Történetének legnagyobb üzemzavarával küszködik a RIM

Hamarosan véget ér a globálissá vált üzemzavar, és rövidesen az egész világon újra teljes értékűen fognak működni a BlackBerry-szolgáltatások – jelentette be tegnap a vállalat honlapján Robin Bienfait, a Research In Motion (RIM) informatikai vezetője.

Hirdetés

A problémák néhány napja kezdődtek, amikor elindultak a felhasználói levelek, üzenetek, hogy nem tudják használni készüléküket. Eleinte Európában, a Közel-Keleten és Afrikában tapasztaltak üzemzavart, majd – a megnyugtatónak szánt vállalati közlemények ellenére – a gondok megjelentek a világ többi részén is. A felhasználók nem tudtak adatkapcsolati szolgáltatásokat igénybe venni (böngésző, e-mail, BlackBerry Messenger stb.), és ez azért volt különösen fájdalmas tapasztalat, mivel a RIM készülékeit és szolgáltatásait épp azért kedvelik oly sokan, mivel egyfajta zárt rendszerben működnek, így különösen megbízhatónak és biztonságosnak tartják.

Az október 11-ei bejegyzésben a cég közölte, hogy hardverhiba áll a háttérben, melyet súlyosbított egy szoftveres elégtelenség is: egyetlen switch hibásodott meg a brit adatközpontban, ám a vészrendszer, mely ilyenkor a forgalomirányítással kompenzálja a gondokat, nem úgy működött, ahogy kellett volna, így egyrészt leálltak szolgáltatások, majd a beérkező, tárolásra váró adatok lefagyasztották az egész rendszert, tovább.súlyosbították a helyzetet.

A tegnap délután közzétett levélben az informatikai vezető bocsánatot kért az ügyfelektől az üzemzavar miatt, majd ismertette az akkor aktuális helyzet jellemzőit. Ezek szerint az európai, a közel-keleti, az indiai és az afrikai régióban a szolgáltatások többsége helyreállt, a kanadai és a latin-amerikai régióban a e-mailrendszer működik, csakúgy mint a BBM és a böngészés, az Egyesült Államokban még a BBM-mel vannak gondok. Emellett minden esetben megjegyezte, hogy a régiók közötti adatáramlás még nem, vagy akadozva működik. Tegnap késő este annyival egészítették ezt ki, hogy az elsőként említett régiókban jelentős színvonal-emelkedést tapasztaltak, és folytatják a munkát, amíg újra teljes értékű szolgáltatást tudnak biztosítani, addig is az ügyfelek türelmét kérik.

Az utóbbi időben egyébként is ingatag helyzetbe került RIM számára semmiképp sem jött jól, hogy történetének legnagyobb üzemzavara épp akkor ütött be, amikor felvásárlási tárgyalásokról jöttek hírek, emellett – mivel üzleti körökben különösen népszerűek és elterjedtek készülékeik és szolgáltatásaik – nem nehéz megjósolni, hogy komoly kártérítési igényekkel kell számolniuk. Ezen kívül technológiai kétségek is beárnyékolhatják a jövőt, ugyanis nyilvánvalóvá vált, hogy a magát szuperbiztonsággal hirdető rendszer üzemeltetői oldalról roppant sérülékeny, a mostani hiba gyakorlatilag egyszerre és egyaránt érintette a 70 millió BlackBerry-tulajdonost.

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:
  • RIM

Azóta történt

Előzmények