Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • izomman1

    senior tag

    válasz Raymond #6683 üzenetére

    Egyébként mennyire durva .. most kapta meg a TPCAST et (vezeték nélküli VR) a kedvenc youtuberem :
    [link]

    ebay-en amugy laza 500 dollárért aksival már lehet is rendelni... kicsit húzos ha csak 250 dollár lenne az európai ár még akkor is ha van aksi hozzá állítólag 3-4 órát az aksi lazán bír talán még 5 öt is.. szuper kis készülék csak az egészségügyi kockázatától félek ... És Oculusosok! Elvileg azzal is megy! ;-)

    [ Szerkesztve ]

  • izomman1

    senior tag

    válasz kiskuplung #6700 üzenetére

    Egyetértek.. kb. 10 percet játszottam vele.. én se adnék egy forintot se, ezért.. Semmit nem használ ki a VR lehetőségeiből. (Ez a játék kivétel mindent azért az Oculus se csinál jóra.)
    Az Oculus egyébként hova teszi a feltelepített játékokat?? Le se tudom törölni kéne a hely :(

    [ Szerkesztve ]

  • izomman1

    senior tag

    válasz izomman1 #6701 üzenetére

    Közben megtaláltam Oculus / software be van... egy jó deletét nyomtam is a 11 gigára.. :)

    [ Szerkesztve ]

  • izomman1

    senior tag

    válasz kiskuplung #6704 üzenetére

    ok köszi így jobb törölni mint natúran total commenderből :)

  • izomman1

    senior tag

    válasz kiskuplung #6817 üzenetére

    Nincs ekkora különbség a Vive és az Oculus kijelzője között.. Kb 10 % a kisebb SDE Oculus javára.
    Ez a különbség viszont supersampling ( felskálázás) hatására eltűnik és a Vive nak is van ugyanolyan jó képe mint a Riftnek. Sajnos mivel a Rift lencséje torzít kicsit ( Ezzel is érik el a kisebb SDE hatást látszik is a videón átlósan mossa a képet... ) .. Tehát a supersampling beállítás áldásos hatása se látszik meg úgy igaz nem is kell, mert eleve a lencse a screen door effecten segít..

    Nekem 2 napig volt Oculus om is: Első nap elvarázsolt a Touch és a Rift , de utána kezdett elmúlni a varázs, mert sok megszokott steam es játékot kicsit nehézkesen tudtam játszani vele (pár el se indult- Front Defense, True Blade). (2 szenzor szoba két sarkába volt elhelyezve.) Majdnem a Vive tól váltam meg, de mikor rájöttem, hogy sajnos pl .: Párom kedvencével a Golfos játékkal se tudunk normálisan játszani ( ha közel tartod magadhoz a touch ot ) akadozik a vétel ( hiába látja 1 kamera tisztán a kezed) ... na akkor azt mondtam inkább nem. .. Eleve egy tenisz , golfos vagy egy nagy gyors mozgást igénylő kardos játékot nehezebben fogsz tudni játszani vagy az (időnkénti )akadások miatt inkább hagyod a fenébe
    Sorozatban kellett újra kalibrálnom a Riftet is .. Valamivel a Room scale beállítás eleve az Oculus home ba jobb volt (de ott se tökéletes és ott meg nincs játék rá tervezve) , de steam VR room scale játékoknál ez egészen megváltozott negatív irányba.

    Minden esetre én is Riftet vennék ha:

    - Nincs túl erős GPU - m és ezért nem supersamplingoznék , de jó képet szeretnék . (Ezt a Rift megadja és van olyan képe.) - viszont szerintem 3-4 szenzorhoz erős CPU kell..
    - Nem érdekel a room scale játék elég ha csak max 360 fokba forgok . (Elég sok játékot lehet így is játszani.)
    -Ha amúgy sincs nagy játék területem, viszont itt figyelem fontos, hogy a Rift szenzornak legalább 80-100 cm er távolság kell ahol már jól követ. Tehát egy 2,5 x2,5 m es szoba közepét tudja rendesen követni 1,5*1,5 m rendesen. Ha ilyen szobád van és középen van helyed tök jó.. Ha viszont az egész szobát akarod követni akkor nem a Rift a te választásod . (3 és 4 szenzor se biztos hogy megoldja tökéletesen a helyzetet szerintem , de én csak 2 vel próbáltam.) A testhez való touch közel fogása blokkolja a jelet legyen akárhány szenzorod.- pl.: golfos játék...
    - Olcsó eszköz ( Az ára pont a room scale nehez vagy nem megvalósítása miatt csökkent le ellentétbe a Vive val- mert nagyobb piaci részesedése van még mindíg a Vive nak, bár ez lehet most fordul ilyen jelentős akciózás hatására)

    Vive ot vennék és azt is tartottam meg ezért:

    -Mert nagyobb az FOV (Rift -be kicsit kissebb kb 10 % al , kicsit olyan mintha búvármaszkon keresztül néznéd a világot , de nyilván a Vive se olyan mintha a valóságot néznéd)
    -Mert room scale VR játékokat akarok játszani úgy ahogy megszoktam. (nagyobb területem van és azt teljesen ki akarom használni)
    -Mert van erős gépem és tudok supersamplingot feltolni - (így már nem rosszabb a kép a Vive on.)
    - Mert nem akartam kínlódni a kábelekkel és az újra újra való setupolással és egyes említett játékok akadozásával.
    -Mert nincs erős processzorom és a Vive lézeres követéséhez valamivel kisebb processzor is megfelel, mint a 3-4 szenzoros Rift esetén ahol több a számolási feladat.
    - Mert a Vive wand lehet kicsit ormótlan, de tökéletes érzetet ad egy kart vagy egy pisztoly fogásához , nem úgy mint a Rift pici Touch a .. (kardos játéknál kifejezetten furcsa volt a fogás)

    Az is beszédes, hogy a Rift még mindig a front facing alap beállítást erőlteti és roomscale re tervezett játékokat nem ad ki. ( max 360 fokos támogatást nyújt azt is a játékok hivatalos leírásában mindenütt feltüntetve, hogy kísérleti mód.)

