szvsz nem olyan rossz a célközönség. Igaz, hogy nem minden focinéző férfi számítógépezik, de sok számítógépező férfi néz focit, tehát elérik, akit akarnak, plusz másokat is.dicranum scoparium + genista pilosa = :)
-
Sidaries
őstag
Nekem erről Ford egyik mondása jut eszembe:
''Az aki felhagy a reklámmal, hogy pénzt spóroljon meg, az óráját is leállíthatná, hogy időt spóroljon meg.''I am the Visionaire, follow me if you dare...
-
PaladiN
aktív tag
Tévecc, már ha megengeded.
Elôször is abban hogy ô is célcsoport, csak ôt nem tudja a focin keresztül elérni az Amd.
Másodszor az ilyen reklámnak NEM a vevôk a célcsoportja!
Ez Parcinak is szól!
A Logó ismertségének a növelése a cél. Nem az eladás.
Egy ilyen kampánytól nem feltétlenül vár növekvô eladási adatokat az adott cég!
Nem arra van kihangsúlyozva. Persze lehet hogy van olyan marketinges aki emiatt indítana egy kampányt, de egy ilyen megjelenés mellett nem lenne túl rózsás a végeredmény.Valojaban addig soha nem veszitesz, amig abba nem hagyod a probalkozast.
-
PaladiN
aktív tag
A reklám mögött nem feltétlenül az áll hogy vedd meg a termékem mert az jó.
Ez tévhit. A reklám sokkal inkább egyfajta kommunikáció, mintsem tukmálás.
Más kérdés hogy a cégek nagy része csak a tukmálás részét véli fontosnak, és inkább költséget csökkent semmint a saját magáról képzelt képet másokkal is megossza, avagy hogy erôsítse a köztudatban a cége jelenlétét.Valojaban addig soha nem veszitesz, amig abba nem hagyod a probalkozast.
-
rezlabos
csendes tag
Keves Palladin!
az odaig rendben, hogy ismerte teszi a logot, de ezzel a markahuseg erositese melett elsosorban nem az ertekesites novekedeset varja? mert rendben egyszeri ember ismeri az amd nevet. es? barki fel tud sorolni X markanevet, de ennek csak egy reszet veszi meg. azt sem tartom valoszinunek, hogy csak azert koltenek penzt a brand erositesere, hogy ok legyenek a legismertebb ceg a vilagon.
vagy rossz az egesz gondolatmenetem? -
PaladiN
aktív tag
Kedves rezzlabos!
Mint azt a (#17) -es hozzászólásomban leírtam célok határozzák meg a reklámok mikéntjét.
Az ismertség növeléséért indított reklám egy olyan cél ahol nem az eladásnövelés az elsôdleges.
Attól pedig hogy ôk legyenek a legismertebb cég a világon igencsak távol állnak.
Mindennnel együtt vszleg ezen lemaradásukat igyekeznek egy kicsit feljebb tornászni. Bármiben lefogadom hogy csak az intellel szembeni lemaradása is igen tetemes. Az ismertség egyébként áttételesen hat az eladásokra és nem direkt módon. Lehet párhuzamot vonni a kettô közé, de nem lehet függôséget kimutatni.
Amúgy ezeket a reklámokat nem kell feltétlenül ennyire szétválogatni, de elég jól kivehetô hogy milyen céllal indult a dolog. Bár az is lehet hogy egyszerěen hozzá nem értô döntött és emiatt néz ki úgy ahogy, bár én ezt kizárnám.
By
PaladiNValojaban addig soha nem veszitesz, amig abba nem hagyod a probalkozast.
-
rezlabos
csendes tag
Kedves PaladiN!
Elnezest a nikked elgepeleseert.
Alapvetoen ugyanarrol beszelunk csak kicsit maskeppen. En is azt mondom egy ideje, hogy az amd sima arculatepito kampanyt folytat. Tsak en meg ragaszkodom az allaspontomhoz, miszerint ez valamilyen szinten ertkesites novekedest er el. Ha nem is kozvetlenul a termeket reklamozzza, de nekem anno azt tanitotta PR tanitoneni, hogy az ilyen arculatepito kampanyoknak hosszu tavu ertekesitesnovelo hatasa van, ugy hogy ez a brandepites a kampanynak csak egy resze vagy kezdete.
Sot ez mar nem is marketing hanem PR:)
amugy pedig kellemes szerda reggelt mindenkinek:)
Aktív témák
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- Dragon's Dogma 2
- Magga: PLEX: multimédia az egész lakásban
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen egeret válasszak?
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Projektor topic
- Evil Snowman: Egér bemutató - Keychron M1 Wireless
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Anime filmek és sorozatok
- További aktív témák...
- INTEL I3-9100 újszerű, garanciával eladó
- Beszámítás! Intel Core i7 11700KF 8 mag 16 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Beszámítás! Intel Core i9 9900KS 8 mag 16 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- Intel Core i5 10600KF / Garancia /
- Processzor felvásárlás, csomagküldéssel is. Készpénzes vagy utalásos kifizetés.