Kiadásfigyelő alkalmazást készített az OTP

A kiadások tudatosabb kezelésében és követésében, a „hónap vége” jelenség elkerülésében segíthet az OTP Bank új internet- és mobilbankjának egyik funkciója.

A magyar lakosság 59 százaléka nem fordít figyelmet kiadásainak rendszeres követésére – derült ki az OTP Bank megbízásából készített reprezentatív kutatásból.

Annak ellenére így van ez, hogy a költések nyomon követésével hatékonyabban felmérhető, pontosan mire mennyi pénz ment el, kiderül, mi az, amire valójában nem lenne szükség, de mégis a kosárba került, illetve arról is képet ad, hogy a megkeresett pénzből mire megy el a legnagyobb összeg. A felmérés eredményei alátámasztják, hogy azok, akik vezetik a költéseiket, kisebb valószínűséggel kerülnek nehéz anyagi helyzetbe hónap végére, mint azok, akik csak a „mának élve” költekeznek.

Hirdetés

Kevés a pénz, itt a hónap vége

A válaszadók 48 százaléka számolt be arról, hogy a hónap végéhez közeledve érzi, hogy fogy a pénze, ezért jobban oda kell figyelnie, hogy kijöjjön a következő fizetéséig, a megkérdezetteknek pedig mintegy 40 százaléka került már ilyen helyzetbe élete során korábban. Ez az úgynevezett „hónap vége jelenség”, amelynek számottevő jelenléte megmagyarázhatja azt, hogy a lakosság jelentős része – 40 százaléka – miért aszerint tervezi kiadásait, hogy mikor kapja kézhez a fizetését – írják a közleményben.

Mentsük a menthetőt – miken spórolunk?

A ruházkodás az, amin a lakosság legnagyobb része (32 százaléka) spórol. A második legnépszerűbb pénzmegtakarítási forma az éttermek elkerülése – a lakosság 20 százaléka inkább maga készíti el az ételt, ha szorul a pénzügyi helyzete. Közel ennyien említették azt, hogy kifejezetten akciós termékek vásárlásával igyekeznek óvni pénztárcájukat.

A „hónap vége” jelenség elkerülése, a tudatosabb gazdálkodás, valamint a hosszabb távú anyagi célok megvalósítása érdekében elengedhetetlenül fontos, hogy egyszerűen és átláthatóan lehessen követni a napi és a havi kiadásokat. Ebben nyújthat segítséget az OTP Bank új internet- és mobilbankjának Kiadásfigyelő funkciója, amely a kiadásokat látványos diagramon jeleníti meg, ráadásul úgy, hogy ez összevethető az elmúlt három hónap átlagos havi költésével. Emellett az is nyomon követhető vele, hogy az aktuális havi költés hol tart az átlagoshoz képest.

Kuhárszki András, az OTP Bank digitális fejlesztésekért felelős területének vezetője elmondta: az alkalmazás automatikusan bekategorizálja a költéseket, és különböző szempontok szerint – például számlák, rezsi, bevásárlás, közlekedés – a megfelelő költési kategóriába sorolja azokat, így elég csak ránézni a diagramra, hogy látható legyen, hogyan állnak a kiadások az adott hónapban.

A kiadások tervezése érdekében az emberek különböző pénzügyi módszereket használnak. A kutatásból kiderült, hogy 38 százalék bevásárlólistát készít, elkerülve ezzel az impulzusvásárlást. A válaszadók majdnem harmada pedig elkülöníti a létfontosságú kiadásaira szánt összeget (lakhatás, étkezés), és csak az azon felül megmaradt összeggel gazdálkodik.

Felhívják a figyelmet arra, hogy a legutóbbi nagy fejlesztés, az új internet- és mobilbank használatához szükséges új Digitális Szolgáltatási Szerződés első lépésben minden meglévő, OTPdirekt szerződéssel rendelkező lakossági ügyfél számára érhető el. A lakossági OTPdirekt elektronikus szolgáltatást fokozatosan kiváltó Digitális Szolgáltatási Szerződés keretében több új funkció könnyíti meg a bankolást a hitelintézet ügyfelei számára.

Az új internet- és mobilbank letölthető az App Store-ból és a Google Play-ből.

További információ: https://www.otpbank.hu/portal/hu/IBMB.

Azóta történt

Előzmények