    Lone Echo se room scale játék bárki is mondaná .. nem az csak egyhelyben állsz és pörögsz maximum lebegve az űrbe ami biztos kafa ettől függetlenül még nem próbáltam.
    A most megjelenő Killing Foor Incursion is front facing beállítással jelenik meg (Marvel es majd megjelenő Superhősös játékot is front facing el tervezik alapból - láttam videókat róla) és ha hátra fordulsz látod a rácsot és figyelmeztet fordulj előre úgy, hogy minden irányból jönnek a szörnyek rád.. kicsit vicc igaz biztos modolva lesz és ki lehet majd a hátulsó rácsot kapcsolni mint a Robo Recall esetén.. Na de akkor is.. Room scale be Viva al szabadabb még egy Oculus os játék játszása is vagy nagy nappaliban (3,5*3,5 M en ) Oculus al középső 2,5*2,5 területen ha van 3-4 szenzorod HDMI hosszabbítód USB hosszabbítód + USB plusz kártyád a gépbe stb.. - és néha nem gond ha újra és újra setupolnod kell. ..
    Kéretik nem megkövezni privát vélemény\ tapasztalatom ez csupán.

    [ Szerkesztve ]

  • izomman1

    senior tag

    válasz kiskuplung #6844 üzenetére

    Igen setup nem kell, de annyit variáltam kicsit fel kicsit így állítom kicsit úgy, hogy rendes legyen a követés , hogy bele untam...
    Próbáld ki ha van lehetőséged a Golf Club VR -t .. Ha ütöd a bottal a labdát ( főleg ha kicsit és lapos ütővel ütnél) akkor akad , mivel a golf ütőt közel kell a testedhez fogni és azt a touch nem bírja.. (Hiába látta felül egyik sarokból a kezem a kamera a touch érzékelőjét elég ha leárnyékolod közel a testeddel- igaz ez nem szabványos megszokott helyzet)
    Vagy próbálj ki egy teniszest ott pontos precíz követés kell , de volt hogy minden 8 vagy 10 ütés kicsit megakadt és nem tudtam visszaütni a labdát.. ( és a szoba közepén álltam csak 360 fokba használtam..)
    Bár lehet az is volt a gond, hogy az egyik szenzor 2.0 ás USB hosszabbítóval volt megoldva (nem aktív 4 m es) , de kipróbáltam usb hosszabbító nélkül is a 360 fokot úgy, hogy középre húztam az egész gépet és a két szenzort feltettem egy magaslatra kb 3 m távolságra és középre álltam közé... úgy se oldotta meg a fenntebbi játékoknál a kihagyást..
    Mondjuk egy 360 fokos lövöldénél még 2 szenzorral is tök jó volt a követés ott annyira nem volt zavaró tényező .. pl.: Dead Effect VR... De nekem hiányzott a Vive szabadság , hogy a szobámba teljesen mozoghatok ha jól esik főleg egy jó kardos játéknál ( Tales of Glory vagy Gorn) például... Nem sok kihagyásokról beszélek.. 3-5-10 percenként egy.. De kiritikus pillanatokba az nagyon zavaró tud lenni..

    [ Szerkesztve ]

  • izomman1

    senior tag

    válasz izomman1 #6845 üzenetére

    2.0 ba dugtam a 2 szenzort , de 3.0 ba is próbálgattam... úgy még a hivatalos setup is panaszkodott és még úgy se akart működni a követés rendesen így maradtam a 2.0 nál. (oculus home más itt most a steam VR játékok követési problémáiról beszélek ami előfordulhat- ráadásul állandóan mind a steam VR és az Oculus home nak is mennie kell , hogy az Oculus rács vezessen... Ez szerintem erőforrás igényesebb ezt éreztem is az Island 359 esetén gyengébben ment a gépemen Oculus al mint Vive al igaz csak ezen az egy játékon tapasztaltam ezt a jelentős teljesítmény különbséget , de ott nagyon látható volt) . Nem állítom ha valaki sokat bűvészkedik a Rifttel megközelítheti a Vive követését és vesz USB kártyát is a gépbe stb stb.. de nekem valahogy nem ment és nem akartam még több pénzt költeni rá , úgy, hogy lehet kerül majd annyiba a végén mint a használt Vive om értéke ( kábelekkel kiegészítőkkel plusz szenzorral) és közben még lehet nem is lesz sose annyira jó a követés mint amit megszoktam.. Ezért nem adtam el mégse a Vive ot ..

    Ez a youtuber is 4 szenzorral csak a nappali közepén sétál ilyen felállásban tök jó a Rift:

    [link]

    De a szenzoroktól a jó követéshez több távolság kell mint a Vive szenzorok esetében.. A vive hoz ha van 3x3 vagy akármilyen szobád tökéletesen lefedi az egész szobát nem vág le belőle neked semmit se (az amúgy is kicsi szobádból) Szenzorhoz 1 m en belül is müködött a követés , de a kihagyás szám megnövekedett jelentősen én ezt tapasztaltam ( Hivatalos kisérleti javaslat két szenzorral 1,5 x1,5 méter szoba közepén forgás .. ott éreztem én is a legtökéletesebbnek a követést...

    [ Szerkesztve ]

  • izomman1

    senior tag

    válasz fulton #6847 üzenetére

    Van de minimális a good ray hatás a Vive ba .. Riftbe jobban látni, de nekem ott se volt vészes ..

