Ismét az OTP lett az ország legjobb digitális bankja

Az OTP Bank nyerte el ebben az évben is a Global Finance magazin World’s Best Consumer Digital Bank Award 2021 elismerését.

A New York-i székhelyű Global Finance magazin szigorú szakmai szempontok alapján értékeli a világ legjobb bankjait és pénzügyi szolgáltatóit. Idén huszonkettedik alkalommal tették közzé a világ legjobb digitális bankjai, köztük a kelet-közép-európai régió országai legjobbjainak listáját. Magyarországon ebben az évben is az OTP Bank kapta a Global Finance World’s Best Consumer Digital Bank Award 2021 elismerést.

A díjat azok a bankok kaphatták meg, amelyek a legsikeresebben reagáltak többek között a járványhelyzet okozta a kihívásra, kiemelt figyelmet fordítva a digitális szolgáltatásokat használó ügyfelek elérésére és kiszolgálására. Az értékelés során figyelembe vették a pályázó bankok digitális szolgáltatások fejlesztésére és megismertetésére irányuló stratégiájukat, a digitális szolgáltatások használatára való ösztönzés sikerességét, a digitális csatornákat használó ügyfelek számának növekedését, valamint az igényeiknek megfelelő, vonzó ajánlatok és széles termékkínálat kialakítására tett lépéseket. E mellett vizsgálták az internet- és mobilbanki felület kialakítását és funkcionalitását is. A díjat számos vállalati pénzügyi vezető, bankár, banki tanácsadó és elemző véleménye alapján ítélték oda.

Az OTP közleménye kiemeli, hogy a banknál a mobilcsatorna erősödése mellett jelentősen nőtt a digitálisan aktív ügyfelek aránya és a digitálisan végzett tranzakciók száma is: az OTP SmartBank-használók száma másfél év alatt megduplázódott, mára megközelíti az 1,5 millió felhasználót, a digitálisan aktív lakossági ügyfelek aránya pedig ötödével nőtt másfél év alatt, akik jelentősen több digitális tranzakciót hajtottak végre. Ez több tízezernyi új, online bankoló ügyfelet és a korábbihoz képest naponta plusz több tízezer tranzakciót jelentett. A digitális fejlesztések akadálytalanul folytatódtak a koronavírus járvány alatt is, a bank új internet- és mobilbankjára idén június végéig már közel 200 ezren regisztráltak.

Az OTP kiemeli, hogy Magyarországon elsőként ők tették elérhetővé ügyfeleik számára az online igényelhető személyi kölcsönt és áruhitelt, és elsők voltak az ApplePay szolgáltatás bevezetésében is. A hitelintézet nagy hangsúlyt helyez internetbank-, sms-, call center- és mobilbanki szolgáltatásainak fejlesztésére, valamint a Simple mobilalkalmazás funkcióinak folyamatos bővítésére is, ugyanakkor a fióki folyamatok digitalizációjában is élen jár, így például úttörő a papírmentes ügyintézést segítő digitális aláírópad használatában vagy a befizetős ATM-ek elterjesztésében.

Azóta történt

Előzmények