Megelőzte a Samsung az Apple-t globális mobilinternet-használatban

Néhány éve még csak a böngészők és keresőmotorok közötti háborút követhettük a különféle webanalitikai jelentésekben. Ma már az internet nem csak a PC-s böngészőké és operációs rendszereké, világszerte erősödik a mobilinternetezők tábora.

Nem újdonság, hogy a Google Chrome összességében (és a legtöbb országban is) a vezető böngésző, jelenleg 42,68 százalékkal. Az Egyesült Államok az egyik kivétel, ahol igen nagy hagyománya van az Internet Explorernek. 2013 júniusával azonban a Microsoft böngészője elvesztette vezető pozícióját, 32,12 százalékos részesedése csak a dobogó második fokához volt elegendő, helyét a Google Chrome vette át 32,43 százalékkal.

Az operációs rendszerek harca is érdekes, itt a Windows 8 megjelenése sok mindent megváltoztathatott volna – csakhogy elmaradt a bumm és ez látszik a böngészési statisztikákon is. A Windows 7 továbbra is első, sőt növelte részesedését, a 12 éves Windows XP-t pedig agyonütni sem lehetne, makacs öregfiúként tartja második helyét.

Eléggé unalmas a jelentés keresőkre vonatkozó szakasza, a Google világszerte masszívan vezet, 2013 júniusában stabilan 90 százalék feletti részesedéssel bírt. Amerika egy kicsit más ebben is, a Bingnek sikerült kis mértékben, 11,69 százalékra növekednie és a Yahoo is magáénak mondhat 8,2 százalékot. Persze a Google így is 77,88 százalékot birtokol a országban végzett keresésekből.

Nem nehéz elképzelni, hogy kié a vezető hely a közösségi oldalak versenyében. A facebook tavaly ilyenkor 61,5 százalékkal rendelkezett, ami 2013 júniusára 71,03 százalékra nőtt. A legfejlettebb internetes piacoknak tekintett Egyesült Királyságot és az USA-t tekintve is növelte befolyását Mark Zuckerberg cége.

Sokak számára bizonyára a mobilhasználat képezi a kimutatás legyik egérdekesebb részét. Az utóbbi egy évben nőtt a mobilböngészés részesedése, de 83,92 százalékban még most asztali vagy notebok számítógépekről érik el az internetet a felhasználók. Viszont először előzte meg a Samsung az Apple-t, legalábbis a globális statisztikában, ahol a Samsung 25,47, míg az Apple 25,09 százalékkal dicsekedhet, a sokáig piacvezető Nokia pedig 21,96 százalékkal a harmadik helyre csúszott vissza. Amerikában e téren is más a helyzet, az Apple őrzi erőteljes, 54,84 százalékos vezető pozícióját, több, mint 4 százalékot növekedve. Itt is a Samsung a második, de a jelentős, 5,56 százalékos növekedés is csak 18,3 százalékos szelethez juttatta.

A StatCounter GlobalStats havonta több mint 15 milliárd oldalletöltésen alapul, 200 országból, ebből 4 milliárd származik az USA, 700 millió az Egyesült Királyság területéről.

Hirdetés

Előzmények