    Room Scale dilema.. A vive játékok esetén akár 1,5 x2 m en is lehet már játszani room scale játékkal.. , de a határ a csillagos ég akármekkora szobában lehet tolni.. igen van egy minimuma.. Vannak olyan kiszabadulós játékok ahol a virtuális szobában mozogni kell fiókokat kihúzni ide menni oda menni.. Na ez gyakorlatilag a megtévesztett valóság helyzete teljesen jól működik.. igaz lehet ezekben a játékokban is teleportálni mert véges a szoba.. Szerintem a VR igazán Room Scale környezetben ( területen) fejti ki igazán pozitív hatását mert akkor hiszed el tényleg a virtuális valóságban vagy mert úgy mozogsz mint a valóságban. a teleportálás és a free locomotion megtöri ezt a varázst ( utóbbi jobb) . Van értelme a room scale nek és vannak olyan játékok igen a steam en amiket ez megkövetel.. Ezek problémásak a Riften ez tény az említett technikai nehézségek miatt .. De én még mindíg azt mondom ha VR legyen igazi VR ne pedig ülős vagy egyhelyben állós .. PL egy Vívás egy szoba léptékben igaz fárasztó mint az életben de nagyon nagy fan és akkor teljesedik ki az igazi VR élmény. A HTC tudja, hogy az ő termékük felel meg ennek az extrém high end feltételnek ezért nem hajlandóak csökkenteni az árat míg az Oculusnál tudják ezt ők csak jó szívvel kisérleti módban tudják kínálni amire hivatalos játékokat nem lehet alapozni .. Ezért is erőltetik teljesen degeneratív módon a 180 fokos játékot egy olyan játékkörnyezetben ( sok játékban ez van) hogy az ellenfelek 360 fokba jöhetnek rád..
    180 fokos játék erőltetése VR esetén eléggé nehezen magyarázható, de ők mégis meg tudják ezt de a VR minimum 360 foktól indul szerintem...Vannak Oculusos játékok ahol pl a 180 fok játékot úgy tupírozzák fel 360 ra, hogy egy gombot megnyomsz és hirtelen hátra fordulsz .. vagy hogy egy egy gommbal újra kalibrál ( ugrál a kép) hogy forogj a játékba de ugyanakkor neked ne kelljen forognod... Ennél illúzió rombolóbb darabosabb játék nem is kellhet..
    Egy utolsó megjegyzés.. : A legtöbb Riftes ( az Oculus fószer nyilatkozta) megveszi a 3. kamerát is.. mert azért na érzik a vásárlók is ez a 180 fok nem az igazi...

    [ Szerkesztve ]

  • izomman1

    senior tag

    válasz izomman1 #6850 üzenetére

    Nekem a Vive hoz 6 mm eres szivacs van azzal nagyobb a látószög a gyári Rift szivacshoz képest. Gondolom ott is lehet vékonyabb verziót beszerezni bár ezt nem tudom. 10 %% al mindenképpen nagyobb a látószög (mind horizontális és vertikális) a Vive ba és már már én elegendőnek mondom ( bár lehetne még vagy 10-20 % al több de így is szerintem jó.)
    Pimpongos játék alatt azt a robotost érted?

    Racket.Fury.Table.Tennis.

    Mert ez elvileg csak Vive al megy , de menne Rifttel is? ( hivatalosan Vive támogatott)

    Ha ezzel egész jól tudsz játszani akkor egész jó a követés! ( precíz és nagyon élvezetes pinpong ...)
    Bár itt nyilván nagy szobába való mozgásra nem kell ráállni csak az asztal előtt kell állni... ( 2 szenzor ezt tudhatja rendesen 1,5 x1,5 méteren. ott volt a legjobb a követésem)

    Azért engem a felbontás is zavar, de 2.0 supersamplinggel már elmegy a játékok vizuális képi világa.. :-) De a rácsot akkor is látod... Várom már nagyon a 4 K Vive ot vagy a Riftet mert gondolom a követést is fejlesztik majd a Riftben is... De jó lenne ha átállnának a lézeres követésre.. csak e miatt az egy dolog miatt ragaszkodtam a Vive omhoz.. gyakorlatilag..

    [ Szerkesztve ]

  • izomman1

    senior tag

    válasz fulton #6853 üzenetére

    jól néz ki bár ezt lehet front facinggel is tökéletesen játszani mert nem kell megfordulni :-)
    A robotos nekem futurisztikusabb , de ez is jó lehet..

  • izomman1

    senior tag

    válasz fulton #6854 üzenetére

    Dob azért jobb , de nem ez döntötte el , hogy a Vive maradjon e vagy nem.. Ha csak ez lett volna a Riftet választom..

  • izomman1

    senior tag

    Egy utolsó gondolat , mert sokan most beszálltak a VR -ba Oculus akciózás miatt:
    Jól tettétek az Oculus Rift is egy jó eszköz és ha kisérleti módban is van 360 fok és room scale 3 kamerával akkor is egy jó választás, mert a Vive és a Rift között nagyon kicsi a különbség . (Egyik egyikbe jobb másik másikba kinek mi az igénye)
    Ár érték arányba pedig biztos hogy ha friss belépő lennék csak Riftet vennék megéri a hülyének is.

    Motion Sickness ne tántorítson el benneteket a Vive ot is amikor mutattam 10 emberből 10 nek volt motion sickness ha nem mozgott room scale be a teste az illetőnek csak a touch paddal ment vagy mozgott magától a játék... Ez ilyen hozzá szokik az ember gyomra nekem fél évbe telt.. Riftel is egyfajta room scalet el lehet érni és az elég.. A játékokba kötelező teleportálás mozgást beletenni (+ room scale) a kezdő VR os emberkék miatt, mert ők így bírják később pedig majd a free locomotion opciót fogják használni.. ( ha megedződött a gyomruk)

    Persze itt a forumon írták nekem, hogy sose VR oztak és bírja a gyomruk a mozgást , de ilyennel én rokoni körben nem találkoztam.. Viszont ha teleportáltak és mozogtak a szobában természetes módon sose volt motion sickness. (Sok friss VR os ezt nem tudhatja és elkeseredhet ez nem való neki ha hányingere van)

    Onwardba szoktam néha röhögni hallom , hogy van egy két új arc és el el hánnya magát.. Vicces kicsit, de majd megszokja a gyomra :-) utána viszont felejthetetlen élmény olyan mint egy Virtuális Painball játszma megunhatatlan és sose akarsz sima FPS játszani monitoron!

  • izomman1

    senior tag

    válasz fulton #6862 üzenetére

    Dehogy nincs semmi baja.. Néha nekem is a Vive szenzor is felvillan a játék közben.. (Akad picit a szoftver a háttérbe.) Rift esetén is volt ilyenem semmi gáz nincs vele..
    Igen a lighthouse drágább meg a HTC nem engedheti meg magának a csökkentést stb..
    Az is igaz, hogy mindenkinek lehetősége legyen játszani akinek nincs nagy játék tere.

