A magyarok negyede nem internetezik

A Nemzeti Média és Hírközlési Hivatal (NMHH) a Strategopolis Kft.-vel készíttetett egy felmérést a haza internetezési szokások feltérképezésére, különös tekintettel a mobilinternet elterjedtségére, használatának gyakoriságára. A felmérés során 1019 véletlenszerűen kiválasztott felnőttet kérdeztek meg internetezési szokásaikról.

Hirdetés

A kutatás alapján a magyar lakosság fele internetezik napi gyakorisággal, és mintegy ötöde naponta három óránál többet. Húsz százalék egy héten legalább egyszer használ internetet, a megkérdezettek negyede viszont soha. Ez némi javulást mutat az Európai Unió által közzétett tavaly nyári állapothoz képest, ami Magyarországon 65,4%-os internet-penetrációt mutatott (és közel 4,3 millió Facebook felhasználót), de még mindig jelentősen elmarad az északi országokétól.


Forrás: NMHH

Nem meglepő módon a diákok legnagyobb része napi rendszerességgel internetezik, és közöttük nincs is olyan, aki soha nem lép fel a világhálóra. A nyugdíjasok és úgy általában a 60 év feletti korosztály 60%-a viszont egyáltalán nem használ internetet.


Forrás: NMHH

A megkérdezetteknek csak a harmada nyilatkozott úgy, hogy számára fontos vagy nagyon fontos, hogy bárhonnan el tudja érni a világhálót, viszont a mobilinternetezők döntő többsége (84,2%) napi rendszerességgel internetezik. A többiek számára elég az, ha otthon vagy a munkahelyen eléri a világhálót. Ugyanakkor a felmérés szerint a magasabb iskolai végzettségűek tartja fontosnak, hogy helytől független internetkapcsolata legyen. A kérdés megítélése a nemek között is eltérő, míg a férfiak 40%-a tartja ezt fontosnak, a nők körében ez már csak alig 30%. Ha kor szempontjából vizsgáljuk a kérdést, általánosságban elmondható, hogy minél idősebb valaki, annál kevésbé fontos számára a mobilinternet.


Fontos-e a mobilinternet? Forrás: NMHH

Sajnos a tanulmányból pontosan nem derül ki, a magyar internetezők hány százaléka használ (akár kizárólagosan) mobilinternetet, de az látható, hogy ezen a téren (is) még bőven van hová fejlődnünk.

Az Európai Unió kiemelt figyelmet szentel az internet-penetráció növelésére, és a mobilinternet-árak leszorítására. Az eddigi nyugat-európai példák alapján ezt főként egészségesebb piaci versennyel lehet elérni. Ausztriában az EU nyomására szeptembertől frekvenciaaukciót tartanak, mert tavaly a H3G Hutchinson csak ezzel a feltétellel kapott engedélyt az Orange Austria felvásárlására. Az Egyesült Királyságban nemrég zárult a 4G-s aukció, melynek eredményeként új szereplő érkezhet a szigetországi piacra. Franciaországban pedig 2012-ben, a negyedik mobilszolgáltató kiskereskedelmi megjelenése után már átlagosan 10%-os árcsökkenés volt tapasztalható, és ezzel párhuzamosan a mobilinternet-használat is emelkedett.

Hirdetés

  • Kapcsolódó cégek:

Azóta történt

Előzmények