Új hozzászólás Aktív témák

  • dy_nmq

    aktív tag

    válasz atm*RefeeZ #4308 üzenetére

    A vrayproxyról az artistpubos Aldaryn tollából:
    " Nah, akkor a proxy... a viewporthoz (MAX megjelenítés) csak elvétve, vagy inkább közvetve van köze. A proxy lényege, hogy a geometriát nem a memóriában tárolja a rendszer, hanem vinyón, vagy valamilyen háttértárolón. Ezeket aztán redereléskor blokkokban képes beolvasni, így mindig csak annyi geometriai adatot tartva a memóriában, amennyire az aktuálisan tracelt sugarak számolásához szükség van. Amikor az információra már ninc szüksége a renderelőnek, akkor engedi, hogy a helyére más adatok kerülhessenek a memóriában.

    Alapvető elv, hogy addig, amíg az egész jelenet minden gyorsítótárral együtt egészében belefér a fizikai memóriába, és nem szalad ki abból, teljesen felesleges proxykat használni, mivel a merevlemezről adatolvasás lényegesen lasabb a memóriából történő kiolvasáshoz képest, így a renderelés sebessge lassulni fog.

    Azonban, ha a jelenet nem fér el a memóriában, több tízmillió polygont számlál példának okáért (3D növényzet pl...) akkor nem hogy aánlott, de szükséges a proxyk használata, mivel ilyenkor nem afelett dönt, hogy lasabb, vagy gyorsabb lesz-e a számítás, hanem hogy egyáltalán lerenderelhető-e. Akkor is, ha teszem azt 64bites rendszer alatt dolgoztok, mert a windows virtuális memória káoszánál kedvezőbb, ha magunk gondoskodunk az adatok ügyes bajos dolgairól."

    Mivel a proxyként kimentett objektumok nem kerülnek bele a memóriába, így a nézetablakban is csak egy csökkentett polyszámú előnézetet látni belőlük. Ez egy szempontból jó, másból meg nem. Jó, mert azzal sem foglal memóriát, hogy a max a megjelenítéshez magában tartja (bezony... nem csak a videókari memet terheli!) rossz, mert nem szerkeszthetők, csak transzformálhatók., valamint sokszor kevés az, ami látszik belőlük, például nem látni a rájuk dobott anyagokat, valamint, keményen lassíthatják is a megjelenítést, mivel a kommersz videókártyák a wireframe dolgokkal nehezebben boldogulnak, mint milliós shaded polygon hegyekkel. Tehát nem igaz, hogy gyorsítja a viewportot. ;)

    https://www.artstation.com/artist/dy217

Új hozzászólás Aktív témák