Évek óta küzdött ellene, most mégis belemehet az alkuba a Spotify

A szolgáltató kiadói nyomásra, illetve a fizetős ügyfelek felduzzasztása miatt hozhatja be a képbe a prémium-exkluzív albumokat.

Évek óta küzd a Spotify a prémium előfizetőknek biztosított exkluzív zenei tartalmak ellen, ám a Financial Times úgy értesült, ennek hamarosan vége. A zenei streamszolgáltató aktívan tárgyal a nagyobb kiadókkal a jogdíjakról, illetve a Spotify jövőjéről.

A lap értesülései szerint heteken belül megállapodást köthet a szolgáltató az Universal, a Sony, illetve a Warner kiadókkal, melynek eredményeképp az ingyenes, reklámokkal megszakított és alacsony minőségű zenei folyamot hallgatóknak várniuk kell majd az új albumokra, míg a fizetővendégek hamarabb juthatnak hozzá a népszerű tartalmakhoz.

2015-ben Taylor Swift azért nem adta akkori albumát a Spotifynak, mert a cég nem volt hajlandó prémium-exkluzívvá tenni azt. Most eljött az ideje, hogy változtassanak az elképzelésen, már csak azért is, mert a Financial Times úgy tudja, ezért cserébe alacsonyabb jogdíjat kell majd fizetniük az egyes számok után. Azonban a képet árnyalja, hogy már korábban pletykáltak csak fizetős ügyfeleknek elérhető számokról, akkor azonban ezt még kikerülte a szolgáltató.

Nem mellesleg a Spotify is szeretné a fizetős ügyfelek számát növelni, a százmillióból egyelőre "csak" a fele használja a prémium modellt, a többiek inkább vállalják a reklámhallgatást. Mivel a cég szeretne tőzsdére menni, kiemelten fontos, hogy nagy számokat tudjanak villantani a pénzpiaci szereplők felé.

Azóta történt

Előzmények