Új hozzászólás Aktív témák
-
lajafix
addikt
szerintem nagyobb dízel a volvoba nem nagyon várható belső fejlesztésként, nem hiszem hogy olyan mennyiségű szériát nyomhatnának hogy racionális árú legyen. Marad a V8as benzinmotor példája: venni egyet mástól_
- azok a cégek nem hiszem, hogy adnának, amelyiknek van saját modellje ilyen méretű Volvo versenytársaként.Szóval a hármas német riumvirátus kilőve. A GM sem valószínű, hogy Saab érdekeltként adna.
- A fordon keresztül lehetne a 2.7 literes v6os, Jaguárokban, citroenekben, Peugotkban használt dízel, de ennek a plussz 2 decije nem hiszem, hogy megérné.
- valami Ford dízel a Amerikából ha van egyáltalán. Ez meg szerintem egyenesen traktor lenne.
- talán fabrikálnak rá 2 turbót és azzal erősödhet még a D5.(ha ez már olyan akkor sry)
Szóval akinek kell a sok erő az vegyen benyás volvót.Ma volt szerencsém megszemlélni egy új 3.2es XC70est aranymetál színben.(világos kárpittal és fekete! bőrüléssel) Nos igen, gyönyörű... akkora tárcsafékje van elöl, hogy lehet csak a tárcsa egy 100as /db. Arányos gép, csak akkor tűnt fel hogy mekkora, amikor az előtte parkoló 2es mondeo szedánt alig vettem észre, oly kicsinek tűnt.
Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
a gyáraknak igazuk van abban, hogy élettartamos a váltóolaj, hisz addig van a váltóban, ameddig az működik...
tudtommal nem árt max 50e kmként cserélni az olajat az automata váltókban. Drága bele az olaj, valami 8e/liter körül van Fordhoz.
én nem vennék meg olyan automata kocsit, amiben nincs rendszeresen cserélve a váltóolaj.
ja és érdmes a kézi váltókban is néha cserélni az olajat. Meghálálja.
Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
válasz AMD Power #105 üzenetére
nem jó így gondolkodni, nem csak a bekerülési ár számít, hanem a használat költsége is. Ahogy elnézem a használtautó.hu-t egy s60as volvo 2,3 millió 2001-2002ből az alap 2.4es szívóbenzinnel, az alap dízellel még mindig 3 millió környékén hirdetik, simán van fél milla difi már a bekerüléskor. A dízel szervíze tudtommal drágább és 6 év körüli közös nyomócsöves nagynyomású dízelhez nem lenne bizodalmam. ezzel szemben van az, hogy 3 - 4 literrel többet eszik a benyás, meg nem is tol talán annyira, bár egy öthengeres benzinmotor nem lehet annyira rossz.
Természetesen újonnan a dízel egyértelműbb választás. Meg akkor is, ha csak a dízelt szereted, ez esetben ugye olyan helyzetben vagy, hogy a lé nem számít egy szintig. (bár ekkor minek vennél 6 éves autót?). Ha sokat mész akkor is jó lehet a benzinmotor autógázzal. ha keveset (<20ezer km) akkor is egyértelműen jobb a benyást fenntartani, nem véletlen, hogy a benzinmotorok nem haltak még ki.
mivel nem akarok dízel/benzin vitát kirobbantani ezért le sem írom, hogy úriember nem traktorozik, csak ha szántani megy...
[ Szerkesztve ]
Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
#43, azaz kétlem, hogy gazdaságos lenne, nem hiszem, hogy egy évi pár ezres szériához megérné megcsinálni. Ehhez vásárolni kellene más gyártótól nagyobb dízelt, valamint 5 henger mellett egy 6 hengeres dízel nem hiszem, hogy sok plusszt adna. V8 dízele meg talán csak a 3 németnek van.
Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
szvsz a kétliteres dízel a v70 súlyát is képes 100 körülről dinamikusan meglódítani 160ig. a turbó teljesen tölt már ott, a háromszáz valamennyi Nm jó tartalékot ad.(legalábbis a 300 kilóval könnyebb Ford Mondeoban a sima 130 lovas tdci jobban tol-ebben a tartományban-, mint a 2.5 V6 szívó, emelkedőn méginkább). Nagy találmány a műtüdő és a nagynyomású dízeltechnika. (legalábbis amíg gari után el nem romlik )
Megindítani nem könnyű alacsony fordulaton ezt a tömeget, de pályán simán lekezeli, persze nem D5, meg hát ford, ami csak egy fordosnak szívmelengető.
Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
ez a bmw-s hibája, ha belémszáll. tudod mikor állok félre egy kamion mögé ha 130al megyek, mert jön egy bmws 180al a távolban! Ha meg már közelebb ér ki tudom számítani, hogy mennyire nyomjam a pedált, hogy kamion mögött ne szoruljak, hanem előzzek amint elszáguld mellettem.
Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
nos a világ abban az irányba ment el, hogy nem képesek nagy testvér nélkül megélni a luxus/prémium autógyárak sem. (2 kiv erősíti a szabályt: Honda, BMW). Szerintem a Volvo a ford/pözsó 4 hengeresekkel az autói felét szereli minimum. Ez van, lehet sítrni hogy múlik el a világ dicsősége és hogy tűnnek el az igazi volvók.
Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
önálló cégként a Volvo sem áll meg egyedül. Tetszik, nem tetszik ez a trend, túl kicsi a volumen.
Melyik európai tulajdonú autógyár részeként lehetne életképes? A három német kiesik, ugyanazon a piacon nyomulnak, a franciákkal esetleg? Van még más? A Renaultval voltak a 90es évek elején tárgyalások, de a ford lett a nyerő végül.
Az erősebb dízel szvsz felesleges és tiszta ráfizetés lenne(főleg a mai válságos időszakban ), aki erőt akar az vegyen T6ot és etesse. ráadásul 5 hengeres dízel máshol nincs is, így unikum. (nem vagyok benne biztos )
szerk: a 850es széria szögletessége nekem is jobban tetszik persze.
[ Szerkesztve ]
Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
venni kell egy régi volvot és felújítani, aztán hadd szóljon. Én a renault meg a ford között túl nagy különbséget nem látok. Szvsz a mai saabokon nagyon látszik az opel és fiat technika, meg is van az eredménye és kisebb autóik nincsenek, mint a volvonál az s40, c30.. régen volt 5 hengeres dízel másnak is, tudom. Az a baj hogy rohadt nehéz ma a piacon megmaradni független prémium/luxus gyártóként. A bmwnek és a mercedesnek megvan az évi milliós szériája ezért sikeresek, de ők olyan kicsi autókat is gyártanak, hogy 20 éve nem gondolta volna senki.
AMD: elég hype az 5*, főleg amikor azon múlik, hogy nincs kiragasztva jól látható helyen 1-2 matrica.
[ Szerkesztve ]
Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
nem valószínű hogy lesz belőle valami, a Saabot keselyűk lengik körül.
Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
én a mondeokat megnéztem a használtauto.hu-n 1348 hirdetett mondeoból 11 darab erősebb 200 Le-nél. Ez 1% alatti 200 le felett csak az új 2.5T és a 3 literes szívó volt csak.
A vectránál szintúgy, 9 találat az 1300 hirdetettből.1% az átlagautók közül ha erősebb. A luxus / prémium kategória már más .
Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
"Szerk: én azért nem sok 150 kW feletti kocsit látok szaladgálni. Egyébként hülyeség, mitől különbözik egy 149 kW-os autó egy 151 kW-ostól, hogy kétszer annyit kelljen rá adózni?"
Abban hogy egyszerűen akarnak sok pénzt beszedni, csak a nyilvántartáson kell beállítani hogy a következő adófizetésnél *2 legyen ha teljesítmény nagyobb mint 200 Le.
Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
naná, most valamelyik okosnak feltűnt, hogy a progresszív jövedelemadó mintájára be lehetne vezetni a progresszív autó-teljesítményadót.
"Tehát az ami most van, az nagy lehúzás, de legalább valamennyire igazságos."
Ennek az ellenkezőjét könnyű bizonyítani:
1. A súlyadó és a teljesítmény között elég gyenge a korreláció.
2. Egy 200 lovas autó nem fogyaszt 2x annyit mint egy 100 lovas autó hanem mondjuk 50% kal többet csak, tehát jövedéki adózás szempontjából nemhogy progresszív, nem is flat, hanem degresszív az adó% / teljesítmény görbe! Na ezen igazságtalanságot fogják most a 150 kw feletti 2xadóval kompenzálni.Nem igazságos rendszer kell, hanem működő. Ez nem ilyen lesz, minden erősebb autó szlovák cégtulajdonban lesz.
[ Szerkesztve ]
Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
"Mert? Ahányszor erősebb az autó, annyiszor nagyobb az adója, nincs semmilyen ugrás benne - feltéve, hogy azonos korú autókról beszélünk. Ezzel szerintem nincs probléma."
