Szaporodnak a széles sávú előfizetések Magyarországon

2009-ben Magyarországon a mobilinternet gyors térnyerése mellett folytatódott a vezetékes széles sávú internetszolgáltatás térnyerése és a hagyományos vezetékes telefonszolgáltatás lassú lemorzsolódása – közli friss jelentésében a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH).

2009 utolsó hónapjában a vezetékes széles sávú előfizetések száma 25 ezerrel nőtt, így év végére 1,742 millióra emelkedett. Az ADSL- és kábelmodemes előfizetések száma így 2009. december 31-én 15 százalékkal, összesen 230 ezerrel haladta meg a 2008. év végi szintet. A hagyományos telefonvonalon széles sávú ADSL-internetszolgáltatásra előfizetők száma decemberben 809 ezer volt november végén. Az ADSL-előfizetések száma 2008 végén 796 ezer volt.

Hirdetés

A szélessávú internetre kábeltelevíziós hálózaton keresztül előfizetők száma decemberben az NHH becslései szerint mintegy 25 ezerrel 958 ezerre nőtt, így az úgy nevezett kábelmodemes előfizetések száma egy év alatt 216 ezerrel növekedett. A gyorsjelentésben szereplő – legnagyobb – kábelszolgáltatók a kábeles piac 80-85 százalékát fedik le, az ő ügyfélszámuk decemberben 776 ezerről 798 ezerre nőtt.

A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók által nyilvántartott bekapcsolt vezetékes és kábelmodemes vonalak száma decemberben 3,082 millióról 3,069 millióra csökkent. A teljes vonalszámon belül a hagyományos vezetékes telefonvonalak száma 21 ezerrel (2,621 millióra), a kábeltelevíziós hálózaton működő telefonvonalak száma pedig 7 ezerrel (446 ezerre csökkent). December végén száz főre 30,75 vonal jutott, az egy hónappal korábbi 30,76 után. A háztartások vezetékestelefon-ellátottsága 61,73 százalékról 61,46 százalékra csökkent.

NHH 2009

A hagyományos vezetékes telefonvonalak száma egy év alatt 200 ezerrel csökkent, Az NHH 2009 júniusában kibővítette a gyorsjelentésben szereplő kábeltelevíziós szolgáltatók számát, így a kábeltelevíziós hálózatokon működő telefonvonalak száma és ezáltal a teljes vezetékestelefonvonal-szám, valamint az ebből számított 100 főre, illetve a háztartásra ellátottságára vonatkozó érték sem hasonlítható össze a 2008 végi adatokkal.

2009 decemberében a kezdeményezett hívások időtartama 500 millió perc volt az egy hónappal korábbi 496 millió perc után. Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama 161,1 percről 162,9 percre nőtt, míg a hívások átlagos hossza maradt 3,25 perc. A közvetítőválasztást decemberben a novemberi 455 ezer után 450 ezer fogyasztó vette igénybe és ők több mint 35 millió percet telefonáltak ezen a módon.

A számhordozhatóság keretében a szolgáltatók között decemberben közel tízezer szám mozgott. Az előfizetők a szolgáltatóváltást megkönnyítő számhordozhatóság keretében 2004 januárja óta összesen 467 ezer számot, ebből több mint 136 ezret 2009-ben hordoztak.

Hirdetés

Azóta történt

Előzmények