    3-4 szenzorral egész nagy Oculus os játéktér is kialakítható, de oda kell nagyon figyelni milyen kábelekkel stb.. (vállalva a kábelezést stb) Nekem sincs nagy játékterem amugy..
    egy 2,5 m x3 m es szoba van rá néha meg lecuccolom a nappaliba ott van 3x4 m em és ennyi.
    A Riftnél viszont fontos, hogy a szoba közepét tudja csak egész jól követni a szenzor közelében 80-100 cm el közel már nem annyira pontos.. Tehát a szobádból ami amugy se nagy levág ha igazán jó játékterületet akarsz ez a sensoros megoldással a gond és hátulütője. De müködik és használható tud a Rift is room scalet csinálni ha nem is 100 % olyan jót mint a Vive de tud..
    Igazad van egyébként jó, hogy a Rift is van kisebb rendszer követelményeket teremtve.., de egyébként a Vive esetén se minden játék követel meg room scale beállítást... van ilyen is olyan is... az Oculus home ba viszont egyetlen egy room scale alkotás sincs.. ( gondolva a kis hellyel rendelkezőkre? --De a 360 fok is lehetne egy minimum szint ahhoz ugyanannyi hely kell mint egy 180 fokra vagy tévedek?- jó persze hangyányit több hely nyilván..)

  • izomman1

    senior tag

    válasz fulton #6864 üzenetére

    FOV most jobban szemügyre vettem a Vive ba.. a szemem sarkából látom csak a lencse szélét és kb. 1-2 cm re van a szemem a lencséhez... ( vékony szivaccsal lehet ezt elérni) Gyakorlatilag ha ezt hozzá veszem , akkor azért jobb vizuális élményt nyújt valamivel a Vive mint a Rift a nagyobb FOV nak köszönhetően (felskálázással)..

    [ Szerkesztve ]

  • izomman1

    senior tag

    válasz kiskuplung #6865 üzenetére

    Ezek mind steam VR os játékok (régesrég kint voltak steam en és Vive ra tervezték eredetileg de Riftre is portolták a készítők ) :

    Arizona Sunshine, Raw Data, Rick and Morty

    Oculus álltal sponzorált alkotásokról beszélek amit az Oculus fizetett és csak az Oculus home ba érhető el..
    Nincs egyetlen egy Room scale re tervezett játék se ( vagy azt is kihasználó játék)

  • izomman1

    senior tag

    válasz izomman1 #6868 üzenetére

    Egy utolsó gondolat az FOV -ra .. Szerintem a Vive tól max 10-20 % al lehetne és kellene nagyobb FOV.. De ha igy maradna se gond, mert elegendő.. a Star VR nál meg egyéb fejlesztői verziókban viszont a 180-200 fokos FOV nevetségesnek tartom túlzás kategória és óriás ormótlan fejszettet eredményez , erőforrást feleslegesen pazarolva , mert az esetek 90 % ában úgyis pontosan előlre figyelsz 110 fokba..

  • izomman1

    senior tag

    Onwardot ajánlom mindenkinek hihetetlen örökzöld és rengeteg újrajátszási lehetőség amulti miatt. Mint egy virtuális paintball !

    Valaki kérdezte itt a Vive nál érdemes e a 6 mm eres műbőr szivacsot megvenni vagy gyári szivaccsal elég?

    Ég és föld a kettő közötti különbség mind kényelem mind nagyobb FOV miatt.. kötelező Vive tulajdonosoknak ( ha nem vagy szemüveges ) megvenni..
    Az FOV a Vive ba szinte teljesen elegendő annyira körül ölel a VR világ csak a szemed sarkából ha nagyon megfigyeled látod lent és oldalt a határt.. Oculushoz képest jobb jóval . (A 6 mm es szivaccsal)
    Szemed kb 1 cm re lesz a lencséktől annyira közel kerül , de így megnő szépen az FOV !

    Valakinek van Vive os audio strap ja? érdemes 120 euróért beszerezni? Kicsit orrnehéz a Vive talán az segít rajta és az arcodra jobban fixálja? Sajnos elég húzós a Vive ami azt illeti mindenért pénzt kérnek ebből a szempontból egy Oculus jobb választás abba legalább minden egyben van.. Ha friss belépő lennék biztos Oculust vennék, de ha már beléptem 900 euroért maradok is a Vive nál.. főleg, hogy az új Vive kontrollerek majd nem csak 2 db ujjadat tudják követni, hanem az összeset és gyakorlatilag a rászorítás segítségével el is engedheted természetesen a kezed nem kell állandóan szorítani.. Valamivel előrébb mutató illetve jön hamarosan a vezeték nélküli verzió TPCAST jóvoltából aminek az engedélyeztetésén már túl vagyunk az USA -ban és EU -ban? Bár itt jön a Vive hátulütője, hogy biztos lesz a vezetéknélküliség is 300 euró az új kontroller 200 euró az új audio strap 120 euró… és akkor már gyakorlatilag ebből a pénzből egy komplett Oculust lehet venni…
    Az Oculus egyébként miért is nem mehet a TPCAST el? mert nem lehet a kábelt a fejszettből kivenni bele van integrálva?
    Összegezve nekem a Vive bejött ha már ez van ez marad legalább nagyobb az FOV ha kicsit pixelesebb is , de supersampliggal ezt a hátrányt is negligálni tudom. (Csak jó bika GPU kell ehhez)
    Touch szép és jó kis ügyes de az új Vive kontroller még jobb lesz ha megjelenik, de ahogy ismerem a HTC -t jó pénzt fognak elkérni érte… Egy szó mint száz akinek pici szobája van és nem vágyik nagy room scale re kötelező Oculust vennie nincs a két headset között óriási különbség.. (De anyagilag igen)

    [ Szerkesztve ]

  • izomman1

    senior tag

    TPCAST ről még annyit gyakorlatilag tökéletesen működik kivéve , hogy a hang picit rosszabb minőségű ( kedvenc youtuberem tesztelte)
    Gyakorlatilag én a hangot úgy is ( minél kevesebb vezeték miatt) a hangfalról hallom, de az audió strap meg integrált fülhallgatós amit meg úgyse használnék a kicsit rosszabb hangminőség miatt ha TPCAST em lenne… fülhallgató nélkül meg érdemes 120 eurót kiadni egy Vive audio strap ért? Van annyival jobb a sima fogatástól?

  • izomman1

    senior tag

    válasz #48967168 #7093 üzenetére

    Steam VR -ban (Vive ra) valaki tudja, hogy hogy lehet úgy beállítani az audiót, hogy a Vive fülesében is halljam a hangot és a számítógép hangfalán is szóljon ?
    Van erre megoldás szerintetek mint a Riftnél az Oculus home -ba?