Mert le voltam maradva. szóval államunk ezt is progresszíven akarja, akár az szja-t. A probléma pedig az hogy kevés a bevétel."Nem értem, hogy mit kompenzálnak ezzel, ha valaki másfélszer több üzemanyagot vesz, az másfélszer annyit fizessen, ne háromszor. Szerintem."
ez régi lemez, legalábbis államunk szerint. Az új lemezen a fogyasztást kell adóztatni szám pörög, meg is lépik.Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
"Ebben az esetben teljesen nyugodtan meg is szüntethetik a teljesítményadót, és helyette az üzemanyagra tehetnek többet. Mondjuk literenként 10 Forintot."
nem nem, mert ekkor a 63 lóerősök is többet fizetnek... A lóerő fogyasztást vették most progresszíven célba.Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
a lóerő fogyasztásnak a mértéke az autó teljesítménye. erre találta ki a 'zagy-tröszt' a progresszív adót.
Persze a benzin is megy fel + áfa+ jövedéki adóemelés, tehát figyelembe vették ez irányú meglátásaidat is.Csökkentés, hogy az autópályás száguldozásnak kisebbek lesznek a büntetései, tehát az autó használat megnövekedett költségei miatti dühöt olcsóbb lesz kiadni!
Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
Na itt még nem jöttek arra rá, hogy a munkát ellene tolni nem a sleppet eltartani.
Ma kijött egy javaslat, ami megoldja a progresszív teljesítményadóból fakadó következetlenséget, miszerint egy 20 éves, turbós 260 gyári lóerős-ma már max 160- Subaru koporsó, meg egy 260 lovas E 400cdi 1 éves autó között vannak lényeges különbségek: legyen vagyonadó!
Tehát:
+ progresszív teljesítményadó
+ növelt jövedéki adó
+ növelt áfa
+ vagyonadó az autóraDe:
- kisebb bünti autópályás száguldásraEzt tessék élvezni! Asszem a V70ből max egy 2.4i benya lesz majd 3 év múlva.
Vagy egy rozsdás 28as férfi ruszki bicikli, veteránnak vizsgáztatva.[ Szerkesztve ]
Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
válasz CYBERIA #1220 üzenetére
szerintem itthon a lehetőségekhez képest 2 számmal nagyobb autót vesz a többség, ami persze alapváltozat mert felszerelni már nem futja.
ez jó a turbómotoros cikkből:
" a megacég nem tart tőle, hogy a kínai vásárlójelölt, a Geely visszaél a svéd gyáron keresztül beszerzett korszerű technológiával."
Miközben már évtizedes tapasztalat, hogy csúcstechnológiával nem tanácsos felszerelni a kínaiakat, de nem tartanak tőle!Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
válasz _Voyage_ #1251 üzenetére
mindig örömmel tölt el, hogy más jobban tudja nálam a tutit, tehát szerinted egy 23 éves, 300e-t futott benzines turbós, full extrázott, fogadjuk el hogy tip-top állapotban levő gépnek mennyi a várható éves szervíz költsége ha hasonló állapotban akarjuk üzemeltetni mondjuk 10e éves futás mellett? Ha lehet részletes bontásban.
stryker: a fehér úti neppertelepet messze kerüld el...
[ Szerkesztve ]
Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
válasz _Voyage_ #1258 üzenetére
Voyage te nem olvastad a hirdetést!
a hirdető szerint 300e kilómétert futott turbós 23 éves autóról beszélünk:
Add hozzá ezeket:
- motor nagygenerál
- karosszéria korrozió
- váltó felújítás
- futómű állapota
- a belső tér minőségének fenntartása.
Erre ha 100at költesz, akkor sose lesz OT rendszámos, addigra szétesik pedig nincs messze a 30 év. nagyságrendi tévedésben vagy. nem 5 éves 1.4 G astra, erre költeni kell, sima 15 ezres szakszerű szervíz minimum 100 körül lehet hozzá és meg is érdemli.(a klíma hiányról, garázs szükségéről ne is beszéljünk.)
stryker: aranyszabály, hogy régi autóra a vételárat minden évben ráköltheted, nem kell ezen csodálkozni.
[ Szerkesztve ]
Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
válasz _Voyage_ #1266 üzenetére
300k-t futott első generációs turbó benzinmotor. Biztos gyári...
a képek alapján az eladás előtti polírozás hiánya van kizárva, nem az, hogy egy 70es évekbeli tervezés korrózió mentes legyen 23 év után.ráadásul nemhogy 15ks az olajcsere, hanem ennek a felénél ajánlot.
valamint ez az autó a kategóriájában majd a legolcsóbb a hahun. Biztos szerzetes a tulaj és ajándéknak szánja.
Rock'n Roll
-
lajafix
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- Autós topik
- A gyerekem "tartalmat gyárt". Mit tegyek?
- Gaming notebook topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Milyen RAM-ot vegyek?
- Xiaomi Mi 9 - egy híján
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- "A homoszexualitás természetellenes" 😠
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest