-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Raymond
félisten
válasz klykkly #17444 üzenetére
"nem igazán értem a dolgot. A tervezők nem néztek bele mikor kész lett a cucc? érdekes"
De beleneztek, csak nem olyan egyszeru a helyzet. A FOV es a sweet spot az egyen fej/arcformajatol es a szemek elhelyezkedesetol fugg. Ezert nem lehet "kotelezo" mod, mert lehet hogy valakinel nem csinal semmit vagy epp rosszabb lesz a helyzet mert tul kozel kerul a lencsekhez, nem helyezkedig az orrara rendesen es nyomja, az arccsont miatt problemas a HMD pozicionalas stb.
A Vive-nal a legnagyobb FOV akkor van ha a szem 8-12mm-re van a lencsektol. Ennel kozelebb akkor se lenne ertelme ha nem lennenek valakinek szempillai mert ott max a display szeleit latod, a FOV mar nem lesz nagyobb.
A Vive-os reddit alapjan a GearVR mod nagyon elterjedt, de amit te irsz hogy "SW oldalról is lehet masszírozni" az szerintem inkabb a kotelezo kategoriaban van a lencsek csereje utan. A szeleken jelentkezo distorsion azon kivul hogy kiuti az immersion-t meg pluszban szeduleshez es fejfajashoz vezet a legtobb esetben.
Szerintem is nagyot dobhat a Vive-on ez a ket mod, de tenyleg egyenfuggo, a vekonyabb szivacs lehetoseget a legegyszerubb kiprobalni a standard leveletelve. Ha szivacs nelkul jobb lesz a kep es a FOV akkor lehet takolni vagy venni vekonyabbat, ha nem akkor vissza az eredetit. Ez vagy semmibe vagy nagyon kevesbe kerul. A GearVR mod munkaban es penzben is tobb, de itt a penz nem annyira veszes a Vive arahoz kepest, inkabb a munka nehezsege es a gari vesztese ami problemasabb.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
zsolti_20
senior tag
-
Raymond
félisten
válasz klykkly #17447 üzenetére
"Ráadásul az egész pakkot vinni kell nem csak a kontrollert."
Ez mondjuk szivas, az Oculus is ezt csinalta az elejen - mindent vissza kellett kuldeni ha problema volt. Aztan meg 2016-ban felvettek egy embert akinek van fogalma errol es az rendbe razta a dolgokat
A problema ezzel nem is az hogy sokaig tart es hogy maceras hanem hogy nem a sajat cuccodat kapod ilyenkor vissza es egy rossz kontroller miatt egy olyan refurb HMD-t kapsz ami roszabb mint a tied volt az idegesito lehet. Ez tobb embernel elofordult, azert vagyok en is ugy hogy ha a Rift-en elojon a "fules nem szol" problema akkor inkabb drotozok itthon vagy ha az nem megy hasznalok kulso fulest. Igy legalabb tudom hogy a display (szin, mura) kalibracios es lencse problemak nelkuli HMD-t hasznalom tovabra is, nem esetleg valami osszekarcolt az egyik szemnel mas arnyalatokat produkalo csere cuccot.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
klykkly
tag
válasz klykkly #17454 üzenetére
mentés menete:
Plug in your HMD, turn on the lighthouses, run steam.
Go to this folder:
C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\SteamVR\tools\lighthouse\bin\win32>
Run lighthouse_console.exe, it will put you into a shell with prompt of:lh>
Then save your current config, for me I had to do:downloadconfig 1
This puts the original file at: C:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\SteamVR\tools\lighthouse\bin\win32\1"1" nevű filet elrakni biztos helyre !!!!!!! utána mehet a móka de ez már mélyvíz ÓVATOSAN reszelgetni !!!!!
