A TikTok híreiben bíznak az emberek, a médiában nem

A jelentések szerint egyre kevesebb ember bízik a hagyományos médiában, és egyre többen tájékozódnak a hírekről a TikTokon.

Miközben sokan aggódtak, hogy rengeteg ember kizárólag a Facebookon keresztül olvas híreket, a jelek szerint lehet még fokozni azt, hogy algoritmusok ajánlják a tartalmakat (sokszor az illető saját buborékját megteremtve, tovább erősítve), amelyek nem is feltétlen hitelesek. A jelentések szerint ugyanis egyre csak csökken azon emberek száma, akik a híreket weboldalakon vagy appokon keresztül nézik meg.

A fiatal korosztályok egyre nagyobb arányban a közösségi médián keresztül tájékozódnak a hírekről (jobb esetben kereséssel vagy hírgyűjtővel).

A Reuters éves Digital News Reportja szerint az embereket a közösségi platformokon a celebek, influenszerek nagyon érdeklődik, a TikTokot pedig a 18-24 évesek 20 százaléka használja hírekről való tájékozódás céljából. A megkérdezettek több mint felét pedig egyáltalán nem érdeklik a hírek.

A szakemberek szerint attól, hogy a 2000-es években születettek felnőnek, értelmetlen lenne azt várni, hogy elkezdi őket érdekelni a régi híroldalak, közvetítések, nyomtatott anyagok világa.

A fiatalok kevesebb mint harmada mondja, hogy a korábbi megtekintéseik alapján való hírajánlás jó dolog – ennek ellenére mégis jobbnak tartják, ha algoritmusok választanak nekik híreket, mintsem újságírók, szerkesztők.

Az emberek 56 százalékát aggasztja továbbá, hogyan tudná megkülönbözteti a valódi és a hamis híreket az interneten.

Azóta történt

Előzmények