-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
#54625216
törölt tag
válasz
kiskuplung #12755 üzenetére
"De ezen még túltenném magam, viszont azon már nem, hogy ha kinyújtom a kezem, akkor kb. ott ahol az alkarom fele van, megakad a virtuális kéz/fegyver, miközben én még kis túlzással plusz fél méterrel kinyújtom a karom. És ez az effekt 360 fokban érvényes, vagyis olyan mintha egy láthatatlan búra alatt lennék. De ez így nagyon rossz érzés, mert közben az igazi karom kinyúlik a búrán kívülre, és csomószor csak hadonászok egy ellenfél előtt, mert bár fizikailag elérném, a játék mégse engedi. Ennek vajon mi az oka?"
Ez karakter rig hiba.
A karokat un. inverz kinematikával irányítja a játék, azaz a kezed pozíciójából visszafelé számolja ki, hogy hogyan kell elfordulnia az izületeknek.
A matekját még a NASA fejlesztette ki a robot karok könnyebb irányításához: ahelyett, hogy a user az izületek elforgatását egyenként kontrollálná meghatározza, hogy a kar végének hova kell érkeznie, az izületek elforgatását pedig kiszámolja a rendszer. A módszert aztán átvették a CG animációs szoftverek is.
Mivel az izületeket ilyenkor nem az animátor kontrollálja, normál esetben a rigekbe limitációkat építenek, hogy az animátornak ne kelljen sokat vacakolnia a vágódásokkal (amikor az egyik geometria belecsúszik a másikba) és a nyúlásokkal. Ha pl. külső nézetes fps-el játszol, ott baromi zavaró, ha a limiteket nem állítják be normálisan, és a karakter karja átnyúl a saját testén, vagy természellenesen megnyúlik.VR-ben viszont a limiteket vagy ki kell kapcsolni, vagy a játékos fizikai paramétereihez kell igazítani, hogy elkerüljék az általad is vázolt helyzetet, amikor a virtuális kezed adott pontokon nem engedelmeskedik az akaratodnak. Ezért látszik pl. VR-ben a karaktered tükörképe gyakran nyomoréknak, mert a limitek nélküli inverz kinematika össze-vissza gubancolja a karokat (engedi vágódni és nyúlni őket), belülről viszont így működik jól az irányítás.
Az adott játékban a karaktered külső nézetből valószínűleg jól nézne ki, de ez ugye kevésbé vigasztaló, ha magát az élményt rombolja. Ebben az esetben vagy eleve rossz karakter designnal, vagy nem végig gondolt (és tesztelt) karakter riggel van dolgunk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Házimozi belépő szinten
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Assetto Corsa
- Politika
- iPhone-t használók OFF topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Lalikiraly: MSI notebook kijelző. A bolt szerint ez természetes.
- OTP Bank topic
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 9***(X) "Zen 5" (AM5)
- További aktív témák...
- Eladó Gamer PC i5-7600K (3,8Ghz), 16GB RAM, 2x256GB SSD, 1.5TB HDD, Geforce GTX1060 3GB
- Latitude 7400 14" FHD IPS i7-8665U 16GB DDR4, 256GB NVMe ujjlolv gar
- MSI MEG X399 Creation
- Samsung Galaxy S24 Ultra 12/512GB / 1 év garancia / CSAK KIPROBÁLT SZINTE ÚJ
- Dell Latitude 5480, 14" FHD IPS, i5-6300HQ, 16GB DDR4, 256GB SSD, 1.7 kg, gar