Amikor elszaporodtak a weboldalakat látogató botok, megjelentek a különböző technikák, melyekkel az oldaltulajdonosok próbáltak védekezni az automatizált regisztrációk, illetve a hamis látogatottsági adatok ellen. Ezt a rendszert hívjuk CAPTCHA-nak, a Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart helyett, mozaikszóval. Ezeket a validálási eljárásokat mindenki utálta, sok esetben az emberek sem tudták megfejteni a torzított, elrejtett betű és/vagy számhalmazt, annyira erősen kellett védekezni a szövegfelismerő algoritmusok ellen.
Hirdetés
Szerencsére a Google behozta a köztudatba a reCHAPTCHA megoldását, amivel legtöbbször elég volt a "nem vagyok robot" jelölőnégyzetet kipipálni, a felhasználók mehettek tovább a tartalom felé. A reCHAPTCHA második lépcsőjeként a felhasználók számára többnyire könnyen megoldható feladatokat kell(ett) megoldani, mint például 9 képről kiválasztani azokat, melyeken megtalálható egy adott szín, vagy figura.
Ismét a Google hozhat áttörést a gépek elleni harcban, a láthatatlan CAPTCHA ugyanis a háttérben marad, normál esetben élő ember nem fog találkozni vele. A gépi tanulás és a speciális kockázatelemzés módszerével dolgozó rendszer interakció nélkül képes megállapítani, hogy ember, vagy gép látogatott az oldalra. Ehhez például az IP címet és az egérmozgást figyeli a keresőóriás szoftvere. Ha nem egyértelmű a helyzet, akkor továbbra is maradnak a kirakósok, de a régi idők számkitalálósdija nem tér már vissza szerencsére.