[ Szerkesztve ]
-
Raymond
félisten
válasz klykkly #17459 üzenetére
Nalam a Rift-el csak nagyon keveset tudom beljebb nyomni hogy meg "jo" legyen. Ha kiveszem a faceplate-et akkor latom a kijelzok szelet. Az lenne meg talan a max ha az eredeti (release verzio) szivacsbol az egyik reteg nem lenne ott. Talan a vastagabbik, az meg elmenne. Mindegy amugy mert mar egy ideje a vrcover basic van rajta.
[ Szerkesztve ]
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
klykkly
tag
válasz klykkly #17461 üzenetére
Nálam most a modolt lencse miatt az adapter kb 5 mm-el közelebb hozta a lencsét a szememhez de maga a beállítás így is minimumon van. tehát simán távolíthatom még a lencsét a kijelzőtől csak akkor tekernem kell a szem lencse távolságon.
azért van mit bohóckodni ezzel , ha már a tartalom kevés .......[ Szerkesztve ]
-
s7evcsenko
addikt
válasz klykkly #17484 üzenetére
Azért ez így ebben a formában nagyon nem igaz.
A Samsung Oculusa például teljesen korrekt egy S6-al is már.
Arra mindenképpen jó, hogy az ember eldönthesse, hogy akar-e ebbe több pénzt szórni, vagy köszöni, nem kér belőle.
Nekem pl soha nem lenne Rift-em, ha ez S7 edge-hez nem kaptam volna egy szemüveget ajándékba, és nem tudtam volna ezt nyüstölni egy kicsit.
Jobb a rift ez nem kérdés, de közel sincs akkor difi köztük, hogy "gyerekjáték"-nak nevezzük."Az őszinteség a bátrak erénye, és mint ilyen, kevesek kiváltsága."
-
-
Dyingsoul
Topikgazda
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz klykkly #17970 üzenetére
Játéktól függ. Milyen játékoknál érzed ezt? Szerintem csak annyi a gondod, hogy a "recenter" opciót kellene megtalálnod játékon belül. Ezzel a játéktérben oda teszi a fejed, ahol lennie kellene.
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
Enton
addikt
válasz klykkly #17981 üzenetére
Igaz itt nem külön magaságállítás van csak world scale opcio de ez boven elég:
Én is székben ülve tolom és be tudtam állítani jó méretre.
A skyrim vr viszont tényleg külön magasságállítás csuszkát kapott.[ Szerkesztve ]
"mert gyakorlatilag megszámolhatatlan mennyiségű papucsállatka használ gazdatestként internetezésre humanoidokat és ez követhetetlen."
-
klykkly
tag
válasz klykkly #18001 üzenetére
Persze az benne van hogy nekem VIVE em van. Ami azért sokkal kevésbé használja a CPU-t a követésre.
Valszeg nem mindegy hogy 3db USB3 on jön a több megabites video adat amiből realtime ki kell számolni a pozíciókat.
vagy egy USB2-ön kiolvasni pár byte ot a buszon mivel a VIVE saját erőből számolja a követést.
Lehet rift hez kevés lenne a gépem (gépünk)érdekes lenne egy ilyen irányú összehasonlító teszt.
[ Szerkesztve ]
-
Dyingsoul
Topikgazda
válasz klykkly #18002 üzenetére
"Persze az benne van hogy nekem VIVE em van. Ami azért sokkal kevésbé használja a CPU-t a követésre."
Ez az elmélet. A gyakorlat pedig a következő: Rift esetében meg van adva egy hivatalos minimum rendszer igény. Ezt úgy alakították ki, hogy aki olyan hardverrel rendelkezik, ami megüti ezt a minimumot, az Oculus store-os játékok 90 fps-el fognak futni, mivel oda csak olyan játékokat engednek be amiket optimalizáltak annyira, hogy a minimum hardverként megadott rendszeren tudja is tartani a 90 fps-t.
Hasonló ellenőrzés gondolom van a viveportban vagy steamen is. Mivel mindkét HMD-nek ugyanaz a CPU követelménye, ezért nem gondolnám, hogy a Vive-nak kisebb lenne a CPU igénye annyival, hogy amiatt többet költene valaki Vive-ra ahelyett, hogy azt a többletet inkább gépfejlesztésre költené. Mert ugye a Vive még mindig 600 Euró, a Rift pedig 400...
Ha gyenge a gépe valakinek VR-ra nem az a megoldás, hogy Vive-ot választ, hanem abból a cirka ~60 ezer különbözetből akár fejlesztheti a gépét.
Innentől kezdve persze lehet azon molyolni, hogy hol mennyibe kerül de felesleges. Ahol drágább a Rift, ott a Vive is drágább. Ha nem, ott valami nem kóser mert én a hivatalos fogyasztói árakat írtam és a különbségnek a webshopokban is látszania kell.
Más indok miatt lehet valaki jobban húz a Vive felé, nem akarok senkit eltántorítani a Vive-tól. De azért választani a Vive-ot mert gyengébb gépe van szerintem nettó butaság. Szóval lehet Vive-ot választani Rift helyett, de ne azért, mert "gyenge a gépem"...
[ Szerkesztve ]
- Szakmai kérdésekre privátban nem válaszolok, mivel másoknak is hasznos lehet. Erre való a szakmai fórum! -- YT: youtube.com/dyingsoulgaming -- FB: facebook.com/DyingsoulGaming/ Stream: http://twitch.tv/dyingsoul
-
#54625216
törölt tag
válasz klykkly #18006 üzenetére
A használt árak is az alapárakat követik, azaz ha találsz olcsón vive-ot, akkor annál olcsóbb rift-et is találni fogsz.
A vive-nak ettől még van értelme, de szvsz csak akkor, ha a játéktered nagyobb 3x3 méternél. Ott már kijön a lighthouse követés előnye az usb kamerákhoz képest.
Minden más esetben szvsz nem éri meg az árkülönbséget, mert a képminőség nem jobb, a szoftver felhozatal meg valamivel gyengébb. -
a2d2
addikt
válasz klykkly #27049 üzenetére
Na jól van, akkor ezt én is behúzom már. Régebben is szemeztem már vele de akkor elmaradt.
@csavaros01: elég bátran belevágtatok akkor ebbe a 2 Questbe. Viszont ha úgy nézzük szerencsétek van mert 20$-ból megússzátok akkor a dolgot és tudtok multizni
De én első körben letölteném az ingyenes Pavlovot Sidequestről próbálgatni a dolgot.
(Egyik munkatársam tolja, azt mondja hogy teljesen jó. Majd kipróbálom én is, de annyira nem vonz engem a multi).
Vagy innen valamit: [link][ Szerkesztve ]
A pisztácia kifogyott, csokoládé nem is volt
-
Raymond
félisten
válasz klykkly #58022 üzenetére
A nagy verziok (V60, V59, Vakarmi) csak egy dolog, a Meta kapcsolgatja az egyes feature-oket kulon kulon is. Az hogy ket eszkozon ugyanaz a firmware verzio van nem jelenti azt hogy ugyanaz a feature set is. A kovetkezo hetekben eltunik a Chromecast support arrol is ahol most meg megy.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz klykkly #58024 üzenetére
A verziok mindegy. Mar az elejetol fogva ez van:
1) forced update
2) decoupled feature managementEgyebkent olvastam olyat is hogy a Chromecast support eltunese hiba es majd javitva lesz. Nem igazan kovetem a temat ugyhogy nem tudom mi az aktualis konszenzus (mindenkinel eltunik vagy mindenkinel visszajon), de a helyzet ugyanaz lesz mindenkinel elobb utobb fuggetlenul attol milyen fw verzio van a HMD-n.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
Új hozzászólás Aktív témák
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- E-roller topik
- (nem csak) AMD FX / Ryzen tulajok OFF topikja
- Synology NAS
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Az alaplapgyártókra hárítja az Intel az egyes Core CPU-k stabilitási gondját
- OLED TV topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- További aktív témák...