A saját 64 üzlettel rendelkező Vöröskő Kft., valamint a 47 boltot üzemeltető Bravotech Kft. külön utakon folytatja tovább – írta meg mai riportjában a Világgazdaság Online.
Hirdetés
Fliszár Balázs, a főként a Dunántúlon és a fővárosban aktív veszprémi székhelyű Vöröskő Kft. ügyvezető igazgatója a vg.hu-nak elmondta, hogy január elsejével új időszámítás kezdődik a 21 éve alapított társaság életében, hiszen a cég kizárólagos joggal használhatja Magyarországon az Euronics márkanevet. Ez azonban azzal is együtt jár, hogy a holland beszerzési társulás logóját újból el kell terjeszteni az ország keleti felén: „Terveink szerint fokozatosan fedjük le a keleti országrészt. Előbb a legfontosabb városokban nyitunk üzleteket, ugyanakkor ezzel párhuzamosan azokon a településeken, ahol a Vöröskő Kft. nem kíván boltot nyitni, franchise-alapon fognak megjelenni az Euronics táblák az üzletek portálja fölött – jelentette ki Fliszár Balázs, majd hozzátette, hogy összesen 100-130 üzletet szeretnének néhány éven belül. Arra törekszik a cég, hogy a keleti régióban a jelenlegi öt százalékról a dunántúlihoz hasonlóan húsz fölé emelje a piaci részesedését.
Aktívak és sikeresek
A nemrég aktív terjeszkedésbe kezdő, korábban az Elektro Pont csődjéből is profitáló, 760 embernek munkát adó vállalkozás előbb augusztusban foglalta el Budaörsön és Budakalászon az egykori Electro World üzleteinek helyét, majd októberben a Corvin Bevásárlóközpontban szintén a megszűnt Electro World helyén, valamint a Köki Terminál bevásárlóközpontban nyitott 1600-1600 négyzetméteres Euronics Mega áruházat. Miután a koncepció láthatóan bevált, tavaly Miskolcon, illetve az év végén a Sugár üzletközpontban is nyílt egy-egy „mega” Euronics.
Az új üzlettípusban kiszolgálásról több mint 30 fős személyzet gondoskodik áruházanként. A tapasztalatok szerint ugyanis a vásárlók igénylik, hogy hozzáértő szakemberek segítsenek az árucikkek közti választásban. Igaz, a több alkalmazott nagyobb költségterhet jelent, de – emelte ki Fliszár Balázs – a Vöröskő Kft. a pénzügyi válság ellenére is folyamatosan nyereséges, a hálózatbővítést pedig komoly modellszámítások után határozta el a vállalat.
A cég idén is növelte eladásait: változatlan boltszámmal számítva 13,5 százalékkal magasabb az árbevétel a tavalyinál. Hagyományosan erős a háztartási készülékek és a tévék forgalma, amelyekből a piaci részesedés 25-30 százalék között van. Ugyanakkor fejlődik a mobiltelefon-, valamint a laptop-értékesítés is.
A teljes tudósítás a Világgazdaság Online oldalán olvasható.