  • izomman1

    senior tag

    Azt meg tudnátok mondani akinek 3-4 szenzora van a Rifthez, hogy hogy működik optimálisan? Ha a szoba 3 egyenlő részére (120 fokonként) teszed felülre lefele nézve a szenzorokat vagy úgy ( ezt más videókon láttam) hogy szintén 120 fokonként, de magasságokat megvariálva.. Egyiket mondjuk 50 cm magasságba magadra irányítva másikat fej magasságba a harmadikat meg plafon magasságba ( mindegyik magadra irányítva.. állítólag ez így azért jobb mert a padlót is ami alacsonyabban van elhelyezve szenzor látja és a földről felvenni is biztosabban tudsz tárgyakat.. ( Vive os játékok esetén)

    Ha HDMI hosszabbítást aktív kábellel lehet csak megoldani? ( 5 M akarnék minimum ) Valaki leírná, hogy milyen USB kábelt használ? Milyen portokba érdemes a szenzorokat dugni? Alap felállás én úgy tudom, hogy 2 szenzort 3.0 ba érdemes dugni a 3. at pedig 2.0 -ba ..

    ( aktív USB hosszabbítás működhet gondolom csakis 5-10 m en bár valahol olvastam 2 méteres hosszabbításnál elég a passzív is..)

    Ezeket azért kérdezem, mert gondolkodok, hogy még berendeljek egy akciós Riftet így utoljára a hajrába .. és kiépítsek egy 3 -4 szenzoros rendszert letesztelve.. mert nem hagy nyugodni a Vive- Rift óriási árkülönbség és az, hogy valamiben meg a Rift a jobb 😊

  • izomman1

    senior tag

    És még egy pár kérdés : .. I5 procival bír 3-4 szenzoros Rift követést vagy azt I7 es alatt meg se próbálja az ember? Mik a tapasztalatok? Valamint ha nekem 2 db HDMI 3.0 van az alaplapomon és 6 HDMI 2.0 akkor érdemes és kell HDMI kártyát vennem vagy félig 2.0 és 3.0 HDMI i is ki fogja tökéletesen szolgálni a 3-4 szenzoros rendszerem? Ti milyen HDMI plusz kártyát vettetek?

    [ Szerkesztve ]

  • izomman1

    senior tag

    válasz #54625216 #7127 üzenetére

    És milyen aktív HDMI hosszabbítót javasolsz? 4K -s kell? HDMI 2.0 vagy elég a HDMI 1.4.

    Szenzorok elhelyezése hogy optimális? Felül 120 fokokba 3 db esetén vagy 4 esetén minden sarokba felülről lenézve vagy ahogy más youtuberektől láttam egyiket 50 cm magasságba következőt mellkas magasságba és a harmadikat fel a plafonra , hogy minden területet ( ha felnyúlsz azt is ha lenyúlsz a földre azt is) lássa.
    Köszi az infókat!

  • izomman1

    senior tag

    válasz Dyingsoul #7164 üzenetére

    Tök jó, hogy csökkentik a Vive árát is, de jó lenne, ha a deluxe audio strap ára is arányosan legalább csökkenne vagy legalább az újak kedvéért ez lenne benne... alapfelszereltségnek kellene lennie..

  • izomman1

    senior tag

    válasz Raymond #7267 üzenetére

    Melyik honlapról lehet majd előrendelni? vive.com ról? Vagy a TPCAST oldaláról tehát valami kínai oldalról ?
    Kiszállítási idő mikorra várható? Sajnos a német nem az erősségem.

  • izomman1

    senior tag

    válasz Raymond #7287 üzenetére

    Köszi!

    Gondolom ha az EU hivatalos szervezi engedélyezik a cuccot kereskedelmi forgalomba, így egészségre gyakorolt negatív hatása nem lehet? Ti hogy vélekedtek erről? Milyen fogyasztóvédelmi hivatalon kell egy terméknek átmennie ahhoz, hogy a fogyasztóhoz kerülhessen a cucc? Picit nagy adatátvitelt nyom a cucc a fejed környékére, ezért kérdezősködök mi a véleményetek róla.. Bár az ára eléggé borsos, de még mindig olcsóbb, mint ha most valaki az ebay ről berendelné 500 euróért.. ugyanis ott annyi..

    [ Szerkesztve ]

  • izomman1

    senior tag

    válasz Márton #7347 üzenetére

    A HTC Vive al nem lenne problémád az szinte egyből megy! (egy db usb 3.0 kell a fejszettnek) Oculus senzorai kicsit macerásak ennyi, de azt is be lehet lőni...

    [ Szerkesztve ]

  • izomman1

    senior tag

    válasz Márton #7350 üzenetére

    ha hozzá veszed a kártyát a kábeleket a plusz szenzor árát majdnem ott leszel a Vive áránál..
    (igaz lehet 100 euróval jobban jársz de biztos olyan pöpec lesz a végén a követés? ) bár akit nem érdekel a room scale VR annak felesleges lehet mindez..

    [ Szerkesztve ]

  • izomman1

    senior tag

    OLvastátok már? :-)

    [link]

    - Nagyon jól hangzik állítólag a Vive szenzoraival kontrollerével teljesen kompatibilis lesz! (Lézeres room scale támogatás)
    - Szem követés
    - Videóban láttam, hogy elvileg év végén már meg is jelenik!
    - Gépigény optimális GTX 1070 környékén várható de egy 1080 TI csak kihajtaná.. (Szemkövetés miatt tudják talán elérni ezekkel a GPU kal?
    - wireless lesz!
    - 200 as FOV !
    - 75-90 hz
    - 5 k és 8 k verzió is lesz belőle (2x4 K) - pixeleket gyakorlatilag nem lehet látni!
    - elvileg nem lesz sötét a képernyő és szellemképes mint a pimax 4 K esetében..
    -könnyebb mint a Vive!
    -

    Ha ezek a kínaiak tényleg kihozzák ezt a készüléket tuti vevő leszek rá ...( Vive ot tovább nem fejlesztem teljesen felesleges , mert sajnos a pixelesség a legnagyobb baja - kár több pénzt beleölni, bár hogy ki ne maradjak a VR tartalmakból azért jó ha van..)

