- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- AliExpress tapasztalatok
- Microsoft Excel topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- ASUS routerek
- Mikrotik routerek
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
dy_nmq
aktív tag
válasz atm*RefeeZ #4308 üzenetére
A vrayproxyról az artistpubos Aldaryn tollából:
" Nah, akkor a proxy... a viewporthoz (MAX megjelenítés) csak elvétve, vagy inkább közvetve van köze. A proxy lényege, hogy a geometriát nem a memóriában tárolja a rendszer, hanem vinyón, vagy valamilyen háttértárolón. Ezeket aztán redereléskor blokkokban képes beolvasni, így mindig csak annyi geometriai adatot tartva a memóriában, amennyire az aktuálisan tracelt sugarak számolásához szükség van. Amikor az információra már ninc szüksége a renderelőnek, akkor engedi, hogy a helyére más adatok kerülhessenek a memóriában.Alapvető elv, hogy addig, amíg az egész jelenet minden gyorsítótárral együtt egészében belefér a fizikai memóriába, és nem szalad ki abból, teljesen felesleges proxykat használni, mivel a merevlemezről adatolvasás lényegesen lasabb a memóriából történő kiolvasáshoz képest, így a renderelés sebessge lassulni fog.
Azonban, ha a jelenet nem fér el a memóriában, több tízmillió polygont számlál példának okáért (3D növényzet pl...) akkor nem hogy aánlott, de szükséges a proxyk használata, mivel ilyenkor nem afelett dönt, hogy lasabb, vagy gyorsabb lesz-e a számítás, hanem hogy egyáltalán lerenderelhető-e. Akkor is, ha teszem azt 64bites rendszer alatt dolgoztok, mert a windows virtuális memória káoszánál kedvezőbb, ha magunk gondoskodunk az adatok ügyes bajos dolgairól."
Mivel a proxyként kimentett objektumok nem kerülnek bele a memóriába, így a nézetablakban is csak egy csökkentett polyszámú előnézetet látni belőlük. Ez egy szempontból jó, másból meg nem. Jó, mert azzal sem foglal memóriát, hogy a max a megjelenítéshez magában tartja (bezony... nem csak a videókari memet terheli!) rossz, mert nem szerkeszthetők, csak transzformálhatók., valamint sokszor kevés az, ami látszik belőlük, például nem látni a rájuk dobott anyagokat, valamint, keményen lassíthatják is a megjelenítést, mivel a kommersz videókártyák a wireframe dolgokkal nehezebben boldogulnak, mint milliós shaded polygon hegyekkel. Tehát nem igaz, hogy gyorsítja a viewportot.
https://www.artstation.com/artist/dy217
Új hozzászólás Aktív témák
- iPhone topik
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Nők, nőügyek (18+)
- Házimozi haladó szinten
- Asszociációs játék. :)
- Házimozi belépő szinten
- Vicces képek
- NOTEBOOK / NETBOOK / Mac beárazás
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen