A TikTok tájékoztatása szerint azon dolgoznak majd a jövőben, hogy megakadályozzák az influenszereket és tartalomgyártókat a fizetett politikai reklámok és üzenetek terjesztésében.
Mindez egyre égetőbb kérdés a közösségi platformok számára, közelednek ugyanis az amerikai időközi választások – a kritikusok és a törvényhozók pedig a TikTokot, a Metát és a Twittert is azzal vádolják, hogy túl keveset tesznek a politikai hazugságok, tévinfomációk, megosztó tartalmak terjedésének megállításáért.
2019-ben ugyan a TikTok betiltotta a fizetett politikai reklámokat, de az inlfuenszereket kifizetve, majd a szavakat a szájukba adva a politika megkerülte ezt a korlátozást. Most igyekeznek figyelmeztetni az ügynökségeket és tartalomgyártókat, hogy ez szembemegy a TikTok irányelveivel. Emellett monitorozzák is majd a tartalmakat, külső partnerek és médiajelentések alapján is szűrnek.
A Meta is jelezte egyébként, hogy visszafogja a politikai hirdetéseket az USA időközi választásai előtt, és intézkedéseket tesz a Twitter is.
A TikTok működése kapcsán egyébként az Oracle auditba kezdett: konkrétan a moderálási modellre és a hírfolyam algoritmusára kíváncsiak, hogy azokat nem manipulálja-e a kínai hatóság.