    Sajnos az Oculus és a HTC kicsit megfeküdt kényelmesen lehet eldöntötték minek fejlesszék a felbontást? minek adjanak ki 2 évente újabb gent? Jó ez így ahogy van.. De remélem legalább a kínaiak bemotiválják őket és lépnek..
    Talán a Vive is fog jövő tavasszal lépni.. remélem.. ha kidobják a kínaiak a jobb cuccukat..
    Én szurkolok a Pimax 8 K nak! :-)
    Tudna valaki adni egy linket a kickstarkeren melyik oldalon lehet a támogatásukba beszállni? (Az gondolom idő előtt kap majd egy készüléket.. ? )

    [ Szerkesztve ]

  • izomman1

    senior tag

    válasz izomman1 #7824 üzenetére

    És elvileg nem lesz muszáj a gépednek 8 k képet generálni akár alacsonyabban is generálhatja a képet.. a 4 K monitoron se kötelező 4 k ba nézni a filmet vagy játszani.. szerintem még ugy is jobban nézhet ki rajta a grafika.. Jelenleg a 1080 TI ommal egyébként tuningolt kb szinte minden VR játékot 2.0 supersamplinggel tolok és max grafikai részletességgel.. .. a TI om az bírja.. de a eye tracking biztos segítene a teljesítmény optimalizálásában..

    [ Szerkesztve ]

  • izomman1

    senior tag

    válasz Raymond #7826 üzenetére

    Nyilván ezek még csak igéretek igaz van egy -két videó már a prototípusokról.. Ára nem hiszem, hogy az olcsó kategória lenne amennyi tudást beletettek én valahol 1000 dollárra várom ha több lenne nem igen venné még a nagy megszállott közönség se.. Bár 1000 dollárt egy vacakért ami csak ígéret és nem beváltott valóság .. az szimpla pénzkidobás lenne.. A PImax 4 K nak több nagy gondja van amiért a Vive al labdába se rúghat:
    alacsony képfrissítés.. állítólag sötét kép és 0 követés.. gyakorlatilag csak szimulátorra jó.. ( kontroller hiánya)

    [ Szerkesztve ]

  • izomman1

    senior tag

    válasz izomman1 #7827 üzenetére

    Most olvastam még egy plusz infót a regedit -en , de ezek csak találgatások.. :

    -Csak a fejszett 500 dollár körül alakulhat ( wireless el ez csodálatos ár ha azt nézzük TPCAST 350 euró egyedül - volt egy Vive os srác a forumon aki már törölte is a rendelését rá e miatt a hír miatt) - vive tulajoknak ideális - mert menni fog a kontrollerekkel és a két szenzorral elvileg
    - Teljes felszerelés 800 dolcsi körül alakulhat.. (De még a vezetőség nem hagyta jóvá ezt az árat)

    És mindez már év végén.. Erre szokták azt mondani túl szép hogy igaz legyen :-)

    [ Szerkesztve ]

  • izomman1

    senior tag

    Mixed reality headset -ek hamarosan jönnek:

    [link]

    3K kijelzőkkel rendelkeznek ezek az eszközök.. Mit gondoltok róluk? +1 K valamivel élesebb képet eredményezhet...

    A Pimax 8 K igérete az, hogy az összes Steam es játék menni fog és még a Vive kontrollereivel is.. ÉN is nagyon bizakodó vagyok .. de majd meglátjuk.. Aki támogatja őket már decemberbe megkapja az eszközt.. aki nem az kb most terv szerint februárba kapja.. Meglátjuk mekkorát durrant.. Elvileg brainwarp technológiával a felbontást 8 k ra felskálázza és a mostani gépigénynek megfelelő lesz csak a pimax 8 K é.. sok a jól hangzó igéret ha betartják nagyot fog ütni. de mondjuk arra is jó egy ilyen eszköz, hogy ne kelljen 2 évente headsetet cserélni.. mert a pimax 8K kijelző hosszú hosszú évekig ki fog szolgálni.. míg a Rift és a Vive felbontása már manapság kevésnek mondható... szerintem.. ( Még a mixed reality is lenyomja rövidesen őket..)

    [ Szerkesztve ]

  • izomman1

    senior tag

    válasz Raymond #8039 üzenetére

    Már 2 órája azon töprengek rendeljem e vagy ne.. kontrollerrel vagy a nélkül? ( sajnos az a nélküli akciós mennyiség elfogyott de igy se annyira drága.. 500 dolcsi..) Szerintetek? Ez a kickstarter kampány átverés is lehet lehet sose kapom meg a cuccot?

    Az a gáz, hogy ha nem rendelem be a kontrollereket és a szenzorokat is akkor a Vive om eladhatatlan lesz szenzor és kontrollerek nélkül...

    [ Szerkesztve ]

  • izomman1

    senior tag

    válasz chris0000 #8043 üzenetére

    Az a baj nem bízok ebbe a kínaiakba, hogy legalább olyan jó kontrollert mint a Vive wand tudnak csinálni.. így lehet csak headset lesz.. Engem az se érdekel, ha ahogy a vidiben mondják upscale 8k a felbontás és nem naív erre számítottam nekem nagyon pozitív még akkor is ha még mindig látni a screendoor effectet.. ( de sokkal jobb)

  • izomman1

    senior tag

    válasz Menthirist #8045 üzenetére

    Megrendeltem a teljes csomagot... azt írják a fórumon , hogy még drágább is lesz ha lejár a kickstarter kampány.. Na majd meglátjuk ennyire tetszik majd tovább passzolom ha mégse.. :-)
    8K ra nem hiszem hogy hamar lép a többi gyártó , de majd meglátjuk.. ha upscale -el tudja csak a 8K az is tökéletes jobb mint a mostani szint... Szerintem ide a fórumra magyar fórumozó az első leszek aki ír majd erről a kütyüről beszámolót . Jóéjt! :-)

  • izomman1

    senior tag

    Kicsit részletesebben elmondom én miért döntöttem a Pimax 8K mellett:

