Hirdetés

Szabadalom az IP-cím szerinti helymeghatározásra

Hirdetés

Az IP-cím alapján történő helymeghatározás egyik amerikai specialistája, a Digital Envoy megkapta IP Intelligence Technology nevű eljárására a szabadalmat. A 6 757 740 számú szabadalom által leírt technológia lehetővé teszi a földrajzi lokalizációt az IP-cím, az útvonal és az útválasztásban közreműködő állomások geográfiai adatainak felhasználásával. Sanjay Parekh, a Digital Envoy egyik alapítója és az eljárás egyik atyja szerint a szabadalom annak jeleként is felfogható, hogy a vállalkozás a technológia kidolgozásának egyik úttörője. A cég egyébként még 2000 márciusában nyújtotta be kérelmét az illetékes hivatalhoz.

A szabadalom erősítheti a Digital Envoy helyzetét a Google-lal folyó jogi vitákban. A vállalat ugyanis március végén beperelte a keresőszolgálatot, mert az szerinte a szerződéssel ellenkezően használta fel a lokalizált hirdetéseket lehetővé tevő alkalmazást, és a licencdíjak emelését kívánja elérni. A Google egy ellenperrel reagált, és azt szeretné kimondatni a bírósággal, hogy a licencmegállapodásnak megfelelően járt el.

A szakértők véleménye szerint a keresőszolgálatok továbbfejlődésének egyik igen fontos kritériuma a közeljövőben a földrajzi helyzet figyelembe vétele. Ez nemcsak a felhasználó szempontjából valóban fontos találatokat eredményez, amikor például éttermek, mozik vagy kórházak kereséséről van szó, de az üzleti partnerek hirdetéseinek pontosabb célbaérkezését is garantálja. Más szóval: a keresők bevételét alapvetően befolyásolhatja a szolgáltatás megléte vagy hiánya.

Azóta történt

Előzmények