Háromszoros növekedés a tabletpiacon

Nemrég már írtunk róla, hogy Magyarországon is egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a tabletek. A GfK ma kiadott közleménye szerint a tabletpiac 2012-ben 180 százalékkal nőtt az előző évhez képest, és meghaladta a 210 ezer darabot. Az év első felében még visszafogott volt az érdeklődés, és a piacot főleg a prémiumtermékek uralták (iPad, Galaxy Tab), de nyártól több tucat új márka és (Android-alapú) modell lépett be a piacra, amelyek az olcsóbb, 60 ezer forint alatti árkategóriát hódították meg.

Teljes eladási érték tekintetében a növekedés alacsonyabb, 80 százalékos volt, köszönhetően annak, hogy az olcsóbb modellek hatására 2012 decemberére az átlagár a 2011-es 140 ezer forintos szintről mindössze 55 ezer forintra esett.

A legnépszerűbb készülékek az alacsonyabb árkategóriában találhatók, a 60 ezer forintig terjedő árszegmens a teljes piac több mint 70 százalékát tette ki eladott darabszám tekintetében.

Azóta történt

Előzmények