    Jelenleg a Pimax 4k egy működőképes headset a a legkevésbé pixeles.. Ülő játékra tökéletes, de azért nem lett sikeres, mert nincs jó követési rendszere – kontrollere és mert 60 mhz a képfrissítés.
    (a képfrissítés még 60 al is folyamatosnak mondható mivel a Gear VR is ezt tudja.)
    Egy – két Pimax 4K tulaj ide írt és dícsérte magát a kijelzőt.. Tehát a Pimax 8k ettől csak jobb lehet.. Elvileg nem lesz kicsit se szellemképes és még a lencsén is javítanak..
    A Tested csapatnál a szemüveges srác a lencsére panaszkodott a centrikus körökre , de a másik nem látta.. ( én szerencsére nem vagyok szemüveges és a Vive esetén se zavar a centrikus kör )
    Steam VR játékok elvileg ezzel a felskálázott technológiával működnek.. ahogy a Tested csapat is letesztelte és tényleg megy. (más videóba nyilas játékot próbáltak vele) . Nyilván feka 8k ról van szó mert a képet elnyújtja , de úgy, hogy középen szép éles a kép.. ( periférikus látás miatt ez nem akkora gáz oldalra úgyse nézel nem baj ha nem tű éles a kép, de mégis nem egy búvár szemüveg hatást kelt.)
    Ha egy wireless eszközt rendeltem volna a Vive omhoz és az új audio head strap ot az maga ezt az összeget tette volna ki.. , de inkább én egy ilyen kezdeményezést támogatnék és kb. ez árba ott van..
    Sweviver youtube os mester is berendelte azonnal és én követem vakon 8-) Sajnos a valódi 2x4 K VR tól még vagy 5 évre minimum vagyunk , de addig is ha ezt az élményt meg tudja közelíteni a Pimax VR 8k akkor már megérte.. (Rosszabb nem lehet mint az előző verzió.)
    Aggódok viszont, hogy az ígért új követős kontrollerük valóban jó lesz e , mikor még egyáltalán nem láttunk róla semmit.. Sajnos nekem a base station verzió fontos, mert számolgattam, hogy ha a Vive om el tudom adni (mivel megmarad a base station je) akkor jobban járok mintha csak headset et rendelnék… (Ha Vive wand szinvonalát hozzák a kontrollerek az már bőven jó)
    És hogy miért működhet a Pimax 8k? Mert a LG VR a mixed reality headsetek is fognak működni steam VR – al .. akkor pont ez ne működne mikor open source? (Pimax 4K működik.) Szal egy kicsit töprengtem , de megrendeltem… Lehet ráfaragok , de ha legalább egy HTC Vive szintet megüt a készülék csak kicsit jobb kijelzővel már megérte 😊

    Ja és most a dollár is olcsó relative (260 ft ) sőt még az is lehet nem kell vámot és áfát fizetni rá ,mert elvileg lehet valamelyik európai elosztó fogja küldeni… , de valamennyi adó megfizetésére számítok..

    [ Szerkesztve ]

  • izomman1

    senior tag

    válasz fulton #8050 üzenetére

    Február a terv , de lehet már decemberbe postázzák.. Igazándiból a kontrollerek mivel még nincsenek kész prototipusba se , ezért csúszásra is lehet szerintem számítani... bár ne legyen igazam és februárba tényleg érkezzen meg.. Ha rács#szek akkor többet az életbe nem rendelek\ finanszírozok a kickstarteren ilyeneket az biztos .. De majd meglátjuk az életbe ezt is ki kell próbálni :-) Remélem annyira a Steam VR os cuccokkal menni fog mint a több headset és akkor boldog vagyok :-) .. A Vive on már nagyon unom a pixel számolgatást , így ez tűnt az egyetlen értelmes opciónak ...
    A Vive - ot valószínűleg eladom bár még messze van a február.. így ráfizetve nem is lesz húzós az új készülék egyébként..

    [ Szerkesztve ]

  • izomman1

    senior tag

    válasz izomman1 #8051 üzenetére

    A pixelesség miatt nem tud elterjedni és kételkednek a VR erejében sokan jelenleg... (Oculus se jobb csak nagyon kicsit a Vive hoz képest..)
    Ha ez a szimpatikus kínai fószer tényleg beváltja az ígéretét és tényleg az összes ( vagy majdnem az összes) steam vr játékkal jelenlegi hardvereken felskálázva menni fog minden akkor nagyon fog ütni :-)

  • izomman1

    senior tag

    válasz Menthirist #8054 üzenetére

    Azért én nagyon sok embertől hallottam (youtuberek – fórumozók – vélemény írók ) hogy a pixelesség miatt még ezt a VR generációt nem ajánlja. (Nagy visszalépés full HD Ultra HD után ) . Majd jó lesz ha nem lesz ennyire pixeles..
    Nyilván az ár és a tartalom is fontos valamint a mozgás nincs megoldva.. Szerintem igen ha hozzá szokik a gyomrod.. Sajnos jobb mozgás mint a teleportálás \ touch paddal való közlekedés nincs..

    [ Szerkesztve ]

  • izomman1

    senior tag

    Tartozom egy vallomással… Tegnap este töröltem a támogatásom a Pimax 8 K ra mert ( megjött az eszem ! 😊 ) :

    - Sweetviver kedvenc youtubeosom úgyis leteszteli a készüléket ha szar úgyis megmondja ha meg jó még lesz lehetőségem berendelni max 1-2 hónapot vesztek tök mindegy , de legalább biztosra megyek.
    - Sajnos így 3-4. jére megnézve a Tested videót azért mondanak rosszat is róla és jót is .. Nyilván azért mert full lefikázni nem lehet a készüléket ha voltak olyan kedvesek és megmutatták.. Azért a végén megemlítik, hogy film nézésre dektop ra meg esetleg ha olyan játékot játszol mint egy autós és középre nézel csak akkor jó lehet.. Más játékra nem térnek ki , azaz de a videó közepén, hogy a jelenlegi játékok jobbak a jelenlegi készülékeken mert a 110 fokos FOV nyújtják ki 200 ra és gyakorlatilag ez mit eredményez? hogy a széleken vannak olyan dolgok a képen ami a sima headset elől (látómezőben ) vannak .. Szal kényelmetlen a jelenlegi játékokat játszani benne én ezt a következtetést vonom le .. 200 FOV támogatott játékok meg nincsenek és ez a kicsi kínai cég áttörést ebben nem is fog tudni elérni szoftweresen.. Gyakorlatilag bár ezzel az elnyújtással menni fog minden steam es játék , de nem lesz élvezhető teljesen.. A kínai kontroller meg még prototípusban sem létezik ami aggodalomra ad szintén okot , mert a Vive több mint 1 éve az oculus is évekkel előtte a prototipust már kiadta fejlesztőknek stb… nem valószínű, hogy a kis kínaiak kihúznak hirtelen egy jó kontrollert a kalapból..így hirtelen.. Nagy dilema volt, hogy legalább a headset et berendeljem, de előzőekben említett indok miatt inkább nem , mert ez nem igazi 8 K 200 FOV élmény sajnos és lehet inkább a Vive headset et használnám sima ( kontrolleres ) játékokra amiket én szeretek.. (Ráadásul Pimax 8k X verzió is fent van mint rendelési opció (májusra) ami csak annyiba különbözik, hogy a következő generációs VGA kal is lehet majd használni – Ergó lehet hamar a sima pimax 8K elavul) - Valószínűleg ők is én is úgy számítok a Volta is kijön jövő tavasz környékén..
    - attól tartok jöhet jövő tavasszal vagy nyáron a HTC Vive 2 és akkor már nem lesz pénzem váltani ha ellövöm a lóvét a kínai utánzatra.. ( februárig biztos sokminden kiderül) – Legalább 4K kijelző fog szerinte jönni … Hogy miért jöhetne? mert jön a Vive base station 2.0 is ami már csak új headset ekkel kompatibilis ! Ugyanazt a headset et tennék kompatibilissé mint ami van vagy már akkor a kijelzőt is felturbózzák?
    - Mixed Reality headset teszteket néztem gyakorlatilag baromi olcsó 300-350 dolcsi lesz nemsokára és gyakorlatilag pixelességben 4K pimax szintjét hozza! Itt említeném meg, hogy a kickstarter honlapon pixel összehasonlításban a pimax 4 K szerepeltetik a pimax 8K nál ami azt jelenti, hogy lehet 2 x4 K a kijelző, de mivel 200 fokon terül el ezért kb. a pixel távolság a PIMEX 4K hoz hasonló.. tehát nem jobb , de mindenképpen jobb mint a Rift vagy a Vive jelenleg..

