Átlag három és fél órát internetezünk naponta

Egyre több időt töltünk naponta internetezéssel, áll a GfK Hungária Digital Connected Consumer legfrissebb felmérésében. Ahogy a tartalomfogyasztási szokások az okostelefonok és tabletek terjedésének köszönhetően megváltoznak, a felhasználók az asztali számítógépek helyett ma már azokon az eszközökön szeretnek internetezni, amik ténylegesen mindig velük vannak.

Sajnos a kutatás nem fedi le a mobilkommunikációt és úgy általában az internetet igen aktívan használó 12-18 éves korosztályt, és inkább a már önállóan is fizetőképesnek számító 18-49 évesek korában vizsgálta az internethasználati szokásokat. Azonban már az így begyűjtött adatokból is jól látszik, ahogy az utóbbi pár évben mennyire markánsan vesztett jelentőségéből a hagyományos számítógép, mint internetezési platform. Míg 2011-ben még csak átlag 3 perc volt az interneten valamilyen telefonról eltöltött idő, mára ez már átlag 23 percre nőtt, a tablet/notebook kategóriában pedig átlag 47 percről átlag 76 percre változott az eredmény. Bár a naponta interneten eltöltött idő nem nőtt látványos mértékben, itt is megfigyelhető egy lassú, de biztos növekedés.

A piackutató cég szerint a mobilinternetet használók jellemzően a máshogy nehezen hasznosítható időt töltik ki mobileszközön való böngészéssel. Tízből hat válaszadó nyilatkozott úgy, hogy utazáskor, illetve várakozással töltött idejében internetezik mobilról vagy tabletről. A megkérdezettek 57 százaléka akkor nyúl a mobiljához/tabletjéhez, ha nem akarja bekapcsolni a számítógépét, tízből négyen pedig akkor, ha sürgősen van szükségük valamilyen információra. Ébredés után és lefekvéskor az internetezők 44 százaléka böngész a neten valamilyen mobileszközről, 35 százalék pedig az iskolában vagy munkahelyén tesz így.

A közösségi oldalalak látogatása mellett a térképhasználat az egyik legnépszerűbb online tevékenység (minden harmadik válaszadó). Bár a fiatalok közül sokan váltják ki a viszonylag drága hagyományos mobiltelefonálást a különböző chatprogramokkal (Viber, Facebook Messenger stb.), az online telefonálást használók körében is lényeges előrelépés történt, a 2012-es 9 százalék helyett most a megkérdezettek 23 százaléka mondta, hogy használ ilyen szolgáltatást.

Azóta történt

Előzmények