    Ezek miatt töröltem a támogatásom úgy korrekt , hogy megírom ide is… Hiába na az ember meggondolhatja magát.. majd kivárom a jövő év februárt addig sokminden eldől kijön egy egy Vive 2.0 hír vagy Oculus stb… Mert a nagy piaci versenyre szerintem előbb utóbb válaszolniuk kell itt toporog októberi megjelenéssel a Mixed Reality VR 300 -350 dolcsiért. . 3 K kijelzővel és a a kontroller (+100 dolcsi) is hozza a várt követési színvonalat ( lehet nem, de lehet tök elégséges lesz) akkor a HTC Vive és Oculus eladások eléggé megcsappannak..

  • izomman1

    senior tag

    válasz proci985 #8068 üzenetére

    Azt mondják a Tested vidiben nem annyira rossz mintha egy régi TV képét szélesvásznúban kihúznánk mert a középső rész tiszta éles csak a széle nem éles homályos ami a periférikus látás miatt nem akkora gáz… elvileg jól működik.. Viszont jobb a mostani 110 fokra tervezett játékokat jelenlegi headset ekkel játszani mert az alkotók célirányosan erre a 110 fokra tervezték a játékokat.. ( Ergó ez nagyon zavaró lehet szerintem állandóan pozícionálni a fejed jobbra barra mert az ellenfélt csak középen látod tisztán… ? (Ezért a vidi végében vezetős játékhoz ajánlják jóformán csak ahol egy pontra kell fókuszálni másra nem említik…) Szóval nem a szent grál bár lehet jól működik.. Ha jól működik ezt onnan fogjuk látni, hogy a nagy Vive youtuberek elhagyják a Vive headset et és átálnak erre ebben fognak játszani és majd mindenki csak dícséri.... Majd elválik bár kétlem..

    [ Szerkesztve ]

  • izomman1

    senior tag

    Feltöltöm újra az előző képet, hogy nagyba is látható legyen:

    itt pedig a sima kép

    Mi a véleményetek?

    Leírom nekem mi:

    Látszik, hogy több FOV mutat a játékból , mert látszik, hogy a 4 karikán túl még mutatja a kép a falakat..
    viszont látszik az is , hogy eléggé nyújtott verzióba van mindez a széleken látszik, hogy a 4 karikából felül a két szélső szélei már nyújtottak..
    Kb. 1:1 arány amit a tested srácok is mondanak megvan a sima 110 FOV -ben középen ahogy egy rendes Headset -ben , de ahogy haladunk oldalra úgy nyújtódik a kép...
    Minden esetre azért nem arról van szó, hogy teljesen fogják a 110 FOV és nyujtják hanem valahogy a látómező szélesebb ....Kérdés, hogy mindez a lencsébe hogy látszik a Tested csapata szerint nem tűnik a széleken természetesnek... ( Szerintem a lencse is torzíthat eléggé széleken azért nem egyszerü jó 200 FOV ra tervezett lencsét se beletenni.. )
    Vélemények?

    [ Szerkesztve ]

  • izomman1

    senior tag

    válasz izomman1 #8118 üzenetére

    Az is érdekes, hogy miért egy ilyen "gagyi" kis gépigényű játékkal engedték tesztelni a Tested csapatával..
    Miért nem egy Raw Data val? Na annak már van gépigénye és ott számít, hogy oldalról innen onnan jönnek az ellenfelek lásd tisztán... Minden esetre a széleken bár nem látsz úgyse szuper tisztán a szemeddel , de akkor is zavaró lehet ha egyszer oda nézel és egy nagy nyújtot pacát látsz...
    Kivárás álláspontra helyezkedem .. majd január - februárba millió teszt megjelenik és tisztábban látunk.. Főleg hogy még 8k X verziót is terveznek a kínaiak 3 hónapra rá és csak azon lesz 8 K adat imput bemenet..Addigra remélem az Oculus és\vagy a Vive is valami hírt elejt mikor jön és kb. milyen specifikációval az új kütyüjük..

    [ Szerkesztve ]

  • izomman1

    senior tag

    Akit érdekel a Pimax 8K hogyan skálázza fel a 4K jelet 8K ra itt olvashat róla..
    Sokan kérdeznek és válaszolnak is úgy ahogy rá :

    [link]

    A legutóbbi magyarázatuk a szétnyújtott képre ez... :

    [ Szerkesztve ]

  • izomman1

    senior tag

    Kis magyarázat hozzá ( ő magyarázatuk) : A kép amit fentebb belinkeltem sík kép de a headsetbe 3 d képet látunk.
    Nincs a kép megnyújtva.. ( ??)
    Látható, hogy a 3d világban a különböző pozícióban elhelyezkedő objektumok különböző méretűek lesznek a a vetített sík képernyőn - kijelzőn.

Új hozzászólás Aktív témák